donderdag 10 november 2016

Het zijn maar kleine dingen.....



Er is alweer een maand voorbij, en die is letterlijk voorbij gevlogen.
Het lijkt wel of de weken steeds sneller voorbij zijn. En wat doe je dan eigenlijk allemaal? Wel ik kan je zeggen dat ik het eigenlijk helemaal niet meer weet hihi..., maar was wel druk met van alles en nog wat.
Ik ben iets vaker aan het oppassen en nu mijn zoon gaat verhuizen word ik nog wat vaker ingezet als oppas en kok.

Maar als ik even terug kijk op mijn IG, dan weet ik alweer snel wat ik op een bepaalde dag deed.

Zo weet ik door onderstaande foto dat ik druk aan de poets was in de keuken, en daar de oude lepeltjes van mijn moeder tegen kwam, en daar even wat foto's van wilde maken.




Ik maak zoals jullie weten ook altijd foto's voor Seizoen & Stijl, en dat vind ik zo ontzettend leuk om te doen. Zeker als ze ook nog gebruikt worden voor een advertentie of flyer. Eigenlijk vul ik soms best wel een groot gedeelte van de dag met het maken of bewerken van foto's.
Heb ook nog een album gemaakt voor mijn jongste zoon, maar die kan ik niet laten zien, omdat hij hem zelf nog niet gezien heeft.




Als ik ga wandelen neem ik mijn camera niet altijd mee, want steeds stoppen is niet zo heel erg leuk. Maar er zijn natuurlijk uitzonderingen. Zoals op een mooie mistige morgen.
Al vind ik dat toch wel een beetje moeilijk.



Zo had het 's nachts gevroren en er lag iets van ijzer op de tuintafel. Tja, dan kan ik het niet laten om daar toch eerst even een foto van te maken.

Ik loop ook nooit zomaar buiten, maar kijk altijd om me heen, en dan ontgaat me de mooie lucht natuurlijk ook niet. Op zo'n dag is er altijd een mooi lijnenspel in de lucht.






Als je maar om je heen kijkt is er altijd wel iets moois te zien buiten. Maar binnen ook hoor, want toen ik met mijn foto's bezig was stond er een kaars aan op tafel, die net het kaarsvet langs de kandelaar liet lopen.



Het zijn maar kleine dingen, maar ik word er vrolijk van.
Het zijn mijn "geluksmomentjes"

32 opmerkingen:

  1. Die momentjes zijn ook om te koesteren! Mooie foto's van je genietmomentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om weer een bericht van je te lezen. Je foto's zijn zo mooi! Heel sfeervol. Hoe leuk ik IG vind een blogpost is leuker. Maar kost ook meer tijd om te maken. Ik ben blij dat jij hier tijd voor gemaakt hebt. Wordt zeer gewaardeerd!
    Groet, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je moet de geluksmomenten ook kunnen zien, veel mensen zijn te druk en lopen daar langs heen!
    Heel mooi weer Lia...
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De kleine geluksmomentjes omarmen, dat is de kunst. Mooie post en prachtige foto's. Gezellig weekend

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's Lia! Heel sfeervol. Er is eigenlijk altijd wel wat moois te ontdekken in de natuur. En binnenshuis is het nu warm en gezellig met veel kaarslicht, maar mis het zonnetje wel ...

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wederom prachtige foto's van mooie momenten !
    Groetjes ,
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi, vind t eek een genot om naar je foto"s te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn om even mee te kunnen genieten met je geluksmomentjes in je prachtige foto's. Of het nou op Insta is of op je blog:)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die kleine geluksmomentjes maken je leven, en wat een prachtige foto's en hoezo misschien moeilijk fotograferen in de mist. Top. Het is zo'n mooie sfeer, ook wij genieten, fijn weekend en groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk dat dat nu kan hè, vroeger was het nogal een kostbare hobby als je zoveel foto's wilde maken.
    Rolletjes kopen 24 of 36 opnames maken, laten ontwikkelen en afdrukken en dan pas zag je dat een foto die je heel graag wilde inlijsten niet helemaal scherp was, wat was je dan teleurgesteld!
    Gelukkig kun je nu direct kijken of de foto gelukt is en kun je hem overmaken of bewerken als je niet helemaal tevreden bent!
    Maar jou geluks momentjes......Prachtig!
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,

    Prachtige foto's heb je weer gemaakt.
    Ik liep vanmorgen met onze hond Guus in het park, en werd ook vrolijk van alles wat ik om heen zag!
    Het was fris, maar het zonnetje erbij maakt het wel weer heel erg mooi!
    Genieten van de kleine dingen idd!

    Fijn weekend,
    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Als je er oog voor hebt, is er inderdaad zoveel moois te zien. En daar hoef je vaak niet eens voor op pad. Je hebt je geluksmomentjes mooi vastgelegd, Lia.

    Ik wens je een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De ener laatste foto is dit er een van de lucht....? Prachtige foto's.....even heerlijk genieten. Vind zelf ook een blog leuker als IG hoewel dit veel sneller en makkelijker gaat.

    Wens je fijn weekend

    Knuf van Pip ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel mooie geluksmomenten Lia.
    Mooi dat je ze kunt vastleggen.
    Fijne vrijdag,
    Liefs,Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Supermooie geluksmomentjes!
    Fijn weekend, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto' s Lia, en wat fijn dat je nog steeds blogt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Je maakt mooie foto's Lia.
    Het zijn net die details wat het zo mooi maakt en daar heb jij oog voor.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lia, wat een prachtige foto's weer!
    Fijn weekend, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het zijn ook de kleine dingen die het mooi maken. De krenten in de pap. Zolang we daar van kunnen genieten die geluksmomentjes dat maakt het leven alleen maar mooier.
    Fijn weekend
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Elk moment en elk beeld is bijzonder, als je het maar kunt (en wilt) zien. En dat zal voor iedereen niet altijd makkelijk zijn. Maar het is jou hier goed gelukt. Fijne zaterdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geluk zit vaak in kleine dingen en die heb jij heel mooi gefotografeerd. Vind het elke keer weer heerlijk om je blog te lezen en te genieten van de mooie plaatjes.
    Wens je een fijn weekend.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo herkenbaar! Geweldige foto's Lia. Dit is genieten!

    Fijn weekend.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's weer....afgelopen donderdag nog bij s & s geweest...niet veel nieuws gezien jammer...vind het nog steeds erg kaal zonder de bloemen....zo jammer dat ze die niet meer hebben .....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heb ik weer mogen genieten van je mooie foto's! Prachtig! Het zijn echt soms van die kleine dingen waar je zo blij van kunt worden hè? En oppassen is natuurlijk altijd leuk 😍.

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  25. 'maar'klein dingen.....je bent een gelukkig mens als je ze kunt en wilt zien!

    liefs
    lynda

    www.eenkleinstukjevanmij.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het zijn de kleine dingen die het doen....die het doen. Dat liedje ging even door mijn hoofd. En het klopt wel: dat kunnen we zien aan jouw prachtige foto's weer....super!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Je hebt oog voor detail, dat is duidelijk. Mooie foto's hoor. Ook van een mistige dag kun je genieten!

    groetjes Marry

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bij een cursus mindfulness werd verteld dat je juist bij kleine dingen stil moet staan, kleine bloemetjes tussen de stenen bijvoorbeeld. Bij mij kwam het besef dat ik dat eigenlijk veel te veel doe waardoor mijn tempo heel langzaam is.... Zonder camera op pad gaan doe ik zelden en dan krijg ik er onderweg altijd spijt van. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het zijn dan ook heerlijk geluksmomentjes! Genieten hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Lia, is je instagram gehackt? Eerder was hij onbereikbaar en nu staan er een klein aantal foto's op als ik op het instagram icoontje op ifoundmyhome klik, maar die foto's zijn zeker niet van jou............... Ik hoop jouw (nieuwe) foto's terug te zien op instagram. Dan blijf ik toch een beetje op de hoogte, ook al maakte je nog geen nieuw blogbericht. Het is altijd genieten van jouw foto's (en het verhaal ook natuurlijk). Ik ben alweer nieuwsgierig naar je kerst interieur. Groeten,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor het doorgeven, gelukkig niet gehackt maar het werkte inderdaad niet.
      Inmiddels heb ik het verholpen. En nieuwe post onderweg.
      groetjes Lia

      Verwijderen
  31. Het zijn inderdaad de kleine dingen waar je van moet genieten en dat doe jij ... Leuk ook om als oma op te passen, dat zijn denk ik ook altijd van die heerlijke genietmomenten ;-)
    Nu ben ik wel heel benieuwd naar de keuken hoor, je laat het toch wel zien hier ?
    Voor nu een hele fijne dag gewenst.
    Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia