woensdag 21 september 2016

Sorry....


Sorry, ik heb de lezers van het blog een beetje verwaarloosd.
Maar doordat wij het niet zo goed getroffen hadden met het weer in onze vakantie, probeerde ik van iedere mooie dag te genieten. Bovendien had het fybrootje in mij me weer even uitgeput. Maar met even wat extra rustmomenten kan ik er wel weer tegenaan. (hoop ik)

Tussendoor, heb ik eens even gekeken wat ik aankomend seizoen van de diverse linnen stoffen kan gaan maken. Of zal ik ze zo maar laten liggen, want eigenlijk word ik van zo'n stapel ook al heel erg blij.

Willekeurig gestapeld en juist niet gestyled geeft het precies dat mooie plaatje waar ik van hou.
Maar ja, kan het dan toch niet laten om even te kijken of ik nog wat leuke foto's kan maken.






Als je me volgt op instagram heb je ze waarschijnlijk al gezien, want daar plaats ik toch wat vaker dan ik had verwacht een foto. Maar nooit meer dan één per keer, en hier plaats je er toch makkelijk een aantal bij elkaar.
Ook dus deze peren die hier in de schaal op tafel liggen.






De perenboom die we in het voorjaar gepoot hebben, doet het zo enorm goed. We hebben dan ook een enorme oogst. De takken waren gewoon aan het doorbuigen van de zwaarte. En wat is dat fijn als je 's morgens als je de deur uitgaat even een peer van de boom plukt om mee te nemen.



Ik noem dat mijn  "geluksmomentjes".


Iedereen heeft van die momenten, en dat zijn dan juist van die simpele kleine dingen.
Natuurlijk is het grootste geluk je man, kinderen en kleinkinderen te zien.

Maar de geur van schone was, het eerste kopje koffie 's morgens, of een simpel bloemetje in de tuin kan me blij maken. 
Zo vind ik het ook zo fijn, als er een frisse wind de gordijnen de kamer inwaait.



Momenteel word er weer geklust in huis, want we krijgen een gashaard. Komende winter zitten we er dus warmpjes bij. En vanaf deze plek kan ik alles goed in de gaten houden. Overal moet toch immers een opzichter zijn hihi...



Ik hoop in de volgende post dat ik jullie daar meer over kan laten zien. En doe mijn best om wat vaker een post te plaatsen.

Voor nu nog een hele fijne week.


23 opmerkingen:

  1. Wat een mooi stapeltje linnen heb je daar.... Waar koop je tegenwoordig linnen? Ik zie het nooit eigenlijk :-)
    Weer heel sfeervolle foto's Lia. Daar ben je echt goed in...die peertje bijvoorbeeld ook!
    Hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en geen last meer hebt.
    Ik neem aan dat het goede weer een rol speelt of maakt dat niet uit?
    Lieve groet,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer heel mooie sfeer foto's, Lia! En stiekem vind ik een blog toch nog steeds leuker dan Instagram. Al snap ik dat het veel tijd in beslag neemt hoop ik dat je het nog een hele tijd vol houd.

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat leuk Lia, dat jullie haard al komt. Die van ons nog niet, eerst nog andere plannen..

    Groetjess

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja je merkt dat de blogs terug lopen. Wel jammer want heerlijk om iets meer te lezen. Wat weer een mooie sfeerfoto's. Ben benieuwd aar het vervolg van het linnen. Groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Lia, fijn om een post van jou te lezen. Bijna iedereen heeft het bloggen verwaarloosd, dus je bent niet de enige hoor😉

    Mooie stapel! En wat kun je leuk decoreren met zoiets simpelste als appelen en peren hè... Met zo'n eigen oogst is het smullen geblazen.

    En ja... Nog een paar dagen totdat het weer dreigt om te slaan, dus NU genieten van alle ramen open en wapperende gordijnen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig Lia dat je er weer bent, prachtige foto's. Heel begrijpelijk allemaal, iedereen leeft in de zomermaanden wat anders en ik bemerk (heb zelf natuurlijk geen blog) dat iedereen zin heeft in de herfst, de kaarsjes etc... Nou gezellig hoor! Hi hi moet lachen om je eerst kopje koffie, schone was etc. dat heb ik precies zo en dan denk ik " wat hebben we het goed". Fijne dag groetjes en liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk dat je er weer bij bent. Ik kijk altijd uit naar je post. lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Lia, leuk dat je weer een post plaatst. Het blijft leuk hé dat bloggen, maar tja het kost wel tijd.
    Prachtige linnen stoffen! En de peren, ook hier liggen ze in schalen en op de tuintafels.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig om weer een post van jou te lezen, Lia. Ik probeer hier toch nog wel trouw iedereen te bezoeken, ten eerste omdat ik dat nog steeds leuk vind om te doen en ten tweede ook in de hoop dat het bloggen weer zal aantrekken.

    Wat heeft de perenboom het goed gedaan hè en ook al zo snel! Leuk om zo je eigen fruit te kunnen plukken, het is ook nog eens gezond!

    Hier is het nu nog iets te fris om de buitendeur open te zetten, maar straks ga ik nog lekker de tuin in...nu kan het tenslotte nog.

    Ik wens je een fijne dag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo...daar ben je gelukkig weer een keer! Natuurlijk zie ik je op IG maar stiekem vind ik dit toch leuker!! Je kunt wat uitgebreider vertellen en meer foto's laten zien en juist die plaatjes van jou vind ik zo mooi! En dit lees ik op de laptop met de foto's lekker groot!
    Wat is dat toch prachtig...dat linnen. Ben ook benieuwd wat je er mee gaat doen.

    De peertjes zien er uit om zo een hap in te doen....leuk om dat in je tuin te hebben!

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat verwaarlozen van de blok "heel herkenbaar" Wij hebben met tussenpozen bijna de hele zomer in ons vakantiehuisje gezeten. En internet is daar waardeloos. Maar fijn dat je weer wat mooie foto's laat zien. Zo'n linnen stapel zo mooi. Je weet van zoiets eenvoudigs weer zo iets moois te maken.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om weer een post van je te lezen. Zelf ben ik op dit moment ook meer op instagram en met andere dingen bezig, zoals het fotograferen. Maar binnenkort komt er ook weer een post. Je hebt weer wat mooie foto's geplaatst. Nog even heerlijk genieten van een paar prachtige nazomer dagen.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's Lia! Echt van die sfeerplaatjes, ja dat kan een mens gelukkig maken.
    Leuk dat je een gashaard krijgt. Wij hebben er ook een en het is echt heerlijk om die aan te zetten als het buiten grauw en koud is.
    Het bloggen staat bij mij ook (nog steeds) op een laag pitje. Het lijkt wel of 'de rek er een beetje uit is'. Nou ja, dan maar wat minder, stoppen kan altijd nog.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk hoor, weer een blog. Je bent niet de enige die de laatste tijd meer met IG doet dan blogt. Ik vind het zelf ook wel makkelijk. Toch blijft bloggen veel mooier. Ik ga het ook gauw weer oppakken (als het weer niet meer zoooo heerlijk is :-). Benieuwd wat je met dat linnen gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi stapeltje linnen heb je daar, ik zou er eerst van gaan genieten voor ik de schaar er in zou zetten!
    En een perenboom in de tuin lijkt mij ook wel wat maar daar is mijn man het niet mee eens.
    De appelboom hier is ook geen succes!
    Je hebt prachtige sfeer foto's gemaakt.
    Fijn weekend.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk weer een post van jou...tis stil in blogland...zo jammer.....fijn weekend liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Probeer al een paar dagen je op instagram te volgen maar kom niet op de pagina.
    Is dit je bekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dat wist ik niet. Bedankt voor het doorgeven, zal er morgen eens naar kijken. Het is lia_ifoundmyhome

      Verwijderen
  18. Doe maar rustig aan, hoor! Klussen vergt nu eenmaal tijd... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie genietpost. En Insta is leuk maar bloggen toch persoonlijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Daar ga je zoveel plezier van hebben van zo'n gashaard! Dat maakt je huis nog knusser en warmer in de wintermaanden, ben reuze nieuwsgierig! (enne blij dat je weer een blog geplaatst hebt!)
    Liefs, Yvone

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij mij schiet het bloggen er de afgelopen maanden ook erg bij in hoor, dus voel je niet schuldig. Klussen vergt veel tijd en energie.
    Toch heb je nu een leuk blog geschreven met prachtige foto's erbij.

    Ben wel heel benieuwd hoe je haard straks is geworden. Op IG al iets gezien, maar als hij af is, zal hij nog veel mooier zijn.

    Nog een fijne zondag gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik kreeg vandaag appels uit de boom van de buren. Ze hingen over mijn muur maar durfde ze niet zomaar te plukken :D.....tijd voor verse appeltaart of moes! Leuk is instagram ook he

    groet
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia