zondag 28 augustus 2016

Voorbij....


De vakantie was twee weken geleden al afgelopen, maar ik had nog geen zin om met dat prachtige weer een blogpost te maken.
Ja, nu is het mooi weer en daar wil ik als ik vrij ben van genieten, want in onze vakantie hadden we dus weer veel regen. Nu ik er over na denk, hebben wij de laatste jaren best wel veel wisselvallig weer in onze vakantie gehad. Word dus tijd dat we ook in Augustus onze vakantie krijgen.

Maar gelukkig zie ik bijna altijd alles wel door een roze bril, en zit mijn glas altijd half vol.

Onze vakantie is dus alweer twee weken voorbij, en we hebben ondanks de regen, en soms een echte herfstdag ons goed vermaakt.

We waren een kleine week in Zeeland, ons favoriete stukje Nederland en waar gelukkig de zon snel schijnt.
Waar we weer veel gewandeld hebben, zoals 15 km door de duinen, en weer 15 km terug over het strand, en sommige dagen helemaal niets gedaan hebben. En stiekem schik hadden als ik op een terras zat terwijl ze thuis regen hadden.

We hebben dagen gehad met strakblauwe lucht en lekker warm, maar ook donkere luchten en waar de zee groen was. Maar toch ook een prachtige zonsondergang hadden.








We konden ook uren op een bankje zitten en alleen maar kijken. Want er is natuurlijk altijd genoeg te zien, zoals al die grote schepen die daar in Vlissingen voorbij komen. Maar hebben natuurlijk ook in het centrum gelopen, en gekeken waar vroeger de slag om de schelde was tijdens de tweede wereldoorlog.






Vanaf de andere kant ziet de molen er weer heel anders uit, met de vele windmolens op de achtergrond.






We hebben eenmaal thuis ook nog wel een keer heerlijk een eind kunnen fietsen, wat we ook heel graag doen. En dan geniet ik ook van het mooie wat in je eigen omgeving ligt.




We krijgen weer een mooie week, en deze week gaat er weer het een en ander veranderen in huis, maar daar kom ik later natuurlijk nog een keer op terug.

Ik heb tijdens mijn vakantie wel af en toe wat geplaatst op IG, maar heb de blogwereld een beetje verwaarloosd. Ik ga dus komende week eens even terug kijken.


Fijne week allemaal....



22 opmerkingen:

  1. Wisselvallig weer wat prachtige foto's opleverd, heb weer genoten.
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles heeft zijn voor en nadelen ... wij hadden ook een wisselvallige vakantie en wij vonden dit dan weer heel leuk want bij +32 zitten wij binnen met de rolluiken naar beneden ... Fijn dat je er toch van genoten hebt !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welkom terug Lia! Mag ik vragen in welk stuk van Nederland jij woont ? Die foto is zo mooi. Hartelijke groet Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik woon in de Betuwe. Maar overal is er wel iets moois te zien hoor. Je moet het alleen wel willen zien.

      Verwijderen
  4. Hallo Lia,

    Zeeland is inderdaad prachtig, en wat een mooie foto's weer! Ik ben benieuwd naar je volgende project in huis!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jammer van het wisselvallige weer, als je maar een fijne vakantie hebt gehad! Nieuwe klus thuis?
    Ik ben benieuwd! Geniet nog wel een beetje van de nazomerweer hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wij komen graag in Zeeland...maar dan vooral om strandwandelingen te maken...en kijken naar de golven...en denken wat de mensen aan de andere kant doen.
    Nederland is zeker heel mooi...ik hoef niet per sé naar het buitenland...vermaak me hier ook wel.
    Mooie foto's van ons kleine landje.

    Fijne avond,
    Inge...my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt prachtige foto's gemaakt in Zeeland.
    Wij gaan er vaak met de scooter op uit en zien dan ook hele mooie plekjes in de buurt die we nog niet eerder ontdekt hadden.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeeland is mooi hoor......fijne week ...liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's zijn in ieder geval al heel mooi, die ene waarbij de zee groen is vind ik wel heel speciaal..zo te lezen heb je toch nog best genoten van je vakantie..
    Gek eigenlijk, wij wonen eigenlijk nog niet zo ver van Zeeland vandaan en komen er eigenlijk nooit...de laatste keer was met die open tuinen, maar daarvoor was het zeker meer dan 12 jaar geleden, toen ben ik nog eens met onze toenmalige tieners naar het strand gereden...maar net je al zegt hierboven ergens, het is overal mooi, we fietsen veel, en kunnen af en toe gewoon niet kiezen waar we zullen gaan fietsen...Ben er al achter dat Nederland een prachtig land is, doet eigenlijk niet onder voor de 'andere vakantielanden', alleen is het weer hier onbetrouwbaarder...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's van een mooi stukje Nederland. Ons landje heeft inderdaad heel veel mooie plekjes om van te genieten. Fijn dat jullie ondanks het weer toch een fijne vakantie hebben gehad. Ben benieuwd naar je nieuwe project in huis.
    Fijne week en geniet nog even van de heerlijke zon en temperatuur.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben nog nooit in Zeeland geweest en als ik je mooie foto's bekijk moet ik toch maar eens een weekendje boeken in Zeeland!
    Gelukkig hebben jullie ondanks het weer een mooie vakantie gehad.
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn om weer een blogje van jou te lezen. Na de vakanties zullen er hopelijk wel weer meer dames gaan bloggen. Zeeland is altijd heerlijk, ik kom er ook al jaren (alleen niet in de zomervakanties). Benieuwd naar je volgende project in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja, Zeeland is ook mooi. Verleden jaar waren we er ook en zeiden nog tegen elkaar dat we eens wat vaker daar naar toe moeten gaan. Die heerlijke stranden waar je zo lang kunt wandelen langs de zee. Ik vind je foto van die groene zee prachtig, die kan zo in een tijdschrift.
    Ik ben benieuwd naar de plannen voor in huis. Knap hoor dat jullie steeds weer iets aanpakken.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik schrijf deze reactie vanuit Zeeland....ben er nu op vakantie......gisteren fietsten we nog langs Uncle Ben....zoals te zien op je foto!
    Altijd zo fijn hier.....nog 2 daagjes....dan is ook onze vakantie voorbij.....

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik loop vreselijk achter in blogland...daar moet ik echt verandering in gaan brengen. Want als ik zelfs bij jou niet heb gereageerd, is er wel iets loos hihi. Jammer dat het weer in Zeeland tegenviel, gelukkig hebben we de komende week ook nog een aantal zomerse dagen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Lia, Wij hebben in dezelfde periode vakantie gehad als jullie, maar toen het zo warm was zijn we weer heerlijk naar ons boshuisje geweest. Van daaruit zijn we gewoon naar ons werk gegaan. Ja Zeeland is een heerlijk eiland en we weten dat als we in Nederland blijven het weer alle kanten op kan gaan. Ik zit daar ook nooit zo mee. Maar wat fijn dat jullie zo genoten hebben. En prachtige foto's heb je gemaakt.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo, ook van mij een late reactie, maar ik ga het bloggen ook weer wat beter bijhouden. Ik ben ook in Zeeland geweest, altijd leuk en mooi daar. Helaas is het weer niet te regisseren hier in Nederland. Wij waren met mijn ouders en hadden allemaal onze fietsen meegenomen, ik heb zo genoten (wij allemaal trouwens). Mooie foto's!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja, aan alles komt een einde maar steeds is er ook weer een nieuw begin.
    Zeeland is heerlijk, ik kom er ook graag.
    mooie foto's
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben wel benieuwd naar jullie nieuwe kachel hoor... En ook de boel om die kachel heen, want in die hoek zal er vast wel meer veranderen dan kast weg en kachel erin;-)

    Ik heb het bloggen ook weer opgepakt na onze zomervakantie en heb veel bij te lezen... Ook van onze gezamenlijke vakantie waren er 2 van de 3 meer herfstvakantie dan zomervakantie. Gelukkig hadden we nog genoeg klussen binnenshuis waaruit we konden kiezen: Al hadden we na alle drukte meer behoefte aan rust en hebben we ook erg veel genikst... waardoor we nu nog steeds heel veel klussen hebben waaruit we kunnen kiezen haha;-) #iedernadeelhebznvoordeel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Lia, leuk dat je weer in blogland bent. En fijn dat de vakantie mooi was, prachtige foto's ook !
    Heb instagram geprobeerd maar na een uur alweer verwijderd. Voelde voor mij niet goed, te vluchtig en
    te veel weer wat ik moest leren. Haha ik hou het maar gewoon bij mijn blog en hoop maar dat veel bloggers weer wat actiever worden hier.
    Ik wens je fijne dagen , het wordt heerlijk weer dus lekker genieten.
    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Nederland is zo mooi. Mooier dan we zelf soms vermoeden... :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia