maandag 22 februari 2016

Plaatjes kijken.....




Het is alweer enige tijd geleden dat ik hier een post plaatste.
De laatste maand vullen de dagen zich steevast met de dagelijkse dingen, het oppassen en bezoeken van mijn kleinzonen, de fysio en soms wat prutswerk in huis.
Maar je hoort mij niet klagen hoor, ik heb het reuze naar mijn zin.

Soms plaats ik even snel een met mijn mobiel genomen foto op Instagram, en kijk daar dan even wat er allemaal afspeelt bij anderen. Instagram is tegenwoordig hot, en deze oma wil graag overal van op de hoogte blijven dus heb daar ook al enige tijd een account. Je maakt gewoon heel snel een foto met je mobiel en plaats die dan zonder lappen tekst. Ik kan natuurlijk ook foto's plaatsen die ik met de camera genomen heb, maar omdat ik in raw werk moet ik die eerst bewerken, en dan is het wat omslachtig. Ik weet niet of er regels zijn, maar vaak zie ik dames die iedereen bedanken voor een geplaatste reactie, en dat doe ik dan weer niet. Sorry!!! Ik vind het anders toch wel heel veel tijd in beslag nemen. Ik probeer iedere dag wel even te kijken, maar het gebeurt me ook dat ik een hele tijd niet kijk of iets plaats.

Bij het bloggen ben je gewoon even druk met het maken van een post, en vervolgens plaats je daar dan ook echte mooie foto's bij die je genomen hebt met de camera. Wat overigens een van de redenen was dat ik met mijn blog begonnen ben, iets doen met mijn foto's... Na het plaatsen komen er reacties die ik plaats nadat ik ze gelezen heb, op deze manier weet ik ook zeker dat ik alle reacties onder ogen krijg.  Er word niet verwacht dat ik overal antwoord op geef, of iedereen bedank, en ook daar probeer ik iedere dag even te kijken.
Ik vind het dan ook nog steeds erg jammer dat zelfs de "die-hards" onder de bloggers steeds minder gaan posten, en als ik mijn lijst bekijk dan zijn er zelfs al velen gestopt. Daarom nog een rede dat we met de tijd mee moeten gaan hé.

Daarom plaats ik nu wat foto's genomen met mijn camera die ik ook op Instagram had geplaatst, maar dan met mijn mobiel.

Zo plaatste ik laatst gewoon wat foto's van een ijzeren, tja... wat is het? Een stukje hekwerk volgens mij!!
En van een grote plaat koek. Toen ik die aan het snijden was in reepjes, zag ik opeens dat het er ook wel heel mooi uitzag. En op zo'n moment pak ik dan meteen de camera om het vast te leggen.










En dit ijzeren "hekwerk" staat tussen de keuken en de kamer. Het heeft geen doel, en dat hoeft ook niet altijd. Het staat gewoon leuk!!!






Wens jullie allemaal een hele fijne week, en wil jullie bedanken voor het volgen van mijn blog en/of op instagram.




41 opmerkingen:

  1. Toch blijf ik het bloggen leuk vinden. Ben weer blij met je leuke blogbericht en ik hoop dan ook dat er nog vele volgen.
    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bloggen blijft voor mij toch nummer 1, ik geniet juist van die lappen tekst met meerdere foto's waar je de tijd voor moet nemen om ze te lezen en te bekijken, op een blog die wat layout betreft door de blogster zelf is ingevuld, met een persoonlijke banner en sidebar. Ik vind IG ook heel leuk om te doen, maar daar zijn de reacties vaak vluchtig en kort...ik ben daar denk ik niet zo van. Maar ik erken dat het op IG wel minder tijd kost om een foto te maken en te plaatsen, het gaat wel sneller maar sneller hoeft niet leuker te zijn.

    Ik zou wel vaker een post willen plaatsen, maar ik heb momenteel niet zoveel inspiratie. Maar ik hoop van harte dat er toch een groep bloggers overblijft die blijven posten en de moeite blijven nemen om bij een ander te reageren. Als dat niet gebeurt, ben ik bang dat het over een paar jaar helemaal over is. Ik zou dat persoonlijk heel erg jammer vinden en ben dus blij dat jij - al is het misschien ook minder vaak dan voorheen - door blijft gaan in het plaatsen van een post!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ook ik vind bloggen leuker: het is wat persoonlijker en je kunt er een verhaal kwijt. Dat doe je op IG niet en ik reageer, net zoals jij, niet op alles. Je hebt er dan bijna een dagtaak aan! Soms denk ik wel: ik stop er mee.....moet ik nu iedereen weer goede morgen of zoiets wensen?? En je hebt het gevoel dat je wel snel op alle hartjes moet klikken anders hou je het niet meer bij....haha
    Ik ben blij dat je nog een post plaatst want ik geniet altijd zo van je foto's! Ik zou het jammer vinden wanneer het bloggen afgelopen is ook al doe ik het nog maar een paar jaar!
    Ik geniet er nog steeds van om iets te verzinnen, de foto's te plaatsen en bij anderen te reageren!
    Laten we het nog maar even volhouden.....

    Groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw blog is te mooi om te stoppen. IG ben ik eigenlijk bang voor dat dat ook weer veel tijd kost.
    Soms veranderen dingen ongemerkt toch, weet je nog dat we bijna allemaal op picasa zaten? Hoorde pas dat dat opgeheven wordt, dus binnekort weer uitzoeken hoe de foto s er op tijd af te krijgen, zucht..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,
    Persoonlijk hou ik het meest van de verhalen op een blog die meestal ook nog vergezeld worden door prachtige foto's. Daar kunnen FB en IG niet tegenop.
    Het schrijven van een post kost zeker meer moeite maar hoe heerlijk is het om in de weer te zijn met woorden. Ook het maken van de foto's is een heerlijke klus.
    Ik geniet van alle posten op jouw blog en de prachtige foto's. Daarom bedank ik jou voor het schrijven en hoop ik dat je nog lang doorgaat met bloggen.
    Gr, Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Lia, ik volg je op IG en blijf ook lekker je Blogs lezen :))
    Ik geniet altijd van je foto's en doe ook soms inspiratie op, zoals dat nisje/kastje voor de koffiemachine.

    Fijne week.
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie foto's! Ik ben nog geen lang oma maar heb GEEN instagram. Ik heb er eerlijk gezegd ook geen zin in. Ik heb facebook en een blog, dat kost al genoeg tijd! Mijn voorkeur gaat naar een blog, ik geniet juist van iedereen zijn eigen stijl van schrijven, creatief zijn en foto's maken! Jij hebt prachtige foto's! Je plaatkoek ziet er heerlijk uit, het water liep me bijna in de mond! Je hek is mooi in zijn eenvoud!

    Ik heb weer van je blog genoten!

    Fijne week verder!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Voor mij is bloggen ook nog steeds heel leuk, na een blogdip vorig jaar ben ik weer volop bezig en met heel veel plezier.
    Ook het lezen van bloggen vind ik toch veel leuker dan bv een facebook post of alleen foto's kijken op instagram.
    Ik doe het wel maar dit is anders!
    Je foto's van de koek zien er heel smakelijk uit en het hekwerk heb ik in de tuin staan, misschien toch maar naar binnen halen......
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hai Lia, maak je niet druk hoor, je hoeft echt niet steeds te bedanken. We genieten al gewoon van je mooie foto's, kijk dat kunnen er niet genoeg zijn want jij kan dat gewoon heel goed. Maar gewoon dus lekker doen wat je zelf wil. Zelf heb ik geen blog gewoon omdat ik niet goed met dat soort dingen ben en vind mezelf helemaal niet interessant genoeg vind. Wel IG en inderdaad de ene dag kijk ik veel en de andere helemaal niet. Soms zie ik ineens staan oeiiii al zoveel volgers, nou ik zou je het niet zomaar kunnen zeggen omdat ik er gewoon niet op let, daar gaat het mij niet om.
    Groetjes en liefs Coby (cbcosycot IG)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind bloggen nog steeds het leukste voor het verhaal met de mooie grote foto's.
    Voor mij een gecombineerd foto- en dag/week/boek... vooral voor mijn moeder die bijna niet meer buitenshuis gaat een kijkje in mijn huis.
    Vind zelf het bezig zijn met fotograferen en het schrijven een hobby, natuurlijk vind ik het leuk als er een reactie word achtergelaten maar meer kijkers en lezers dan schrijvers...
    Wat een heerlijke gebakfoto's mmm en geweldig het geroeste hekwerk!
    fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben ook wel eens bang dat over een paar jaar het bloggen 'opdroogt', heel jammer...Het moet allemaal snel, snel en vooral geen moeite kosten. Ja, met een blogpost ben je wel even bezig, je wilt toch een mooi 'produkt' afleveren. Met een verhaal waarin je jezelf kwijt kunt en hopelijk anderen aanspreekt, die daardoor een leuke of warme reactie geven. Die 'feedback' maakt het juist zo leuk. En natuurlijk de mooie foto's (bij jou is dat altijd genieten!). Ik sta soms perplex hoe een simpel stilleven zo mooi wordt afgebeeld. Zoals nu ook, een doek, mes en (oké, het ziet er ook wel héél lekker uit!!!) koek op een tinnen bord...Prachtig om naar te kijken (ja, en smullen natuurlijk ook als je het echt voor je neus hebt liggen, hihi). Maar het verhaal erbij is ook nét zo belangrijk, je mijmerijen, je gedachtespel, het verteld wat over de persoon achter deze foto's. Daar geniet ik van. En ik hoop dat we dat nog heel veel jaartjes mogen doen...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb instagram maar dan instagram in ruste, doe er dus weinig tot niks mee. Bloggen vind ik nog steeds t leukst ook al plaats ik minder dan in t begin. Ook weinig tijd speelt natuurlijk een factor. Mooie foto's n wat een gaaf hekwerk!!Koek was vast heerlijk, nootjes? Ik wens je een hele fijne dag
    liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Op Instragram kijk ik helaas niet. Jouw blog volg ik wel. Veel leuker, Lia! Maar... Ik ben nu wel benieuwd geworden naar het recept van die heerlijk uitziende koek! Groeten van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's Lia! Ik had ze ook al op instagram gezien. Ik blog zelf niet maar vind het heel leuk om de blogs te volgen dus hoop dat iedereen blijft bloggen.
    Instagram is een leuke aanvulling. De verhalen blijven altijd leuk om te lezen.
    Dank je wel voor het delen!
    Lieve groeten, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hay Lia,
    ik heb fb gehad maar ben er mee gestopt juist omdat het allemaal zo snel kan en moet.
    Dus volledig terug met bloggen.
    Vind ik toch leuker en persoonlijker
    groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb geen IG en volg ook haast niemand op FB, ik vind blogs lezen veel leuker en persoonlijker, jouw blog is voor mij zelfs 1 van de redenen geweest om zelf te gaan bloggen! Vind het ook ontzettend jammer dat er blogs zijn gestopt, van sommige hoop ik oprecht dat ze weer gaan posten, die hadden zulke leuke verhalen en mooie foto's...net een favoriet tijdschrift dat dan niet meer te koop is, dat kun je dan echt jammer vinden! Ik hoop daarom dat je nog heel lang doorgaat met bloggen en geniet van je kleinkinderen!
    Veel liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Van dit alles heb ik ook helemaal niets...geen facebook, geen instagram alleen mijn blog. En vind het persoonlijk ook genoeg. Ook ik merk dat ik momenteel mminder blog...beetje inspiratieloos en toch geef ik het niet op...het komt wel weer.
    Het rekje heb ik ook al jaren...staat bij ons in de badkamer, zo leuk!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja heel jammer dat veel blogsters een punt achter hun blog zetten, het blijft toch een bijzondere wereld en het voelt bijna alsof je even gezellig bij iemand binnen wipt voor een kop thee aan de keukentafel.
    Ik zit zelf ook op IG en fb, maar vind het bloggen toch het leukst en wil dat ook graag blijven voortzetten.
    Je foto's zijn weer om letterlijk van te watertanden:)

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Soms is het ook gewoon goed om te blijven doen waar je hart ligt, of zeg ik dit omdat het mij beter uit komt? :-)
    Want ik moet er toch echt niet aan denken dat het bloggen verleden tijd zal zijn. Ik haal er juist zoveel inspiratie uit, ook uit Instagram trouwens. Dus blijf nog maar een hele tijd zo doorgaan, Lia!! Ik geniet van jouw blog en dat van andere dames ook, maar die van jou blijft nr.1!

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ik heb ook eens terug gekeken in mijn lijst met blogs...wat zijn er veel gestopt...en ook hele blogs zijn verwijderd...het is inderdaad wel heel erg stil in blogland.
    Ik merk het aan mezelf ook...dan heb ik iets op Instagram geplaatst...en heb dan geen zin om nog een post voor op mijn blog te maken...
    Eerlijk gezegd loop ik te dubben, er komt een punt dat ik alles heb laten zien, en alles verteld heb...en wat dan...we zien het wel...hoe het loopt...
    Ik zag die repen op IG al voorbij komen, die zien er wel heel lekker uit...ik ga ze ook maken.
    Je rekje is ook super mooi.
    Fijne avond nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Blijf bloggen toch het leukste vinden.......zit ook op IG ja en idd het is zo lekker snel maar eigenlijk kost het allemaal best wel weer tijd......zo schiet bloggen er toch ongemerkt bij in.
    Maar als ik dan weer blog dan voelt het als een warm bad......denk ik....wat is dit eigenlijk heerlijk......moet weer vaker bloggen......
    De mooie posten lezen.....de reacties lezen en tikken...........nr:1 met stip
    En toch.......haha......je blijft het er dan weer soms bij....;)

    Die koek ga ik proberen.....heb het recept ja.....;)

    De beelden zijn namelijk al overheerlijk

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik herken het gevoel, bij mij gaat instagram ook wat makkelijker op dit moment. Terwijl bloggen wel echt leuker is. Maar het komt ook door het gebrek aan tijd. Ik vind je plaat koek er prachtig uitzien. Heb het recept opgeslagen en ga het uitproberen.

    groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooh wat ziet die koek er lekker uit, jammer dat je het recept er niet bij hebt gezet ;-) Ik heb geen IG, dan kom ik helemaal nergens meer aan toe en wat je niet hebt, mis je ook niet he ;-)Ik hoop dat bloggen nog lang blijft bestaan!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo knap dat je zulke mooie foto's maakt van zulke simpele dingen! Ik zit niet op Instagram maar ik wordt wel nieuwsgierig. Toch maar eens verkennen!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik zit bewust niet op Ig ...vind fb en pinterest wel genoeg zit weinig te pinnen maar dat komt wel weer straks lekker buiten in het zonnetje....mooie fotos van je plaarkoek ziet er heerlijk uit....ik vind bloggen nog steeds het allerleukste en foto's zijn ook hier fan mijn telefoon hoor het zo makkelijk ...fijne week verder liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik merk ook dat er wel heel veel tijd in social media gaat zitten.
    Ook ik heb FB, pinterest, een blog en sinds kort ook IG.
    Voor mij is FB alleen voor familie en vrienden en daar zet ik sporadisch een berichtje op.
    Bloggen vind ik leuk... ook omdat de verhalen mij interesseren maar zeker ook om de prachtige foto's te bekijken.
    Door drukte kom ik niet vaak aan bloggen toe en dan is IG wel wat makkelijker...een foto is zo geplaatst. Het reageren op IG kost ook wel wat tijd maar de reactie hou ik meestal kort.
    Er moet af en toe ook nog gewerkt worden...haha!!
    Ben ook maar gestopt om mensen bij naam te noemen en te bedanken op IG.
    Dat is echt niet te doen. Af en toe een foto met daarin een bedankje aan iedereen is toch ook prima.
    Ik volg je ook op IG en zag dus het heerlijke recept al voorbij komen.
    Je hebt daar ook weer prachtige foto's van gemaakt. Het smaakte vast zoals het eruit ziet...heerlijk!

    Fijne avond verder,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik ben ook gestopt met mijn blog. Ik had er gewoonweg geen zin meer in. Azijnpissers heb en hou je altijd, ik heb mij daar nooit veel van aangetrokken, en een kritische noot kan ik zelfs wel waarderen, maar je kunt ook te ver gaan. Mensen, heb een Leven, denk ik dan, en laat mij lekker met rust. Laatst kreeg ik zelfs nog een mailtje van iemand die blij was dat ik eindelijk uit blogland opgerot ben... Ja, dat stond er letterlijk zo in. Dat was wel weer even een moment dat ik dacht; inderdaad, blij dat ik gestopt ben. Maar jouw blog blijf ik met liefde volgen hoor, Lia ;-)

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, hier schrik ik toch van hoor.
      Heb een keer een negatieve ervaring gehad in al die jaren.
      Voor jou dus liever Instagram,

      Verwijderen
    2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
  28. Genieten hoor van het plaatjes kijken bij je!
    Prachtige foto's.
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik heb ook sinds kort ig waar ik je ook volg en de lekker uitziende koek voorbij heb zien komen. Ga m straks even terug zoeken dacht dat je daar het recept erbij had gezet(hoop ik) krijg er enorme trek in hihihi.

    Ik vind de blogs leuker om te lezen,wat onder de rietenkap al zei het is als een favoriet tijdschrift met mooie foto's en leuke verhalen. En omdat er zoveel zijn gestopt een ig account aangemaakt. Ik post zelf nog niet zoveel foto's heb geen goeie camera en mijn mobiel maak niet van die hele mooie foto's en mijn huis en inrichting is niet zo mooi als die ik voorbij zie komen;-))

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Bloggen is echt voor de verhalen, Instagram is meer een kwestie van even neuzen :-) Ik vind het allebei leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik heb sinds kort IG, eigenlijk vind ik het wel makkelijk, met een druk gezin kom ik toch weinig aan bloggen toe merk ik, en dan is Instagram voor mij ideaal! Maar ik geef het bloggen nog niet op :)

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat ik leuk vind aan bloggen is dat je beschrijving bij de foto's plaatst over hoe een verbouwing tot stand is gekomen.
    En dat je tips kan delen met andere bloggers.
    Ik ben nu bezig met de gang en trappengat schilderen e.d. dus binnenkort weer een blog.
    Tussendoor gebruik ik IG voor losse foto's.
    Ik vind het leuk je te volgen op de blog en IG.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik moet toch ook eens op IG gaan kijken. Ik doe er helemaal niets mee. Maar ik hoor zoveel positiefs erover.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Een heel herkenbaar verhaal Lia. Ik moet je zeggen dat ik ook wel eens twijfel of ik nog wel door wil gaan met bloggen. Het kost zoveel tijd, maar zolang ik er plezier aan beleef ga ik door.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige stillevens laat je weer zien. En fijn dat je dat toch op je blog laat zien.
    Ik heb zelf met al die andere mediakanalen niet veel, heb alleen een aantal pinterest albums
    omdat je daar je inspiratie zo mooi en overzichtelijk kwijt kunt.

    Fijn weekend gewenst, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik vind IG ook zo leuk , snel een foto plaatsen , weinig tekst , en zoveel interactie .
    Ook de leuke reacties zijn tof om te lezen .
    Ook bloggen blijft leuk om te doen al vind ik dat je toch een onderwerp moet hebben .
    Fijne avond
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Bloggen en Instagram vind ik ook allebei leuk. Voor mij is IG een moodboard en haal ik daar veel inspiratie uit.
    En ook ik bedank niet iedereen. Dat is gewoon niet bij te houden. Toch is een blog schrijven veel persoonlijker. En met een verhaal erbij, zo leuk om te lezen.
    Blijf er vooral mee doorgaan. Ik had je al een keer verteld dat ik door jouw blog ook ben gaan bloggen. En geniet nog altijd van je posten.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik heb geen IG, wel FB,maar ben meer een kijker dan dat ik iets post.
    Bloggen doe ik nu bijna een jaar ( joehoe !!) ,en vind het nog steeds erg leuk om te doen.

    Waarom zou alles zo snel moeten? Voor mij is het een rustmonent: op de bank met mijn laptop en een verhaal schrijven met mooie foto's erbij. En dat hoeft niet altijd over een nieuwe aanwinst te gaan. Ik geef ook bijna altijd een reactie op de blogs die ik volg. Je leert elkaar beter kennen hierdoor,en dat spreekt me aan.Ik ontdek ook nog steeds leuke blogs die niet alleen over interieur gaan . Ik hoop er nog heel lang mee door te gaan,en jij ook toch?
    Je foto's zien er weer prachtig uit,
    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia