donderdag 28 januari 2016

Joep vertelt over baldadigheid....



Ik hoor mijn baasmevrouw nog weleens zuchten en roepen dat als je niet beter zou weten, je zou denken dat ze een stel jonge kinderen in huis had. Ik geef toe dat ze ons nog weleens tot de orde moet roepen.
Want de laatste tijd rennen wij als een kip zonder kop door het huis heen. Yoris de draak (zo noemt de baasmevrouw hem vaak, want het kan echt een draak zijn) zit dan hoog op de tafel of op een stoel, en zodra ik langs loop springt hij boven op mij.
Ook gebeurt het nogal eens dat hij als een bok door de kamer springt, en dan op de een of andere manier zelfs tegen de muur op springt. Het is gewoon niet uit te leggen.

En noemt ze Yoris een draak door zijn streken, zo noemt ze mij weleens een watje.
Maar kan ik er wat aan doen dat ik zielig doe als ik schrik wanneer Yoris op mij springt of mij zelfs in mijn nek wil bijten.
Als wij alleen thuis zijn dan ga ik lekker op bed liggen slapen, en Yoris ligt er dan ook bij hoor, maar gaat altijd naar de deur als er iemand thuis komt. Ik hoor het vrouwtje dan vaak vragen of we lief geweest zijn. En ik merk dan dat ze hem even op wil beuren om te kroelen, want hoor dan meteen zeggen jaja, je mag weer lopen!!! Hij heeft er een hekel aan dat je hem opbeurt.
Ik blijf dan gewoon liggen, en loop later wel op mijn gemak naar beneden. Want meestal gaat het vrouwtje daarna lekker op de bank, en dan kruip ik heel dicht tegen haar aan, want dat vind ze fijn. Ik rol dan op mijn rug zodat ze dan op mijn buik kan kriebelen, en sla mijn poten over haar pols.

We zijn eigenlijk totaal verschillend, en ik mag dan een watje zijn, maar ik kan me soms ook wel als een baas gedragen hoor.

Zo ook hier....

We zitten hoog op de tafel naar die kleine jongen te kijken, die de laatste tijd steeds allerlei speeltjes van ons komt brengen. En dan roept hij steeds Hallo mauw!!!

En dan begint Yoris opeens in de schaal te klauteren die op tafel staat.
Nou, dat is dus niet de bedoeling hé. En zeg vriendelijk maar toch streng dat het afgelopen is.

Want dat kan toch niet!!!











En geloof mij, hij luisterde toen wel....
Vandaag luisterde hij echter niet naar de baasmevrouw. Ja, ze was echt een beetje boos hoor...., want hij gooide een pot van de haltafel en die viel kapot op de grond. Gelukkig was het geen dure zei ze tegen baasmeneer, want het was er een die ze zelf bewerkt had ofzo met tegellijm en een touwtje,

Gelukkig is ze het alweer vergeten hoor, want we kregen vanavond een lekker snoepje, en lagen samen (ja, zelfs Yoris) bij haar op de bank toen ze tv zat te kijken.



42 opmerkingen:

  1. Prachtig die laatste foto: net of Joep een stilleven aan het arrangeren is in een schaal...bij wie zou hij dat hebben afgekeken...? Wel lief dat ze toch saampjes bij je mochten komen liggen. Tja, zo'n snoetjes kun je toch niks weigeren...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, mooi verhaal!
    Toch wel een beetje jammer van je vaas:(

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn nog erger dan kleine kinderen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een lekker stel. Soms misschien wat vermoeiend, maar ze zorgen toch ook vaak voor een glimlach op je gezicht. En daarnaast zijn ze ook nog steeds heel fotogeniek :-).

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja hoor eens Joep: als jullie alles afbreken wat de baasjes met bloed zweet en tranen hebben opgebouwd, dan kun je het wel schudden natuurlijk. Dan boffen jullie nog maar met zo'n lieve baasmevrouw die niet eens boos is.
    Het is dat jullie er zo prachtig uitzien en perfect in het kleurschema passen, maar anders.....:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toch is het altijd prachtig om ze te observeren hè, dan lig je af en toe echt in een deuk. Met onze kat en hond is dat ook hoor. Coco is heel erg onderdanig naar Skipper toe, maar heel soms is ze het zat en gromt ze heel fel van zich af. Als je dan dat verbaasde koppie van Skipper ziet. Katten zijn zo grappig!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig! Ik hou van dieren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En ik maar denken dat ik het druk heb met de kinderen :)
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk huisgenoten verhaal, mooi ook de foto's van het stel! En... je gaat vast weer op zoek naar een vaas om op te knappen en dat is dan weer leuk voor ons om de metamorfose te bekijken, hihi!
    Fijne dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig het zijn inderdaad net kinderen.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja katten zijn geweldig en zeer eigenzinnig. Dat maakt ze juist zo leuk. En levert ook nog eens prachtige foto,s op. groet, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het lijkt me heerlijk om zo een duo in huis te hebben ;)
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk geschreven! Haha zit er gewoon om te grinniken. Wel jammer van je pot...

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Haha...wat leuk verteld Lia...
    Mooi stel zo samen.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een deugnieten ;) maar nu heb je wel weer een vrij plekje in huis om iets leuks voor te bedenken.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldige katten! Je zou er een boekje over kunnen schrijven ;-)
    Ze maken hun eigen verhaal.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Geweldig! Jammer alleen van je vaas....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben
    met een ondeugend dier in huis pffff.
    Dat maakt het ook wel weer leuk..
    Fijn weekend.
    Hartelijke Groet Annemiek.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hahaha kids de deur uit nieuwe kat kids erin haha

    Groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer van je vaas maar ze zijn wel heel erg leuk,daar kan je niet boos op blijven.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha ha wat een duo, je beleeft er wel wat mee.

    Fijn weekend samen!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh dacht dat ie op z'n plek was gaan zitten ;)
    Oh hier sneuvelt er ook her en der wat de laatste tijd.......we hebben nog meer werk van Pip en gedoe dan van Luna onze hond....die luistert tenminste......;)
    Gaat ze via de koelkast over de keukenplanken tussen het servies.....ja pip dan hè.....?
    Of achter langs mijn armeluis.......nu voel je het wel.........idd.....armeluis....stuk!

    Dusse....kan er daar nog 1 bij.....?

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het geeft wel leven in de brouwerij. Leuk verteld en schattige foto's. Wel jammer van de vaas.

    Groetjes en een fijn weekend,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hier kun je bijna niet boos op worden...plaatjes zijn het!

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een prachtig verhaal vaak twee prachtige beestjes........geweldig om te lezen.
    Fijn weekend.
    Liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Geweldig verhaal. Hier word je blij van. Ik volg je blog op de voet en vind je huis echt prachtig. Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat hebben ze toch een heerlijk leven bij julle...en achhhh wat maakt het uit tis maar een pot toch ?...liefs fijn weekend x

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi geschreven, ik zag het helemaal voor me! En dan die foto's erbij!

    Jammer van je pot, maar misschien wel een goede reden om een nieuwe te kopen en/of te gaan bewerken? :)

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ook wel leuk ...leven in de brouwerij. Is anders toch wel saai zo zonder beesten Wat jij? Ach en een nieuwe pot is zo gefixt toch ?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ach Joep, je hebt gewoon het liefste vrouwtje van de wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super leuk je verhaal en je foto's en heel herkenbaar, ik heb er ook 2. Mijn zoon wil naderhand ook graag een Brit en ik heb ze de foto's op jou blog laten zien....verkocht!!...fijn weekend en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goedemorgen Lia,

    Wat zijn het toch een heerlijke boefjes.
    wij hebben zo'n heerlijke hondenboef.
    Daar kan ik ook wel een boek over schrijven.

    Fijne zondag,
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hahahaha wat een leuk verhaal! 😂😂😂😂😂

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Die foto's en dan het verhaal erbij , geweldig !!
    Je zou haast zo'n twee deugenieten in huis halen ....
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een heerlijk poezenverhaal. En wat herkenbaar ook. Ik heb er echt van genoten samen met de foto's. Wat kun je toch om zulke huisgenoten geven. Ik heb mijn zwerfpoes die hier nu toch al een paar jaar woont maar even extra aangehaald. Het blijft genieten.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik heb genoten van de verhaal. Zo leuk om te lezen. Je zou wel een boek of column kunnen schrijven!
    Blijf lekker genieten van jullie twee deugnieten.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Haha.....wat een stelletje! Maar goed dat ze jou heeft als watje zijnde: jij zorgt er tenminste voor dat er niet al te ergere dingen gebeuren zoals de schaal die kan vallen!
    En die pot.....ach die maakt jullie vrouwtje zo weer hoor: anders gaat ze zich toch vervelen! Maar goed dat jullie er zijn.....

    groetjes Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een schitterende foto's. En wat zijn het toch een paar boefjes bij elkaar. Maar zo lief daar kan je niet boos op zijn. Wel zonde van je vaas.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhhh wat een heerlijk stel Lia! Dit stuk is zo herkenbaar :) wel heel erg zonde van je vaas, tot nu toe gaat het hier altijd goed, maar dat is waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid haha, wat zijn jouw katten toch mooi!
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia