maandag 11 januari 2016

Een nieuw jaar...


Het lijkt nog zo kort geleden dat ik hier schreef dat we aan een nieuw jaar zouden beginnen. En dat jaar is omgevlogen en nu beginnen we alweer aan een nieuw jaar... Gelukkig hoor ik jong en oud zeggen dat de tijd door de vingers glipt, dus het is niet alleen ik die er last van heeft. Nu is het natuurlijk ook zo, dat wij altijd lekker bezig zijn, het zij thuis of bij de kinderen. Maar ook gewoon met een lekkere wandeling, of iets gaan bekijken of bezoeken. En niet te vergeten de oppasdag van onze kleinzoon. Afwisselend met af en toe een keer lekker uit eten vullen wij de dagen dus goed. En dan vliegt de tijd ook letterlijk voorbij.





We wonen hier inmiddels alweer 35 jaar, ongelooflijk als je dat zo opschrijft, wat betekent dat we op 2 Januari ook alweer 35 jaar getrouwd waren, wat inmiddels ook een mijlpaal en heel bijzonder is. En ja, toen ging je trouwen als je samen wilde wonen...
De meeste klussen hier in huis zijn wel gedaan, toch blijven er natuurlijk wensen. En dat is maar goed, want wat zou het leven saai zijn als er niets te wensen is. Ik kan me dan ook niet voorstellen dat mensen jaren lang met dezelfde inrichting doen, en zelfs dingen op dezelfde plaats laten staan.
De meeste wensen zijn geen grote verbouwingen maar eerder kleine aanpassingen. Die ene kachelwens is er nog steeds, en ook zou ik heel graag een nieuw aanrechtblad willen, want ik krijg de sfeer maar niet in de keuken zoals ik wil. Want hoe mooi het terrazzo blad ook is, het blijft landelijk in de stijl van brocante landelijk. Dus wie weet wat dit nieuw jaar ons gaat brengen.
Maar met iedere aanpassing of verbouwing zullen jullie het weten, want met bloggen ga ik ook alweer bijna mijn 8e jaar beginnen, en voorlopig zal ik daar nog wel even mee doorgaan.




Net als op Pinterest, Facebook en Instagram. Eigenlijk zijn we overal druk mee bezig en denk, of nee ik weet het wel zeker dat die dingen ook veel tijd opslurpen. Maar het is zo leuk!!
En dingen die je leuk vind moet je gewoon doen, want de tijd gaat heel snel voorbij.

De foto's die hier bij deze post plaats zijn foto's van mijn laatste aankoop. Een stoere houten bak voor op de aanrecht. En deze bak zou toch veel stoerder overkomen op een ander blad.... ja, toch!!! En nu de kerstkrans eruit is, ook weer even wat anders op de schap.




Verder wil ik iedereen bedanken die mij het afgelopen jaar trouw heeft gevolgd of volger zijn geworden en voor de lieve leuke reacties die ik via blog, mail of wat dan ook mocht ontvangen.
En hoop dat we dit jaar allemaal weer mooie woonideeën op kunnen doen en elkaar op social media kunnen inspireren.






49 opmerkingen:

  1. Wat is het leven zonder een doel , zo ook een paar leuke doelstellingen in ons huis .
    Ik ken genoeg mensen waar je binnen komt en nooit iets verandert is , zo saai :))
    Ik zou ook graag het werkblad van mijn keuken veranderen en nog een paar ( zeg maar veel ) andere dingen .
    Mooi , die houten bak .
    Groetjes
    Christel , Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Ja...alweer een jaar voorbij en inderdaad de tijd vliegt.
    Bloggen komt er bij mij niet van,dat komt ook door omstandigheden die niet zo leuk waren/zijn...
    Ups en downs zullen we maar zeggen, toch lees ik wel veel dat vin ik bijzonder leuk,het is net of je even bij iemand op de koffie bent ;-)
    Reageren doe ik ook veeeeeel minder..vind het jammer maar het is er gewoon even niet.
    Wat jou aanrechtblad betreft...ik vind t wel mooi hoor ;-) gelukkig zijn er heulllll veulll verschillende smaken hé.
    Ik hoop nog veel bij je te lezen en te zien hoor,altijd zo mooi jou blog...vind het rustgevend ook, haha nu zul je wel denken huhhh ??? ja lekker rustig bij jou,mooi is dat.

    Groetjes van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk, een hele mijlpaal! Ook bij ons was dat de eerste optie nadat 'hokken' uit den boze was, voor ons dit jaar 30 jaar geleden...Haha, gelukkig zijn de tijden veranderd. Ook dat men vroeger één huisraad kocht voor heel het huwelijk. Haha, dan hadden we niks te bloggen gehad, mocht dat toen al mogelijk zijn...Je veranderd constant in je leven met uiterlijk, inzichten en interesses. En dat volgens mij door de jaren heen ook steeds sneller door alle aanbod en prikkels om ons heen. Heerlijk toch om dan je eigen vertrouwde omgeving helemaal aan je smaak aan te passen (natuurlijk ook passend in je budget en mogelijkheden). Soms duurt dat wat langer dan je eigenlijk zou willen...Jij hebt met die mooie kist in ieder geval weer iets moois om naar te kijken op je aanrecht. Mooi met die verschillende verweerde schalen erin! En dat aanrechtblad komt ook wel goed...ik weet niet of je er een stoere beton-laag overheen kunt aanbrengen, misschien een idee? Ach, ik denk dat jij, na 8 (!) jaar bloggen wel het meeste op de hoogte bent van alle mogelijkheden. Ook nog gefeliciteerd met deze mooie prestatie!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En ik blijf een trouwe, meestal stille, volger Lia! Hartelijke groet van Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Lia, Ik wens jou ook nog persoonlijk het beste voor 2016. Jij blijft lekker bezig hè, als ik dat zo lees. Toch, jouw keukenblad vind ik best heel prima maar je zult wel iets heel anders in je hoofd hebben. Ik vind het juist wel leuk dat landelijk brocanterige samen met de stoere stijl. Het maakt het niet zo standaard en voorspelbaar. Maar goed, dat is mijn mening.
    Ik ben inmiddels al bijna 29 jaar getrouwd, inderdaad de tijd vliegt als je gelukkig bent.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die bak zo mooi. Ik ben ook al een poosje op zoek naar zo iets. Het is echt een stil leven zo. En je schap ik vind dat houten blad/schaal ook zo mooi. Ik heb hem al eens voorbij zien komen maar zo met het stenen schaaltje weer een heel mooi geheel. En gelukkig maar dat he nog steeds veel plezier in het bloggen hebt. Zelf heb ik niet zo veel inspiratie op dit moment. Maar ik moet gauw weer wat inspiratie opdoen.
    Lieve groet uit het bewolkte utrecht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog van harte met deze bereikte mijlpaal, in deze tijd heel bijzonder. Mooie foto's weer Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hé, had ik die houten schaal al niet eerder gezien? Is die nieuw dan?
    Ik vind hem heel mooi en heb hem al eens bij De Potstal gezien, nooit gekocht want vond het toen na-aperij. Maar hij blijft wel héél mooi.
    Ik hoop dat het een goed jaar voor jullie wordt, Lia. Inderdaad vliegt de tijd, maar als hij opgaat aan leuke dingen is het wat minder erg, toch?
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een mooie aanwinst Lia, zo is er op het kleine vlak (dus niet met grote verbouwingen) ook elke keer nog wel iets leuks of moois in huis aan te brengen. Ik ben blij dat je blijft bloggen, al zal bij jou de inspiratie voor de posten misschien ook wel iets minder worden. Daar heb ik zelf in ieder geval wel last van. Maar beter minder vaak een post dan helemaal niet, ik zou het anders veel te veel gaan missen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad Lia, de tijd gaat snel! We zijn nu al weer richting voorjaar aan het kijken. Ik geniet elke keer weer van jouw mooie foto's dus ik blijf je volgen hoor! Een leuke aanvulling op de blogs vind ik toch wel Instagram. De mooiste foto's komen voorbij en daar krijg ik weer allerlei ideetjes van.
    Al weer bijna een jaar geleden was de bloggersdag: wat heb ik genoten alhoewel ik het eerste rondje misliep door een dramatische treinreis maar ik had het voor geen goud willen missen! Misschien is het tijd voor een volgende ?
    Veel liefs, Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, de tijd gaat snel, heel snel, veel te snel soms ook. Maar hier is het ook zo van altijd bezig zijn, hier in huis, of bij een van de dochters. En zo vliegen de uren en dagen om.
    Ik schat zo dat je een betonnen aanrechtblad zou willen, maar daar kan ik mij natuurlijk heel erg in vergissen. Je bak is in ieder geval heerlijk stoer en sober.
    Mooie borden heb je er in staan.
    Fijne avond,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk.
    Echt wel een mijlpaal hoor...
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tijd vliegt vooral als je het leuk hebt... en heel eerlijk kan me januari en februari niet snel genoeg gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd!
    Wat een pracht van een bak en de terrazzo aanrecht is wel erg mooi en onverslijtbaar en dat kan je van de andere aanrechtbladen niet altijd zeggen... had zelf een houten blad... nee daar komt snel gebruiksslijtage op en nu heb ik toch maar een kunststofblad... dus zou dat heel graag hihi willen ruilen met je mooie terrazzo blad...
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo...jij bent nog een jonkie qua huwelijkstijd! haha....ik al 44, erg lang hè.Maar van harte gefeliciteerd er mee en idd......waar blijft de tijd!
    Maar je hebt helemaal gelijk: als je maar lekker bezig bent gaat de tijd snel. Altijd nog beter dan achter de geraniums zitten toch!
    En al 8 jaar bloggen.....dan ben ik weer een jonkie met m´n 2 jaar.
    Ik geniet erg van je foto´s en verhalen dus ik hoop dat je nog minstens weer 8 jaar doorgaat. Het hoeft niet zo vaak maar wel regelmatig graag! Ik vind het bloggen leuker dan vooral FB. Ik krijg de meest vreemde verzoeken voor vriendschap van mensen die ik helemaal niet ken....krijg zoveel te zien dat ik soms maar blijf doorscrollen....en het is allemaal zo vluchtig. Ik kijk wel maar reageer weinig: het is mij toch te vluchtig allemaal!

    Groetjes Trijnie
    Bijna vergeten te zeggen dat je bak prachtig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk om doelen en/ of wensen te hebben.......een nieuw aanrechtblad is een mooie wens al moet ik zeggen dat ik terrazzo ook prachtig vind.......Mooie aankoop heb je gedaan......weer nieuwe hoekjes maken maakt mij al blij. Ik zou er ook niet tegen kunnen als alles hetzelfde blijft. Gaat mij niet lukken hihi........
    Geniet van de week.
    Liefs Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's, ik begrijp je ding over het aanrechtblad ook als is granito mooi, en als het eenmaal in je hoofd zit he.... Op nog maar weer 8 mooie blogjaren, ik blijf je trouw volgen hoor.
    Liefs Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je mijmeringen zijn mooi om te lezen, zolang we echter nog te wenasen hebben, genieten we ook en blijven we doorgaan!
    Mooi dat er zoveel is wat vreugde geeft!!!
    Je bak is prachtig!!!

    Liefs Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jou blog lezen is en blijft een feestje
    Ik geniet van jou mooie foto's Zou willen dat het hier zo mooi rustig was Helaas ik heb nog veel tuttemerul Blijf je volgen ...
    Gefeliciteerd met jullie huwelijks jubileum ..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met de trouwdag, ja wat gaat de tijd snel hè. Bij ons gaan de veranderingen ook niet snel. Mijn man moet overal over nadenken en wennen aan andere ideeën en c stijlen. Maar zo langzamerhand komen steeds een stapje verder. Je hebt een mooie aanwinst.

    Groetjes Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie foto's weer Lia! Ik ga je ook eens opzoeken op IG, altijd leuk, maar inderdaad ook in onze social media gaat veel tijd zitten.

    Ik wens je een fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gefeliciteerd! En nog vele mooie jaren samen erbij toegewenst!
    Die bak is prachtig. Mooie aanwinst. En ik hoop dat je nog vaak gaat bloggen. Ook al staan er geen grote veranderingen meer op stapel. Ik geniet er altijd erg van!
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Tja...ik ga mijn 7 de blogjaar alweer in.....en vind het nog steeds heel leuk....het lezen nog steeds leuker dan een blog maken helaas...hihihihihi....ik vind je aanrecht mooi hoor ...maar begrijp dat je bv een betonnen blad mooier zal vinden.....hou van je style ..je huis is prachtig ....en leuk dat ik je een keer heb mogen ontmoeten....dat maakt het bloggen nog leuker....fijne week liefs Ria x ❤️❤️❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Allereerst gefeliciteerd nog met jullie trouwdag. Wij hebben ook een granito blad en zou ook graag een nieuwe keuken willen van oud eiken met een stoer betonnen blad, maar we zijn nog met de veranda bezig en dan de tuin en de oprit nog dus dat wordt eerst weer sparen.

    Mooie bak heb je gekocht.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Nog gefeliciteerd hoor en nog vele liefdevolle jaren samen.
    Je bak is prachtig! Vooral het formaat vind ik ook zo leuk, maar dat heb ik je al verteld 😉
    Ben benieuwd hoe je veranderingen worden, zal best heel mooi worden! Vind het zelf ook altijd leuk om iets te veranderen, ervoor sparen, lekker rondsnuffelen, ideeën opdoen e.d.

    Groetjes hoor en een finne week!
    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Van harte gefeliciteerd met jullie robijnen huwelijk:) Ik hoop dat jullie samen nog veel veranderingen in jullie huis mogen meemaken!
    Ik kan me er ook niets bij voorstellen om alles hetzelfde te laten in je interieur, wat dat betreft ben ik altijd bezig al zijn het ook vaak kleine dingetjes, heerlijk!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heerlijk dat er geen grote verbouwingsklussen meer op je lijstje staan, scheelt een hoop tijd en stof:)
    Maar de kleine veranderingen zie ik natuurlijk graag voorbij komen op IG en hier...
    Mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. De tijd gaat inderdaad snel...ieder jaar als ik naar het vuurwerk sta te kijken...denk ik ...jeee...het vorige is nog maar kort geleden, wordt er altijd een beetje weemoedig van...weer een jaar om...wat brengt dit jaar ons weer...
    Altijd leuk om wensen te hebben, je moet een doel hebben...anders is het maar saai, als je alles al hebt wat je wilt.
    Hartelijk Gefeliciteerd met jullie 35 jarig huwelijksjubileum...

    Groetjes,
    Inge, my choice
    P.s. Dat houten bord...daar ben ik altijd een beetje jaloers op...en je houten bak is ook mooi...mooi maatje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Gefeliciteerd met je 35-jarig huwelijk!
    Leuk die houten bak op op aanrecht en ik vind jouw terazzo blad er heel mooi mee combineren hoor, maar inderdaad als je niks meer te wensen hebt zou het maar saai worden en je smaak verandert toch met de jaren. Gelukkig ben je nog niet uitgekeken op je man hihi ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heel mooi die stoere houten bak! Staat echt super mooi met die tinnen borden erin! Gefeliciteerd met jullie huwelijksjubileum! Times fly... voor je gevoel is het nog maar zo kort geleden...
    Geniet van al de dagen!!

    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk om steeds weer woonideeen te hebben en de kriebels van toch weer een beetje veranderen, en dan laat je ons nog meegenieten. 2016, het 9e jaar van je blog en wij kunnen weer heerlijk genieten van je blogberichten met mooie foto,s, Een heerlijk vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van harte gefeliciteerd!! Wensen houden we inderdaad altijd :) ook wel weer leuk vind ik zelf. Hele mooie houten bak op je aanrecht en ik snap wat je bedoelt met het blad :)

    Liefs Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Inderdaad, de tijd vliegt voorbij. Je verhaal is heel herkenbaar. Ik probeer wel om ook tijd vrij te maken voor klusjes, tuinieren, lezen en dan vooral van woonbladen en blogs, wat ik erg leuk vind. Op maandag en dinsdag is het mijn oppasdag op de 2 jongens van onze dochter, dus dan doe je niet zoveel, Want voor je het weet is de school weer uit. Je nieuwe bak met tinnen borden vind ik super!
    De komende week ga ik aan de slag met schilderen van de wanden in de slaapkamers, want volgende week worden de nieuwe laminaatvloeren gelegd, dus dan ziet alles er weer fris uit.
    Door het lezen van woonblogs krijg je veel inspiratie en ik hoop dat je nog lang door zult gaan met bloggen want ik kan er erg van genieten. Dank daarvoor. Wens je een fijne week,

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ook in het nieuwe jaar hoop ik te genieten v n je mooie blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 35 jaar is een hele tijd Lia! Wat zal er al veel geschiedenis in jullie huis zijn geschreven! Dan voelt een huis ook echt helemaal van jezelf en zou je haast niet meer kunnen verhuizen! Altijd wat te wensen hebben ik herken het wel hoor! Het geeft weer plezier om te bedenken en uit te werken toch? In 35 jaar zal jullie huis al heel wat "gezichten" hebben gehad vermoed ik ;-)

    Groetjes van Priscilla

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Herkenbaar verhaal over de tijd. Ik voel me ook altijd oud als ik zeg, wat gaat de tijd toch hard! En wat een mooie houten bak heb je gekocht!

    Groetjes Marieke, rustiekbijmariek.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Snap ook wat je bedoelt met het aanrechtblad...bij jou klopt alles qua stijl en ik begrijp hè wens hierin.
    Wat staan de tinnen borden mooi zo in de houten bak.....
    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Allereerst, van harte gefeliciteerd met jullie 35-jarig huwelijk. Een mooie mijlpaal.
    Ook hier glipt mij de tijd door de vingers en is een week zo weer voorbij. Soms wens ik wel eens dat ik meer uren in een dag kan proppen, hihi... Maar dat is ook niet erg gezond!
    Je nieuwe houten bak met de borden erin is een hele mooie aanwinst. Staat super stoer. En je aanrechtblad is mooi, maar ik begrijp je wens!!

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hai Lia, nog gefeliciteerd met jullie 35 jarig huwelijk.
    Heb je het gezellig gehad?
    Ik vind de bak in de keuken super gaaf, wat zou je voorkeur zijn voor een nieuw aanrechtblad?
    Het is inderdaad leuk om nog wensen te hebben op je lijstje, mijn lijstje is nog erg lang hoor haha.
    Maar we hebben het afgelopen jaar al heel veel gedaan dus het schiet al mooi op om het huis in een bepaalde stijl te krijgen.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gefeliciteerd met jullie 35 jarig huwelijk. Mooie aanwinsten heb je erbij. Ik vind je aanrecht blad heel erg mooi maarja ik heb m in het nep (word binnekort hopelijk ook vervangen) Maar kan goed begrijpen dat je na zoveel jaar iets anders wilt.

    Groetjes,

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi Lia,

    Heb ook een houten bak op mijn aanrecht, gered van de brandstapel, ook nog een oude ladder, staat nu in de keuken. Toch eens gaan bloggen! Gut dat aanrechtblad is toch best zonde he? Je ziet er niets op en ook niet iedereen heeft het, je keukenblok donker maken is dat geen optie? Je man houdt van schilderen he? 😄 Of een andere spoelbak, ik weet ff niet precies hoe die ook alweer is.
    Nou ja, het wordt altijd mooi bij jou maar vergeet niet te genieten van hoe het nu allemaal is..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik kan me ook niet voorstellen dat alles jaren op dezelfde plek blijft staan. Dus schuif maar lekker rond en bedenk nieuwe plannen want ik kijk graag mee.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Lia,

    Bedankt voor je leuke berichtje op mijn blog! Gaat je zoon in dezelfde omgeving wonen of alleen een soortgelijk huis? Anders is het wel erg toevallig!

    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Sfeervolle plaatjes lia! Ik kijk uit naar je blog posten dit jaar.
    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Alsnog van harte met jullie jubileum!
    Een ander aanrechtblad gaat er vast nog wel komen denk.. hou ons op de hoogte ;-)
    Groetjes, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, wat een mijlpaal!
    (beter laat dan nooit, op de 1 of andere manier kon ik eerder geen reactie plaatsen, maar bij deze!)
    Liefs,Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia