vrijdag 11 september 2015

Engeland….

 

 

 

Na de drie weken vakantie met Jan ben ik er nog even tussenuit gepiept met mijn zus en vriendin, en wel naar Engeland.

Ik was er al een paar keer eerder met hen, en ik vind het een prachtig land. Die natuur met de hagen langs de straten en de stenen muurtjes tussen de weilanden vind ik prachtig. We waren dus met z’n drieën, en de dingen die we deden vonden we ook alle drie mooi om te doen en te zien.

We hebben gewinkeld en kerken, kathedralen ruïnes en kastelen bezocht in Whitby, York en Durham. Maar ook tuinen gezien in Eggleston die nu eigenlijk een beetje het mooie aan het verliezen zijn, maar die zelfs in de herfsttooi nog supermooi zijn. Verder hebben we een prachtige waterval gezien in Middleton in Teesdale en in Pickerton de stoomlocomotief gezien die gebruikt werd in de Harry Potter film. Ook kwamen we een heel klein oud kerkje tegen die overgenomen was door de natuur,  en waar de oude graven zo scheef in het gras liggen. Ik weet dat sommige het luguber vinden, maar ik vind die scheefgezakte oude graven gewoon heel mooi om te zien en ook mooi dat ze daar alles gewoon met rust laten. We zijn door de North Yorkshire Moorse gereden, wat een enorm groot gebied is waar momenteel alles paars was van de bloeiende heide, en waar je opeens schapen op de weg tegenkwam. Maar dat vooral een gebied was van complete rust, en zo ongelooflijk mooi.

We hebben een morgen regen gehad, toen we naar onze eerste stop reden, en een keer een plensbui van 5 minuten. Maar verder hebben we schitterend weer gehad, met wel een mooie wolkenlucht, die af en toe ook wel akelig donker kon zijn. Eigenlijk een typisch Engelse week.

We hebben geslapen op de boot, een B&B en hotel, en ik heb bijna een engels breakfast gegeten. Ik zeg bijna, want ik moet er niet aan denken om ‘s morgens vroeg aan de gebakken worst te zitten.

Ik heb zo ontzettend veel foto’s gemaakt, dat ik niet weet welke ik zal laten zien. Maar met deze krijgen jullie een beeld van wat we gezien hebben.

 

Whitby (101)

The Abbey in Whitby

 

Kasteel Howard  (30)

Castle Howard

 

Middleton (17)

The falls in Middleton-in-Teesdale

 

Middleton (36)

Onderweg (12)

De natuur die we passeerden toen we van plaats naar plaats reden.

 

Eggleston (37)

B1  (80)

Eggleston (33)

Eggleston (1)

Het kleine kerkje dat is overgenomen door de natuur.

 

York  (39)

En een kathedraal zo groot dat je die niet eens op een foto kunt krijgen. En ik was echt onder de indruk van al die grote imposante gebouwen. Want hoe hebben ze dat toch vroeger allemaal kunnen bouwen. Over vaklui gesproken…. dat waren ze in die tijd echt wel, want als je al die details zag, echt prachtig.

Nu is de pret echt voorbij, en gaan we weer volop aan de slag. Op het werk en thuis, want hier is nog steeds niet alles af.

 

Fijn weekend.

40 opmerkingen:

  1. Zo prachtig...Yorkshire. Ik ben er vele malen geweest, net als in andere delen van Engeland. In Yorkshire ging ik ooit als jonge deerne (!) op taalcursus en logeerde er bij een gezin. De leden van dat gezin zijn inmiddels oude vrienden en we corresponderen nog steeds. Ik ontvang nog steeds keurig zelfgeschreven brieven, op prachtig gebloemd briefpapier, met alle nieuwtjes uit hun omgeving.
    Ik vind ook inderdaad de ommuurde weiden heel mooi en het glooiende landschap. De meeste dingen van je foto's herken ik wel.
    En ik deel je interesse in oude begraafplaatsen, hoor.
    Leuk om te lezen, Lia!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige foto's. Engeland, Ierland en Schotland staan op mijn lijstje. Helaas is mijn lijstje heeeeeeel erg lang. Fijne nazomers weekend.

    Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's ...Heerlijk nog even nagenieten.

    Gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In Engeland hebben wij alleen Londen bezocht, maar ik wil heel graag ook eens naar andere delen van dit land. Dat lijkt mij prachtig en jouw foto's en enthousiaste verhalen bevestigen dat alleen nog maar meer. Heerlijk dat je zo genoten hebt, Lia...je kunt er weer even tegen ;-).

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, Lia.
    Ik ga die kant van Engeland zeker een keer bekijken..
    Mijn broer woont aan de westkust, de laatste keer zijn we naar Cheddar gereden, ook zo mooi!
    Die muurtjes zijn echt typisch Engels, langs de wei en langs de smalle weggetjes...prachtig!
    Succes met het 'gewone werkleven' :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's heb je gemaakt!
    Prachtig land!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk om te zien en te lezen. Engeland is ook één van mijn favorieten. Ben 2 x in zuidwest Engeland geweest.
    Ook Ierland is mooi maar wat ruiger. Ik heb daar familie wonen dus ook daar alle vele malen geweest. Het blijven mooie landen en een heerlijke sfeer. Fijn weekend Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Ik vind Engeland ook fantastisch mooi. Mijn man wil eigenlijk altijd graag naar Engeland of Schotland. Het enige jammere is dat het weer niet altijd mooi is, ik ben best een zonminnend mens. Hij niet.
    Je foto's zijn geweldig! Als ik ze aan mijn man laat zien, gaat hij morgen boeken.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben ook al een paar keer in het Zuiden van Engeland geweest...zo mooi...
    Je foto's zijn prachtig...
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Welkom weer thuis Lia, als je zo je prachtige foto's ziet heb ik zin om die reis ook te gaan maken, wat een heerlijke vakantie.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig land. Jullie hebben een mooie vakantie gehad zo te zien. En ik geniet van je foto's. Buiten Londen en Birmingham heb ik nog steeds niks van dit mooie land gezien. Wil ik wel graag.
    Gr, Margo
    (casadinarda.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat jullie mooi weer hebben gehad, dat is mooi meegenomen als je veel wilt bekijken. De foto's zijn prachtig. Ik wil er ook nog eens heen! Ik ben zelf net terug van mallorca en daar hebben we ook veel bekeken, prachtig hoe sommige gebouwen ooit gebouwd Zijn!

    Liefs
    Mandy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ben fan van Engeland ! Ik kijk veel BBC daar volg ik veel programma's die al het moois wat je benoemd laten zien ...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja, mooi he, Engeland. Ben ook fan hoor!
    Jaren geleden met een vriendin naar York geweest, veel gelopen, je mag daar gewoon over hekken heen klimmen...over andermans land heen....hoef je hier niet te proberen,haha!
    En heb enkele tuinreizen gemaakt in GB, ook fantastisch mooi.
    Prachtige foto's Lia, lekker nagenieten zo!

    Lieve groet,Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat vraag ik me ook wel eens af, hoe ze dat vroeger klaargespeeld hebben, die imposante gebouwen? Maar toen was tijd nog geen geld, denk ik...Je hebt in ieder geval heerlijk genoten van je mini-vakantie en prachtige foto's meegenomen. Ik ben er nog nooit geweest...nog niet...maar het staat ook op mijn lijstje...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben nog nooit in Engeland geweest maar ben dat zeker eens van plan.
    Mooie foto's, ik vindt de oude graven altijd iets misterius hebben ,prachtig al die oude stenen.

    Fijn weekend!
    Liefs Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn dat je nog een paar dagen weg bent geweest. Aan de foto's te zien hebben jullie genoten van de prachtige omgeving. Zelf ben ik nog nooit in Engeland geweest maar onze zoon en schoondochter gaan in de zomervakantie vaak met de kinderen kamperen met de tent in Zuid- Engeland en komen ook altijd met mooie verhalen en foto's thuis. Dus stiekem geniet ik ook een beetje mee.
    Ik wens je nog een fijn weekend.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk land is Engeland. Ik ben een echte fan. En al lukt het nu niet om weer weg te gaan ooit kom ik er terug. Tot die tijd kijk ik heerlijk veel Engelse tv. Lekker met a cup of tea.....
    Ik heb genoten van je post.

    liefs, Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtige foto's Lia, wat een mooie natuur en gebouwen dat was zeker lekker genieten.
    Met de foto's kun je nog lekker nagenieten.
    Fijn weekend.
    Groetjes Brenda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Bijzonder mooie foto's...en weer eens wat anders in Engeland...ben er als kind 1x geweest ,maar heb niets onthouden...tijd om eens echt opnieuw te gaan..

    Liefs Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige foto's heb je daar kunnen maken! Dat was heerlijk genieten zo te zien, maar ja, aan alles komt een eind. Gelukkig heb je de foto's nog....

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie foto's heerlijk dat je daar heen kon...genieten dank voor het delen liefs Ria x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja , ik kan ook alleen maar zeggen, prachtig , de foto's spreken voor zich .
    Het lijkt mij echt de moeite om ook eens de overtocht te maken .
    Staat ook,op mijn verlanglijstje , ooit ....
    Groetjes , christel ,Garcya's place

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Nog nooit geweest, maar mijn tijd komt nog wel, want Engeland lijkt me echt ontzettend mooi.
    Genoten van je foto's!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mooie foto's Lia; er is ook zoveel moois te zien.
    Wij genieten nu van onze vakantie in de VS en hebben zoveel indrukwekkends gezien!
    Aankomende week weer terug naar NL waar we gewoon verder kunnen genieten; alles heeft zijn charme.
    Succes met je dagelijkse bezigheden.
    Liefs, Lydia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Even zo'n tussendoortje is natuurlijk heerlijk en vooral als er zoveel moois op je pad komt.
    Engeland is prachtig er is zoveel te zien, onvoorstelbaar dat mensenhanden dit gemaakt hebben, die kathedraal, geweldig toch.

    Fijne zondag nog.
    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat mooie foto's , hou Lia :) )
    Mijn ogen kunnen niet genoeg van krijgen , ik hou zoveel van haar dat Derbe en morbide en vooral de contrasten die je zo goed hebben vastgelegd in de foto's ... dank je wel ! Alles wat je liefde die Grażyna

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gezellig zo'n reisje met je zus en vriendin. je hebt plaatjes van foto's gemaakt hoor, prachtig! Pascale x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Goedemorgen Lia,

    Kan me voorstellen dat jij nog een geweldige week gehad hebt.
    Wat een prachtige foto's je krijgt zin om er zelf ook heen te gaan.

    Werkse maar weer en een fijne week gewenst.
    Liefs Vittoria :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige foto's Lia... Maar dat fotograferen is wel aan jou toevertrouwd!
    Het klinkt als een heerlijke week en vakantie om op terug te kijken. En nu dus weer thuis verder met de klusjes? Succes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,
    Ik ben blij te lezen dat jij ook zo genoten hebt van Engeland. Maar dat kon ook eigenlijk niet anders.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt. Ik zie dat jij wel bij Howard Castle bent geweest. Wij waren er wel, maar pas aan het eind van de middag. Toen hebben we er alleen wat gedronken op de eerste binnenplaats, op het terrasje.
    Die Yorkshire Moors gaan zeker op mijn lijstje hoor, die wil ik ook nog eens verkennen. En net als jij vind ik die oude begraafplaatsen vol met scheefgezakte stenen prachtig. Ik wil dan altijd lezen wat er op de stenen staat, soms is dat niet eens meer leesbaar.
    Voor ons zit de pret er nog niet op, donderdag over een week gaan we nog een weekje naar Toscane. Dat waren we in april van plan, maar toen werd mijn vriendin zo erg ziek...
    Fijne dag,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo leuk om te lezen dat jullie ook naar Engeland zijn geweest Lia! Wat een fantastisch land he?! Ik verheug mij er iedereen jaar weer op om die kant op de gaan. Het heeft zo'n enorme diversiteit. Ik hoop dat het jullie de volgende keer lukt om ook stukken te wandelen. Voor mij maakt dat het nog eens extra speciaal!

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wauw, wat heb je mooie foto's gemaakt! Prachtig!

    Liefs, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het klinkt allemaal prachtig... Mooie foto's ook!

    Groetjes, Inge
    deknotwilg

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mm..ik geloof dat ik opeens weet waar ik volgend jaar naar toe wil...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtige foto's, Ik heb er echt van genoten.
    De detaillering van de gebouwen is inderdaad erg mooi.

    Succes met het klussen.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat leuk om deze foto's te zien!! In mijn jeugd ging ik vaak logeren bij engelse vrienden van mijn ouders en die woonden vlakbij York, we gingen dan vaak touren in die streek en jouw foto's brengen die sfeer helemaal terug, ik zou er heimwee van krijgen!
    Liefs, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtige foto's! Wat een schitterend land is het toch. Ik zou er ook graag eens een kijkje nemen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia