woensdag 1 oktober 2014

In de zon….

 

 

Soms zit ik met mijn fotocamera naast me, zodat ik af en toe eens wat leuke foto’s kan maken van Joep en Yoris. Dat moet je vaak onopvallend doen, want anders komen ze naar je toe lopen. Zo ook op een middag toen de zon laat in de middag nog heerlijk onder het afdak scheen. We hadden daar koffie gedronken en de aardappelbak die ik gebruik als dienblad stond nog op het tafeltje, en was opeens het onderwerp.

Ik zat in de rieten stoel heerlijk in de zon toen ik opzij keek, en toen dit plaatje zag…

 

079

Door een beetje te spelen met de belichting, kwam ook alleen dat wat in het zonlicht stond op beeld. Tja, en als je dan toch bezig bent, even wat anders erbij betrekken. Dus hup kransje gepakt van de tafel.

 

099

Het zijn soms maar kleine dingen, waar je blij van kunt worden.

Ik was echter niet blij met het bericht dat we van de SRK (bijstandsverz) kregen. De VSB Groep gaat niet over tot uitbetaling, en laat het tot een rechtszaak komen. En daar hebben wij dus helemaal geen zin in, want dan kan het nog maar zo anderhalf jaar gaan duren. In die tijd mogen we ook helemaal niets doen, en zitten we dus al die tijd met een natte en inmiddels gladde stoep.

De SRK heeft ons de helft van het schadebedrag aangeboden, en ook al doet het pijn omdat de VSB Groep er op deze manier weer mooi onderuit komt, hebben we dat toch aangenomen. Er zouden anders weer nieuwe testen gedaan moeten worden, want het rapport van de expert zou gewoon opzij geschoven worden. Maar we willen verder, en niet weer een heel jaar ellende.

Afgelopen Zaterdag zijn we naar een ander adres gegaan, en nadat we daar onze situatie uitgelegd hadden, hebben we in goed overleg een andere klinker uitgekozen. Niet alleen bij een ander bedrijf maar we wilden ook beslist geen klinker van dezelfde steenfabriek. We hebben dus een klinker uitgekozen die uit België komt.

Nu maar hopen dat we nog wat mooi weer blijven houden, zodat we de stoep kunnen gaan vervangen.

De bovenverdieping stond al op het programma, en daar zijn we ook al heel voorzichtig aan begonnen, maar daar komt nu dus ook nog even een stoep bij. Want het heeft al genoeg gekost, en dus gaan we die deze keer maar zelf leggen.

Vervelen…., nee ik zou niet weten hoe dat voelt.

44 opmerkingen:

  1. Oh wat gemeen zoveel onrecht, niet te begrijpen.....sorry vergeet ik bijna te zeggen hoe geweldig ik je eerste foto vind!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn hele mooie plaatjes. Het is mij deze week ook gelukt z'n foto te maken. Wat een sfeer....
    Gelukkig kan je andere stenen uitzoeken. Ik kan mij voorstellen dat jullie ontzettend balen dat de andere stenen niet helemaal vergoed worden. Het is ook z'n kostenplaatje. Succes met het klussen, jullie zijn er voorlopig nog wel druk mee!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sfeerplaatjes!
    Wat een gedoe met de klinkers. Ik kan me helemaal voorstellen dat je de helft hebt aangenomen. Zulke bedrijven gaan tot het uiterste En daar moet je je energie niet aan willen verspillen. Maar het geeft wel een nare bijsmaak. Ik hoop dat jullie nieuwe stoep snel ligt zodat jullie dit hele vervelende gedoe kunnen vergeten.
    Alvast fijn weekend! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeetje Lia, wat een gedoe zeg.
    Ik hoop ook dat de nieuwe klinkers het gewenste resultaten hebben en wens jullie succes met t leggen ervan en de ook met de bovenverdieping maar dat komt helemaal goed. Geef je de ondeugden een aai van me
    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto,s van een eenvoudig stilleven. Het spelen met de camera en belichting moet ik ook nog wat beter onder de knie krijgen, dat lukt jou in ieder geval al heel goed. Wat naar als je schade hebt, dat het zo moeilijk is om de schade vergoedt ten krijgen. Het kan je aardig bezig houden. Kan mij voorstellen met de plannen die je nog hebt, dat je je niet hoeft te vervelen... leuk is dat enthousiast proberen je plannen vorm te geven en genieten van het resultaat,

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi is dat hè, dat je oog ineens op iets valt wat je dan ook meteen vast zou willen leggen. Gelukkig had je de camera bij de hand voor deze mooie plaatjes.

    Wat een gedoe met die klinkers. Dat bedrijf verdient een ijs- en ijskoude douche, zoals ze zich er van af doen. Weet je, gelijk hebben of gelijk krijgen is soms zo energievretend waardoor je inderdaad voor deze oplossing kiest, maar rechtvaardig voelt het niet. Maar om nog zo lang te moeten wachten, dat is ook geen prettig vooruitzicht. Ik hoop dat het jullie lukt de stenen snel gelegd te krijgen.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk zo genieten van kleine dingetjes en de najaars zonnestralen. Ik denk dat ik het ook zo op zou lossen met de klinkers....het kost anders heel veel tijd en energie....! Ja en dat bedrijf komt er inderdaad makkelijk van af.
    Wij hebben vorig jaar ook de tuin gedaan en daar zijn natuursteentegels ingegaan ben er heel blij mee en dat voor de prijs van betontegels! Ik heb evt een adres.
    Succes met alles...ben benieuwd naar de boven verdieping.
    Alvast fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige foto's waarop je die natte klinkers gelukkig niet ziet :-)
    Top dat jullie al iets anders hebben uitgezocht en succes met leggen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk hé, dat als je zo maar ergens zit, het opeens ziet: een ideale foto. En als je dan ook nog het geluk hebt, om het foto-toestel bij de hand te hebben...Mooi hoor.
    Vervelend dat dit bedrijf er weer mee weg kan komen, maar begrijpelijk je keus. Daar gokken ze natuurlijk op, jij bent een van de velen (maar hoelang nog met zo'n slechte reclame). Wat dat betreft verdienen ze, zoals Ingrid al schrijft, een hele koude douche. Misschien zijn er meer gedupeerden? Hopelijk heb je met de nieuwe stenen meer geluk! Succes met het opknappen!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,
    Wat vervelend dat de VSB Groep niet wil betalen. Het is toch duidelijk hoe de vork in de steel zit, zou je denken... En ik snap jullie beslissing want je wilt echt niet nog een jaar wachten... Het gaat vast echt een prachtige straat worden nu...
    Wat een prachtige plaatjes zijn dat overigens geworden. Dat kun je zo maar hebben, dat er ineens een super mooi tafereeltje juist voor je ogen ontstaat...
    Ik wens je een heel mooie dag,
    liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt! Mooi als daar je oog op valt, en je het ook nog vast kan leggen. Maar wat een gedoe met de steentjes. Ik snap dat je geen zin hebt in dat hele traject van rechtzaak enzo. Hopen dat het nu allemaal beter gaat, en dat je straks heerlijk kan genieten in de droge tuin ;-) Suc6!!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi sfeerplaatje....die moet je dan op de foto vastleggen. We kunnen bijna niet weg zonder onze camera :))
    Succes met alles...wat een gedoe.

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heb je toch oog voor mooie composities en tafereeltjes. Ik had een van de foto's al gezien maar ik vind die eerste ook prachtig! Zou zó in een mooi woonboek kunnen!
    Wat een onrechtvaardigheid, zeg. Ja, je trekt vaak aan het kortste eind als consument. Die grote bedrijven kunnen zich dat permitteren. Je hebt gelijk om dan in vredesnaam maar de helft te accepteren, dat geeft wel een gevoel van onvrede, maar je raakt tenminste niet gefrustreerd van ellenlange juridische gevechten!
    Ik hoop van harte dat de volgende terrasbedekking wel voldoet, hoor!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto,s Lia…. en tja die stoep, je schreef het al in je reactie.
    Eigenlijk alleen maar veel ellende mee gehad.
    Ik hoop dat de volgende klinkers alleen maar plezier gaan geven en
    dan snel dit alles van je af laten glijden…

    Fijne dag, liefs Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja, echt zo vervelend en dat niet alleen, ook de extra kosten die dat met zich mee brengt. Hier moet het boven eigenlijk ook allemaal een beurt hebben, maar daar moet ik eerst even wat moed voor verzamelen hahaha. Groetjes Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's weer los! Heel goed gelukt! Wat oneerlijk kennen mensen toch zijn..jullie zitten er mee. Ik hoop dat de klinkers uit België wel een succes zullen zijn en jullie er veel plezier van krijgen.

    Liefs danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat knap op het juiste moment zo'n prachtige foto maken. En ach ja even een kransje erbij en het plaatje is compleet. Als ik dan bij mezelf kijk om zo'n mooi plaatje te krijgen o ja spullen zat maar ik mis altijd net dat ene (misschien jouw kransje) hi hi? Maar weer zo'n mooie foto Lia . En dan wat een gedoe met de tegels he? Zo oneerlijk. Als zal jij zeker niet de enige zijn die die klachten heeft. Maar ik kan me voorstellen dat je er helemaal klaar mee bent en je verder wilt.
    Nog een fijne dag, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijk foto moment prachtiggggg...!....succes met het keggen.....liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's! !!
    En Ooh wat een ellende en ergernis met deze klinkers......maar succes met de nieuwe Lia!
    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  20. je vraagt je af of je in Nederland nog wel eerlijk je recht kan halen . vreselijk balen dit zeg.
    Foto's zijn prachtig ......

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waardeloos zeg als je zo behandelt wordt...Mooie foto`s.

    Liefs, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige foto ... maar wat een ellende ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtige plaatjes .... altijd mooi als je iets ziet en daar door wat aan toe te voegen een prachtig sfeerplaatje uit komt .... vervelend dat het zo is gelopen met de verzekering niet leuk maar je moet toch verder ...heel veel succes daarmee ... geniet van de mooie dingen om je heen ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik zou een koude douche aanvragen: aan de schandpaal met zulke bedrijven!

    Wij zijn ook ak maanden met de verzekering aan het vechten... manlief is dan net een bloedhond, maar ik neig dan op ten duur ook naar dat 'eieren voor mijn geld nemen'. Het vreet toch negatieve energie!

    Maar mooie foto' s zijn het wel weer:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi stilleven. Je hebt er echt oog voor om mooie foto's te maken. Wat vervelend dat het met de bestrating allemaal zo gelopen is. Een rechtzaak kost weer veel tijd en ergernis dus ik kan me voorstellen dat jullie voor deze beslissing hebben genomen. Ik hoop dat de nieuwe bestrating beter is. Heel veel succes met alles.

    Groetjes en een fijne week,
    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ah, ja mooi is dat he? zo,n zonnetje, dat kan ik ook nooit laten om er een foto van te maken.
    balen zeg, die toestand:(( nu maar er van uitgaan dat het met de beligische klinkers wel goed komt!
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goh , wat een ellende met die klinkers , het is toch om je dood te ergeren als je weet dat jou geen fout treft.
    Ik hoop dat alles goed komt.
    Mooi foto ,net of je de achtergrond hebt gekleurd .
    Lieve groet christel

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Waarschijnlijk de beste beslissing om die troep er dan maar uit te halen en andere bestrating erin te gaan leggen, maar die VSB-groep verdient nog wel meer dan een ijskoude douche zeg. Gelukkig heb je je energie vooral gestoken in het maken van hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige foto,s heb he gemaakt Lia, mooi lichtspel.
    Pffff wat een ellende zeg maar begrijp het volkomen dat jullie niet verder willen strijden ( dat wat zij dus hoopte )
    Hoop dat jullie straks mogen genieten van julie nieuwe bestrating en dit leed gauw vergeten is maar ik vind het niet netjes, en dan druk ik mij nog netjes uit, van dat bedrijf.
    Succes Lia.
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie foto!
    Balen dat die ganse toestand met de klinkers zo moet aflopen :-(
    Gelukkig heb je al een alternatief gevonden, ben benieuwd naar het resultaat en ook heel nieuwsgierig wat jullie boven aan het doen zijn? De badkamer?
    In februari is onze badkamer ook eindelijk aan de beurt!
    Wij kennen het woord verveling ook niet :-) Al moet ik toegeven dat we aan deze klus niet veel zelf gaan doen...

    Fijn weekend alvast
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De VSB groep heeft zeker geen idee hoeveel mensen je blog lezen.
    Je foto s zijn tijdloos mooi..

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik vind je Foto met het kransje echt geweldig.. Wat een Plaatje...
    Vervelde toestand met je bestrating, hopen dat t snel word opgelost
    fijn weekend.. Gr Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie foto's heb je gdmaakt. Heb je ook nog een paar gemaakt van Yoris en Youp?
    Ik zal maar geen woorden vuil maken aan jullie tegels, wel fijn dat jullie een alternatief hebben gevonden.
    Fijn weekend alvast. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtige foto's heb je gemaakt Lia! En wat een ellende met de klinkers. Je kunt je energie wel voor leukere zaken gebruiken. Ik hoop voor jullie de nieuwe klinkers beter gaan bevallen. Succes!!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooi die foto's in het herfstzonnetje.
    Wat een gedoe met die klinkers he? Het geeft zo'n onrustig gevoel en dat is niet fijn. In jullie situatie had ik hetzelfde gedaan, ook al komt het bedrijf waar ze vandaan komen er wel heel makkelijk onderuit.
    In ieder geval heb je gelijk dat je de naam van het bedrijf noemt, slechte reclame voor ze. Er zullen toch wel meer mensen zijn die dit probleem hebben met klinkers die bij hun vandaan komen?
    Ik hoop dat jullie eindelijk kunnen gaan genieten van de nieuwe klinkers die er dan straks in liggen!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Beetje late reactie (veel van het mooie weer genoten en weggeweest) maar wat een mooie foto heb je gemaakt van dat bankje met krans. je zult daar heerlijk kunnen genieten in het zonnetje. En ik hoop over een poosje ook met prachtige klinkers!! Wat een knarsentandende irritatie lijkt me dat : dat ze er zo van afkomen!!
    maar....groot gelijk om niet verder te gaan: je wilt het nu toch wel eens goed hebben.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Vervelend allemaal van die klinkers zeg!, ze hebben inderdaad geen idee hoeveel mensen jou blog volgen, wij bedenken ons nog wel een paar keer als we die naam horen.

    Succes verder met de klussen :-)....... en mooie sfeerplaatjes weer!

    Fijn weekend verder.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Lia,
    Al lange tijd volg ik met veel plezier je blog. Ook nu heb je de sfeer weer mooi op de foto weten vast te leggen.
    En wat een gedoe en strijd met jullie klinkers. Ben benieuwd hoe het straks gaat worden. Succes met deze klus en jullie plannen voor boven.
    Al vast een fijn week gewenst.

    Lieve groet, Hilgonda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een onrecht, wat kun je daar boos om worden, ik sluit me aan bij wat anderen hier al gezegd hebben, ze hebben geen idee hoeveel potentiele klanten wegvallen door dit blog, niemand hier die nog met ze in zee zal gaan! Ik vind je foto's weer supermooi, wat een sfeer! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Stilzitten en kijken. Mindfull. Het geeft prachtige plaatjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. mooie foto's, simpel maar mooi en pakkend. Kleine dinges kunnen het doen he

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een prachtige foto's Lia. Hoe jij met licht kan spelen, daar ben ik toch wel jaloers op hihi.
    Maar wat vervelend dat je zoveel ellende hebt gehad met het huis. Soms is het maar beter je verlies te nemen en verder te gaan, maar het gevoel van onrecht blijft.

    Hopelijk kan je nu weer uitkijken naar leuke dingen en kan je al deze ellende snel weer vergeten!!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  43. bello blog felicidades
    boletines por favor,,

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gisteren heb ik al een reactie gegeven maar ik had het idee dat die niet door is gekomen. Dus nu nog een keer.
    Wat een gedoe met die klinkers, verstandig dat jullie deze nu hebben genomen anders blijft het zeuren.
    Je zolder is een plaatje, ik denk maar niet aan die van mij ;-))
    Een fijne dag verder, lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia