woensdag 27 augustus 2014

We gooiden ons plan om…..

 

 

Regen, daar hebben we genoeg van gehad in onze vakantie. En we konden twee dingen doen, of we bleven sacherijnig waardoor de vakantie er niet beter van ging worden. Of we gooiden ons plan om, en deden dingen die wel konden en waar we later ook nog plezier van hadden.

Vorig jaar lukte het ons immers ook om radicaal de plannen om te gooien toen we die onverwachte lekkage en regen hadden.

We hadden in de schuur nog een oude tafel liggen, die ik ooit voor een prikkie gekocht had maar eigenlijk niet echt wist wat ik ermee zou doen. Hij lag helemaal uit elkaar, en we besloten hem even op te bouwen onder het afdak (vanwege die regen) en het op mp te zetten.

Even dacht ik dat het ook wel leuk zou staan onder de veranda. Maar we vonden hem wat oudbollig, maar het blad was wel mooi. Even kijken met een kop koffie, wat we overigens heel veel gedaan hebben in de vakantie. Onder het mom van “We nemen nog een kop koffie, dan is die regenbui misschien wel voorbij”. Maar goed, de planken van het blad werden even opzij gezet, en ja…. toen wist ik het.

 

018

Jan heeft het blad zo aan elkaar gemaakt dat het als een vast blad over het ijzeren blad van de tuintafel past. En nu kan ik hier ook wat meer opzetten.

Vind het wel stoer staan, dat oude eiken blad met het ijzeren onderstel.

 

050

 

044

En we bleven tussen de buien door in de tuin bezig, maar daarover de volgende keer meer.

 

002

Iets wat begon door een ziekte in de buxus, tja en toen…….

Vandaag was ik vrij, en wat heb ik van de zon genoten. Jullie ook?

45 opmerkingen:

  1. Mooi hoor Lia! In het blad van de tafel zie ik niets oubolligs, het staat juist super zo. Maar een ander onderstel kan natuurlijk wel het verschil maken.

    Vandaag was het heerlijk...ben eerst gaan shoppen en later heb ik nog heerlijk in de tuin genoten van de zon. En volgens mij wordt het de komende tijd echt niet meer zo nat en koud als de afgelopen weken :-).

    Ik ben benieuwd naar jullie 'werk in uitvoering' in de tuin!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja...regen, daar hebben we nu wel genoeg gehad, ik hoop dat het nu wat droger wordt, want wij willen nog een nieuw terras maken, het laatste tuinplan voor dit jaar.
    Je tafeltje is mooi geworden...
    Fijne Week nog.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo zie je maar, wie wat bewaard die heeft nog wat. Staat prachtig, het blad is heel mooi. Echt iets waar ik ook van hou.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel jammer dat jullie veel regen gehad hebben, maar het tafeltje is een plaatje geworden :-)
    Ben benieuwd wat jullie aan het doen zijn in de tuin!
    Wij hebben na de vakantie ook een vak met buxus moeten verwijderen en daar komt ook iets heel anders voor in de plaats, manlief is er druk mee.

    Ik heb ook heerlijk in het zonnetje gezeten.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha Lia, wat een ontzettend leuk idee, zo zie je maar weer dat je niet te snel iets weg miet doen! Je tafel is echt gaaf!
    Ja wij hebben hier ook genoten van het mooie weer, uit bed en direct naar buiten, heerlijk!

    Fijne week verder!
    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor zo het hoekje met de tafel...stoer !!.....fijne week verder liefs Ria...!..x!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, die spontane ideeën, waar de regen wel niet goed voor was ;-) Maar jullie hebben een super mooi tafeltje onder het afdak! Mooi teamwork! Gelukkig heb je vandaag buiten het afdak kunnen genieten van de zon, én met een beetje geluk zal Cristobal voor een mooie nazomer gaan zorgen...al had ik je meer zon in jullie vakantie gegund, jammer.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  8. das inderdaad een heel mooi bovenblad, die moet je niet weg doen!
    wat een goede oplossing zo:)
    lijkt me super een man die zo meedenkt, haha gezellie
    en bedankt voor je tip van Yvonne haar blog:)
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk die dingen die min of meer toevallig ontstaan en je iets unieks geven..
    Waar die regen al niet goed voor is, maar vandaag was wel ff heel lekker!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat heb je weleens he, ineens weet je het en ben je blij dat je het niet hebt weggedaan.
    Mooi oud blad hoor en een goede kleur hout, daar kun je dan weer helemaal blij mee zijn.
    Staat mooi hoor!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lia, je brengt me op ideeën ,ik heb ook nog ergens in het tuinhuis zo'n onderstel , heel mooi geworden dat tafeltje .
    Zo zie je maar , weer een mooi hoekje ondanks het slechte weer.
    Nog een fijne dag
    Christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi hoekje Lia! Sfeervol....ik heb zojuist exact hetzelfde tafeltje verkocht :-) wist ook niet wat ik ermee wilde...en vandaag schijnt ie weer de zon...hoop voor jou dat je lekker buiten kunt zitten...lekker genieten.

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een supertafel! Heerlijk sfeertje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lis,
    En wat een geweldig resultaat dan! Zo is het tafeloppervlak groter en heb je toch een doel voor je oude tafel... Heel mooi staat het, zeker met de Lia-decoratie er op...
    Ja wat was het mooi weer hè gisteren. Ik heb heerlijk een paar uur in de buurt-groentetuin gewerkt...
    Ik wens je vandaag ook een heel mooie dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lia, wat mooi is dat tafeltje....héél gezellig, staat héél mooi !!
    Ja die regen mag ook voor mij wel even wegblijven hoor ,
    nog een beetje nazomer is welkom!
    héél fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een prachtig tafeltje geworden!
    Staat heel stoer!

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind 'm super! Staat romantisch en toch stoer, door het stalen onderstel. Niet voor MP, maar gewoon zelf houden!
    En gisteren zon! Kon mijn zonnenbril al niet meer vinden...Heerlijk!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wouw, leuk hoekje! Doe altijd zoveel inspiratie bij jullie op! De kleurstelling van het hout en de muur zijn prachtig, is dit onder een afdak buiten en dat donker grijze jullie tuinhuis?

    Wij hebben een prieel die we graag willen verfen dus ben even aan het inventariseren...

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi, dat fragiele ijzeren onderstel in contrast met dat robuuste houten blad. Dat blad had ik ook niet weggedaan, ziet er zo mooi verweerd uit! Daar vind je altijd wel een plekje voor..

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ja, wij genoten ook van het mooie weer. Ik vraag me alleen wezenloos af, wat er begint met zieke Buxus en eindigt met het opnieuw stuken van een muur?
    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het een hele mooie combi, dat hout met dat ijzeren onderstel! Helaas heb ik gister niet echt genoten van het weer, het is hier een grote ziekenboeg geweest, mijn zoontje had keelontsteking en mijn dochter buikgriep. Ik heb van beide volgens mij iets opgepikt dus ben niet echt fit! Ben benieuwd naar je volgende post, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. leuk idee ! Staat prachtig !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo zie je maar weer, wie wat bewaard......!! Wat een mooi blad en in combinatie met het onderstel is het een mooi geheel. Ook fijn dat je er nu wat meer mooie spulletjes op kwijt kunt.
    Ook wij hadden hier gisteren een lekker zonnetje. Heb heerlijk buiten gezeten. Volgende week schijnt het ook erg zonnig te worden. Ben erg benieuwd wat er voor de buxus in de plaats komt.
    Nog een fijne dag en als het zonnetje schijnt lekker van genieten.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Allereerst nog gecondoleerd met het verlies van je zus, woorden schieten tekort. Ik wens je veel sterkte voor de komende tijd.

    Gelukkig belooft het komende week beter weer te worden dus dat wordt nog even nagenieten. Een mooi blad voor dat tafeltje, wie wat bewaart die heeft wat... Gezellig hoekje geworden zo en ik ben benieuwd naar je andere tuinplannen.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Plannen omgooien hmmm, ik gooi vaak mijn plannen om zodat ik extra kan klussen :-) En dus niet vanwege het weer ;-)
    Het ziet er super uit!! Ik vind de combinatie van het ijzer erg mooi samen met het oude blad.
    Die buitenklus zal vast prachtig geworden zijn, ben benieuwd naar het vervolg!

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een geweldig idee.......wat een beetje regen kan veroorzaken.......creativiteit hihi.......
    Het is prachtig geworden.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Goed gedaan Jan! Ik heb trouwens vaak aan jullie gedacht de afgelopen regenweken.. Zo jammer dat de zomer er even geen zin meer in had!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat gaat vast een mooie gestucte muur worden .... Ben wel benieuwd.
    Succes verder ! Hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Zo zit je aan de koffie en zo heb je weer en heel mooi item in je tuin, heerlijk om zo samen te bedenken en uit te voeren.....en dan je tuin...ik ben wel benieuwd hoor.

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die regen heeft jullie toch een mooi tafeltje opgeleverd :-). Mooi hoor de combi van dat hout en ijzer. Staat erg gezellig zo. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Soms is de regen toch nog ergens goed voor, het brengt je in ieder geval op een mooi idee onder een genot van een kop koffie...Ik ben benieuwd naar de buitenklus.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo heeft al die regen toch nog zin! Je hebt er tenminste wat aan over gehouden want anders had je dat nooit gedaan, misschien. En wat is ie gaaf geworden!
    Maar ik hoop dat het de komende week toch at beter gaat worden: niet onder een afdak maar heerlijk in de zon!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Dat hoekje is zo wel een heel stuk stoerder geworden. Maar goed dus dat je hem nog niet op MP had gezet maar lekker zelf 'hergebruikt' hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Je maakt me wel erg nieuwsgierig naar je muur Lia. En dan waar de regen niet goed voor is. Het brengt je even op andere (goede) gedachten. Ik vind je tafelthe super geworden hoor.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Zo heeft de regen iets goeds gebracht :-) prachtig tafeltje geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig! Zo mooi dat verweerde blad op het fijne maar stoere onderstel. Waar een kop koffie al niet goed voor is hi hi!
    Fijne dag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat is dat tafeltje leuk geworden! Fijn dat je er zelf nog wat aan had en hem niet hoefde te verkopen. Kun je met het onderstel ook nog iets leuks doen of niet?
    Ja, die regen is vervelend. Gelukkig zien de voorspellingen voor de volgende week er beter uit!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooie combinatie...warme en koele elementen en de accessoires met glas geeft een prachtige sfeer!! Jammer dat het weer tegenzat maar je hebt de tijd goed ingevuld toch. Hopelijk wordt de maand september weer wat beter!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Heerlijk dat om gooien! Zo ontstaan weer inspiraties voor mooie dingen, geniet ervan… Na zomerse groetjes BB

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dat zijn vaak de leukstenprojecten! O wat leuk die tafel! Toppertje geworden! En nu die tuin...ik ben benieuwd...
    Fijn weekend mett veel zon! Lievengroet, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  41. O Lia, wat hebben jullie er weer iets prachtigs van gemaakt... nu gaat ie zeker (voorlopig) niet meer op MP?;)
    Jij weet het ook altijd spannend te houden hè haha

    Ik wacht gewoon weer braaf op je volgende post, fijn weekend nog X

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik houd van die metalen tafeltjes, zeker als ze ietwat geroest zijn. Maar met die planken istie ook stoer. En aangezien jij meer van het stoere bent... Goed idee dus. Nu is het helemaal jouw tafel!
    Nog bedankt voor je felicitatie voor mijn verjaardag.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik vind het prachtig geworden! En heel herkenbaar, dan zie je ineens de mogelijkheden van iets en ontstaat er iets moois! Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia