vrijdag 22 augustus 2014

Mooi Nederland….

 

 

Wij zijn eigenlijk echte vakantiegangers in eigen land.

We blijven in eigen land, want urenlang in een auto zitten vinden wij helemaal niets, en het vliegen met alles erbij kost ook kapitalen. (al had ik het bijna gedaan, met al die regen) Maar dat geld geven wij liever uit aan andere zaken, iets waar we heel lang plezier van hebben. Maar gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, anders was het hier in Nederland overvol hihi…

Zo zijn we in de eerste week van de vakantie voor een aantal dagen naar Egmond aan Zee geweest. En ik moet toegeven dat ik Zeeland het mooiste vind hoor met de stormbrekers, maar hier waren zeker ook hele mooie plekjes te zien. En ook hierbij is het voor iedereen anders, want wat de een mooi en leuk vind, is voor een ander tijdverspilling.

 

Egmond aan Zee 025 (2)

Strandfoto’s zijn voor mij foto’s van dingen die op het strand staan, liggen of gebeuren. Geen foto’s van een mensenmassa die ligt te zonnen.

Nee, liever leuke strandhuisjes, stoelen, spelende kinderen of papa’s, kitesurfers, bootjes etc etc….

 

Egmond aan Zee 060 (2)

 

Egmond aan Zee 129 (2)

 

Egmond aan Zee 013 (2)

 

Egmond aan Zee 032 (2)

 

Egmond aan Zee 309 - kopie (2)

Het lijkt echt mijn dag, want dan komt er ook nog een klein vliegtuigje laag over de zee heen.

Maar ook de meeuwen blijven mij boeien. Ik vind ze altijd zo leuk om te zien, alleen, met z’n allen samen, of vliegend, en deze keer ook etend.

 

Egmond aan Zee 278 (2)

 

Egmond aan Zee 302 (2)

Tja, en aan het eind van de dag is er dan “als je geluk hebt” een prachtige zonsondergang te aanschouwen. De lucht word op een gegeven moment geel/oranje. En dan zie je die ronde bal in de zee verdwijnen.

 

Egmond aan Zee 231 (2)

 

Egmond aan Zee 242 (2)

Wat hebben we nog een geluk gehad met het weer die dagen. Want de tweede week werd het allemaal al wat minder, en deze derde week is dramatisch…. Het lijkt wel of we herfstvakantie hebben.

En daarom zijn wij maar aan het klussen geslagen. Maar daarover later meer.

Het is nu weer om meer binnen te vertoeven, en och dat is natuurlijk ook leuk en gezellig. Maar ik hoop toch op nog wat mooie en droge dagen, ook al zit onze vakantie er nu op. De meeste blogdames hebben de vakantie er al op zitten, en er komen ook weer meer blogposten voorbij.

Als jullie dan toch bezig zijn, kijk dan ook eens bij Yvon, van Onder de rieten kap, ze is nieuw in blogland.

 

Fijn weekend.

29 opmerkingen:

  1. Als het droog is, vind ik Nederland ook heel erg mooi! Maar de afgelopen dagen met al die kou en regen...dan ben ik toch blij dat we een paar warme weken in het buitenland hebben gehad. Je hebt mooie foto's gemaakt, de foto met de lichtblauwe strandstoelen vind ik helemaal geweldig. Ik vind het altijd zo lekker om op het strand te zijn...je hebt mij dus echt een plezier gedaan met deze post. Fijn dat jullie zo genoten hebben.

    Ik heb een reactie achtergelaten op de nieuwe blog, als de optie Volgers er staat zal ik mij aanmelden.

    Ik ben benieuwd waar jullie thuis mee bezig zijn!

    Ik wens je een fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, die strandfoto's. Helaas hebben we er dit jaar niet zo van kunnen genieten, wat een weer. En ook onze buitenlandweken waren lang niet droog en zonnig, maar toch genoten. Ben benieuwd naar jullie klussen, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat blijft het heerlijk om aan de zee te zijn. Leuke foto`s heb je gemaakt van alles wat er te doen is op het strand.. en de zon in de zee zien zakken. Heerlijk genieten!
    Fijn dat jullie toch een paar dagen hebben kunnen genieten van het mooie weer.

    Een fijn weekend!
    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niets mis met vakantie in eigen land hoor! Hou er ook echt van om in mijn eigen huis te zijn en korte uitstapjes te maken. Wat een prachtige foto's, vooral met die meeuwen. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie foto's heb je gemaakt. Vooral die van de ondergaande zon, Prachtig!!!
    Jammer dat jullie de laatste weken van de vakantie geen mooi weer hebben gehad.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie volgende klusproject. Maar doe je wel rustig aan zodat je straks niet weer in de lappenmand zit.
    Ik wens je een fijne week en groetjes,

    Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige foto's. Ik vind ze geweldig met die mooie luchten. Afgelopen week waren wij ook 2 keer naar de zee. De eerste keer met heel veel wind en regen ( wij zaten lekker in een strandtent met een drankje hihi) en de tweede keer was het gelukkig zonnig. Op de zee raak je nooit uitgekeken, daar is echt van alles te beleven en te zien, wat voor een weer het ook is.
    Een fijn weekend, liefs Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, wat een prachtige strandfoto's. Wij zijn deze vakantie voor het eerst weer eens niet naar het strand gegaan. Maar als ik je foto's zie dan mis ik het toch wel hoor. Wij zijn ook aan het klussen, daar is het echt weer voor.

    Fijn weekend, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nederland is prachtig! Gisteren zag ik die mooie meeuwen tegen een donkergrijze achtergrond van donderwolken. Heel mooi gezicht! Je foto's zijn erg mooi, leuk die blauwe strandstoelen. Ik wens je veel succes met klussen en een fijn weekend, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto's Lia. Ik heb al een gekeken op het nieuwe blog. Ziet er tot nu toe leuk uit.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto,s van het strand Lia! Tis altijd zo heerlijk uitwaaien aan het strand! Wij doen het ook graag hoor!
    We waren dit jaar voor het eerst weer met z,n tweeën met vakantie. Een paar daagjes Roermond en daar heerlijk gefietst......later zijn we nog een paar dagen naar Twente geweest.....Oostmarsum..... en langs de Dinkel fietsen was ook prachtig hoor. We zaten er net toen het behoorlijk heet was dus wat dat betreft was dat boffen ( soms zelfs iets te heet hihi) maar alles beter dan regen!
    Zag via FB al iets van jullie klussen ! Ben benieuwd straks naar het totale resultaat!
    Fijn weekend
    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als je het zo bekijkt gebeurd er langs en op het strand wel heel veel .
    Je hebt het mooi vastgelegd , fantastische foto's .
    Nog een fijn weekend
    Groetjes christel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat kun je toch prachtige foto's maken! Ook wij trekken vaak naar het water /strand, we hopen echt dat we volgense week ook nog een mooie dag krijgen, deze keer willen we een kijkje gaan nemen bij onze buren in Knokke ;)
    Fijn weekend!

    Groetjes, Diane

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's van het Egmondse strand! Ik ben er vorig jaar een dagje met mijn man geweest. We vonden de duinen daar ook zo prachtig.

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nederland is prachtig, ook om je vakantie door te brengen...helaas kwam er abrupt een einde aan het prachtige weer, jammer dat dit jullie moest treffen. Maar ook in het buitenland ben je niet altijd verzekerd, de eerste weken van juli schijnt Noord Italië erg nat te zijn geweest. Je hebt prachtige foto's gemaakt, de blauwe strandstoelen zijn geweldig! Samen klussen kan ook heel gezellig zijn, al had ik je een warme zon gegund... maar als de klus geklaard is kan je er heel lang van genieten!

    Ik wens je een fijn weekend!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hmmm, ik geniet van je strandfoto's! Vooral die met die stoelen, zo'n mooie blauwe kleur...
    Wij zijn vandaag 'even' in Ouddorp (ZH) aan het strand geweest. We moesten er wel bijna 2,5 uur in de auto voor zitten, maar als je dan met je voeten in het zand loopt, de wind door je haren waait en je lippen de zilte lucht proeft en de kinderen als jonge honden over het strand rennen en de grootste lol hebben, maakt dat het zeker waard.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige foto's... soms moet je het niet al te ver zoeken... maar ja we kiezen soms liever
    voor een zonnige bestemming om zeker te zijn van mooi weer... wij zijn ook niet op reis geweest
    een dagje hier en ééntje daar, het weer viel mee... de Ardennen is voor ons vakantie in eigen land
    ook best mooi, alleen toen we er 2 dagjes waren in het verlof viel het 2 dagen met bakken uit de lucht,
    maar we hebben er het beste van gemaakt ..:-) Nederland staat ook op mijn verlanglijstje, wil graag er
    graag eens gaan fietsen in combinatie met een bezoekje aan de prachtige woonwinkels die hier vaak aan
    bod komen ... maar dat wordt voor volgend jaar misschien ...jammer genoeg hebben wij geen vrije weekends..
    héél fijne zondag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben gek op het strand,heerlijk om bij jouw foto's even te kunnen wegdromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo...dat ziet er uit als: "lekker uitwaaien". Prachtige foto's heb je er van gemaakt.
    Natuurlijk heeft ons landje genoeg mooie plekjes dat zie je maar weer aan onze blogs. Bij ons in Limburg en bij jou aan zee: prachtig toch?
    Alleen nu: dat weer hè....het blijft wat dat betreft toch maar behelpen. Hoewel Italië ook een natte zomer had en ik geloof dat, als ik daar dan zou zijn voor de zon, ik daar wel errug sacherijnig van zou worden. Ga je zo'n eind weg en dan nog regen!
    Ik wens je een fijne regenachtige zondag toe (hier plenst het tenminste.....bluh!)

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tja ...jammer he ...toch blijf ik hopen op een nazomer nog....maar de herfst is ook mooi....!...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De afgelopen 2 jaar vakantie in Nederland en hoewel nog een heleboel ver-weg-plannen denk ik dat dit ook even zo blijft zolang de bouwval blijft stuntelen. Ik word vooral blij van de zee, dus iets meer dan een uurtje in de auto en ik heb al het totale vakantiegevoel, wat wil ik nog meer! Fijn dat jullie in Egmond ook zo genoten hebben maar die klusvakantie stond vast niet op de planning!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Lia, allereerst nog gecondoleerd met het verlies van je zus, al teruglezend kwam ik het bericht tegen, wat een schok, terwijl ze al langer ziek was, maar je zus missen moet zo ingrijpend zijn. Heel veel sterkte met alles.
    Wat mooi dat je ook zo geniet van al die kleine dingen, de natuur, een meeuw, Nederland is inderdaad heel mooi, je moet het leren waarderen. Prachtige momenten.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hou er ook helemaal niet van om heel lang in de auto te zitten, daarom hebben wij dit jaar voor Noord-Frankrijk gekozen, daar ben je zo (nou ja, zonder die file dan)
    Nederland is ook mooi hoor, ik heb het eigenlijk overal wel naar mijn zin, want genieten moet je toch zelf doen he.
    Mooie foto´s laat je zien.
    Ik heb de blog van Yvonne al bezocht, altijd leuk een nieuwe blog!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik begin ook hoe langer hoe meer op te zien tegen lang autorijden. Ik ga dan liever vliegen, hoewel dat ook veel tijd (en geld) kost. Maar ja....als je zon wilt ben je toch vaak wel aangewezen op één van twee.
    Bovendien is manlief altijd tijden van te voren bezig met de vakantie, hij gaat graag en het liefst vaak. Ja, daar moet je dan wel rekening mee houden. Wat een luxe-probleem eigenlijk, he?
    Wat heb je prachtige foto's gemaakt. Dat plaatje van de ondergaande zon en die met die blauwe strandstoelen!
    Een prof kan het wat mij betreft niet beter!
    Ik heb nog weinig inspiratie om te bloggen. Maar zo langzamerhand moet ik ook weer eens opstarten.
    Ik ga eerst eens even kijken op de blog van Yvonne.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk zeg jullie vakantie in Nederland! Ziet er erg mooi uit, mooie foto's zeg.

    Geniet nog even na!

    Liefs Lieke
    http://robust-posch-wonen.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Lia, Eerst wil ik je condoleren met je zus. Vaak schieten woorden tekort voor zo iets verschrikkelijks. Ik wil je dan ook alle moed en sterkte toewensen om door te gaan. Ik las je bericht net en ben er erg van geschrokken. Fijn dat je ondanks dat verdriet een fijne vakantie hebt gehad. Met weer prachtige foto's.
    Een knuffel Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooie strandfoto`s, ben zelf ook gek van het strand, wij hebben wel een lange autorit achter de rug, altijd weer blij als het allemaal goed is gegaan hoor!, maar ja, ben niet alleen in huis die een mening heeft :-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Nederland kent vele mooie plekjes, vaak dichterbij dan je zou verwachten. Mooie foto's weer! :)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. prachtige foto,s!
    heb ook genoten van deze beelden, in het echhie:))
    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia, wat een schitterende foto's, vooral die van die meeuw die recht op je af lijkt te vliegen, echt een topfoto! Nog heel erg bedankt voor het melden van mijn blog!
    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia