maandag 9 juni 2014

Sober

 

 

073

Een tijdje terug was ik de kelder wat aan het opruimen, en toen kwam ik deze kandelaar weer tegen. Eigenlijk vind ik die nog steeds heel erg leuk, dus hup weer mee naar boven, en hij heeft weer een leuk plaatsje gekregen in de keuken.

Vroeger deed ik dit ook met het speelgoed van de kinderen. Even een poos uit het zicht, en dan is het later net of je weer iets nieuws hebt.

 

071

Mooi sober, daar hou ik van.

Gisteren begon de dag niet zo mooi, het regende en het was erg donker, maar later brak de zon door en hebben we weer heerlijk een fietstocht gemaakt waarbij we lekker even in de zon op een terras hebben gezeten. En ik zag ze weer staan hoor… nu mooi wit van kleur, en straks weer mooie gedroogd bruin voor ook weer een sober effect.

 

080

Dus nu onthouden waar je die grote berenklauwen ziet staan, en dan in September terug om ze te knippen….

Vandaag begon de dag wel met zon, en intussen zitten we weer binnen terwijl de regen met bakken naar beneden komt. Och dan maar even wat surfen op het net.

 

Fijne dag verder…..

41 opmerkingen:

  1. Wie wat bewaart, die heeft wat ;-). Een sober item, dat verdient wel een plekje in de keuken. Het combineert ook heel mooi met de snijplanken en de krans.

    Hier hebben we ook al een hele flinke hoosbui gehad en nu regent het ook nog. We waren net op tijd terug van het fietsen, een paar minuten later waren we doorweekt geweest.

    Nog een fijne dag. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi hoor de kandelaar!! en ook hier valt het met bakken uit de lucht op dit moment!
    fijne dag nog
    straks kunnen we hopelijk weer even naar buiten
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Ja, als je even wat wegzet, is het voor jezelf ook weer een verrassing... Ik paste dat foefje met het speelgoed vroeger bij de meiden ook toe. Werkte geweldig...
    Wij gingen gisteren met regen naar mijn broer, in de buurt van Apeldoorn, en na een paar uurtjes werd het helemaal zomer daar. Wat hebben we genoten. Vanmorgen hier ook zon, maar inmiddels is het al een poosje heel bewolkt, maar wel nog droog... ben benieuwd..
    Ik wens je een heerlijke tweede pinksterdag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, jammer dat het regent bij jullie. Hier is het heerlijk. We zijn net terug van een rondje fietsen door Midden Delfland. Nou ja 'rondje', het was zeker wel meer dan 40 km.
    Ja, jij bent echt van het sober hè. toch word ik persoonlijk blij van je derde foto met de berenklauw in bloei en het sprankelende zonlicht. Lichtheid en vrolijkheid vind ik fijn.
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lia wat mooi die kandelaar, leuk hé zo'n iets oud-nieuws...kan je weer van genieten
    als je het een tijdje niet gezien hebt ... staat trouwens héél mooi bij die houten planken...
    hier in Belgie is het ook zon,wolken , regen zowat alles door elkaar maar geen vast weer ...
    momenteel wat op de bank aan het luieren zonet een fikse regenbui en onweer gehad ...
    nog een fijne avond
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo heb ik ook een kast vol mooie spullen, zo af en toe wissel ik iets om. Ik vind de kandelaar mooi, zoiets maar dan vijfarms heb ik buiten onder de veranda op tafel staan.

    Het weer is hier nu weer mooi. Vanmiddag was ik even bij mijn zus op de camping voor een duik in het zwembad, maar toen begon het toch te donderen ppfff wat een bui zeg!!!
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he?je eigen "winkeltje "in je huis ?
    soms wist je niet eens meer dat je het nog had ..........
    Ik heb nu al 4x de kussens naar binnen en buiten moeten slepen ,regen ,zon ,regen ,zon ,zo gaat het de hele dag al ,t is erg benauwd ,nu even lekker binnen bij de waaier
    Tmag van mij wel iets minder hoor .......(t is ook nooit goed he ? iihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is maar goed dat je af en toe iets bewaard!! Het levert weer een heel mooi plaatje op!!
    Hier is het nog droog en zitten we nog buiten, wel is het erg drukkend. Wie weet hoe lang we nog buiten kunnen zitten.
    Fijne avond en groetjes,

    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. waar vind je nou die bereklauwen??? Groetjes, MAjella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Langs de kant van verschillende wegen, vaak bij sloten....

      Verwijderen
  10. Mooi de kandelaar, wie wat bewaard heeft wat!
    Ik zag ze hier ook al de berenklauwen, inderdaad even onthouden waar, dan kunnen we ze weer knippen:-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi die kandelaar .. dat is inderdaad ook een echt blijvertje ...

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad een mooie kandelaar, goed dat je het dan nog niet voorgoed weg doet.
    Ik heb je rozen ook bewonderd naast de deur en ook de kleur grijs
    die erop zit. Wij zijn nog steeds aan het brainstormen over de
    grijze tinten die hier op het houtwerk buitenom moeten.

    Heb in elk geval een paar tinten op de computer uitgezocht
    en ook de kleur van jullie nog in het achterhoofd.
    We hebben nog even ….

    Fijne week gewenst, hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja de bereklauw is hier ook weer gespot!! Leuk je kandelaar, ik leg ook om de zoveel tijd weer wat speeltjes van Woef weg, werkt altijd!! En zelfs bij ons dus...ga ik ook eens doen!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een plaatje die kandelaar zeg, leuke kelder heb jij met van die schatten erin :))
    Nooit geweten dat berenklauwen zo mooi waren. Mn ogen maar eens goed open houden als ik hier door t natuurgebied door fiets :))
    Fijne week
    grtzz Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat mooi de kandelaar zo mooi tijdloos. Wij kwamen net uit het bos heerlijk een weekendje weg geweest en ik zag ook enorme berenklauwen staan langs de A12. Maar dar wordt een beetje moeilijk knippen in september. Maar grappig dat we daar nu al op letten he?
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Tja ...hier was het vanochtend regen...maar verder op een paar spetjes na droog geweest ben net binnen weer......fijne week liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie kandelaar! Hij staat daar prachtig bij de stoere snijborden en krans. En kaarsen zijn helemaal niet nodig.
    Ik kan ook niet wachten tot de berenklauw weer bruin is. Je kunt er zo prachtig mee decoreren!
    Wat een verschil in weer hebben we toch in ons kleine landje. Wij hebben de hele dag geen drup gehad. Maar volgens mij gaat het niet lang meer duren. Want ook hier in het Noorden kan elk moment een bui vallen!
    Fijne week. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie kandelaar hoor, staat leuk daar op die plank in de keuken.
    Die witte berenklauwen vind ik ook altijd prachtig om te zien, nu nog maar even niet aankomen.
    Wij hebben hier in Utrecht bijna geen regen gehad tot nu toe (het is al na 22.00) een enkel spatje maar.
    Ik ben nog naar de Luikse Markt geweest vandaag en heb niks gekocht, goed he ;-)
    Ik zag wel genoeg hoor, maar ik weet niet waar ik dat allemaal neer moet zetten en verder heb ik weer geverfd vandaag, het schiet echt al lekker op!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooie kandelaar! Hier een warme zonnige dag, pas om 22.00 een beetje regen....

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik shop ook regelmatig in onze kelder of op zolder, zo lijkt het idd telkens weer of je iets nieuws hebt :-)
    Hij staat mooi op je keukenplank!

    Fijne dag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wie wat bewaard, die heeft wat.
    Mooie plaatjes Lia.
    En inderdaad, de Berenklauwen schieten weer als paddestoelen uit de grond.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Handig om zo te 'shoppen' in je eigen kelder. Wat een mooie kandelaar heb je daar uit gevist! Die mag wel promoveren naar boven. Prachtig plaatje, zo voor die oude planken!
    Nu ik mijn atelier heb, kan ik ook eens wisselen met mijn 'collectie'. Het is zoals je schrijft met het kinder-speelgoed: zo heb je telkens wat 'nieuws' in huis. Als een kind zo blij...
    Fijne week!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wie wat bewaart heeft wat ;-)

    VInd je planken erachter voor erg mooi hihi!

    En idd de berenklauw onthouden! Is zooo mooi!

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het heeft hier gister behoorlijk geregend maar geen schade of overlast. Ik vind het ook wel weer wat hebben, dat donkere in huis haha. Je kandelaar is erg mooi op die plank, in combinatie met de rest, Heb je de kandelaar behandeld? Ik zal ook eens op de berenklauwen letten als ik op de fiets zit... ;) Een hele fijne week nog, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi is ie hoor je kandelaar en dat is ook zo soms als je het een poosje niet ziet en weer tevoorschijn haalt lijkt het net of je weer iets nieuws hebt mooi toch :-))

    Fijne dag ,

    Groetjes Johanna Elfies Home

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Die kandelaar staat heel mooi bij jouw broodplanken.
    En ik heb ook al berenklauw gespot , nu nog onthouden waar hihi.
    Nog een fijne week , en hopelijk zonder onweders , daar hebben we al genoeg van gehad .
    Groetjes jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie plaatjes weer Lia !! genieten.
    En de berenklauw..jaaaa hier is het bijna een plaag...wel erg giftig hoor je krijgt er gewoon brandwonden van dus wel opletten met het sap wat uit de stelen komt.

    Fijne dag nog

    Lieve groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wij zagen dit weekend inderdaad ook de bloemknoppen van de berenklauw volop staan.. en al kunnen ze zo niet naar binnen, buiten zijn ze zo ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat weer een mooi plaatje,ik heb dezelfde kandelaar waar je hem ook zet hij staat altijd leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Haha....wat leuk! Die heb ik nog boven op zolder staan! Was hem op een gegeven moment helemaal zat! Ik denk toch maar weer eens naar boven te gaan struinen.....
    Het was hier vandaag weer mooi weer en gisteren was het even 's middags en verder 's nachts: nou...daar heb je geen last van!

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie kandelaar!! En zo heb je elke keer wat ''nieuws'' in huis!! Gr. Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtig dat contrast van de kandelaar tegen die houten planken, heel mooi sfeerplaatje! Heb zelf nog een zilveren 5-arms kandelaar op zolder staan. Denk dat ik die toch maar eens moet gaan bewerken want vind het wel echt een plaatje. Misschien voor in de tuin ofzo. ;)

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooie sobere plaatjes weer Lia, dat is al een kunst op zich.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Mooi Lia, en heel herkenbaar dat wegzetten om het opeens weer tevoorschijn te toveren! de kandelaar staat prachtig tegen het stoere hout!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie kandelaar Lia. Leuk is dat toch om te shoppen in je eigen kelder. Hier ligt de kelder ook vol met spullen die ooit misschien wel een keer voor de dag komen. En ze liggen niemand in de weg.
    Gelukkig is het weer opgeknapt, het is nu heerlijk buiten. Lekker genieten maar.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi staat de kandelaar, dat is toch een voordeel van spullen even een tijdje opbergen dan is het weer net of je iets nieuws hebt. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Ik heb ook weer eventjes teruggelezen op je blog (wegens tijdgebrek zijn mijn bezoekjes in Blogland beperkt en reageren lukt al helemaal niet op alle blogs!) en ik ben blij te lezen dat het wat beter gaat met je arm!

    Fijn hè, dat shoppen tussen je eigen spullen... Mijn vader zei gisteren nog tegen me dat wij wel een kelder móeten bouwen, alleen al door alle spullen die ik heb gespaard/opgeslagen hihi...

    Ach ja, iedere gek z'n gebrek, toch?;-)

    Een fijne week toegewenst, liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ja, dat doen ik ook bij Ernst:-) Even wegleggen en een tijdje daarna is hij er weer helemaal happy mee! Hi, hi.
    Mooi hoor, die kandelaar, staat uitstekend bij je andere spulletjes.
    Ik heb tot mijn verrassing hier dicht bij huis een groot veld met enorme berenklauwen gespot. Verleden keren nooit gezien, dus wie weet zijn er meer liefhebbers van gedroogde berenklauwen in de omgeving:-) Ik ga ze vanaf nu scherp in de gaten houden!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat kan je dan weer blij zijn hé, met zo'n vondst!
    Ik herken dat heel goed........................
    Soms kom ik dingen tegen in de kast die ik jaren niet in huis heb neergezet en ineens weet je er dan weer wat moois mee te doen.
    Dat is leuk shoppen!
    liefs
    van die andere Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige kandelaar, wie wat bewaard heeft wat. Ik gooi of geef nog wel snel wat weg en heb af en toe wel eens spijt.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia