maandag 23 juni 2014

Doek…

 

 

Een aantal jaren geleden maakte mijn zus voor mij een schilderij wat boven de bank hing. Ik vond het echt mooi en passend in huis. Maar ik had ooit een reportage gezien in de WLS van Lonneke Jagers, waar een schilderij hing van Monique Meij. En vanaf dat moment wist ik al dat ik ooit zoiets wilde hebben. Maar ja….die prijzen zijn echt niet leuk.

Toen wij bijna twee jaar geleden kalkverf op de muren aanbrachten, vond ik dat schilderij er niet meer bij passen. En heb dus gevraagd of ze niet een schilderij wilde maken op een los doek. Ze wilde het weleens proberen, en intussen had ik een aantal voorbeelden opgezocht wat ik mooi vond.

En met allerlei kleurstalen en kliekjes verf die bij mij in huis gebruikt zijn, is ze aan de slag gegaan. Want het moest natuurlijk wel de juiste kleur hebben.

En voilà…….

 

156

Zoals je ziet is het een loshangend linnen doek, met enkel een houten latje bovenin. Ze heeft het bewerkt met de kliekjes van mij, en hier en daar wat speciaal papier geplakt en wat verdikkingen aangebracht voor diepte.

Verder is het aan de zijkanten gekreukt voor een nonchalant effect.

 

166  041

En dan zet je natuurlijk niet iets op tafel wat enorm voor het doek staat, dus heb ik de stoere schaal weer uit de kelder gehaald, en gevuld met houten ballen en een stempel van Hoffz, met een kransje van ‘t juffertje in het groen van S&S.

Die stempel is trouwens heel subtiel gebruikt op het doek.

 

168

Ik ben er heel tevreden mee, al krijg ik het niet zo goed op de foto door schaduwen van buitenaf.

Het heeft een poosje geduurd voor ze eraan begon, want ze was druk druk druk…Ze moest immers haar beeldentuin en galerie Kunst aan de Lek weer helemaal op orde hebben voor het seizoen ging beginnen.

 

051  138

 

Nu heb ik even een mededeling van een andere blogdame.

Inge van de blog Sfeer in Landelijke Stijl, is haar blog kwijt. Ze heeft “iets” verkeerd gedaan waardoor ze haar blog heeft verwijderd, dat wil zeggen je kunt haar wel vinden via Internet Explorer, maar niet via Chrome of Firefox. Ze zou het heel leuk vinden als jullie weer bij haar langs komen op haar nieuwe blog Sfeer in landelijke stijl Nr2

55 opmerkingen:

  1. Wat heeft ze dit prachtig mooi gemaakt, Lia. Helemaal in jouw kleuren én stijl. Prachtig!
    Je hebt de tafel er ook mooi bij aangepast, kwa aankleding.
    Nu zie ik ook waar het kransje van is gemaakt, 't juffertje in Groen'. Een krans daarvan maken, staat nog op mijn to do list, om eens te maken. Ik vind die zaaddozen zó mooi!!
    Geniet van dit moois, Lia!

    Liefs
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ah thanks!!! :)
    opes ik dacht dat je wel met chrome mn oude blog kan openen.....heb ik het mis, ik kan het nl zelf wel hier mee, maar niet met "gewoon"google.....
    je doek is prachtig echt heel bijzonder en uniek ik heb het nog niet eerder gezien,ik geloof dat Dorine van sober en stijl wel zoiets heeft hangen...
    geniet ervan!
    groetjes, inge

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar is je doek dan!! Dat heeft je zus mooi gedaan.
    Heb je de tafel ook anders gezet? Staat leuk zo in het verlengde van het doek en inderdaad moet je er niet een groot decoratie item voorzetten. Wat er nu staat is helemaal goed!
    Ik al eens kijken of ik Inge kan vinden.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je zou denken dat het doek al oud is, wat is dit mooi gemaakt. Zo heb je wel iets heel origineels aan de wand hangen!

    Ik heb mij inmiddels bij Inge aangemeld, wat vervelend dat ze haar blog kwijt is.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Een mooi doek heeft je zus gemaakt zeg!! Het past veel beter bij je huidige stijl. En het is iets wat niet iedereen heeft hangen.
    Ga ook even langs bij Inge, wat sneu dat ze haar blog kwijt is.
    Nog een fijne week en groetjes,

    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben op dit moment ook met z'n doek bezig. Heb net alles thuis. Ik ga daarop de nieuwe kleur gebruiken wat straks in de eetkamer komt. Ik moet nog beginnen, hoop dat hij net zo mooi word als die van jou.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig doek Lia past perfect in je interieur en je ziet dat over de kleuren is nagedacht,
    héél mooi je schaal, inderdaad een laag item is beter !!
    Nog een héél fijne week
    Liefs
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heeft je zus dat mooi gemaakt en helemaal in de stijl en kleuren van jouw huis Lia. Een mooie aanwinst.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Lia, het doek is prachtig geworden! Zou je mij willen vertellen waar jij je plafondspots vandaan hebt? Groeten, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die komen van Rietveld verlichting.

      Verwijderen
  10. Wat staat het doek geweldig zo boven je tafel. Wat een uniek stuk. En inderdaad wat Ingrid schreef het lijkt op een oud doek. Prachtig die mooie kleuren die zo goed bij het geheel passen. Een mooie schaal erbij en je hebt een rustig geheel. Weer geniet momenten voor je.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi sober kunstwerk hoor, en wat leuk dat je zus dit heeft gemaakt. Het heeft een mooi plekje boven de eettafel gekregen en het linnendoek wordt zo een echte blikvanger. Zie ik het goed dat je kroonluchter heeft plaats gemaakt voor deze prachtige spot? Ziet er weer super uit!
    Groetjes Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die kroonluchters zijn al een paar jaar weg. Was er een beetje op uit gekeken.

      Verwijderen
  12. Ik volg inge haar nieuwe blog nu ... het is zo lastig dat we in onze leeslijst niet alle blogs meer krijgen .. ik ben nu bij ingrid op haar blog gaan zien omdat ik weet dat zei alle blogs op haar blog heeft staan !
    Je doek daar moet ik héél erg aan wennen Dorine heeft het ook en ook bij haar moet ik er aan wennen .. maar ik loop altijd wat achter hoor binnen een paar maanden vind ik het waarschijnlijk héél leuk !

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een gaaf doek Lia!!! Geniet ervan...

    Liefs Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. In een woord, WAUW !!! Wat mooi Lia. Zo kom je op een leuke manier van je restjes verf af. Genieten van je nieuwe aanwinst zou ik zeggen.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldig doek is dit geworden zou ik ook wel een x willen en ik zal inge even zoeken gr renate

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super origineel zeg! En ook erg leuk dat je zus het heeft gemaakt, toch speciaal... en veel leuker dan wanneer je het zo in de winkel zou kopen. Heel erg mooi en sfeervol zo boven die robuuste houten tafel.

    P.s: Is dit trouwens die schaal van PTMD waar je het toen over had? Een soortgelijke als die ik heb gemaakt, hij lijkt er wel op. :)

    Ga uiteraard ook weer even naar Inge haar nieuwe blog!

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia

    Dat heeft je zus mooi gedaan! Mijn complimenten!
    Idd als je zoiets moois aan de wand hebt hangen dan zet je er geen grote dingen voor die het zicht van dit mooie doek ontnemen!

    Liefs Vittoria.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heerlijk om een creatieve zus te hebben..dat geeft toch net dat stukje extra aan een mooi item:)
    Ook al zijn we deze maanden veel buiten, om nu af en toe binnen iets te veranderen blijft natuurlijk ook leuk...
    Fijne week ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heeft ze prachtig gemaakt hoor helemaal in jullie stijl .... geniet er lekker van ...ook ik ga eens naar Inge opzoek ...fijne week lieve groet Rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend mooi Lia!! Knappe zus heb jij!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Monique Meij heeft gewoon precies de sfeer die ik het allermooist vind. Ik heb hier ook een doek aan de muur hangen, omdat ik die van haar zo mooi vond, maar inderdaad.... die prijs. Je zus heeft het prachtig gedaan!! Heerlijk die sobere sfeer

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lia,
    Echt helemaal super en precies in de stijl van Monique uit Schoonhoven. Wij hebben haar schilderijen in het echt gezien maar deze van jou is ook prachtig. Zou jij mij via de mail willen benaderen. Ik heb het via jou mail geprobeerd maar volgens mij heb ik het niet goed gedaan. Ik heb een vraag over je vloer. Mijn mailadres is asuschreuder@gmail.com. Je zou me helemaal blij maken. MvG Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Je zus heeft een prachtig doek gemaakt Lia! En extra leuk dat je zus het heeft gemaakt. Staat ook erg mooi zo bij je eettafel. Super mooi hoor!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig!!! Ik hou wel van dat gekreukelde! Bij mijn doeken kan dat niet omdat je dan de afbeelding niet meer ziet, maar dit vind ik ook echt mooi! Kan je blij mee zijn! En bij mij staat al een nieuw linkje naar Inge..lastig als je het kwijt bent!
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heeft je zus dat mooi gemaakt. Het staat prachtig boven de tafel.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtig kunstdoek ;) Mooie die tinten en prachtige stoere randen zo. Oh ja.....ze heet Pip! Je weet wel van Woezel en Pip.......dat zie je natuurlijk niet.....Op t.v. kinderserie ;)

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gaaf schilderij doek .....heel mooi gedaan !! staat superrrrr.....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Knap van je zus!
    Ook mooi, zo met je tafel ervoor met wat sobere decoratie.
    Ik kan nog steeds gewoon de blogs volgen, dus ik hoop dat ik ontsnap aan de bug:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtig kunstwerk! Wat geweldig dat je zus zulke mooie dingen kan maken. Lijkt me toch zo heerlijk om zoiets te kunnen.
    Het doek staat ook erg mooi bij je stoere en doorleefde tafel!
    Ook fijn dat je even meldt dat we Inge op haar nieuwe blog kunnen volgen. Ik heb me meteen weer aangemeld!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Je zus is een kunstenaar Lia, wat mooi is dit, helemaal jouw smaak en gemaakt door familie
    maakt het toch wel heel bijzonder.
    Vandaag waren wij met de kleuters in het museum, je kijkt je ogen uit naar kunst, maar grote bewondering
    voor wat mensen allemaal maken, je zus verdient een ereplekje hoor.

    Lieve groet,Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh wat een gaaf doek!! Weer eens wat anders, ook erg mooie kleuren gebruikt. En dank je wel voor je berichtje op mijn blog.. ik had jou blog al veel eerder ontdekt haha, jij was de eerste die ik volgde ;-) Ja het is nu zeker genieten met de kleine, hij kan elke dag weer wat nieuws. Het wordt steeds leuker ! Geniet lekker van je kleinzoon!
    Groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat leuk dat je een kunstwerkje in huis hebt ,gemaakt door je eigen zus .
    Met kleuren die volledig zijn afgestemd zijn op je interieur .
    Past perfect in het geheel ,dat gekreukeld past gewoon bij dat ruwe van de tafel.
    spijtig dat ik zo'n geen zus heb ;))
    lieve groet ,jilly

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik vond het vorige schilderij ook al mooi maar begrijp dat je er op een gegeven moment wat bent uitgekeken! Wat is het dan fijn om zo'n creatieve zus te hebben die, dat wat in jouw hoofd zit, zo mooi kan maken! Je boft maar.

    groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat hangt het er prachtig! Dat zie je niet vaak hangen en zal ook zeker niet in ieder interieur staan. Bij jouw interieur past het er perfect bij. Mooi gemaakt door je zus. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat leuk om eens een beschilderd doek aan de muur te hangen zonder lijst. Ik vind het prachtig staan in jou interrieur! Fijn hoor om zo'n zus te hebben :-)

    Groetjes Gert Jan en Margreet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat mooi Lia het doek , en de kleuren prachtig hoor ,heerlijk om een een zus te hebben die dit voor je kan maken !
    Fijne week !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een prachtig doek! Staat heel mooi tegen je muur!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een ontzettend stoere creatie van je zus! Hij hangt daar heel mooi!!
    Geniet ervan...

    Fijne middag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Erg mooi! Ik wou dat ik zo'n zus had ! ;) Ik vind het een mooi rustig geheel zo bij je tafel. Fijne dag, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig je doek! wat kun je daar weer van genieten he?

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat mooi Lia, en uniek en dan ook nog gemaakt door je zus.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Leuk om zo'n creatieve zus in de familie te hebben! ik persoonlijk moet nog even aan het doek wennen, maar het staat bij jou heel mooi. Heel origineel! Ze heeft precies de goede kleuren gebruikt. Het heeft iets stoers en het lijkt idd of het heel oud is. Het intrigeert wel...ik denk dat ik er snel aan zou kunnen wennen, nu ik het zo bekijk...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jeetje ik vond haar vorige werk bij jou aan de muur al zo mooi, maar dit is ook echt weer Kunst. Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Mooi zeg. Ik denk dat dit een kunstwerk is, waar je iedere keer weer iets nieuws in ontdekt. Net hoe het licht er op valt en net hoe je eigen emotie is. Handig om zo'n zus te hebben.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wow Lia, wat prachtig!! Dat kan je zus erg goed! En precies met de juiste kleuren. Daar ga je weer jaaaaaaaaaaren plezier van hebben. En het blijft toch speciaal he, wetende dat je zus dit voor je gemaakt heeft.

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hallo Lia,

    Wat een mooi doek!!!!
    Graag zou ik zelf een keer zo'n doek maken.
    Maar ik weet niet wat voor doek ik hiervoor moet gebruiken.
    Schildersdoek of gewoon linnen stof?
    Alvast bedankt,
    Alice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Alice, zoals je gelezen hebt heeft mijn zus dat gemaakt. En volgens mij heet dat gewoon los schilderslinnen.

      Verwijderen
  47. Hallo ik wil ook wel graag zo.n doek waar is die te koop en hoe duur?! en kan dat ook met foto?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Stuur me even een mail lia.ifoundmyhome@gmail.com

      Verwijderen
  48. Hallo vind dit zo gaaf gemaakt,ik wil zoiets ook maken maar wat voor soort heeft je zus gebruikt en wat voor papier, zou dat ook met een foto lukken?
    Heb een idee in me hoofd wat ik graag zou willen. Heb werken gezien van monique de brij. Zoiets zou ik willen. Hihi
    Mvg lesley

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een linnen doek, maar ik zou niet weten wat voor papier. Iets wat ze in de schilderkunst gebruiken.
      Verder heb ik er zelf niet zoveel verstand van, dus ik kan je dan helaas ook niet adviseren.

      Groet lia

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia