vrijdag 23 mei 2014

Onderweg……

 

 

Heel langzaam gaat het iets beter met mijn arm, en door de brace en het verdelen van de taken kan ik weer meer doen, al reageer ik nog steeds niet overal. Nu is het ook zo dat een week zo voorbij is, ik weet niet hoe jullie dat ervaren. Maar voor ik er erg in heb is het alweer vrijdag. Vorige week was ik een heerlijk weekje vrij van alles, behalve van mijn oppas dag met Daan. Een week waarin ik mijn verjaardag vierde, en waarin ik een dag naar de negen straatjes in Amsterdam ben geweest. Leuk hoor, maar eerlijk gezegd ben ik meer iemand die geniet van de rust, en de hectiek daar vond ik erg vermoeiend. Ik heb ook geen foto’s gemaakt, want het leek me beter om niet de hele dag met een camera te gaan lopen.

Afgelopen Zondag was het natuurlijk prachtig weer, en behalve wandelen vinden wij fietsen ook heel erg leuk en dus zijn we op de fiets gestapt om een lekkere rit te maken. De camera gaat dan wel mee, want het is minder zwaar en je weet maar nooit wat voor moois je onderweg tegen komt.

 

081

Dit was een van die mooie beelden die ik zag, een tractor met hooischudder die het gras aan het schudden was. Maar voordat ik gestopt was en de camera in handen had, was de tractor uit beeld. Tja, die ging natuurlijk niet op mij staan wachten. Maar ik vond het toch de moeite waard om het vast te leggen.

 

084

We reden op de Rijndijk, en op sommige plaatsen is er heel veel vertier op de rijn en de Neder-Rijn, waar een aantal mooie campings en jachthavens liggen. Het deed gewoon een beetje buitenlands aan.

 

077

Maar ook op de veerpont van Rijswijk-Wijk bij Duurstede was het erg druk met de bootjes op de Lek.

 

075

 

078

Maar er is altijd meer om vast te leggen, zoals deze mooie roestige ketting….

…of een aantal prachtige beelden in de beeldentuin bij Kunst aan de lek in Wijk bij Duurstede. Die het eerste en derde weekend in de maand de tuin en galerie openstelt voor publiek.

 

146

 

139

 

186

Hoop dat we deze Zondag weer zo’n stralende dag hebben, en weer heerlijk kunnen genieten van een vrije dag met mooi weer thuis of onderweg naar……

 

Fijn weekend..

30 opmerkingen:

  1. Lia, je foto's doen me wel aan vakantie denken,
    wat is het daar mooi ....
    voor jouw ook een fijn weekend
    hier voorspellen ze goed weer..
    Liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lia,
    Fijn om te lezen dat het met je arm steeds beter gaat! Goed blijven ontzien voorlopig, maar dat is geen nieuws natuurlijk!
    Wat een mooie rit hebben jullie gemaakt, heerlijk voor ons om even mee te genieten van al het moois dat je tegenkwam. Als het deze zondag weer van dit mooie weer is, gaan wij een stukje toeren op de klassieke motorfiets van Ben... Heerlijk relaxed over de kleine wegen, en telkens een handje omhoog als we een andere genieter tegenkomen...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn om te horen dat het weer wat beter gaat met je arm.
    Jullie hebben een heerlijk fietstochtje gemaakt. Wat wonen jullie toch in een prachtige omgeving. Genieten hoor!
    De eerste foto is ook zo'n heerlijk Hollands plaatje. Ik kan het pas gemaaide gras bijna ruiken. Niks zo lekker dan die geur!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie Hollandse plaatjes! Frisgroen en frisblauw. Wijk bij Duurstede daar heb ik gewoond, leuk om het pontje te zien. Wat fijn dat het weer wat beter gaat met je arm, ik moest de afgelopen week een paar keer aan je denken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn Lia, dat het weer wat beter gaat met je arm...
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat heb ik hier wat gemist.........lees net van je handen, vingers.......naar zeg.......Je wilt zoveel en kan nu zoveel minder....dat botst natuurlijk.....
    Weken vliegen hier ook idd voorbij.....tjee....kom gewoon uren tekort in mijn dagen.....
    Maar wat is het weer genieten hè....? Heerlijk even de warmte van de zon.
    Pip groeit als kool......ondeugend.....maar o zo lief....
    Hier is ook al het één en ander gevallen en soms gesneuveld.........tja....

    Wens je beterschap, sterkte en liefs

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia,
    Het heeft zo moeten zijn, liep van de week een paar keer aan je te denken en hop er staat een nieuwe post op je blog!!!!! Goed om te lezen dat het wat beter gaat, met je arm en met het doseren.
    Het zijn ook weer prachtige foto's van oerhollandse taferelen!! Hopenlijk wordt het morgen ook zulk weer, want hier zijn manlief en ik samen vrij.
    Wens jullie nog een fijn weekend en een zonnige groet,
    Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn dat je, je iets beter voelt, rustig aan hoor.
    Je hebt een heerlijke route gefietst, bekende plekjes:)
    Wat is het mooi aan het water als de zon schijnt, er is zoveel te beleven, ook
    langs de rivieren.
    Geniet van het weekend, wie weet een heerlijke wandeling.

    Lieve groetjes, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Allereerst alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je je wens van de Potstal nog in vervulling zien gaan ;-)? Gelukkig maar dat het met je arm beter gaat. Wij fietsen ook graag, het leuke daarvan vind ik dat je toch veel meer ziet dan tijdens wandelen, omdat je simpelweg verder komt. Morgen word je volgens mij op je wenken bediend, het schijnt een stralende dag te worden! Lekker genieten dus.

    Fijn weekend!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een beetje laat dus maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag! Fijn dat het weer iets beter gaat, en overhaast maar niks want voor je het weet zit je er weer mee. Mooi dat wij ook even mochten meegenieten van je fietsuitje. Prachtige omgeving, mooie beeldentuin ook en je had heerlijk weer zo te zien. Ik word er gewoon rustig van haha. En dat is heel wat voor een bezig bijtje als ik. ;)

    Fijn weekend Lia!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Alsnog van harte, Lia. En wat fijn dat het langzamerhand weer wat beter gaat met je arm. Ik kan het me momenteel goed voorstellen want mijn schouder en arm doen nog steeds erg veel pijn van de val. Maar bij jou gaat het gelukkig weer de goede kant op. Wel voorzichtig blijven doen hoor.
    Wat een mooie omgeving is dat toch he? Je hebt prachtige foto's gemaakt. Dat heeft er gelukkig niet onder geleden, hoor.
    Fijn weekend,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn te horen dat het wat beter met je arm gaat. Gaat het fietsen je dan wel goed af? Ik vroeg het me af. Ik ken het gevoel als ik op mijn mountainbike zit, de last van mijn pols, weet dan even niet hoe mijn hand te houden. Maar heel verstandig om een brace te dragen, dat geeft wat rust!
    Leuk dat je nu wel de camera mee hebt genomen, want wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Ik herkende op de eerste foto de toren van Wijk bij Duurstede al. Mooie omgeving daar en fijn om daar te fietsen, heerlijk die rust..
    Hoop morgen weer zo'n pracht dag om van te genieten.

    Fijn weekend en sterkte met je arm, Lia

    Liefs
    Patricia


    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lia, allereerst wil ik je nog feliciteren met je verjaardag. Wat fijn dat het weer wat beter met je gaat.
    Je foto's zijn echte Hollandse plaatjes en erg mooi. Ik wens je een fijne zondag en geniet maar lekker van het zonnetje.

    Groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooh heerlijk fietsweer was het zondag hè. Wij hebben met vrienden een eind gefietst en telkens even een tussenstop gemaakt op een terrasje;).Het was net een vakantie dagje . Hopelijk is het morgen ook weer zo!!
    Nog verdere beterschap met je arm!

    Fijne zondag

    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia

    Wat fijn dat het weer wat beter met je arm gaat.
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ik hoop voor je dat je lekker verwend bent met mooie cadeaus.
    En je foto's zijn prachtig!

    Fijn weekend liefs
    Vittoria ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fijn dat het weer wat beter gaat met je arm Lia. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt.
    Vandaag was het in ieder geval al weer een mooie dag, niet al te zonnig, maar dat vind ik wel prettig, als ik wat buitenklusjes heb, en die had ik! Fijn weekend verder, lieve groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Lia! Fijn dat het weer wat beter gaat met je arm. En inderdaad de tijd, die vliegt voorbij. Ik kom de laatste tijd ook iedere dag een paar uur tekort lijkt het wel hihi.
    Wat is het dichtbij huis toch mooi fietsen hè. Prachtig zo, met het zonnetje. Das toch genieten!

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn om te lezen dat het al beter gaat met je arm. Hopelijk heb je een leuke verjaardag gehad met mooi weer!
    Mooie foto's heb je onderweg genomen. Ben benieuwd of jullie er morgen weer op uit gaan en je ons dan weer trakteert op prachtige foto's...
    Bij ons helaas geen uitstapje, de laatste klusdagen zijn eindelijk aangebroken! Morgen halen we de benedenverdieping leeg en ga ik de rest van onze muren met de vlakschuurmachine behandelen. Maandag wordt onze vloer gelegd en dan moet ik nog alle muren verven :-)

    Fijne zondag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Alsnog van harte gefeliciteerd Lia! En zo fijn dat het ietsje beter gaat. De tijd vliegt inderdaad, wat is nou een week.. Vorige week genoten we van een prachtige zonnige zondag en morgen is het alweer zondag met gelukkig weer veel zon, zo fijn!!
    Ik hoop dat je morgen geniet van de zon en alles wat voor je lens komt:)

    Fijne ZONdag,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat het al ietsies beter gaat Lia. Bij mij is de tennisarm echt helemaal weg. Het duurt gewoon even maar langzaamaan zal het bij jou ook beter gaan. Ik hoop dat het met je vingers en handen ook beter zal gaan.
    Fietsen vinden wij ook fijn, zelfs in de Randstad kun je heel goed fietsen, mooie plekken zat.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Fijn om te horen dat het langzaamaan weer ietsjes beter gaat.
    Wat een mooie route hebben jullie gefietst, ik fiets ook graag en veel, maar dit soort tochtjes maak ik nooit met mijn gezin, ze vinden daar niks aan natuurlijk, mijn tijd komt nog wel ;-)
    Prachtige foto's heb je gemaakt!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik ben er zeker van dat ik al gereageerd had maar ik kan hem niet vinden dus misschien zie je me twee keer Lia. Fijn dat het langzaam de goede kant op gaat, rustig aan blijven gaan dan gaat het vast steeds beter!

    Mooie plaatjes, wij reden daar vorige week zaterdag ook in de buurt, mooie omgeving!

    Fijne zondag nog!
    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's hoor !....leuk hoor wijk bij Duurstede mijn vader is daar geboren...ben er heel vaak geweest en ga er nog regelmatig heen....fijne zondag !...fijn dat het weer wat beter gaat met je arm...liefs Ria...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk voor je dat je weer wat meer kunt doen!
    Mooie fietstocht: wij fietsen daar ook regelmatig. Wijk bij Duurstede is in de zomer en de winter leuk: zoveel galerieën zijn op zondag open. Onze dochter is er 5 jaar geleden getrouwd: er is zo'n leuke kapel in het park, heel romantisch!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heerlijk tochtje Lia, en fijn dat het met je arm de goede kant opgaat!
    Juist het gewone is soms zo mooi, dat laat je met jouw prachtige foto's maar mooi weer zien!

    Fijn week!
    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Nog van harte gefeliciteerd Lia ,en fijn dat het wat beter met je arm gaat !
    Prachtige foto's Lia wat een mooie omgeving !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn om te lezen dat je baat hebt van de brace en het weer wat beter gaat. Tja, je zult het moeten doseren en ik kan me voorstellen dat als je iets moois ziet meteen aan de slag wil met je camera. Maar desondanks zijn dit toch weer heerlijke foto's. Wij zien natuurlijk niet hoeveel moeite je dit kost, maar daarom waarderen we dit nóg meer, omdat we weten wat voor een verhaal hier achter schuilt. Sterkte met het herstel!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooie foto's , heerlijk toch, dit weer? Wij waren afgelopen weekend in Wassenaar, we hebben zelfs aan het strand kunnen liggen. Fietsen gehuurd en heerlijk door de duinen naar Katwijk gefietst, wat is Nederland toch mooi! Fijn dat het beter gaat met je arm, liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wel een beetje laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Fijn dat het al wat beter gaat met je.
    Heerlijk zijn die fietstochtjes, al zijn het hier niet van die grote tochten met die kleintjes erbij, maar evengoed fijn!

    Lieve groet, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Rijden over de dijk is altijd zo.... rustgevend! Zomers! Zonnig! Kortom: zo voor herhaling vatbaar!!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia