zaterdag 26 april 2014

Handwerk…..

 

 

Ik ben niet zo heel erg actief de laatste tijd, en juist dan zie je van alles voorbij komen waarvan je denkt, dat zou ik ook graag willen doen. Al die dames die aan het schilderen zijn, en allemaal druk met tafels schuren, en wat al niet meer.

Ik kan er momenteel echt jaloers op zijn, en dan niet op het feit dat jullie iets moois hebben hoor. Maar meer jaloers op het feit dat jullie lekker bezig zijn. Natuurlijk ben ik ook bezig, zit niet de hele dag te niksen, maar het gaat niet fijn en wil jullie toch vertellen waarom.

Afgelopen weken kreeg ik steeds meer en meer last van mijn handen vingers en armen. Na een bezoek aan de reumatoloog en de daarbij behorende onderzoeken bleek dat door de artrose niet alleen mijn vingers maar ook mijn duimen aan het vergroeien zijn. Helaas is daar niet echt wat aan te doen, dan alleen ontzien waar mogelijk, en oefeningen om het bewegen te stimuleren en ze sterker te maken. En ik moet ze ook blijven gebruiken, want rust roest….Voor de duimen mag ik voortaan met een brace om mijn handen naar bed, en hoop dat op deze manier erger word voorkomen. Met wat pijnstillers kom ik wel een aardig eindje op weg hoor, net als met diverse gebruiksvoorwerpen die het net wat makkelijker voor me kunnen maken. En doseren met alles wat ik wil doen…. pfff, maar ik wil zoveel doen.

Het is een handicap, en ik kan er zeker mee leven maar het is moeilijk. Door de fybro liet mijn lijf me al in de steek, en nu door de artrose laten mijn handen me ook in de steek. En dat tweede gedeelte vind ik eigenlijk nog moeilijker, want die handen gebruik je met alles wat je leuk vind. Maar ik ga beginnen met doseren…. Doseren met het werk zodat ik meer kracht overhoud om mijn handen dingen te laten doen die ik leuk vind. Verder geen uur achter de laptop maar beter vier keer een kwartier. Want na even wat kijken en reageren bij jullie gaan dus mijn vingers op slot, en moet ik ze een beetje openbreken. Dat is dus niet goed hé… Misschien hebben jullie al wel gemerkt dat mijn reacties wat korter zijn geworden, ik probeer op die manier bij meerdere een reactie achter te laten.

 

sfeer 2

Vandaag was het koningsdag, en het was een vrij rustige dag.. Wat gefietst, en gerommeld en even een sfeerfoto gemaakt van de franse tafel die naast de bank staat. Hij was ooit oranje/bruin, en nadien heeft Jan hem geschilderd en sinds kort heeft hij er voor mij even een schuurapparaat overheen gehaald, (tja, ik moet doseren hé) de poten hebben we bewust zo gelaten omdat hij anders hetzelfde is als de vloer.

 

sfeer 1

 

Fijn weekend…

68 opmerkingen:

  1. Wat vervelend dat je niet kunt doen, wat je zou willen doen en je moet doseren. Sterkte daarmee, wat lastig om dat te leren. Ik kan me voorstellen dat je zoiets toch snel forceert.
    Mooi tafeltje zo!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is geen leuke manier van inleveren, Lia. Het is dan een kunst om de balans te vinden, zodat er toch wel iets overblijft zonder dat je er teveel pijn aan overhoudt. Ik hoop dat dat je lukt! Het Franse tafeltje vond ik al mooi, maar ook met het geschuurde blad is het een plaatje.

    Sterkte!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me vreselijk om niet meer alles te kunnen doen...
    Hoop voor je dat die brace idd erger zal voorkomen! Sterkte voor de komende tijd, ik denk aan je.

    Mooie foto's, ik zie dat je je tafel ook weer omgedraaid hebt :-)

    Fijne zondag
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia, Wat een ellende he. Ik kan je een handje geven. Letterlijk en figuurlijk.
    Ik heb helaas ook fibro en artrose in mijn handen. Met de handen gaat t nog redelijk. Nog geen braces nodig. Maar ik voel t ook en kan ook niet veel meer schuren bijvoorbeeld. Steeds van meer dingen afscheid moeten nemen doet pijn he. Gelukkig was t vandaag mooi weer en kunnen we daar nog van genieten.
    En doseren is het toverwoord he. Ik hoop dat de braces hun werk doen en het voorlopig niet erger wordt. Helaas is er nog steeds geen medicijn gevonden die het beter maakt.
    Dikke knuffel!
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Lia ,
    Dat is geen goed nieuws wat je vermeld.
    Afschuwelijk als je van alles wilt doen en het gaat niet. Ik weet er ook helaas alles van.
    Heel herkenbaar dat je mooie dingen op alle blogs voorbij ziet komen wat je ook graag wilt doen. Gelukkig helpt mijn man mij met bv. een kast verven, iets schuren en dan werk ik het meestal af.....Ik kijk er echt naar uit dat ik dit alles weer zelf kan doen.
    Met mij gaat het heel langzaam vooruit maar ik moet ook echt doseren, wat heel moeilijk is.
    Doe rustig aan, heel veel sterkte en hoop dat je hierin een weg zult gaan vinden.
    Trouwens het Frans tafeltje vind ik echt heel mooi. Kijk dat bedoel ik nu, nu wil ik ook weer mijn tafeltje gaan behandelen hi..hi....

    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend en pijnlijk. Het lijkt me heel erg lastig als je zoveel wilt doen maar je lijf je een halt toe roept. Ik hoop dat je door het een en ander te doseren toch ook wat dingen kunt doen die je echt leuk vindt. Je tafel is mooi geworden. Sterkte hoor Lia! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Lia, op de eerste plaats mijn bewondering voor hoe je alles onder woorden brengt. Het zal allemaal niet zo gemakkelijk zijn. Dat hoofd schakel je niet zomaar uit. Geniet van alle dingen die nog wel kunnen, al zijn ze nog zo klein.
    Je tafel is mooi geworden en het zijn weer echte sfeer plaatjes die je laat zien.
    Nog een heerlijke zondag gewenst en een lieve groet Silvia.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O Lia, wat vervelend....ik kan mij voorstellen dat je veel meer wilt dan je nu kan. Je erbij neerleggen lijkt mij lastig, maar id iets wat je wel moet doen. En dat voor ons klusvrouwen.....

    De tafel is mooi geworden, mooie sfeerplaatjes.
    Hier zijn we momenteel druk in de tuin.De veranda staat al drie jaar, maar de muur eronder moest nog steeds glad gestreken worden. Laat ik dat nu zelf hebben gedaan ( vond dat manlief wel wat rust kon gebruiken)

    Heel veel beterschap, hoop dat het snel wat beter met je gaat.

    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Alsof ik mijn eigen verhaal lees Lia...herken er zoveel in. Je hoofd leeft, maar je lichaam werkt niet mee zoals je dat zo graag zou willen. Met perioden hebben bij mij de emoties ook de overhand en vecht ik er tegen om ze niet de baas te laten worden. Begrijp je heel goed...accepteren is een moeilijk proces, met name als je de regie graag in
    eigen hand wilt houden ;-)

    Je man heeft de tafel erg mooi gemaakt! Ik hoop dat je met deze samenwerking een beetje balans kunt vinden.

    Wens je veel sterkte!
    Dikke knuf, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo'n nare ziekte weet er alles van....pffff altijd maar pijn en stijfheid in je gewrichten...doe het rustig aan Lia .....sterkte liefs Ria ...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel vervelend allemaal, vooral omdat je dan wel wil maar je lichaam niet meewerkt... Maar heb je een nieuwe lamp op je tafel staan mooi zeg.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Lia, wat vervelend allemaal. En juist dan zo veel willen doen... Nou ja, dat wil je natuurlijk altijd wel, maar nu wordt je dus nog eens extra gehinderd. Ik hoop dat je met het doseren de juiste manier vindt om toch zo veel mogelijk van die leuke dingen te blijven doen. Bij mij is het steeds mijn nek en hoofd als ik teveel doe. Ik kan niet langer dan een half uurtje achter elkaar breien, ook dat is doseren natuurlijk. En als ik een dag bij mijn dochter achter de naaimachine zit (lees 5 a 6 uurtjes) dan heb ik toch zeker al een pijnstillertje naar binnen gewerkt en ga ik toch nog met nek/hoofdpijn weer naar huis... Blijven doseren dus... misschien kan ik beter op 3 dagen naar haar toe gaan en dan maar 4 uurtjes achter elkaar bezig zijn...
    Lieve Lia, rustig aan, dan maar even geen reacties...
    Fijne zondag morgen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het heel erg voor je! Laat gerust een berichtje minder achter bij me zodat we hier nog lekker wat van je horen! Doe het lekker rustig aan, ook al is dat niet zo leuk, manlief heeft alvast dat tafeltje erg mooi (met jouw instructies ;-) ) opgeknapt!

    Ik wens je nog een fijn weekend en veel beterschap!
    Veel liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lia, wat vervelend voor jouw....ik weet niet of je hier iets aan hebt maar je weet nooit .....ik heb 2jr gesukkeld met nekklachten..die kwamen en gingen...ik kon het redelijk zelf oplossen...tot in augustus van vorig jaar....de nekpijn kwam ...en bleef....echt héél hardnekkig van die aard dat ik niet meer kon liggen in zetel of in bed, is sliep nog 2à3u
    per nacht, een ganse reeks onderzoeken gedaan, tot botscan toe...ik heb 4 wervels in wat inelkaar gezakt zijn en daar komen ontstekingen op...en gaan niet weg, ik heb me in ziekenhuis laten behandelen met 3epidurales, daarbij brengen ze de ontstekingsremmers in rechtstreeks in de wervels...ook dat mocht niet baten.... tot ik de Scenar therapie leerde kennen....ik ben 2x geweest en heb niks meer van pijn...voor mij een klein wonder want ik zag het echt niet meer zitten .....Lia, je moet dit echt eens opzoeken die is pijnbehandeling door zelfherstel....ben geopereerd aan mijn schouder...heb hem ook 2x laten behandelen (2x na elkaar vanaf eerste week na operatie) ik kon mijn arm na 3weken gewoon opheffen en al een beetje gebruiken omdat alle pijn weg was...zelf mijn arts was héél positief had hij nog nooit gezien na zo'n schouderoperatie.... dus ik kan je maar één raad geven eens googlen misschien kan het jouw ook helpen...!
    Ik vind die franse tafel prachtig, dat blad waar je nog de natuurlijke houtstructuur door ziet....héél mooi !!
    Fijne zondag nog
    liefs kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd sfeervolle foto's hier, het tafeltje is mooi geworden met het houten blad nu.
    De eettafel is nog steeds prachtig, lekker ruig en mooi van kleur.

    Vervelend dat je zo belemmerd wordt in je doen en laten. Ik weet inmiddels uit
    ervaring wat artrose doet , het in mijn nekwervels hebbende …
    Al geeft dit meer hoofdpijn en concentratieklachten en kan ik mijn handen
    gelukkig nog wel gebruiken.

    Sterkte met het accepteren van dit alles….
    fijne zondag verder , liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wens u veel beterschap.groetjes karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat erg voor je, zeker als je dan zoveel wilt doen he... maar doseren wordt het dus, doe het rustig aan en laat je maar helpen waar nodig. Ik hoop dat je brace zal helpen erger te voorkomen en wens je toch veel beterschap en niet teveel pijn!
    Wat een mooie foto's ook weer... genieten!
    lieve groet, Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lia, wat ik vind dit vervelend voor je. Ik weet hoe wij vrouwen zijn. We roepen altijd .. er zijn ergere dingen. Maar het valt niet mee om te doseren in dingen die je zo ontzettend leuk vind om te doen. Daar heb je echt tijd voor nodig.
    Ik hoop dat je door te doseren nog wel al je hobby's kunt blijven doen, maar dan alleen iets korter en met iets meer pauzes. Ik wens je veel sterkte met dit leerproces,. Want in het begin zul je nog vaak over je grenzen gaan maar gaandeweg zul je er vast je weg in vinden. Volgens mij ben je ook een persoon die van kleine dingen kan genieten en heb je een man die graag dingen voor je doet.
    Zelf heb ik jaren geleden als gevolg van een auto-ongeluk whiplash klachten gehad. Ik ben jaren doorgegaan tot ik uiteindelijk niks meer kon en met hulp weer op de been ben gekomen. Daarom weet ik hoe moeilijk het is om je over te geven...
    Dus maar lekker rustig aan doen en dat je minder of korter gaar reageren op onze blogs daar heb ik alle begrip voor! Fijne zondag. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jeetje Lia, wat vervelend!! Kan begrijpen dat je daar veel hinder aan ondervind vooral als je zo lekker creatief bent en nog zoveel wil. Dan merk je eigenlijk pas hoeveel je je handen gebruikt hé? Ik hoop dat de pijnstillers en 'hulpmiddelen' wat verlichting geven. Doseren is moeilijk maar we begrijpen het heus als je wat minder of niet reageert hoor! Doe rustig aan, je gezondheid staat voorop.

    Geniet van je zondag!
    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een vervelend nieuws Lia en wat pijnlijk ook.
    Ja....wat ontzettend moeilijk om te doseren als je hoofd vol zit van dingen die je wilt doen en je lijf niet meewerkt.
    Het heeft tijd nodig om hiermee om te gaan en dan nog....
    Ik wens je veel sterkte lieve meis.
    Wat fijn dat Jan het schuur- en schilderklusje uit handen heeft genomen, ziet er prachtig uit.
    Wens je een fijne zondag.

    Liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Meisje toch
    Wat jammer allemaal.
    En we willen zo veel met onze handen.
    Veel sterkte .

    fijne zondag.
    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is zeker erg vervelend...vooral de acceptatie ervan ,je wilt nog zoveel doen allemaal.
    Geniet maar van de kleine dingen, het zijn soms de dingen die je anders niet ziet...

    Lieve groet Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hè Lia, wat vervelend voor je! Artrose is een akelige aandoening. Ik weet wat het is, want ik heb het al vele jaren. Ooit gedeeltelijk afgekeurd voor mijn toenmalige baan en veel beter is het er uiteraard niet op geworden in de loop der jaren. Ik heb het in nek en schouders, maar ook in toenemende mate in mijn vingers en voornamelijk de duimen.
    Ik ervaar wel dat het op en af gaat met de pijn. Er zijn tijden (droge en warme dagen bijvoorbeeld) dat ik er veel minder last van heb. Ik hoop dat voor jou ook geldt dat je tijden hebt dat er minder pijn is en dat je geen pijnstillers hoef te gebruiken.
    Het is fijn dat jij een handige man heb. Dan komen klusjes toch eens aan de beurt.
    Ik ga niet schijven dat je rustig aan moet doen, want zo verstandig ben je zelf wel. Ik hoop echter wel dat de pijn wat minder wordt en dat er tijden zijn dat je toch beter uit de voeten....uhhh...handen kunt:-)?
    Je tafeltje is enig. Ik vind het juist altijd leuk, het verschil tussen poten en bovenblad.
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Frustrerend als je lijf niet mee wil werken Lia en je moet leren doseren. Gaat mij nog steeds niet echt goed af maar doe mijn best. Jij heel veel sterkte!

    Liefs,
    Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Och lieve Lia wat een ramp. Jij die altijd met je huis bezig bent. En nu zoveel beperkingen hebt. Maar als bezig bijtje zal het heel moeilijk voor je zijn te doseren. Ik hoop dat je baat hebt bij de brace. Ik wens je heel veel sterkte.
    Eenknuffel van mij, Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Lia,

    Wat vervelend dat je lijf niet wil meewerken. Je wil zoveel doen maar het lukt niet doordat je handen zo'n pijn doen, Bah. Ik hoop dat de pijnstillers hun werk goed doen en je toch nog die dingen kunt blijven doen die je leuk vindt.
    Het tafeltje ziet er stoer uit. Dat heeft Jan mooi gedaan.
    Ik wens je beterschap en een fijne zondag.

    Lieve groetjes, Hanny Volker

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,
    Sterkte! Heel af en toe heb ik last van de voorlopers van Artrose, het zit helaas ook in onze familie. En wees voorzichtig met pijnstilling omdat je andere pijnen ook niet meer kunt voelen.
    Mooie plaatjes laat je ons weer zien, je speelt met licht. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat ontzettend vervelend en balen! Zeker als je zo graag wilt. Ik hoop dat de medicijnen en hulpmiddelen helpen en het doseren van alles waar je mee bezig bent. Ik wens je daarmee veel sterkte.

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lia wat rot voor je! Ik wens je heel veel sterkte, ook om het "gewoon" te aanvaarden en je leven er op aan te passen!

    Liefs,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat vervelend Lia! Gelukkig heb ik geen klachten maar herken veel in de klachten van mijn moeder... zij is aan beide handen geopereerd vanwege artrose klachten. ..dus weet van dichtbij hoe vervelend de beperkingen zijn. .... Gelukkig maak je nog steeds prachtige foto's. .. wens je toch het allerbeste !!
    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Pff wat moet dat, buiten de fysieke pijn, emotioneel een pijnlijk gegeven zijn. Je lichaam wil niet meer wat jij wil en je zult je naar je lijf moeten schikken. Klinkt simpel...maar dat is het natuurlijk niet. Door het hier op je blog open en eerlijk te delen met de rest van de wereld maak ik op dat je al wat stappen hebt genomen. En alleen lezen is ook prima hoor Lia. Verzin gewoon een teken zodat we weten dat je langs bent geweest ♡.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Jeetje Lia dit vind ik echt heel erg voor jou, vooral ook omdat je zo'n bezige bij bent. Ik hoop echt dat de pijn snel minder wordt!
    En niet of weinig reageren is echt niet erg hoor lees maar lekker al onze blogs, heb liever nog dat jij zelf soms een post plaatst.
    Lieve groet linda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hey Lia, ik hoop dat het gauw beter met je gaat. Doseren, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Zelf heb ik enorm veel last van mijn benen. Denk dat ik nu nog aan het recupereren ben van de twee dagen Parijs. Gevolg: slecht slapen, dus nog meer last, en je alsmaar moeër voelen. Recupereren en ook hier doseren en proberen rusten en hopen dat 't weer beter gaat binnenkort. Ik wens je het allerbeste toe!
    Heel mooie foto's weer! Ook in je vorige post die ik ook bekeek.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh Lia, wat zal dat moeilijk voor je zijn: inleveren! Het klinkt wel gemakkelijk maar dat is het echt niet!
    Steeds maar weer nadenken: dat wel en dan dat nu maar even niet.....voor zo'n bezige bij als jij is dat wel erg confronterend! Ik wens je er sterkt mee.
    Gelukkig kan je nog wel hele mooie foto's maken! En eh.....korte reacties worden ook enorm gewaardeerd hoor!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia

    Wat een vervelend bericht!
    Kan me heel goed voorstellen dat je verdrietig wordt als je om je heen hoort en leest wat iedereen allemaal aan het doen is in en om het huis!
    Maar het is goed dat je de dingen gaat doseren en echt die dingen doet waar jij blij van wordt en die je toch nog dat beetje energie geven die nodig hebt! Toch is het doseren niet makkelijk!
    Wel fijn dat je toch hebt genoten van Koningsdag en je hebt een paar mooie foto's geplaatst!

    Wens je heel veel sterkte en een hele fijne week.
    Liefs Vittoria

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat ontzettend naar voor je Lia! ik hoop dat de pijnstillers en de brace verlichting geven, maar neem je tijd en je rust hoor, dan maar een reactie minder hoor, geeft niets
    Sterkte!
    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Jeetje Lia, wat moet dit vervelend voor je zijn. Mijn moeder heeft ook last van artrose bij de vingers dus ik weet een beetje wat het is.. Gelukkig hebben de pijnstillers wel effect, maar leuk is anders. En doseren is zo lastig als je meer wil. Maar soms is het goed om het wat rustiger aan te doen. Hopelijk lukt het je om toch te doseren.

    De tafel is erg mooi geworden. Wat wat schuurwerk al niet kan doen. Weer een heel ander gezicht.

    Ik wens je veel beterschap toe!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat vervelend Lia...juist als je altijd zoveel wilt doen.
    Ik hoop dat de braches en de pijnstillers je wat verlichting geven.
    Maar je hebt een goede hulp, het tafeltje is mooi geworden.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind het echt heel rot voor je! Niet leuk he als je van alles voorbij ziet komen, waarvan je denkt; ik zou willen dat ik dat zelf kon en dan wil je het zo graag, maar werkt je lijf niet mee. Heel frustrerend!!
    Ik hoop dat de medicijnen hun werk goed goed en dat die brace veel helpt.
    Gaat het fotograferen je nog wel goed af? Ik hoop van wel, want dat is ook wat je zo ontzettend graag doet.
    Leuk dat bovenblad, meteen weer wat stoerder he?
    Sterkte ermee Lia!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Goed naar je lijf luisteren Lia, al wil je dat eigenlijk niet. Je tafeltje was al mooi maar met hout komen de dingen net was mooier uit, iets spannender.Heb de mijne ook weer vervangen voor een houten. Beetje moeilijk op de foto te krijgen maar hij komt vast nog wel op de blog.
    Sterkte en geniet extra van alles wat wel gaat!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  41. O nee Lia, dat is n pech zeg. Snap dat je vooruit wilt en niet doseren. Flink slikken lijkt me, hou je haaks en doe alleen wat je leuk vindt....
    Liefs, lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat ontzettend vervelend voor je. Frustrerend als je zoveel wilt maar het je niet lukt omdat je belemmerd wordt door je lichaam. En doseren is vaak makkelijker gezegd dan gedaan... Ik hoop dat de pijnstillers en brace hun werk doen en je wat verlichting geven. En dan maar doen wat je wel kunt en daar van genieten.

    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat is dat niet leuk zeg! Ik hoop dat je medicijnen snel wat gaan doen. Ik weet hoe erg het is als je lichaam niet doet wat je geest wilt! Frustratie en verdriet. Het is toch een stukje (tijdelijk) afscheid nemen voor je gevoel niet?
    Ik wens je rust toe en dat je dubbel mag genieten van wat er nog wel kan, heel veel sterkte lia!
    Ik vind je tweede foto wel om te kwijlen! Prachtig zo'n mooi plaatje..dank je wel!
    Lieve groet
    Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wat vervelend als je lichaam niet meer kan wat je geest nog wel wil!
    Doseren zal een nieuwe manier van leven moeten worden..hoe lastig ook!
    Sterkte ermee!

    Je tafeltje is mooi zo, lekker robuust♥

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lijkt me zo erg om zoveel te willen, maar dat niet te kunnen. Ik wilde vorig jaar zo graag een keer schaatsen (deden we vroeger heel vaak), maar ik was zo bang om te vallen. Als ik een been breek, wat dan???? Mijn man is altijd weg, dan moet je hulp hebben. Ik begrijp hoe moeilijk dit voor je moet zijn en je wilt ook niet altijd terugvallen op iemand anders. Hoop dat je het kunt opbrengen om toch wat rustiger aan te doen en jouw huis is al mooi genoeg hoor :)))

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ach Lia.....ja ik lees dit alles en vind het heel erg voor je ... ik ken je niet persoonlijk maar weet natuurlijk via je blog dat je het superleuk vind om lekker bezig te zijn en als dat niet gaat............
    Mijn buurvrouw heeft dat ook met haar vingers en die trekken dan helemaal krom maar zij heeft er van die ringen om die twee bij twee aan elkaar vast zitten waarvan 1 ring om het onderst kootje van haar vinger zit en de andere ring om het kootje daarboven..in het midden zitten die ringetjes dus aan elkaar vast...ohhhhh hoe leg ik dit nu uit hé....
    Maar in ieder geval blijven haar vingers hierdoor recht en kan ze er veel meer mee doen zonder de pijn die ze er eerst aan had.
    Ik hoop dat ik het iets duidelijk uit heb kunnen leggen en mischien kun jij er ook eens naar vragen of het iets voor je is.

    Beterschap meis en een dikke knuffel van mij

    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Lieve Lia,
    Wat lijkt mij dat frustrerend......je hoofd wilt zoveel maar je lichaam werkt niet mee......
    Sterkte en denk maar goed aan jezelf.....
    Het blad is mooi sober geworden......
    Fijne week en een virtuele knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat akelig voor jou! Sterkte en moed gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. He bah wat naar dat je niet kunt doen wat je graag wilt doen. Ik hoop voor je dat de medicijnen gaan werken en dat je een modus kunt vinden waarin ruimte is om dat te doen wat je graag wilt en ook om je nodige rust te nemen. Sterkte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Och Lia, dat is minder leuk om te lezen. Het vinden van een balans zal zeker even lastig zijn maar wel nodig zodat je toch jouw dingen kan blijven doen, al moet het gedoseerd.
    Heel veel sterkte daarmee.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Oh, wat vind ik dat erg voor je. Zeker als je zoveel leuke dingen ziet langskomen en vroeger ook altijd van alles aan pakte. En nu moet je delegeren...niet fijn (hoewel je man dit tafeltje heel mooi heeft gemaakt, hoor!). Maar je moet nu eenmaal naar je lichaam luisteren en als dat zegt 'doseren' dan zal je dat ook moeten doen, wil je niet van kwaad naar erger, hoe moeilijk dat ook is. Hopelijk heb je baat bij die braces en geven ze je de steun die je nodig hebt, zodat je tenminste nog wat langer van je handen kunt genieten die toch de prachtigste foto's maken en hele mooie verhalen kunnen typen...En al zijn je berichtjes dan wat korter ( hoe lief dat je een oplossing hebt bedacht door de tekst te spreiden) we begrijpen dat dit voor jou nu de enige optie is. Maar meis, forceer niets, we weten dat je met ons mee leest. Spaar liever je handen voor een mooie post van jezelf en vertel je verhaal met mooie geniet-foto's. Wij laten wel weten dat we daar ontzettend van genieten!! Heel veel sterkte!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Lia, ik wil je ook graag sterkte wensen. Lijkt me heel vervelend als je hoofd van alles wil maar je lijf niet mee wil doen. Zeker als je zo'n bezig bijtje bent. Maar tussen de regels door, merk ik dat je een positieve instelling hebt en dat je je niet zo snel uit het veld laat slaan.
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat enorm vervelend nieuws....kan me voorstellen dat het niet makkelijk is als je zoveel wilt doen en je lichaam werkt niet mee.
    Hoop dat de brace en de medicijnen je verlichting geven.
    Wens je hiermee heel veel sterkte!

    De tafel is erg mooi geworden.

    Liefs,
    Anita


    BeantwoordenVerwijderen
  54. Moeilijk Lia.....je lijf laat het afweten , dat is behoorlijk slikken. Jij bent z' on bezige bij, doseren en een goede balans vinden is lastig, ik kan het zelf ook niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Ach Lia, wat vervelend zeg!! Juist als je zo graag creëert met je handen, dan valt dit natuurlijk vies tegen!
    Hopelijk helpen de pijnstillers en de rust om eea wat onder controle te krijgen..!! Enne...geen probleem als je kort reageert hoor, des te meer respect als je een reactie achterlaat!!

    Liefs Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Oei, was nog niet klaar met typen, ik wens je veel sterkte natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Bah Lia, wat ontzettend vervelend voor je. En die pijn, daar wen je echt nooit aan natuurlijk. Ik hoop dat je het een beetje kunt accepteren. Maar dat zal erg lastig zijn, snap ik, als je altijd gewend bent zo lekker bezig te zijn. Ik wens je heel veel sterkte! Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  58. je tafel is in ieder geval een toppertje! en goed van je om een deel uit handen te geven al is dat erg moeilijk:(.
    sterkte gewenst, en bedenk dat je niet alles van de ander weet, soms lijkt het net alsof iedereen alles kan, door de foto,s die we zien, maar wat er soms aan pijn achter zit...........?
    wie weet troost je het een beetje.

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Je tafeltje en de kandelaar passen perfect bij elkaar vind ik !
    Het is inderdaad niet simpel om de beperkingen van het lichaam te aanvaarden,
    maar naargelang je ouder wordt leer je ook nog van de kleine dingen te genieten, veel sterkte.
    groetjes,
    Simonne

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wat vervelend Lia! Lijkt me heel moeilijk om te doseren, ik hoop dat je hier een goeie balans in kan vinden zodat je meer kan doen wat je leuk vindt. Sterkte! Ik vind het een super mooi tafeltje! Liefs Cindy

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Wat balen dat je zo veel last hebt van je handen en het je zo beperkt. Sterkte ermee. Gelukkig heb je een man die je wensen uitvoert:) Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Wat een naar nieuws zeg! Kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is voor je, want inderdaad met je handen doe je alles (zowel leuke als minder leuke dingen) Het maakt je ook afhankelijk. Hopelijk werkt het dragen van de brace 's nachts.
    En het reageren is geen verplichting toch, geniet nu maar wat meer van het lezen van de posts die voorbij komen. Ik vind het leuker dat je af en toe zelf een post kan plaatsen, want in combinatie met je prachtige foto's is dat toch altijd iets om naar uit te kijken.
    Je tafeltje vind ik heel mooi geworden.
    Sterkte!
    Liefs,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Nog even.... op mijn smartphone kan ik via google-spraakgestuur typen.
    Misschien is dat handig voor je?

    BeantwoordenVerwijderen
  64. Wat naar Lia dat je zo'n last hebt. Gelukkig dat de pijn met pijnstillers is te onderdrukken.
    Fijn weekend. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Heel moeilijk als je lichaam je in de steek laat.

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Och wat een gedoe toch he ,al die mankementen ,bah
    Ik zie nu pas dat jiij ook zo n grof tafelblad hebt op je eettafel ,hoe bevalt ie jullie?
    Tis niet dat je er gewoon een doekje overheen kan halen he? Ik moet m stofzuigen ,hihi ,poes ligt er heerlijk op ,ze denkt zeker dat ze in een boom hangt ? Haha
    Sterkte met je handen ,ook ik heb artrose,nn handen ,mn voeten en knieen ,mn knieen zijn ook een euvel hoor ,als ik iets te zwaar heb gesport is het foute boel ,dat is dan ook die knie die ik al es heb verdraait ....pfff,hou maar op want....tobbertjes worden we ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hey Lia , ik heb deze post helemaal gemist, wat vreselijk zeg. Ik hoop dat t doseren het beoogde effect voor je heeft zodat je je leuke dingen kunt doen.
    Kusje erop, miss dat t helpt
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Hey Lia, wat vervelend toch. Mijn man heeft al jaren artrose aan de duimen ea... Hij gebruikt voedingssupplementen waar glucosamine inzit. Het geneest niet maar na een tijdje helpt het wel om de pijn een beetje te verlichten. Wanneer het warmer gaat worden zal het ook weer een beetje beter gaan. Jou berichtjes en fantastische sfeerbeelden, of het nu korte of lange zijn, ik blijf er naar uitkijken... Moed houden en een beetje rustig aandoen, vele grtjes Mien

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia