dinsdag 7 januari 2014

Stoere pot…..



Jullie weten vast nog dat Joep mijn pot "klik" kapot liet vallen. Ik was er toch wel een beetje ziek van, want waar vind je nu weer zo’n pot voor weinig.
Zo’n pot kun je natuurlijk best op verschillende plaatsen kopen, maar het prijskaartje wat eraan hangt vind ik meestal wat minder mooi. En nu stond er even een buitenpot die ik in de kalkverf had gezet omdat het anders wel erg kaal was. Maar ik wilde nog steeds heel graag een andere pot hebben. Ik had al wel een tip gekregen naar aanleiding van mijn post over de gebroken pot. Maar er was nog niets van gekomen om eens te gaan kijken.
En dat was dan ook meer, omdat er ook andere zaken zijn die gedaan moeten worden, en je het  geld maar een keer kunt uitgeven. Maar nu was de kast heel snel verkocht, en ik heb inmiddels ook hele goede zaken gedaan met de verkoop van mijn servies e.d.
En dus zijn we Zaterdag maar eens op pad gegaan naar de winkel  van de tipgever.


022

Zoals jullie zien zijn we weer in het bezit van een oude kruik. Deze kruik komt uit Indonesië en is ook dikker dan die ik eerst had, en dikker betekent ook zwaarder.
En dat is weer goed voor de poezen natuurlijk. Pfff, moet er niet aan denken dat hij weer sneuvelt, dus heb ik onderin ook nog eens een aantal bakstenen liggen. Als ik de ramen ga zemen moet ik dus eerst van alles doen voordat hij weg kan.


027

Omdat je het niet zo goed kunt zien, even vanaf de zijkant genomen. Hij is kleiner en bruiner dan de andere, wat ook weer niet erg is. En er zit behoorlijk wat mos en aanslag op, wat wij alleen maar mooi vinden. We zagen hem staan met wat takken erop, maar onder die takken was er een stukje uit, en een beginnende scheur.
We hadden de winkel al doorgelopen en ik had nog ergens een mooie pot gezien, echt in de kleuren die ik heb in huis. Dus die wilde ik wel graag meenemen. Maar toen we gingen afrekenen hadden we het over al die mooie kruiken, en zeiden dat het zo jammer was dat die andere kapot was. Oh, zei ze ga hem maar eens halen. Dus Jan die pot gehaald, en ze keek mij aan… en vroeg “Wil jij deze pot echt hebben?” Je snapt al dat ze het maar raar vond dat ik op deze kruik viel. Uh…Ja, dat ligt aan de prijs…
Nou, als ik jullie vertel dat ik hem voor 25 euro mee mocht nemen, dan begrijpen jullie dat ik nog net niet stond te juichen. En dus met twee kruiken naar huis ging.
Eenmaal thuis paste juist die pot het beste op de vensterbank, en nadat ik de rommel die erin lag verwijderd had,kwam ik de scherf tegen die eruit was. Jan heeft een dikke prop zwarte kit onder de beginnende scheur aangebracht zodat hij niet van elkaar kan, en de scherf er weer in gelijmd. En echt je ziet er helemaal niets van.
Die andere staat bij de nieuwe kast, en daar kom ik in de volgende post op terug.


010

En in December kreeg ik ook nog de gewonnen give away van Saskia van Wonen op Wydrum. En ik heb hem een heel mooi plekje gegeven op zolder bij mijn bureau. Daar staat hij op een smal plankje en maakt het ook daar nu wat gezelliger.
Paul en Saskia bedankt, dankzij jullie heb ik er weer een paar eyecatchers bij die mijn huis leuk maken.

49 opmerkingen:

  1. Wat een geweldige pot, ik ben ook op zoek naar zo iets. Ik ben nu meer fan van grote stoere objecten.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze pot is super gaaf Lia en dat voor zo'n mooie prijs. Gelukkig is deze een stuk zwaarder (gemaakt), nu maar hopen dat de heren Joep en Yoris geen échte krachtpatser zijn!!

    Ik ben erg benieuwd naar je kast! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Wat fijn dat jullie weer een kruik/pot hebben gevonden die helemaal naar jullie zin is, én die kat-proof is, want dat is ook belangrijk natuurlijk... Hij staat daar heel mooi te wezen in je vensterbank.
    Ik ben ook ontzettend benieuwd naar je nieuwe kast hoor... dus kom maar snel met de volgende post...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super de pot! Hopelijk geen ongelukken meer deze keer met de pot...
    De giveaway staat er héél mooi!
    Geniet er van, fijne avond nog,
    groetjes Leen WoonDroom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die pot is echt super,welke takken heb je erin gezet? is echt een mooi geheel!

    Liefs,

    Liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi verhaal om te lezen, Lia, over dé pot!
    Kan me zo goed indenken dat je echt goed ziek ervan bent geweest van de pot die kapot is gevallen. Wat erg zeg...
    Maar deze kruik staat helemaal geweldig in je vensterbank!
    En goh, die winkel is niet eens zo ver van mij vandaan, en ik heb even vluchtig gekeken en ze hebben ook industriele dingen zag ik! Toch maar eens een bezoekje wagen, al is het alleen maar om inspiratie op te doen.
    Mooi hoor trouwens, dat object van Saskia! Het zal zeker gezelliger zijn nu, op zolder.
    Knuf aan je katten :-)

    Liefs, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och Lia wat ben ik blij voor je dat je zo 'n mooie pot voor een wel heel leuk prijsje hebt kunnen kopen. Wat zal jee gelukkig mee zijn. Maar heb je nu. Twee potten gekocht? En nu je poezenkinderen goed opvoeden he? Gaat het goed met je kleinzoon? En nu wacht ik vol spanning op je volgende blog ......... Met je nieuwe kast. Ik ben zo benieuwd.
    Liefs Anneke
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh...wat mooi die pot! En wat een heerlijk gevoel dat ie zo goedkoop was! Laat ik nou afgelopen donderdag door Elst zijn gereden......als ik geweten had van deze zaak was ik er vast en zeker naar toe gegaan en......wie weet was ik je dan voor geweest haha!
    En nu de katten opvoeden dat ze niet meer in de buurt komen.....hoewel, onze katten waren niet op te voeden dus ik ben bang dat dit wel een katteneigenschap is. Maar je hebt hem goed stevig gemaakt, moet nu goed gaan!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha..moet even lachen om de opmerking van Ingrid. Super dat je weer zo'n mooie pot hebt gevonden, wat zeg ik wel twee! En dat je dan ook niets meer van de beschadiging kan zien, stemt je toch helemaal gelukkig.,,,scherven brengen toch echt geluk ;-)

    Wat heb je een mooie Give Away gewonnen zeg...lucky you!

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtpot! Die ene in ieder geval.. en die andere??

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat zijn toch de allermooiste aankopen. Hij is prachtig! En een tip van mijn grootmoeder (bessien in het Urkers), gewoon wat zand in de pot dan gaat hij geen kant meer op. Vroeger deden ze dat in de vazen die op de kast stonden. Zo staan je takken ook gelijk wat steviger, want met die twee deugnieten weet je het maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw Lia, die staat werkelijk prachtig in je vensterbank!
    Mooi kleurenmix ook!
    Ben ook zo benieuwd naar het kastenverhaal....is dus heel snel gegaan begrijp ik!

    Groetjes Dinka

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nee dit meen je niet.... Wat een koopje echt super leuk voor je.
    Ik ben zo benieuwd naar je volgende post.
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie aanwinst...ben dan ook benieuwd naar de andere pot!

    Fijne avond. X

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een 'plaatje' zo in je vensterbank. Ben nu wel heel benieuwd naar je andere aanwinsten ;-)!
    Kijk uit naar je volgende 'post'.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geluk dat je weer zo'n mooie pot hebt kunnen vinden voor weinig!
    Om ff terug te komen op onze keuken...wij hebben ook geluk dat we een diepe kelder hebben :-)
    En die stoere plank hebben we gehad zoals te zien is op de 2e foto, dus nee een plank wordt het niet. Het gaat deze keer veel verder gaan ;-)

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige pot, en dan ook nog voor een mooie prijs, die had ik ook niet laten staan...Ik ben ook benieuwd naar je andere pot en de kast.

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Altijd leuk zo'n meevaller...die man zal wel gedacht hebben :)
    Mooi, die stoere potten, past helemaal bij jou!
    Lieve groet♥

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een ontzettend mooie pot! Heerlijk rustgevende uitstraling bij jou thuis zeg!

    Mooi

    liefs sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heerlijk dat je nu kunt genieten van twee nieuwe potten! En deze is ook al zo mooi, ben benieuwd naar de andere...En een meevaller dat je man de pot heeft kunnen herstellen! Slim van je om de pot te verzwaren, zodat je boefjes 'm hopelijk niet zo snel meer kunnen omduwen.
    Je hebt een prachtige give-away gewonnen, bofferd!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik zag je foto al op pinterest voorbij komen. Hele mooie pot. En dat voor dat geld...wat een geluk.
    Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hij is echt geweldig keigaaf !!!..superrrr.......mooie pot !!!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi zeg, daar zou ik ook meteen voor gevallen zijn, mooi met die afgebrokkelde lagen, lekker robuust!
    Ik ben benieuwd naar die andere, nou eigenlijk nog benieuwder naar je kast!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een gave pot! Hij staat heel mooi in je raam! En het leukste is nog dat je hem voor een leuke prijs had! Die had niemand kunnen weerstaan ;-)

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een mazzel dat je die tweede pot voor weinig mee mocht nemen. Hebben die scherven van die andere pot toch nog geluk gebracht anders was je niet naar een nieuwe gaan kijken toch? Het staat heel erg mooi zo bij je op de vensterbank, past helemaal bij jouw interieurstijl. Die lieve katten van je zullen vast nog wel even de nieuwe aanwinst inspecteren, dat gaat hier ook altijd met nieuwe spullen. Vaak vinden ze de verpakking het mooist om mee te spelen vooral als er een doos omheen zat. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Super zeg! en dat voor weinig :-)
    Ik heb er ook twee...1 op de kast en 1 op een zuil....

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie pot zeg...en dan voor dat geld, die had ik ook niet laten staan.
    Fijne Dag Lia.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Lia,

    Dat is nog eens boffen met zo'n mooie aankoop. Deze pot is werkelijk prachtig!! Ben erg nieuwsgierig naar je nieuwe kast en de andere pot.

    Groetjes Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtig en nog 2 ook,dat is helemaal super natuurlijk en kleine Joep nu goed oppassen hoor,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat heerlijk zomaar twee potten. Deze is echt prachtig! Gefeliciteerd..Ik vind het zo moeilijk om je gezicht in de plooi te houden met zulke meevallers en om inderdaad niet te staan juichen. Ik probeer altijd vriendelijk maar heel beheerst te zeggen "o fijn" om vervolgens buiten de winkel even uit mijn bolletje te gaan.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes Cora

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Kijk dat zijn leuke prijsjes Lia wat een beauty de pot , de kleuren echt mooi ,en nu dat andere nog en je kast ben benieuwd !
    Het ornament is ook mooi hoor ,leuk dat je die hebt gewonnen !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooie stoere pot! Ben benieuwd naar die andere en natuurlijk ook naar je nieuwe kast.
    Liefs Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh zeg.....wat een bofferd.......2 bijna voor de prijs van één.......;)
    Nu ben benieuwd waar de andere staat.......
    Super zeg zo'n mooie oude met al die aanslag.....
    Ja daar gaat ook mijn hart sneller van kloppen......

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een geluk dat de verkoopster niet door had dat jij op zul soort potten valt..anders had ze misschien veel meer gevraagd. Mooi hoor zo in je vensterbank, een hele klus voor Joep om die om te kegelen:)

    Liefs, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie prijs voor zo'n pot zeg. Hij ziet er echt heel mooi uit. Ik hoop dat jullie poes Joep geen stunts meer uithaalt zodat je er nog lang van kunt genieten

    Lieve groet Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,

    Je hebt een prachtige pot gescoort hoor. En wat een prachtig prijsje ook.
    Ik had de foto's al langs zien komen op Pinterest :)
    Ik ben heel benieuwd naar de andere pot en dus ook je nieuwe post.

    Lieve groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een bof, Lia. De pot is echt super! Zo mooi, dat onregelmatige oppervlak.
    En nu die deugnieten goed in de gaten houden , he? Hoewel je natuurlijk je voorzorg hebt genomen:-)
    Ik ben benieuwd naar je andere pot én naar je kast!
    Veel plezier met je mooie nieuwe aanwinsten!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  38. En of ik nog weet dat Joep de pot stuk heeft gemaakt. Zo zonde. Gelukkig heb je nu een mooie vervanger. Ik was vanmiddag nog bij de Wilgengaarde in Ruinen. Ken je dat? Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Een super gave pot en dat voor maar 25 euro.
    Heel gaaf.
    Groet Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtige pot!! Wat kun je dan blij zijn met zo'n aanschaf he? En die bakstenen..hahahahha wat een stunt.. zou ook iets voor mij zijn ja.. maar wel een goed idee. Katten zijn wat dat betreft irritant soms.. Geniet lekker van je aanschaf, ik ben benieuwd naar de 2e pot!
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Mooi Lia, en met zoveel zorg neer gezet, die poezen van jou bedenken zich nog wel een keertje..
    Geniet ervan.. ik ga even op je link kijken.. lijkt me een leuke winkel.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lia ik ben nu wel heel benieuwd naar die andere pot en naar je kast!! Deze pot had ik ook zeker voor dat bedrag niet laten staan, wat een beauty....! Zo vind ik ze nou nooit ;-)

    De give away staat er ook mooi, ben blij dat jij de winnaar was!

    Geniet van je mooie huis, laat je ons snel je kast zien? ;-)

    Liefs Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oh ja dat weet ik nog.....zo zonde....maaaar wat een gave stoere pot heb je nu.....en dat voor dat geld!
    Nieuwsgierig naar je andere pot......en kast hihi....
    Fijn weekend Lia..
    Liefs,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Lia, de ram blijft hé… binnen enkele maanden of een jaartje komt hij misschien naar beneden… ik had voor het blog nog nooit gezien zo een ram…maar hij kwam zoveel langs, ik vond em mooi omdat ie bruin is en goed het mijn interieur past …
    Lieve groeten fijn weekend
    Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Deze is al een aanwinst, benieuwd naar de andere. Neem aan dat het kleine, ondeugende poezebeest zijn lesje wel geleerd heeft en er ver bij uit de buurt zal blijven. Fijn weekend Lia!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. MOOIE POT HOOR!!
    IK BEN HEEL BENIEUWD NAAR JE KAST!

    FIJNE DAG,
    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Mooie kruik hoor en minstens zo mooi als die andere... nu maar hopen dat de katten er van af blijven.
    Ben wel erg benieuwd naar de kast hoor en natuurlijk ook naar de kruik
    die er bij staat ...

    Hopelijk in je volgende post ;-)

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wow Lia, wat een gave pot!!
    Ik ben ook nog naarstig op zoek, en vindt de potten van Hoffz prachtig, maar idd behoorlijk aan de prijs...;-((
    Way een mooi verhaal, nu heb je dus twee juweeltjes!!
    Waar zo'n actie van Joep toe kan leiden..;-)

    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia