woensdag 2 oktober 2013

Wie is de dader….

 

 

Weten jullie nog dat ik pas liet zien hoe blij ik werd van de kleuren en de materialen die ik zag toen ik mijn ramen aan het zemen was. Klik Toen bedacht ik me ook dat ik eens iets zwaars in die pot moest leggen, want echt zwaar zijn die potten niet. Maar ja, dan komt er weer iets tussen en vervolgens denk je er niet meer aan.

Nou…., zo blij was ik Maandag niet…. Waarom niet? Nou, de volgende foto zegt meer dan genoeg denk ik….

 

001

Yoris klom weleens op die pot zoals jullie op een foto in diezelfde post zagen. Vandaar dat ik er iets zwaars in wilde leggen. Joep had er nog nooit naar gekeken, laat staan erop klimmen. Tot Maandag, toen wilde meneer Yoris denk ik even nadoen. Ik zag het gebeuren, maar je bent er dan niet op tijd bij. En dan ligt het daar….

Heb eerst flink gefoeterd, en op dat moment kon ik echt wel janken. Maar toen ik naar dat koppie van Joep keek, die zo geschrokken was dacht ik eigenlijk meteen dat er ergere dingen zijn. Heel even dacht ik “misschien kan ik het nog lijmen”, maar tijdens het opruimen zag ik dat het honderden kleine stukjes waren.

Maar wat zet ik nu op die vensterbank, want alles is na zo’n grote pot ienie minie…. En even naar de winkel voor een nieuwe doe ik ook niet zomaar. Deze had ik via via voor een prikkie, maar normaal kosten ze een aardige duit.  Ik had er even iets anders neergezet, maar omdat de haag ook al weg is, heb ik het gevoel dat ze me van de bank af zitten te kijken. Dus vandaag maar eens even ergens kijken, maar waar. Ik wilde eerst eens naar het tuincentrum en daarna misschien ook eens naar de kringloop. Maar bij het tuincentrum zag ik al een pot waar ik nu wel tevreden mee zou zijn. Hij was alleen bijna zwart van kleur, hij heeft een klein haarscheurtje waardoor de prijs van 15 euro ook wel leuk te noemen is. Thuisgekomen, heb ik de pot alleen maar een andere kleur gegeven met de kalkverf lino en piombo met hier en daar wat zwart. En tja, hij staat….

 

015

Hij is niet zo mooi en groot als die andere, maar wel veel zwaarder, dus ik denk dat deze wel een tijdje zal blijven staan.  De ram die in de gang stond heb ik nu weer naast de pot gezet, en zo ben je door een pot weer met van alles aan het schuiven. Maar ik ben er weer uit….

 

003

Het volgende schuifwerk komt in een ander post weer aan de orde. En overmorgen is het dierendag, en worden de heren toch weer even extra verwend,

(alsof ze dat nu niet worden hihi;-)

47 opmerkingen:

  1. Oh jeetje Lia!! Ja ik zou dan toch ook wel even moeten foeteren hoor, want leuk is anders natuurlijk. Maar als ze je dan weer zo sip aankijken kan je zeker niet boos blijven. Gelukkig heb je iets anders voor een leuk prijsje kunnen vinden die je van een mooie kleur hebt voorzien. En wie weet.. Komt er nog eens zo'n mooie pot voorbij voor een prikkie, je weet maar nooit!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhhhh...wat zul jij flink gebaald hebben zeg, het was een prachtige pot en nu in honderd stukjes. Zonde hoor maar de oplossing is niet verkeerd en zoals je zegt, deze is gelukkig een heel stuk zwaarder. Dit overkomt je vast geen tweede keer.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oooo...je mooie pot, ik schrok me wild toen ik die foto zag, maar zoals jij zegt er zijn ergere dingen, maar het is toch wel zonde hoor.
    En de snoet van Joep is natuurlijk onbetaalbaar na jou reactie...
    Je hebt het zoals gewoonlijk weer mooi opgelost...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,
    Oh, ik zie het al helemaal voor me... Joep zal gedacht hebben; wat Yoris kan, dat kan ik ook... haha. Maar toen ging het goed mis... Wat ontzettend zonde van je mooie pot.
    Houdt dat maar goed in gedachten; scherven brengen geluk... En je hebt toch wel een mooie vervanger gevonden in deze nieuwe pot...
    Ik wens je een heerlijke rest van de week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou ik geloof best dat je in eerste instantie even boos bent hoor! Dat heb ik hier ook wel eens gehad, midden in de nacht hadden ze hier ook een mooie grote bloempot omgegooid. Maar ach, als je dan die koppies van ze ziet dan kun je toch niet langer boos zijn. Ik vind je nieuwe vaas ook erg mooi staan hoor! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik zag het al op fb.....erg hoor....maar je hebt er een mooie pot voor terug hoor......goed gedaan !!...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh...ik zag het ook op FB voorbijkomen...zonde zeg! Gelukkig hebben we de foto's nog ;)

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel jammer voor je dat je mooie stoere pot stuk is :-(
    Gelukkig heb je al een ander exemplaar op de kop weten te tikken.
    Staat erg leuk in combinatie met de stenen ram!!

    Fijne avond
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad heel erg zonde. Maar deze pot met ram staan ook geweldig hoor!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan me voorstellen dat je daar flink van baalt, maar je hebt een mooie oplossing gevonden wellicht komt er wel weer zo`n pot op je pad.

    Groetjes, marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh Lia, wat een pech! Fijn dat het je is gelukt om een ander mooi exemplaar te vinden.

    Fijne avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat zonde en wat zal je boos geweest zijn , maar ja wat je al zegt er zijn ergere dingen , maar jammer dat is het wel van zo, mooie pot , en je hebt er weer een mooie stevige pot voor vervangen !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Och lieve Lia, wat begrijp ik je goed. Het verdriet om je pot. Maar de liefde voor Joep overwint. Dat zegt zoveel over je. En deze pot met de ram staat ook erg mooi hoor. Van mij krijg je een dikke knuffel
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ooohhh wat zonde!!!
    Het is maar een pot, maar tjeemienee zeg... tçh wel erg balen!

    Liefs, Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vraag me af.. is Joep niet zo gigantisch geschrokken dat ie nu ver uit de buurt van de (nieuwe) pot blijft?!
    Ja je baalt enorm bij zo iets, maar het is uiteindelijk maar materiaal..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooohhhh, arm beestje wat zal hij geschrokken zijn!
    Het is natuurlijk wel jammer, maar zoals je al zegt: er zijn ergere dingen op de wereld en zo te zien heb je al een prachtige oplossing gecreëerd.

    Fijne dag morgen en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het blijft zonde he, maar niks aan te doen. Je hebt snel een vervangende pot gevonden en die ziet er na een behandeling met kalkverf ook super uit!!
    Staat mooi zo in het raam met de ram ernaast, deze pot kan waarschijnlijk veel meer hebben ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat erg van je mooie kruik! Maar je loopt wel weer tegen een andere aan. Deze staat ook mooi hoor. Mijn eerste gedachte was ook, misschien kun je hem lijmen, maar dat kan dus echt niet?? Hier thuis staan ook heel wat gelijmde spullen hoor. Wij hebben vier kids, waarvan drie voetballers. Nou, dan weet je het zeker wel! En je hebt gelijk Lia, er zijn veel ergere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oei ! dat is inderdaad even slikken.
    Maar je hebt wel een goede oplossing gevonden.
    En nog een mooie ook.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Erg jammer van die mooie stoere pot maar deze nieuwe is ook erg mooi. Ik denk dat Joep zo geschrokken is dat hij hier niet meer in de buurt komt.
    Fijne dag en groetjes,

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt ondanks alles een mooi alternatief, zeker zo met je ram erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat zoned zeg! Maar ja, gebeurd is gebeurd. En met van die viervoeters in huis sneuvelt er wel eens wat. Wel een beetje jammer dat het precies die hele mooi pot moet zijn. Wel herkenbaar hoor, ik heb nu een bontje liggen die erg in trek is bij Beertje, dus die haal ik elke keer weg. Het kan natuurlijk zomaar zijn dat hij denkt dat bontje wil ik hebben, en daar gaan alle spullen die erop staan. Maar het staat nu ook heel mooi met je nieuwe pot!

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dit is wel eigenlijk een grappig verhaaltje♥ en och wat zal Joep♥ nu wel geschrokken zijn ..;(
    Als ik Joep♥ dan zie op je vorige post♥ smelt mijn hart♥..;))
    Een kleine troost dat je de leuke foto's♥ hebt ervan van toen en nu..;))!!
    Fijne dag Lieve♥ herfst groetjes Gaby..♥

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh wat kan ik me goed voorstellen hoe erg je baalde.. de pot was zo mooi! Maar dit is ook een mooie vervanging met als voordeel dat ie zich niet zomaar van de vensterbank af zal laten duwen;)

    Fijne dag,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wees nu wijs en gooi er toch flink wat zand in voor de zekerheid blijven katten he!!jo

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat jammer! Gelukkig heb je al iets anders moois neergezet!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  27. oooh wat jammer zeg!! hij was zo bijzonder!! Maar dit is ook wel een stoer exemplaar! hier kreeg ik gister een hete kop kofie op schoot nadat Gerrit besloot om een sliding over de tafel te maken! waaah jonge katten ze zijn leuk maar soms grrrrr!!!
    lieve groetjes
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En zo blijf je lekker bezig....
    Ik heb even gezellig bij zitten lezen bij je, een aantal posten had ik gemist :)
    Het was weer genieten EN ideeen opdoen, ons toiletje moet ook binnenkort en ik zat te twijfelen of helemaal grijs niet te grijs zou zijn. NOU NEE HOOR!!!! Het is geweldig! dus misschien volgend jaar foto's van mijn grijze toilet?
    Met mn Cappuccinootje erbij was het even een geniet moment! Bedankt, nu ga ik snel aan de administratie......
    heel veel liefs van die andere Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. O, wat jammer van je mooie pot. Je katten zullen ook wel geschrokken zijn en (hopelijk) de volgende keer dit (klimrek) vermijden. Maar je hebt een goed alternatief gevonden. Deze is ook erg mooi, zeker met die stenen ram erbij, is het weer een mooi plaatje...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het blijft jammer van die prachtige pot. Gelukkig staat deze er ook mooi bij.
    Ik hoop dat je nog eens tegen een vervanger aanloopt voor een prikkie!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh die deugniet.....maar ja dit leer hem niet af.....zo speels nog....die ziet overal iets leuks om op te klimmen of om mee te spelen....
    Hier klimt meneer, hoe oud ook, na al die jaren nog steeds op het aanrecht....kijken of er nog wat in de pannen zit....of in de melkschuimer.....zucht.........

    Je vervanging is een goeie, mooie, stoere en zware ook nog.........kan dus tegen een klimpartijtje....;)

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wil geloven dat je een tijdje hebt gefoeterd. Het is ook wel zonde van zo'n prachtige pot. Maar ja...in een huis gebeuren dat soort dingen nu eenmaal. Ik baal ook wel, hoor, als mijn lieve, schattige kleinzoontje een lamp omtrekt en de kap is naar de Filistijnen. En als ikzelf:-) bovenop mijn houten trog ga staan en hij flink beschadigd is. Maar ja, het zijn maar spullen en alles is te vervangen, toch?
    Je hebt een mooie vervanging voor je pot, en niet te duur, da's ook mooi meegenomen!
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Och jee Lia inderdaad zonde maar ja het is gebeurd....en je andere pot met ram erbij staat ook weer erg mooi!
    Fijne dag!

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  34. De foto's had ik als zien komen op FB. Maar dit heb je goed opgelost zo met de zware vaas. Tja, je kan wel boos worden en terecht, maar wat heb je eraan. die beesten weten ook niet beter. Ik hoop voor je dat ze heren van deze pot af zullen blijven en je hier heel veel meer plezier van zult hebben.
    Het geheel zien er iig weer goed uit, Lia.

    Ik wens je een fijne dag
    zonnige groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Tja die lieve poezenbeesten maken ook weleens wat kapot. Die schatjes van mij helaas ook...
    Hier hebben ze een tijd terug ook eens een bloempot van de vensterbank gegooid, overal aarde en scherven.
    Wat een ravage. Maar eerlijk is eerlijk, jouw pot was veel en veel mooier. Gelukkig is Yoep zelf ook geschrokken en hopelijk doet hij het niet weer. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Oh Lia...ik zag het al even in een flits op FB voorbij komen, wat kan je daar even ziek van zijn he?!
    Waarom nou net die prachtige vaas... Blij dat je daar niet de hoofdprijs voor hebt betaald zoals de meeste van die vazen kosten. Maar aan de andere kant juist dan, want wil je hem weer dan moet je nu wel in de buidel tasten.
    Gelukkig heb je nu eerst een zwaarder alternatief! Je hebt hem iig zelf heel mooi gemaakt.
    En ik denk dat ze wel even uit de buurt blijven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. heeelll herkenbaar!!, ik heb sinds 4 weken alle mooie dingen even opgeborgen, er loopt, rent stormt hier n kleine dame van 16 weken door t huis. en ja als ze je zo onschuldig en lief aankijken smelt je.
    je hebt wel weer n mooie vaas gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh erg zeg,maar haha ja ze kunnen dan zo onschuldig kijken dat je niet lang boos kunt blijven,je hebt een mooie vervangende pot gevonden,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Jammer en uw pot grote was heel mooi en stoer hoffz;(

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ohh dat is balen zeg. Je pot was zo'n plaatje.weet nog ja, zat beetje te kwijlen bij die post toen:-)
    Fijn dat je weer wat anders naar je zin hebt gevonden. En dan is het een kwestie, niet meer teveel oude foto's kijken denk ik...
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Zonde van de pot.
    Het eerste wat ik altijd doe is overal zand in doen.
    Ben altijd zo bang dat iets omvalt.
    Maar je nieuwe pot vind ik ook wel mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia.
    Het is niet leuk ,maar je hebt in ieder geval geen saai leven met die twee.
    Stiekem moest ik lachen.
    Lieve groet Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Happy Dierendag. En idd eigenlijk hebben ze elke dag dierendag bij jullie. Althans...ze zien er op de foto niet zo uit dat ze niets te eten krijgen :)

    Gr. Kirsten

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oh watt zonde zeg! Maar inderdaad, als je die lieve koppies ziet, kan je gewoon niet boos blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Toch ziet je vensterbank er nu ook weer 'in stijl' uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. tja je kan er gewoon niet boos op worden he ,ook al is het nog zo n mooie pot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Oei....
    had ik het net over schatten ;)
    tja.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia