woensdag 23 oktober 2013

Droog naar binnen…..

 

 

Nadat er bij ons in de tuin de heg en een taxusboom uit moesten klik, vond ik het maar erg kaal bij de voordeur. Die taxus stond eigenlijk naast de deur, en nu was er helemaal niets meer.

Maar zoals ik toen al zei, het schepte weer ideeën voor andere dingen.

Wij maken namelijk heel veel gebruik van onze voordeur. Alles en iedereen komt via de voordeur hier naar binnen. Niet dat we geen achterdeur hebben, maar daarvoor moet je eerst een pad uitlopen (wat ook niet voor iedereen duidelijk is), en tja dan ben je al lang bij de voordeur.

Maar als het regent en sneeuwt loop je alles natuurlijk direct naar binnen, wat niet echt fijn is. Ook sta je te hannesen met de sleutel als het regent, want je wilt natuurlijk snel uit die regen naar binnen.

Daarom…….hebben we nu dit.

 

024

Een afdak boven de voordeur. Een afdak dat niet te opzichtig is, en wat bij het huis past. Ik wist dat er een oude ansichtkaart van de straat was waarop je kon zien dat er vroeger echt een afdakje zat bij deze huizen. En nadat ik die opgezocht had hebben wij het een beetje op die manier nagemaakt.

Het is net afgelakt en daarom glimt het nog een beetje, we hebben de kleur van de deur gebruikt en de onderkant is een plaat waar Jan wat sleuven in gefreesd heeft zodat het net planken lijken. Daarvoor heeft hij een kleurtje gemaakt wat weer bij de voegen van de steen past. Ook hangt er inmiddels een oude lantaarn naast de deur, die Jan op mp vond en waardoor je het sleutelgat ook nog eens goed kan vinden.

 

029

We moeten alleen nog even de schroeven vervangen voor wat bolle. De buitenkraan nog vervangen, en dan is het wel weer ok. En alle beuken zijn trouwens aangeslagen, dus die beukenhaag kon volgens jaar direct beginnen te groeien.

Inmiddels ben ik zelf weer met een andere klus bezig, maar daarover later meer. Het is wel de rede dat ik niet zo actief ben in blogland.

Dus ik ga snel weer verder…..

52 opmerkingen:

  1. Volgens mij zie ik nog net een heel klein stukje van de tuinkabouter bij de buren ;-), maar als de beukenhaag volgend jaar aantrekt, is dat ook mooi uit het zicht. Een afdakje is ideaal, wij hebben een overkapping tussen de stenen schuur en de voordeur, waardoor wij daar altijd droog staan en ook niet nat worden als we iets uit de schuur willen pakken. Het ziet er weer heel mooi uit, Lia.

    Succes met je project, ik vond het hier eerlijk gezegd al (te) stil. Ik ben benieuwd!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En afdakje boven je voordeur is maar al te handig. Wij hebben het boven de achter deur, de deur die wij als voordeur gebruiken. Ik vind het wel een mooie sfeertje geven zo bij de voordeur. Straks met de donkere dagen, gezellig de buitenlamp aan, mooie krans aan de deur, sfeertje hoor!!
    Ik weet wie ik nu kan vragen voor een mooi afdak boven onze voordeur...

    Succes met je andere klus (je maakt me wel nieuwsgierig..)

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er uit zoals het in een boekje staat. Heel mooi!
    Bisou, Wendy
    (maison-de-wendy.blogspot.com )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Lia,

    Allereerst de complimenten aan Jan , dat mag ook wel eens gezegd worden. Super mooi dat afdak !! Wat zullen jullie daar een plezier van hebben. En de buitenlamp vind ik helemaal in jullie stijl. Lang leve marktplaats.
    Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project hoor.
    Wens je een fijne dag en de groetjes uit een winderig Anna Paulowna.

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het ziet er heel gaaf uit! Dat heeft Jan heel netjes gedaan. Het is ideaal zo'n afdakje, zodat je niet zeiknat regent. Ben benieuwd wat je nieuwe project is!

    fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,
    Het ziet er geweldig mooi uit. Lijkt mij ook ideaal, wij wilden het toen bij de erker aanbouwen maar daar kregen we geen vergunning voor. Dus doen we het nog wel een keer! Maar nu is het vuurtje wel weer aangewakkerd dat snap je wel. Ik ben ook erg nieuwschierig waar je nu mee bezig bent.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat staat dat afdakje mooi, net of het er altijd gezeten heeft.
    Die lantaarn is trouwens ook super, past er perfect bij.
    Lieve groet,
    Henny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi afdakje zeg en ook heel praktisch. Fijn hem zo'n handige Jan.

    Veel succes met je klus, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjee wat moest je toch zonder die handige man van je......Hoe ie het keer op keer weer maakt.
    Top team zo saampjes.
    Ziet er super uit!

    Kom maar op met de beelden van het andere project....ben benieuwd.

    fijne avond

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat wilde ik nou ook net zeggen: alsof het er altijd al gezeten heeft. Heel mooi gemaakt.
    En die lantaarn die past er ook precies bij.
    Heel erg mooi geworden!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende post ;)
    Groetjes,
    Sanny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooi geheel zo met de voordeur Lia, prachtig gemaakt hoor. Fijn dat de haag aanslaat. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo die jan kan er wat van.(jaloers). Leuk dat je gekeken hebt hoe de woningen vroeger waren. Het afdakje lijkt of het er altijd is geweest. En die lamp is ook super. Mooi geheel zo hoor. Maar .... Ik ben wel heel nieuwsgierig waar jeu mee bezig bent hoor.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er echt mooi uit. En het is inderdaad nog praktisch ook. Ik zal je verder niet storen, zodat je weer snel verder kan met je klus ;-)
    Liefs, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw,het is er gewoon voor gemaakt,mijn complimenten..
    Ziet er heel mooi uit..
    groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia,
    Het is heel mooi geworden en de lamp vind ik super! Nu kun je met een gerust hart iemand iets langer bij de deur laten wachten... haha...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig afdak, heel stijlvol!
    Ik vind je lamp ook erg mooi...ben erg benieuwd naar je nieuwe project :-)

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi afdakje.
    Staat ook wel heel gezellig.
    En je staat droog heerlijk.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ziet er erg mooi uit.
    Ook,omdat het afdakje dezelfde kleur heeft als de voordeur.
    En zo samen met het lantaarntje,is de deur niet meer zo kaal.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi afdak is het geworden..bij ons is het net andersom..hier komt iedereen langs de achterdeur binnen....daar zit géén afdak bij de voordeur wel...nou wordt nog alles nat hihi....
    Ik vind je lamp ook heel mooi...wat een werk hebben jullie door die lekkage gehad...maar nu kun je ervan genieten.
    Ook ik ben benieuwd waar je nu weer mee bezig bent.

    Fijne Avond lia,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi geheel zo met de afdak en buitenlamp , fijn dat manlief dat allemaal kan !
    Ben benieuwd naar je nieuwe klus !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat ziet er mooi uit en heel fijn dat je nu droog staat bij de voordeur...Mooie lantaarn ook past er precies bij.

    Ik ben ook benieuwd naar je project.
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel erg mooi gedaan , het maakt het plaatje nog net even weer mooier dan het al was.
    Ook wij twijfelen al een tijdje om dit ook te doen en dan zo,n beetje dezelfde stijl
    maar Erwin is er nog niet helemaal zeker van of het een verbetering is en eigenlijk
    hebben we dan ook nog eerst andere dingen te doen ... Je kent het vast wel ;-)

    De lantaarn is er ook prachtig bij , mooie vondst !

    Fijne avond verder , liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dat is lekker binnenkomen bij jou, het ziet er sfeervol uit en is
    ook nog eens praktisch.
    Mooie details ook, je boft maar met zo"n klusman:)
    Wij hebben ook zo"n overkapping aan de voorkant en het is echt ideaal voor je gasten.
    Klus lekker verder.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk zo'n afdakje want niks ergers dan tobben in de regen. Dat heeft Jan maar weer mooi gemaakt! De lamp staat er ook erg goed bij. Ben wel benieuwd waar je nog meer mee bezig bent hoor!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ziet er gezellig uit hoor jullie entree....mooi de lamp !!..ben benieuwd waar je mee bezig bent..liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heeft Jan dat mooi gemaakt zeg. Hij is echt handig! Ik ben erg benieuwd naar je volgende project.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Helemaal goed. Leuke entree zo.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik vind het erg mooi geworden! En ook nog functioneel. Wij hebben bij onze achterdeur (die ook onze voordeur is!) eenzelfde overkapping. Ik vind het ideaal. De lamp is ook prachtig en maakt het plaatje compleet.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Tof idee ,
    wij nemen ook altijd de voordeur ook omdat daar onze jassen hangen en onze schoenen staan zo kunnen ze netjes opgeruimd de kast in en moeten we er niet meer héél het huis mee doorlopen ;)

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een gezellige binnenkomer daar bij jullie! En wat een superidee om het afdakje van vroeger na te maken, ik hou er van als dat soort dingen in ere worden hersteld.

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat heeft Jan prachtig gemaakt Lia....wel fijn een afdak..
    En wat een mooie lantaarn...
    Benieuwd waar je mee bezig bent hoor...succes! ;-)

    Lieve groet, Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Staat heel mooi Lia! Maakt het plaatje weer compleet!

    Groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk om zo binnen te komen ziet er gezellig uit alles wat voor je deur staat blijft lekker droog tijdens een regenbui .... en even antwoord op je vraag nee het is geen kalkverf hoor gewoon een paar kleuren muurverf die we hebben verwerkt in lagen en verschillende verhoudingen, gesponst en door elkaar heen laten lopen zoals je met marmeren ook doet wel een heel werk op zulke grootte oppervlakte's maar was de moeite waard .... fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heel sfeervol. Mooie lamp. Ben benieuwd naar je nieuwe project zoals iedereen hier in blogland hi hi...Liefs Patricia.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat is dat toch fijn zo'n handige man, het ziet er weer keurig uit.
    Een mooie toevoeging aan de voorgevel van jullie huis, mooie lantaarn ook!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  36. mooi en handig! zeker nu, en komende maanden:)
    handig hoor!

    succes met je vlg klus, krijgen we die ook te zien??

    doei! inge

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtig en nog fijn ook. Vast weer zoiets van waarom hebben we dat niet eerder gedaan? Lamp is ook mooi!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtig en zeer smaakvol geworden. EN............handig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik vind 'm geweldig mooi! Ook dat hij is gemaakt naar een vroegere foto. Heel goed idee! En handig. Ik zou het hier ook wel graag willen, maar we hebben maar een smalle stoep voor de deur. Ben bang dat de mensen dan hun hoofd stoten...Jammer, zeker als ik nu deze bij jou zie...Prachtig gemaakt, complimenten voor manlief!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat leuk dat jullie op oude foto's inspiratie konden opdoen. Het ziet er echt super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wij staan ook nat te regenen bij de voordeur. Jouw oplossing is wel een mooie maar ben bang dat dat niet bij onze woning past. Ik ben bijna klaar met de grote klus in mijn woonkame vandaar ook mijn afwezigeid, ik lees wel veel. Je hebt er weer een heel mooi geheel van gemaakt.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Altijd mooi als je het negatieve om kunt buigen naar het positieve :-)
    En zo heb je dankzij de lekkage een gastvrije entree!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Wat een mooi geheel hebben jullie ervan gemaakt!
    Heerlijk dat jullie nu niet meer in de regen met de sleutelbos in de weer hoeven te zijn :-)
    De buitenlamp vind ik ook erg stoer!!
    Benieuwd naar je nieuwe klus...

    Alvast een fijn weekend
    X Els

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Super mooi en netjes gedaan Lia!
    Mooie lamp ook!

    Lieve groet,

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lia, wat leuk is de voordeur geworden met de lamp. laat vaak dingen van jou aan mijn Jan zien voor ideeen.
    Succes Jet

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Het ziet er erg mooi uit Lia! Erg sfeervol!

    Groetjes, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Super sfeervolle entree! Mooie stoere vondst de buitenlamp.

    Liefs,
    Yet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Alsof het altijd zo geweest is. Zo mooi past het bij de voordeur.
    En ja, het IS handig als het nat is buiten.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Dat is nog eens binnenkomen! Nog even en je gaat het niet eens meer erg vinden dat je taxus moest verdwijnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Mooi geworden, zeg. En inderdaad heel praktisch, want staan druipen voor de deur is niet prettig.
    Aan de achterdeur (de deur waardoor bijna iedereen naar binnen komt) bij ons moet ook een overkapping worden gemaakt. Wij hebben gekozen voor een aflopend afdak met pannen in de stijl van het huis. Dat gaat over een paar weken gebeuren.
    Fijn weekend.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wat een mooi afdakje en het staat gewoon prachtig bij jullie huis. Zo zie je maar, eerst baal je dat je van alles overhoop moet halen en hoe mooi alles nu is geworden. De haag, het afdakje, mooie lamp, het is echt prachtig geworden. Ook complimentjes voor je man, die alles ook zo mooi verft en mooie kleuren gebruikt. Echte vakmanschap! En je posten zijn voor mij altijd weer een echte inspiratiebron, dank je wel!
    Lieve groet, Gea Westrik

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia