vrijdag 4 oktober 2013

Dag voor de dieren.

 

 

Het is dierendag, een lekkere verwendag voor de dieren, nu is het hier iedere dag verwendag, maar vandaag krijgen ze toch iets extra’s. Yoris is morgen alweer 5 maanden oud, en loopt hij alweer 2 maanden bij ons in huis rond. Alsof hij er altijd al geweest is, en we zouden niet meer zonder die twee deugnieten kunnen. Hij ontpopt zich echt als een kleine deugniet, die altijd honger heeft. Hij heeft ook een bijnaam en dat is kruimeldief. Je kunt namelijk niets neerzetten of hij is erbij om het op te eten, hij loopt te zoeken op de grond naar kruimels als iemand een koekje eet. Gisteren ben ik brood aan het klaarmaken en terwijl ik me omdraai om iets in de koelkast te pakken heeft hij de worst al van het brood.

 

I Yoris 20-09 (3)

Hij is nog niet zo vaak boven geweest, omdat met mooi weer beneden en buiten genoeg was, maar nu de deuren meer dicht zijn, mogen ze ook wel weer eens naar boven, en dat is feest… Hij kruipt onder de plaid die op bed ligt. Om daarna boven op Joep te springen als die de kamer in komt lopen. Hij springt wel een aantal keren per dag bovenop Joep, die hem dan vervolgens even vriendelijk op de grond duwt en hem dan een wasbeurt gaat geven. En hij heeft Pech als hij daar geen zin in heeft, want op dat moment bepaalt Joep hoe en wat er gebeurt.

 

I Yoris 20-09 (5)

Maar Joep heeft er geen zin in, en omdat ik daar op de grond ben gaan zitten ben ik de pineut. Hij ziet in mijn schoenen ook wel iets leuks om mee te spelen.

 

I Yoris 20-09 (9) I Yoris 20-09 (8)

En daarna moet hij zich weer even grondig wassen.

 

050

Om daarna nog even lekker naar buiten te gaan, en daar vind hij het heerlijk om met wat oude rozenbotteltakken te spelen. Heerlijk die nieuwsgierigheid van een kat. Joep is inmiddels al weer twee jaar, en ook al speelt hij nog wel, hij is toch vele malen rustiger geworden. Op het pot incident na….

 

028

029

Joep ligt hier lekker, en dan kijkt hij om want  “daar heb je hem ook weer”…

Fijn weekend allemaal…

44 opmerkingen:

  1. Jouw katten passen zo prachtig in je interieur, dat is mooi meegenomen :-) Wat een mooie foto's weer en wat leuk toch ook dat de jongste zo lekker speels is. Die foto met die rozenbotteltakken en op dat houten bankje zijn werkelijk s c h i t t e r e n d! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mazzelaars dat ze bij jou ook boven mogen spelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt van die heerlijke katten van jullie! Ik zit altijd met een glimlach 'hun' verhalen te lezen. Alvast een fijn weekend gewenst!

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Lia,
    Wat een leuke katten-reportage heb je gemaakt. Volgens mij blijft het leuk om ze zo te volgen en hun capriolen vast te leggen. Okee, het potten incident was wat minder leuk natuurlijk, maar de avonturen in en om je huis zijn wel heel leuk om te zien en te lezen... Dat Joep al weer twee jaar oud is, wat vliegt de tijd toch...
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Joep en Yoris zijn een prachtig stel en niet alleen hebben jullie er thuis plezier van, ik vind het ook elke keer weer leuk om verhalen over de heren te lezen (op de vorige post na dan, het resultaat was toen wat minder). Verwen ze maar goed vandaag!

    Fijn weekend, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is Joep toch een mooi dier.
    Plaatjes van hem zijn altijd even mooi.

    Fijn weekend!

    Groetjes , Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat zijn het toch een lieverds, elke keer als ik ze hier op de foto zie, dan begint het te kriebelen. De 2e foto is echt geweldig!
    Fijne dierendag Yoris en Joep!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi stel samen! onze kat was een echte jager en sleurde alles mee naar binnen.... mocht dus na een dode duif onder het bed niet meer boven komen....brrrrr.
    Fijne dag vandaag!
    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk toch...je katten...is Joep alweer bekomen van de schrik...
    Ik geloof graag dat Yoris ondeugend is...het is van z'n snoet af te lezen.
    Volgens mij hebben Joep en Yoris het al goed bij jullie...weet ik wel zeker...maar vandaag mag het iets meer zijn.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn het toch twee prachtdieren. Maar wat blijven die kleintjes toch leuk, he? Wat een ondernemend tiepje, zeg. Nou, het lijkt me geen slecht idee om alle potten in huis maar te verzwaren. Yoris ziet er niet naar uit dat hij er voorzichtig langs zal lopen:-)
    Liefs,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om te zien die twee , verwen jij ze maar hoor vandaag en morgen en overmorgen haha lief !
    Fijn weekend !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schitterende beesten zeg! Het blijft leuk om naar ze te kijken. Gelukkig worden ze naarmate ze ouder worden wel iets rustiger. Nu denken wij alleen maar aan hoe leuk Beertje was toen hij klein was, maar we vergeten al snel de keren dat hij bank vernielde en ook spullen uit het raamkozijn liep. En dat is maar goed ook, hij is ook 2 en is liever lui dan moe. Zelfs tijdens het lopen valt hij uit het niets op de vloer, om even te wassen en uit te rusten.

    Een hele fijne dierendag ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jouw poezen kleuren ook zo mooi bij je interieur he :-)
    Fijne dierendag!
    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Yoris en kattenkwaad, dat past wel bij elkaar.

    Lia, je hebt weer prachtige foto's gemaakt!

    Heel fijn weekend en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. lief, lief!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    weer zo,n schat heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige katten en aan die oogjes alleen al kan je zien dat Yoris vol kattenkwaad zit :P
    Ik wens je poezels nog een hele fijne dierendag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Het is wel te zien dat Joep en Yoris het heerlijk bij jullie hebben. En ze poseren altijd als een volleerd model. Leuk om te zien.

    Jij ook een fijn weekend!

    Groetjes, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige katten zijn het toch. Mooi fotografie onderwerp ;).

    Liefs, Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijke beesten heb je. Wij missen onze poes ook nog steeds, maar gelukkig hebben we onze Boef nog (letterlijk en figuurlijk). Ik zal em vandaag ook eens op de foto zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Lia,

    Wat een mooi verhaal, zie het helemaal voor me hoe die twee met elkaar aan het spelen zijn. poezen zijn erg leuk om naar te kijken en doen ook altijd precies waar ze zin in hebben. Dat vind ik er ook zo leuk aan.
    Wij hebben vroeger toen de kinderen klein waren ook een poes gehad. Toen ze tieners waren een hond, die we uit het asiel hadden. We hebben haar 4 jaar geleden moeten laten inslapen maar hebben er 13 jaar veel plezier van gehad. Maar als ik nu weer voor een dier mocht kiezen werd het toch een poes.

    Ik wens je een fijn weekend,groetjes,

    Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een heerlijk leven hebben die twee.......enne ik denk jij ook...;-)))...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een lieverds die katten van jou! Ik vind ze echt speciaal, mooi en lief!
    Verwen ze maar eens lekker, al doe je dat volgens mij al heel erg veel ;-)

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige post met een hoog aaibaar gehalte! Het zijn echt fotogenieke dieren, die twee. En als ik die vacht zie...daar wil je toch gewoon lekker met je handen in kroelen! En wat wordt Yoris alweer groot, het gaat zo snel...En dat Yoep het langzaam wel goed vind, is herkenbaar ook bij onze poes. Het speelse gaat er steeds meer af. Soms ben je daar blij om (zoals bij je laatste post) maar soms mis je het ook. Maar jij hebt nu het genot van beiden. Zal dat genieten zijn. Fijne dierendag!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vindt ze zo leuk, misschien nemen wij volgend jaar ook een Britse korthaar, maar ik wil eerst voldoen info verzamelen.

    Fijn weekend!
    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja ik ben ook een poezenmens. Mijn levenslang hebben we poezen gehad. 2 jaar geleden hebben we onze laatste kat helaas moeten laten inslapen. Ons verdriet was groot. Een jaar hebben we geen besten gehad. Tot een jaar geleden we onze aanloopkat hebben. Hij is van mensen verder op de kade die totaal niet naar hem omkeken. Dus nu woont hij bij ons. Hij is beslist niet fotogeniek hoor. Veel moois kan ik niet aan hem ontdekken. Maar oh wat zijn we gek op onze aanloopkat. Die katten van jullie zijn prachtig zo aandoenlijk met van die onschuldige koppies. Fijn om zo van ze te genieten.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat heerlijk om over ze te lezen......maar vooral om ze te kunnen zien......wat zijn ze toch prachtig.....
    Vandaag een dag van extra verwennen.....

    Lieve groetjes,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het blijft een leuk stel he, zo met zn tweetjes. Echt fijn dat het zo goed gaat samen!!
    Mooie foto's weer!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Jouw lieve tweetal zal heerlijk genieten bij jullie,
    niet alleen op dierendag, maar op elke andere dag!

    Fijn weekend en lieve groet,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een mooie foto's maak je toch altijd van je katten :-) Heerlijk om te zien en lezen over hun "avonturen" haha.. Fijn weekend! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat zijn het toch mooie beestjes! Alleen door de kleur zal je al verliefd op ze worden. Een dierendagknuffel voor ze van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Petra de Jongoktober 05, 2013

    Wat een prachtige katten heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Schattig , yoris ziet er een echte deugniet uit , ik heb de indruk dat hij een beetje lichter geworden is , maar dat kan misschien ook de lichtinval op de foto zijn ..

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Joep heeft veel gelijkenis met Arthur, de Britse korthaar van mijn dochter Anneke. Arthur is nu 6 maand en zo aanhankelijk en schattig.
    Ik geniet van je prachtige foto's!!

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een leuke post! Volgens mij is het voor jou katten elke dag dierendag!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Een heerlijk stel mannen heb je; het is gewoon genieten van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een prachtige katten zijn het toch, ik schrok wel even van je vorige post over de pot, toen ik de foto zag dacht ik nee toch??..maar ja met beesten in huis ..(nou ja ook met kinderen) sneuvelt er wel eens wat, afgelopen zondag lag bij mij thuis de kap eraf van de kruiklamp, de jongens gingen even overgooien met een ballon..pfff gelukkig niet de kruik kapot.
    En ja als je het koppie ziet van Yoris, ja dan kan je het hem wel vergeven.
    Mooi alternatief heb je nu in het raamkozijn.

    Liefs, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia,
    Ik wilde je even laten weten dat ik 2 van je prive foto's op pinterest geripind heb, en dat ik ze als hoofdfoto op 2 van mijn borden heb gebruikt.
    Als je het er niet mee eens bent, laat het me dan even weten, dan kies ik andere foto's.

    Fijne Zondag,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat wordt Yoris al weer groot en mooi kat is het!!! Zonde van je mooi kruik, deugniet...

    Liefs Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Bedankt Lia, je hebt ook super gave pins.
    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat heb je toch mooie poezen Lia!! En wat maak je toch prachtige foto's!
    Fijne avond!
    Lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Lia

    Wat een mooie foto's weer van Yoep en Yoris prachtig, ze zijn ook zo knuffelbaar die Britse kortharen.
    Paddestoelen vind ik ook altijd leuk om te fotografen, ik loop ook regelmatig op de Utrechtse Heuvelrug, en heb dan altijd m'n dig. fototoestelletje bij me , ik kom altijd wel iets bijzonders tegen. Kan niet wachten op die prachtige herfstkleuren...
    Ik geniet van je foto's.

    Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Wat een schatten zijn het toch.
    En prachtige foto's.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia