zondag 29 september 2013

Er op uit…..

 

 

kwintelooien 2013 (1)

Vanmorgen na de koffie hebben wij de wandelschoenen maar weer eens aangedaan en het bos opgezocht. Het was er zo lekker, je hebt geen last van de wind en de temperatuur was er lekker aangenaam. En druk dat het was, mensen met kinderen die van alles aan het zoeken zijn, mensen die een wandeling maken met de honden, of gewoon mensen die net als ik alles vast willen leggen met de camera.

Na een drukke week voelde dit heerlijk om even lekker niets te doen en alleen maar genieten van al het moois in de natuur. Nou ja, niets doen….. ik moet soms wel even diep door de knieën voor een foto. Dat valt na die drukke week niet mee, maar gewoon blijven bewegen, want rust roest…

Het was wel even zoeken naar datgene waar ik voor door de knieën ging, maar uiteindelijk kwam ik er toch aardig wat tegen. En ik vind ze nog steeds net zo mooi, als toen ik klein was. Nou ja, toen ik jong was, want groot zal ik nooit meer worden.

 

kwintelooien 2013 (28) kwintelooien 2013 (31)

kwintelooien 2013 (34) kwintelooien 2013 (24)

Prachtig al die verschillende paddenstoelen in mooie sobere kleuren, maar de volgende blijven toch ook zo mooi…. en gelukkig was hier spillebeen nog niet op gaan zitten…

 

kwintelooien 2013 (18) kwintelooien 2013 (20)

kwintelooien 2013 (19) kwintelooien 2013 (22)

Het is herfst en dat is in de natuur te merken, het is ‘s morgens en ‘s avonds alweer kouder. En langzaam aan verkleuren de bladeren en laten ze los. Maar ook dat vind ik altijd mooi om te zien, er mag in de herfst ook best hier en daar wat bladeren blijven liggen.

 

kwintelooien 2013 (7)

kwintelooien 2013 (5)

Spinnen maken de mooiste creaties tussen de takken van de bomen. Er waren ook nog mensen die met een andere lens dan die van de camera van alles aan het bekijken waren.

 

kwintelooien 2013 (10)

kwintelooien 2013 (11)

Maar ja de Utrechtse Heuvelrug is ook een prachtig gebied, een gebied wat ik pas ook vanuit de luchtballon gezien heb.

Wens jullie een fijne week….

40 opmerkingen:

  1. Hoi Lia,
    Wat ontzettend mooi hè in het bos, trouwens alles buiten vind ik mooi nu, zeker met dit heerlijke weer...
    En die paddenstoelen, zeker die rood met witte stippen... zo mooi...
    Heel fijn om lekker buiten te zijn en niet op de klok te hoeven letten bijvoorbeeld... Genieten van alles...
    Ik wens je een heerlijke rest van de zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och prachtige foto echt herfst:)Een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een mooie wandeling geweest op deze prachtige dag. mooie foto's zeg.

    groet Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeugdsentiment! Oh wat was je blij als kind als je dan zo'n mooie 'rood met witte stippen' vond......
    Ik voel een beetje van die kinderlijke blijheid als ik je post lees en bekijk...

    Fijne zondag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige natuurfoto's van de paddenstoelen. Wij wonen zelf in de gemeente Utrechtse Heuvelrug en genieten ook veel van de natuur in onze omgeving. Nederland heeft nog vele mooie plekjes.

    Fijne zondag, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even dacht ik dat je naar Living Statues was geweest, maar deze wandeling is ook prachtig. Wat heb je mooie foto's gemaakt, vooral de close-ups. Ik heb/maak er telkens geen tijd voor maar wil ook nog graag naar het bos, met camera én tussenringen! Valt nog erg mee vergeleken met die megalenzen op je foto ;-)!

    Een fijne week, Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een prachtige foto's wat is dat altijd weer genieten net even hier het park door geweest maar nog geen paddenstoel te zien dat de herfst in aantocht is wel ...prachtige tijd om mooie foto's te maken vind ik altijd en een wandeling is altijd mooi meegenomen is zo mooi gebied ...wens je een fijne en mooie week toe lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh,wat goed dat jij vliegenzwammen bent tegen gekomen.
    Bij ons achter in het bos,loop ik al de hele week te zoeken,ik vind wel andere
    paddenstoelen,maar dit zijn toch wel hele mooie,de vliegenzwammen.
    Maar de foto's van de andere paddenstoelen die je maakte,zijn ook juweeltjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb lekker met je meegelopen...prachtige foto's. Zeker met dit Septemberlicht, wat toch altijd een heel speciale sfeer geeft. Mooi!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lekker met dit weer erop uit.
    Wat heb je toch weer prachtige foto´s gemaakt, vooral die van de Paddenstoelen.
    Ik heb hier nog niet zoveel paddenstoelen gezien, ik wilde vanmiddag ook eigenlijk naar het bos, om paddenstoelen te spotten, maar hier zeiden ze dat het nog te vroeg was.
    Volgende week beter, als het weer dan ook mee zit.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig! Wij zijn vanmiddag even naar het bos geweest en natuurlijk ook wat foto's gemaakt ;)

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne wandeling heb je gemaakt. En die rood met witte stippen-paddestoelen blijven het mooist vind ik.
    Ik wens je een fijne week. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je zoektoch is beloond, wat een prachtige foto's van o.a de paddestoelen! Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie foto´s heb je gemaakt.
    Zit helemaal te genieten.

    fijn week.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Lia,

    Mooie plaatjes heb je weer gemaakt en wat is de herfst toch mooi. Ik ben deze week met mijn kleinzoon van 3 bij ons in het dorp wezen wandelen in het Polderbos, dat is een tuin (bos) die in het voorjaar vol staat met bolbloemen. Ze noemen het hier de kleine Keukenhof. We zijn daar opzoek geweest naar allerlei herfstmateriaal voor herfststukken . Het blijft nog een aantal dagen mooi weer dus we kunnen nog even genieten.

    Een fijne week en groetjes, Hanny

    "

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een heerlijk weer was het vandaag he ???...we hebben genoten...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zo'n zonnige herfstwandeling en wat heb je al een boel leuke kabouterhuisjes gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. De herfst is een geweldige tijd voor mooie foto's! Je hebt ook een echte rood-met-witte paddenstoel gevonden! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Prachtige foto's !!! Wat is Nederland toch mooi in al zijn seizoenen.

    Lieve groet van Maja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fantastische foto's !!
    Heb zelf ook een mooie camera , en zelfs een avond naar cursus geweest , maar snap er de ballen van, na een uur al het spoor bijster.

    fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het was inderdaad genieten en druk in het bos dat vindt ik altijd iets minder, maar ik ga niet zeuren hoor.
    Prachtig hè al die paddenstoelen.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's. Ik hoop ook snel naar het bos te kunnen gaan, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het was dus genieten , en zo ook je mooie foto's prachtig die paddenstoelen !
    Fijne week !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Genieten hoor van deze post met prachtige herfstfoto's.
    Vandaag zijn wij niet weggeweest, ik ben dat (vreselijke witte) buikkastje grijs aan t verven, dan die grote servieskast nog, ik heb de smaak weer te pakken ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Werkelijk waar prachtig, heerlijk om de tijd te nemen om daar van te genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Grappig dat jij ook voor die bak in De Stamkamer viel. Alles is daar wel prijzig hoor. Maar omdat ik wat op mp verkocht had kon het weer. Maar eigenlijk hou ik heel erg van rust in de kamer zoals bij jouw. Het is vaak de kunst van het weglaten he? Ik moet daar gewoon erg op letten. Nu staat er gewoon teveel in de kamer. Fijne dag vandaag liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie foto's en wat was het lekker weer gisteren. Wij zijn met de scooter weggeweest maar daar stond toch echt te veel wind voor. Dat was jammer. Maar het is heerlijk om te genieten van deze mooie najaarsdagen!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Echt prachtige foto's Lia, die van die 'rood-met-witte-stippen' zijn mijn favoriet. Ha, ha, jij bent ook zo'n ukkie!
    Ik ben ook maar 1,60, het lijkt wel of dat steeds aparter wordt. Werkelijk iedereen torent boven me uit, zeker jonge mensen.
    Die mensen met kijkers zullen wel vogelaars zijn. Ik herken het plaatje, mijn man trekt ook graag de natuur in met zo'n telescoop en fototoestel met megalens. Gek van vogels, is hij.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie herfstplaatjes, het is nu zo mooi in het bos en de geur is verrukkelijk.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een mooie post! Wij wilden er eigenlijk ook naartoe gaan met onze hond, maar dat ging vanwege mijn rugklachten niet lukken. Het weer was er in ieder geval lekker genoeg voor. Heerlijk zo'n wandeling.

    Fijne week!

    Liefs, Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk, dat mooie herfstsfeertje. Je wordt al blij als je alleen al naar jouw mooie foto's kijkt.
    Wij hebben gistermiddag heerlijk op een zonnig en beschut terrasje gezeten, en daarna gingen we eten bij Jongste en haar vriend. Die had heerlijk gekookt en had uit Denemarken (hij is Deens maar woont in Nederland) .....paddenstoelen meegenomen! Niet zulke als jij op de foto hebt gezet, maar heel andere, zelf gezochte (en gelukkig door een kenner nagekeken). Ze waren heerlijk!
    Bij ons dus ook een herfstdagje...maar dan anders:-)
    Groetjes,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige plaatjes heb je geschoten van de paddestoelen! Wij moeten ook binnenkort het bos maar eens in.. deze week kozen wij er juist voor om de zon op te zoeken, heerlijk, maar ik heb dus nog geen paddestoel gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Paddenstoelen blijven bijzonder he! Heerlijk zo buiten in de frisse lucht te genieten van de natuur. Daar is de herfst dan toch wel een uitgesproken jaargetijde voor he.

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat was het mooi gisteren in het bos hè ! Prachtige foto,s heb je gemaakt!
    Wij maakten gisteren een rondje (kasteel) Doorwerth -de Westerbouwing- Oosterbeek -Wolfheze
    De roots van manlief ligt hier........Ooh wat was het mooi overal. Ik heb ook veel foto,s gemaakt maar geen eens een paddenstoel gezien :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige foto's, Lia!
    Er was vast iets bijzonders te spotten, al die grote kijkers..
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Genieten van het mooie weer en een prachtige omgeving! Je hebt het mooi weten vast te leggen. Bijzonder dat je dit gebied ook van bovenaf hebt mogen bewonderen.

    Fijne dag. X

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Prachtige herfstfoto's! Jullie wonen daar in een erg mooie omgeving. En die paddenstoelen blijven toch kleine wondertjes!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtige herfstwandeling :-)
    Heerlijk dat ik hier achter mijn pc-tje daarvan kan meegenieten!
    Wat mooi dat je daar ook al eens overheen bent gevlogen.
    Fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia