woensdag 3 juli 2013

Grote vogel….

 

op het dak..

 

Jan was gisteren nog even wat aan de dakramen in de overkapping aan het doen, die moeten vernieuwd omdat de andere lekten. En nu maken we ze ook een ietsie pietsie groter, omdat we daar ook wel wat daglicht willen hebben.

Maar Joep vind het maar niets, die vind dat er wel een hele grote vogel op het dak zit. En dan ook nog een vogel die veel lawaai maakt. En daar moet hij helemaal niets van hebben. Onze held op sokken wil het liefst naar boven om onder mijn bed te kruipen. Toen wij enige tijd geleden de beuk aan het snoeien waren stond Jan ook op het dak, en toen liep hij ook al zo te klagen. Want hij mauwt niet, maar hij klaagt echt. Maar op een gegeven moment werd hij wel erg onrustig en wilde zelfs door het raam van de gangdeur springen om naar boven te gaan. De afdruk van zijn neus zat op de ruit. Hij lijkt wel heel stoer en een boef die nergens bang voor is, maar van vreemde dingen moet hij niets hebben. Nu zat hij achter het gordijn, lekker weg gedoken, want je weet maar nooit.

 

011

Als ik hem roep dan wil hij nog wel komen, maar verder gaat hij niet. En staat stokstijf met uitgerekte nek te kijken, en de ogen kunnen niet groter.

 

018

 

Hoe zou hij reageren als Yoris Zaterdag over 4 wk komt.

Zondag ga ik weer even bij Yoris op bezoek, ben zo benieuwd hoe hij nu is want op de foto’s die ik steeds krijg van Ingrid lijkt hij al zo groot.

28 opmerkingen:

  1. Die Joep, die joep.. Hij ziet er echt uit als een heerlijk ondeugend beest, maar op deze foto's, zijn ogen streken boekdelen. Hoe groot die zijn!
    Ik ben ook erg benieuwd hoe hij Yoris zal verwelkomen. Hebben ze al een beetje kennes gemaakt samen?

    Geef hem maar een dikke knff van mij

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach gossie Joep,hier moeten ze ook niets van rare of vreemde hebben,behalve Diesel,die vind alles boeiend,prachtig is jou Joep,fijne dag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig beest die ogen zo mooi, ja hij houd alles goed in de gaten. Hoe zal die reageren hè op yoris ben zo benieuwd!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar hij is nog maar een baby hè? Onze Boef doet ook altijd heel stoer, maar is ook maar een 'mietje". Wij zouden met een paar weken ook weer een nieuw katje krijgen, want m'n dochter mist onze poes toch wel erg. Wij wilden alleen een katje, maar nu zijn het allemaal poesjes. Jammer, maar ik denk dat er binnenkort toch wel weer een kat rondloopt hier.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft een leukerd met prachtige grote ogen!!
    Erg fijn voor je dat Yoris over 4 weken dan eindelijk naar huis mag!

    Fijne middag
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Foto's van Joep blijven mooi om naar te kijken! Hij is een plaatje.

    Ben ook wel nieuwsgierig naar Yoris.

    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, geweldig om te lezen. Katten kunnen soms heel stoer over komen, maar af en toe zijn het ook een stel 'helden op sokken'. Onze kat Spoek is precies zo. Heel stoer in de aanvalhouding als hij een vogel ziet, maar als de vogel dichterbij komt duikt ie weg. Ik geniet daar altijd van en moet er ook altijd om lachen. Nog vier weken geduld dus voor Yoris komt. Het kan je vast niet snel genoeg gaan.

    Groetjes,
    Reineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben niet zo een poezenvriend (ik ben er bang van )
    maar hij is echt wel héél erg mooi !!!

    Liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Grote kerel, klein hartje. Heerlijk om het gedrag van een kat te observeren. Wat is Joep toch een mooie kat! Leuk dat je er straks 2 hebt!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is die prachtig, onze hier is ook een beetje zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,
    Ach die ogen... ze springen bijna uit zijn koppie... Niet leuk voor Joep dat hij zo bang is, maar ook wel weer schattig, want het levert leuke plaatjes.
    Hopelijk is alles goed gekomen met de ramen?
    Ik begin behoorlijk benieuwd te worden naar Yoris... Leuk dat je zondag weer even gaat kijken.
    Ik wens je een fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die Joep! Ik zie het helemaal voor me..;-))
    Kan me voorstellen dat je benieuwd bent naar jullie nieuwste telg...wordt vast leuk!

    Lieve groet!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is ie toch prachtig die Joep met zijn mooie kijkers. ben heel benieuwd hoe die reageert op dat lieve kleintje straks. Die katten van ons zijn ook altijd zo bang als er klussen in huis worden gedaan. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mijn zwak voor Joep wordt er alleen maar groter van, stoer van buiten maar toch een heel klein hartje van binnen. Ik hoop voor hem dat de grote vogel inmiddels van het dak is en dat Yoris zijn grootste vriend wordt.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh,wat een schattig koppie heeft Joep toch.
    Wij hebben ook zo'n held,of beter gezegd heldin in huis.
    De andere kat bij ons,wel een hij,is niet zo bang trouwens.

    Leuk,dat Yoris over een maandje komt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is dan een van de karaktertrekken die echt bij een Brit horen denk ik want onze Bowie zat afgelopen week zeer angstig boven aan de trap tegen de deur geplakt omdat de glazenwassers zowel voor als achter tegelijk aan het lappen waren, echt doodeng vond hij het.
    Maak je weer een paar mooie foto's van Yoris? ben wel benieuwd of hij veel gegroeid is.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wacht maar straks als Yoris er is wordt Joep echt stoerder. Dan wordt hij echt het mannetje in huis. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie op Yoris. Dat vond ik zelf het allerspannendste van een nieuwe kitten in huis, hoe reageert degene die er al is.

    Soms vind ik Joep zoveel op mijn Joris lijken, gewoon griezelig.

    Ik vind de eerste foto het allermooiste daar zie je in zijn blik eigenlijk alles, beetje bang maar toch het echte kattenkarakter zit er wil.

    Heerlijk Lia, ik heb genoten!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, Oh, Oh....wat een herkenbaar verhaal......wij hebben hier ook zo,n 9 kilo britse Bokito......tot tie wat op het dak hoort......dikke stress, maar wat zijn ze heerlijk he?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is dat toch met die viervoeterige mannen die doen alsof ze zo stoer zijn, maar ondertussen ... vind die ogen van Joep op je eerste foto echt eruit knallen, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat is het toch een leuk beest die Joep!!
    Maak je zondag weer foto's van dat andere kleine schatje?
    Die wil ik natuurlijk ook wel weer even zien ;-)

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel herkenbaar...vreemde dingen, harde geluiden en zelfs geluiden die dagelijks terug komen zoals de stofzuiger....dan vliegen ze allemaal weg en 1 achter het gordijn in de woonkamer....iedere keer weer
    Spannend een kitten erbij, zal in het begin flink blazen zijn maar komt vast goed :))
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ach gossie. Hij is op en top alert. Z'n ogen spreken voor zich. Onze kat houdt ook absoluut niet van onverwachte en onbekende situaties. Wij doen dan altijd snel de kelderdeur open. Want daar wil ze schuilen zolang het "gevaar" duurt. Ik krijg haar er met geen mogelijkheid vandaan totdat ze zeker weet dat het "gevaar" is geweken.
    Leuk om zaterdag weer even bij de "kleine" Yoris te kijken!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige foto's heb je weer gemaakt! Liefs Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een heerlijke beesten toch....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh.....oh...oh....heerlijke beesten zijn het. Doet me zo aan onze kater Ollie denken.
    Dat is ook een held op sokken hihi.....
    Als de deurbel gaat vliegt ie al onder ons bed.....kleine angsthaas

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een pracht beest is het toch!
    Groetjes, Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Groot en stoer met een klein hartje!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Typische katten :P Zich stoerder voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn..
    Mooie foto's van onze Joep!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia