woensdag 8 mei 2013

Vrij zijn….

 

 

Zondag 5 Mei was het prachtig weer voor verschillende dingen. Wij hebben die dag weer een heerlijke wandeling gemaakt, ok we hebben een stukje met de auto gedaan om vervolgens te voet verder te gaan. Maar we liepen op een prachtig stuk Rijndijk van Kesteren naar Opheusden, om vervolgens met de pont over te varen naar Wageningen en dan via Rhenen weer terug naar Kesteren. We gingen in deze wandeling van de Betuwe naar het Utrechtse landschap.

 

022

In Gelderland kom je op een gegeven moment op een stukje dijk dat heet Maneswaard en De Spees en dat dient als overloopgebied voor de rivier bij hoog water. De natuurontwikkeling staat dan ook in dienst van het open karakter van het landschap. Er zijn ook heel veel broedplaatsen voor verschillende vogels, en je loopt soms tussen de schapen door. Nu waren de schapen afgeschermd van het dijkje, maar dat zal vast een rede hebben.

 

067 

Aan de overkant van de Rijn aangekomen werd het druk omdat er in Wageningen op 5 Mei altijd een parade en een bevrijdingsfeest is. En het weer was natuurlijk heerlijk om allerlei dingen te doen. Daar aangekomen gingen we achter de grebbeberg weer terug naar Rhenen. Dat is een grindpad langs het Utrechts Landschap, en ik kan jullie zoveel foto’s laten zien. Maar op een gegeven moment hoorde ik iets of iemand snuiven, en toen ik me omdraaide zag ik dit. (Links achter de boom)

 

073

076

 

Vrij zijn voelt toch zo goed, vrij in de natuur en vrij van oorlog.

Fijne Hemelvaartsdag en fijn weekend.

 

Voor degene die het niet goed kunnen zien.

066

30 opmerkingen:

  1. Je hebt een prachtige, mijn heel bekende, route afgelegd.
    Ik ben opgegroeid aan de dijk bij de Maneswaard, vliegeren, zwemmen, sleetje rijden van de dijk...Prachtig om te zien en dan de andere route langs Wageningen, waar mijn man opgroeide, wij fietsen het nog heel vaak en iedere keer is het genieten.
    Heel mooi in beeld gebracht.

    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heerlijke wandeling! Wat is het daar mooi!
    Fijne hemelvaartsdag.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige omgeving is dat. Op de foto's lijkt het helemaal stil. Is dat nu een zwarte koe die daar achter de boom ligt? Leuk zeg.

    Fijne dagen, Roelie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Was dat niet schrikken toen je achterom keek.
    Ik vind dat toch wel een beetje eng ;-)
    Maar mooie foto's.
    Heerlijk vrij.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is Nederland toch mooi , prachtige wandeling zal het zeker geweest zijn.Maar wat lag er nu achter die boom ?
    Fijne hemelvaart dag!
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie foto's, heerlijk genieten zo in de vrije natuur..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. We staan er niet elke dag bij stil maar leven in vrijheid is iets om heel dankbaar voor te zijn! En dankzij die vrijheid kunnen we gaan en staan waar we willen en genieten van de mooie natuur die Nederland ons biedt. Mooie foto's Lia, geen wonder dat je zo genoten hebt.

    Fijne dagen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat sluit je de post mooi af met: vrij in de natuur en vrij van oorlog. Je hebt helemaal gelijk!
    Mooie omgeving zeg. Je hebt prachtige foto's gemaakt. Schrok je niet van het grote beest?
    Het lijkt inderdaad wel een koe. Fijn weekend Lia.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel erg mooi daar en dan dat weertje erbij, dan is het extra genieten.
    Schrokken jullie niet enorm van die koe? Die ligt er lekker bij daar en geniet ook zo te zien hihi!!
    Fijne dag vandaag!!

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig Lia!
    Vandaag ook weer lekker genieten !

    Lieve groet!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat is Nederland toch mooi, je foto's zijn schitterend.
    En inderdaad vrijheid voelt zo goed!

    Fijne Dagen,
    Inge, my choice
    p.s. ik zit nog steeds te genieten van je beeld, wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel fijn weekend liefs van mij...geniet !!!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtig gebied Lia!
    Ik ben op deze Hemelvaartsdag maar even met je meegewandeld ;-)
    maarre vertel eens wat is het nu daar links achter de boom.
    Het is wel een zoekplaatje hoor hihi Een koe ?!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wij Zijn zondag via de Marsdijk vanuit Lienden ook naar Rhenen gefietst, en ook even op het oorlogsbegraafplaats gekeken!
    Daarna zijn we van de Greb afgereden en ook dat mooie paadje richting de brug weer terug gegaan,.....maar ik heb die koe niet gezien!!!
    Maar inderdaad het is een heerlijk vrij gevoel daar!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterende foto's!

    Oh dat is toch zo fijn om je vrij te voelen in zo'n prachtige omgeving.

    Ben je niet geschrokken toen je de koe achter je zag liggen.

    Fijne avond en lieve groet,

    Loes


    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig hè? Wat hebben wij ook een mooi landje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi stukje Nederland Lia en die laatste foto was voor mij wel nodig hihi...ik kon niet zien wat er nou bij die boom zat.
    Ja, wij kunnen het ons bijna niet voorstellen wat het betekend om niet in vrijheid te kunnen leven. Mooie post heb je hiervan gemaakt.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat eem mooi beest! en een mooie wandeling, én dag én weer....weer ;)

    liefs
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige foto's Lia. Holland op z'n mooist!

    Fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat is een goede tip, deze wandeling. Ik ga het manlief vertellen. Misschien kunnen wij deze route ook eens gaan lopen.
    Je hebt ook prachtige foto's gemaakt.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Whah ik keek eerst naar de foto en schrok van die donkere vlek links op de foto, dus ik klikte hem meteen aan om hem te vergroten. Wat een joekel van een beest zo dichtbij!!!
    Nou ja en pas daarna ging ik je tekst lezen.
    Wel een prachtige wandeling!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dat ziet er uit als een hele mooie wandeling, wat een mooie foto's!

    Groetjes, Miriam
    ('t Bezige Bijtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige Nederlands landschap!

    Liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat mooi daar! Ik zat al wel te kijken naar de donkere plek, maar dacht aan schaduw. Een mooi rundje dus. Was best even schrikken of niet, als je het niet verwacht?
    groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik dacht eerst bij de foto van de schotse hooglander, wat een rare schaduw, lijkt wel een beer ofzo, en pas toen las ik je tekst. Hij had maar mooi een verdekt plekje gevonden zo :-))

    Prachtige omgeving om te wandelen, vooral in vrijheid... dat laatste is zo`n bijzonder iets wat nog wel eens vergeten word.

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige wandeling! En deze keer dus met camera gelukkig (voor ons!)
    dat beest.. daar krijg ik echt de kriebels van ;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi is dat gebied, apart stukje Nederland. En een snuivende koe is weer eens iets anders dan blatende schapen. Ik kan me wel voorstellen dat je erg schrok.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Precies de route die ik vaak fiets met m'n schoonzus. Tussen de schapen door, de brug over, onder langs de greb, pontje over en weer naar huis. In ons gebied is het net of je op vakantie bent, zoveel afwisseling binnen een paar minuten en evt. zo weer thuis..

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Lia, Fijn dat ik je weer gevonden heb. Een paar jaar geleden volgden wij elkaar (ik als Parels in het Paradijs, waarin ik niet meer kan werken). Nu ben ik een nieuw blog gestart. Ik ga je graag verder volgen. Geniet altijd van je foto's en tips.
    Groeten van Lilian en welkom op mijn nieuwe blog.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia