vrijdag 3 mei 2013

Het is en blijft mooi…..

 

 

De meeste van jullie weten misschien nog wel dat ik heel graag wandel. En dan wandelen in de zin van stevig doorlopen. Heb ook twee keer de 4-daagse van Nijmegen met succes gelopen, en heb dus al heel wat verschillende georganiseerde routes gelopen. Maar gelukkig kan ik in mijn eigen omgeving heel veel verschillende routes bedenken en lopen. Met steeds prachtige uitzichten, maar nu met de bloesem zijn ze weer helemaal prachtig. Want die bloesem is en blijft mooi om te zien. Ik zag dat ze op veel plaatsen weer nieuwe fruitbomen gepoot hebben, en dan staan ze als soldaten in de rij, en niet zo grillig als die oude bomen. Maar ja, voor de plukkers is het waarschijnlijk veel beter.

In de winter staat het meestal op een laag pitje, door de kou en soms het natte weer. Het is veel eerder donker en de dagen zijn dus kort. Ik houd er niet van om alleen in het donker te lopen, en daar hebben we rond deze tijd geen last van.

Maar meestal begin ik in Maart weer mijn wandelschoenen voor de dag te halen, en probeer zeker een aantal keren op pad te gaan. Op Zondag gaat Jan vaak mee, door de week soms met een vriendin, en soms alleen. Vorige week heb ik in totaal alweer ruim 40 km gelopen. En het is zo mooi onderweg.

Omdat ik ook heel vaak de vraag krijg van verschillende mensen wanneer het nu het mooist is in de Betuwe. Wil ik jullie even wat foto’s laten zien die ik gisteren tijdens mijn wandeling gemaakt heb. De foto’s zijn van mindere kwaliteit, omdat ze met de mobiel gemaakt zijn. Een camera meenemen tijdens zo’n wandeling is niet fijn lopen. Dat ga ik nog wel een keer doen, maar dan tijdens een fietstocht.

 

060

058 

De bloesem blijft prachtig om te zien, niet alles bloeit nog maar al wel veel. Het is net als bij de beukenhaag, bij de ander is hij al groen, en hier dikke knoppen.

 

049

Jong geluk….

 

062

Het fluitenkruid, en allerlei andere bloemen beginnen te groeien langs de slootkanten.

 

064

Een leegstaand huis waar het gras bezaaid is met gele paardenbloemen.

 

055

Gewoon een oer-Hollands plaatje, met de geknotte wilgen de koeien en de wolken die in Nld vaak zo normaal zijn. En ik geniet er zo van.

En zo liep ik gisteren dus weer met in één oor een oordopje van de I-Pod met wat muziek te genieten van al het moois wat de natuur ons geeft, en waar je gratis van mag genieten. Misschien een tip voor anderen die van lopen houden, en je kunt natuurlijk ook kijken hoe je fietstocht gaat worden, want als je thuis start ben je zo een eind op weg, maar je moet ook terug. Ik plan vaak mijn route al thuis voordat ik op weg ga via afstandmeten.nl, dan weet ik hoeveel km een bepaalde route is. En zo loop je steeds weer anders.

Ik heb zo’n vermoeden dat het met Hemelvaartsdag erg druk gaat worden in de Betuwe

Fijn weekend allemaal.

33 opmerkingen:

  1. Blijft inderdaad genieten in de betuwe, die bloesem en fris groen in deze tijd, ik krijg daar nooit genoeg van.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Lia, je bent me net voor. Ik zit op dit moment bij mijn ouders en ik ga zo wandelen naar de Appeldijk om foto's te maken van de mooie bloesem, de dijk en de Linge. Er komt binnenkort dus ook een bloesempost van mij aan ;-) De Betuwe is nu op zn mooist!!!! Dat is helemaal waar!!!
    Fijn weekend, heerlijk weertje om te wandelen.

    Liefs Monica

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,
    Ik heb een aantal jaar geleden de Bloesemtocht gelopen in de Betuwe als voorbereiding voor ook de vierdaagse van Nijmegen. In 2005 heb ik de tocht uitgelopen en in 2006 weer gestart. Alleen was het toen zo warm dat de tocht na de eerste dag werd afgelast. De jaren daarna niet meer meegedaan, er gaat teveel tijd zitten in de training en ik werkte toen nog fulltime...
    Maar wat is het mooi zeg bij jou in de omgeving. Toen ik daar liep regende het de hele dag, dus alleen maar de straat onder mijn voeten gezien...
    Ik wens je een heerlijk weekend, geniet ervan...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het ziet er allemaal even mooi uit! geniet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig Lia! Zo heerlijk om wandelend door de natuur te gaan, voor mijn gevoel zie je dan veel meer en dat is ook te zien aan jouw foto's, ik heb ervan genoten!

    fijn weekend,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze plaatjes komen me héél bekent voor!
    Ik woon ook in de Betuwe, en volgens mij weet ik dat lege huis te staan, daar ben ik op de fiets in 10 minuten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo... bij jullie is het nu mooi, dat zie je hier niet.
    Geniet ervan tijdens je wandelingen.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk...geniet er maar lekker van.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om je route zo te plannen, je hebt dan
    iedere keer een andere route en je weet ook hoe ver je gaat.
    Mooi is het nu in de Betuwe, gisteren een rondje langs de waal gemaakt en aan de andere kant langs de Maas terug, de bloesem komt ook al is het later dan normaal, maar o wat is het mooi.

    Fijn weekend en lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Vind het altijd sowieso mooi in de Betuwe hoor bij jullie maar idd nu met die bloesem is het wel extra hoor!

    Wat knap van je dat je ook alleen gaat wandelen daar vind ik nou niks aan :(!
    Ga op maandagavond altijd met een vriendin wandelen en in het weekend ook wel vaak met manlief en de hond !
    Ik loop wel 2x in de week hard alleen, met zo,n programma maar dan ben ik met een half uurtje weer thuis :)!
    Fijn weekend! Het wordt vast mooi loop weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. In een woord:
    Prachtig.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er allemaal prachtig uit Lia, een mooi gebied voor jouw wandelingen...er is zoveel om onderweg van te genieten!

    Ik wens je een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een prachtig gebied om te wandelen en te genieten van al het moois wat je onderweg tegenkomt! Het wordt dit weekend mooi weer, dus jij bent vast veel buiten te vinden...

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Vroeger liep ik heel wat af, een chronische ontsteking aan mijn Achillespees heeft echter roet in het eten gegooid. Gelukkig kan ik wel genieten van bloesem van

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow.....wat een prachtige bloesem al. Ik was één van diegene die hier naar vroeg.
    Helaas kunnen we dit weekend niet en met Hemelvaart is het mij te druk.
    Gelukkig kan ik hier genieten van je mooie foto's. Wat is de natuur toch prachtig.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Och Lia dit is Nederland op zijn mooist. Wat woon je toch in een prachtige omgeving.
    Ik heb gewoon even een stukje met je mee gewandeld. Vroeger wandelde ik altijd met mijn moeder en genoten we van de Betuwe. En straks heerlijk kersen eten. Kan ik me ook al op verheugen.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat prachtig is die Betuwe toch ,en wandelen is dan het heerlijkste wat er bestaat met zoveel moois om je heen !
    Fijn weekend
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke wandeling. En zo te zien is het in dit jaargetijde prachtig in de Betuwe. En die bloesems? Die vervelen wat mij betreft nooit. Daar kan geen bos bloemen aan tippen.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Als je om je heen kijkt dan is er zoveel moois te zien! Wij trekken elke avond na het eten de wandelschoenen aan ik kan daar ook heerlijk van genieten.

    Wandel ze liefs, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zijn al een boel kilometers Lia. Maar met al die bloesem om je heen, is dat ongetwijfeld puur genieten, fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je mooie lente kiekjes gemaakt!! Vooral die laatste, zo lekker Hollands!
    En dat paardenbloemenveld... wat staat het mooi (maar dan wel bij de buren;).

    Hopen op weer een mooi weekend!

    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Een goede combinatie hoor wandelen en dan ook nog genieten van al het moois onderweg. Pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo vaak lopen, dat zou ik ook graag willen elke week. Maar dat lukt toch niet naast m'n werk.
    We gaan wel zondag met de cabrio op familiebezoek, via de toeristische route..door de Betuwe ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dat is inderdaad een lange wandeling. Prachtige foto's heb je onderweg gemaakt zeg. De bloesem bomen vind ik altijd zo mooi.

    Fijn weekend, Roelie de hortensiatuin

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is werkelijk prachtig! Fijn om in zo'n mooie landelijke omgeving te wonen.
    Hoewel, rond Rotterdam zijn ook nog wel mooie plekjes te vinden hoor, als je maar goed kijkt. Heerlijk dat wandelen, ik houd er ook van, zeker tijdens vakanties.
    Vaker nog loop ik hard, voor de conditie, voor de lijn en voor m'n humeur. Ik krijg er ontzettend veel energie van. Maar ook met een rondje hardlopen kan ik genieten van de omgeving.
    Mooie foto's meid!
    Hartelijke groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto`s, ook al zijn ze maar met de mobiel gemaakt, het gaat er om wat er op staat. Heel mooi, met liefde denk ik aan mijn omaatje, zij kwam uit de betuwe of de `klai` zoals ze het zelf noemde :) Dank voor dit blog bericht.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtig gebied. Ik loop ook graag maar er moeten eerst wandelschoenen worden aangeschaft.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Kom op, doorlopen en trainen voor die 4-daagse. Volgend jaar loop je gezellig mee en kom ik je aanmoedigen, dat beloof ik je, Lia. En ook de vlag hang ik voor je uit (die hangt hier ieder jaar met de 4-daagse uit..)
    Ik zei van de week nog tegen manlief, zou e bloesem al in bloei staan in de Betuwe, dat wil ik graag weer eens van dicht bij zien om foto's te maken. Zo mooi, prachtig. Leuk dat jij er nu foto's van hebt geplaatst. Erg mooi!!
    Ik zou graag even met je mee zijn gelopen..

    Geniet van een heel mooi weekend
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig....hoe mooi ons kleine landje is....
    Enne ik moet dus de lanen in....op zoek naar fluitenkruid ;)

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Heerlijk om in zulke mooie natuur te lopen, bloesembomen zijn ook mijn favoriet.
    Heb tientallen foto's laatst gemaakt van bloesems die prachtig in bloei stonden!
    Mooie foto's heb je weer gemaakt, hopelijk kan je dit weekend ook heerlijk wandelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooie foto's heb je onderweg gemaakt.
    Leuke hobby, en je blijft er ook lekker fit door :-)

    Fijne avond
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk om zo door te stappen, lekker buiten. Mooie foto's!


    Fijn weekend verder!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Het is heerlijk genieten van al dat pracht buiten.

    Liefs
    Marieke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia