zaterdag 25 augustus 2012

White Cliffs of Dover….

De titel zegt al genoeg hé. Als je naar Engeland overvaart dan zie je de White Cliffs of Dover. Tenminste als het weer meezit. Toen we gingen zagen we namelijk helemaal niets, alleen maar mist…
Maar als je dan terug gaat, en je hebt tijd over met ook nog eens een stralende zon…. Nou dan heb je echt een geweldig uitzicht. Omdat wij ervoor gekozen hadden om direct na het ontbijt richting Dover te rijden, en alles meezat hadden we nog ruimschoots tijd om even bovenop de Cliffs te kijken. Wat is het daar bovenop de Cliff mooi. Ik was al onder de indruk van wat ik gezien heb in Engeland. Maar op nog zo’n mooie toegift die laatste dag hadden we niet gerekend.

white cliffs of Dover (45)
white cliffs of Dover (21)
white cliffs of Dover (47)
Het is zo grappig om te zien hoe wit je schoenzolen zijn na het belopen van die Cliffs. En ook leuk zijn de teksten die in de muur gekrast zijn.

white cliffs of Dover (26)
white cliffs of Dover (32)
Maar dit had ik al helemaal niet verwacht…….

white cliffs of Dover (12)
En zo kijk je dan op de drukte van de haven waar de boten af en aan varen.

white cliffs of Dover (52)
En wij genieten nog even lekker van de zon voordat we vertrekken…. En dan zien we ook nog even de Ciffs vanuit de boot, nog net op tijd omdat het opeens wat donkerder begon te worden.

White cliffs of Dover (70)
White cliffs of Dover (68)
White cliffs of Dover (69)
White cliffs of Dover (74)
Heb nog heel veel foto’s uit te zoeken, maar omdat dit immers het begin en het eind van de reis kan zijn ben ik hier maar mee begonnen.
Een heel fijn weekend…..

36 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,

    Ik ben echt heel erg benieuwd naar de Cotswold, je zult weer hele mooie foto's gemaakt hebben...zet je ze er heel binnenkort op?!

    De White Cliffs zijn mooi he, heb ze zelf jaren terug ook gezien en het blijft apart.

    Ik volg je graag en blijf genieten,
    groet uit Duitsland,

    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hello there:) I just found your blog. The seaview is absolutely stanning.What a escape. I live in North in the middle of forests and lakes and I always miss the see. Take care:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow Wat een mooie foto,s , nu al!!
    Ben benieuwd naar de rest!
    Maar fijn dat je weer thuis bent!!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele mooie foto's Lia, van het aankomst- en vertrekpunt in Engeland. Wij zijn in mei met de trein naar Londen geweest, dat ging prima maar dit hebben we ondergronds gemist.

    Ik ben erg benieuwd naar het vervolg.

    Ik wens je een fijne zondag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo, Lia
    Wat een schitterende foto's.Ik ga er zeker ook een keer heen.
    Fijne zondag gewenst en de groetjes van Catja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die cliffs zijn inderdaad mooi om te zien, aantal jaar geleden ging ik met mijn klas naar Engeland, toen konden we ze gelukkig ook prachtig zien!
    Mooie foto's heb je gemaakt, ik kijk al uit naar de volgenden..

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat maak je toch schitterende fotos (delen op Pinterest ;-))) en wat moet het eengenot zijn om op dat pad te lopen.. Voor herhaling vatbaar zeker?
    Geniet van de herinneringen en het uitzoeken van de mooiste fotos (die je dan met ons gaat delen hoop ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ow wauw wat prachtig! Ik ben ook onder de indruk,ik vind Engeland toch al geweldig mooi,brr wel hoog als je naar beneden kijkt haha,ben reuze benieuwd naar je andere foto`s,fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's Lia, wat zul je genoten hebben, mooie die krijtrotsen.

    Ik neem aan dat jij dat bent op die ene foto? Leuk om je een keer in het echt te zien ;-)

    Ik ben heel benieuwd naar de andere foto's.

    Fijne zondag!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige foto's !! heerlijk om naar te kijken zo mooi !!..fijne zondag liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Lia wat is dat toch mooi om mee te maken !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Ik heb ze al gezien vanaf de Franse kust bij Cap Griz Nez maar nog niet zo van dichtbij. Het moet fantastisch zijn om dat fijne witte lijntje in de verte te zien evolueren naar heuse rotsen, of omgekeerd natuurlijk ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Lia,echt indrukwekkend hoor.snap dat je genoten hebt..ben benieuwd naar de rest van je verslag.lieve groetjes alie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Maandag 3 sept gaan wij weer die kant op.. heb er zin in.. mooi land....lieve aardige mensen.. leuke dorpjes...kortom sfeer.
    Mooie foto's
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Lia.
    Wat een indrukwekkende aankomst in Dover, vooral omdat wij in zo'n vlak land leven.
    Ben benieuwd naar het vervolg van je reis.
    Fijne zondag en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schitterende foto's! Ben heel benieuwd naar de rest van je foto's.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk dit soort foto's, brengt meteen onze vakantie weer naar boven. (die vierde foto van onderen, nummer 70, ik heb precies zo'n foto gemaakt). En helemaal leuk om die krijtrotsen eens van dichtbij te bekijken, mooi daar!
    Ik verheug me nu al op je volgende blogbericht met meer foto's, de Cotswolds zijn ook zo fotogeniet.

    Wij gaan volgend jaar wéér naar Engeland. Jullie ook?

    Fijne zondag!
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Schitterende foto's! Wat een bijzondere plek, ben heel benieuwd naar de andere foto's!

    Fijne zondag nog...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nouh dat was écht GENIETEN zo te zien :-)
    Prachtige foto's en als dit nog maar het begin en eind is dan ben ik héél benieuwd naar alles wat hier tussenin "hangt" hihi
    Wordt vervolgd ...
    Euh ben jij dat op die foto ?! Misschien ook nog eentje van de voorkant ;-)
    Fijne zondag Lia. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende foto's, wat zijn de kleuren mooi..

    Nog een fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat schitterend,zeg.
    Ik ben benieuwd naar je andere foto's.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's
    Liefs en tot gauw...
    Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig wat mooie foto's van de White Cliffs of Dover !!!!het zijn prachtige krijtrotsen van zacht wit krijt...wij hebben ze ook al eens gezien en het is heel mooi en vooral al die vogels die daar broeden vonden wij indrukwekkend.
    Ben heel benieuwd naar de foto's van de prachtige Cotswolds....
    lieve groet..ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat leuk om even mee te kijken, mooi daar. Denk dat we ook wel een keer gaan!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooi, heb al zin om terug te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een prachtige foto's! Wat geweldige uitzichten!! Jullie moeten er heel erg van genoten hebben, heerlijk! Kijk al uit naar je volgende foto verslag.

    Jullie keuken is ook erg mooi geworden, net als de voordeur! Wat kun je daar dan weer van genieten hé?

    Fijne avond!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ooit (20 jaar geleden) moet ik ze gezien hebben, maar ik was zo vreselijk zeeziek dat ik er niks van heb meegekregen..
    Mooi dat ik er nu via jou toch beelden van heb :)
    En die vrouw op dat bankje..leuk mens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat is het er mooi hé? Moet gelijk terugdenken aan onze reis van vorig jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bijzonder, ben benieuwd naar de andere foto's.

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Het ziet er prachtig uit! En ik neem aan dat we jou daar zien op het bankje?? Je had best even om mogen kijken, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,

    Gezellig dat je er weer bent! Je foto's van Dover zijn mooi geworden. Wat een goed idee om iets eerder te gaan, zodat jullie nog even over de krijtrotsten konden lopen en van het uitzicht genieten.

    Leuk om je een keer zelf op de foto te zien!

    Fijne avond,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijke vakantiefoto's!

    Joep op Pinterest las ik? Sjonge kun je nagaan wat er allemaal van de blogs wordt "gepind".

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's van een indrukwekkende locatie. Ik heb altijd een beetje kriebels in mijn buik als ik daar loop, omdat je zo de afgrond in kijkt op sommige plaatsen.
    Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig, wat had ik graag even met mee gewandeld :)

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  35. komt meteen een liedje bij me boven...white cliffs over DOver...wat een pracht...en niet eens zo gék ver weg!!

    Liefs,
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat heb ik veel gemist zeg. 2 bruiloften in de familie, onze late zomervakentie; ik heb maar weinig tijd voor de computer gehad. Heerlijk om al jouw foto's te bekijken. De Cotswold staat ook nog steeds op mijn "verlanglijstje" en bij het zien van jouw foto's krijg ik er meer en meer zin in. Leuke foto van jou (ben jij toch op dat bankje?).
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia