zondag 5 augustus 2012

Vakantiegevoel……

Vakantiegevoel is voor iedereen anders. De een wil perse naar het buitenland, de ander wil graag naar een bepaald land. En weer een ander blijft liever gewoon thuis. . Zoveel verschillende meningen. Maar allemaal genieten we toch wel op onze eigen manier. Zoals ik al zei is het voor mij al vakantie als de wekker niet afloopt en ik niet op de tijd hoef te letten. Maar een paar dagen er even tussenuit is ook wel heel welkom. Gewoon om even in een andere omgeving te zijn, en dat dan weer vast te kunnen leggen.
En liet ik in de vorige post al het strandgevoel zien, nu laat ik jullie even zien wat mij in een stad aanspreekt.

234
Middelburg… waar bij aankomst een kleine antiekmarkt op het plein was.

237
Kleine steegjes vallen mij ook altijd op.
245
240
Net als oude deuren…
250
En gewone stadsgezichten.
239

252
Het was zeker de moeite waard…..
094
Na terugkomst in Zoutelande nog even ergens een hapje eten.
Een mooi vakantiegevoel. Maar ook thuis heb ik dat vakantiegevoel, als ik heerlijk op een stoel in de tuin kan zitten met een goed boek. Of gewoon samen met manlief wat aan het klussen of tuinieren ben, of heerlijk een eind fietsen. Pas laat in de middag aan het eten beginnen, en later naar bed gaan omdat je er niet vroeg uit hoeft.
We gaan nu aan de laatste week beginnen. Maar….. ik heb nog wat tegoed. Ik wil namelijk al heel lang naar Engeland, en dat ga ik dan na 1wk werken ook doen. Met mijn zus en een vriendin gaan we naar de Cotswold.
Fijne week allemaal….

27 opmerkingen:

  1. Hoi Lia, was je er afgelopen maandag, want toen stonden we daar met een kraampje. Mooie stad he Middelburg. Ik woon er graag. groetjes Annebeth, van de Brocantezussen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Middelburg is inderdaad een leuke stad, we zijn er jaren terug een keer geweest! Je kunt daar heerlijk vakantie vieren, maar zoals je zegt is het thuis ook fijn. Als de zon schijnt, wij een eind gaan fietsen en een terrasje kunnen pakken, dan krijg ik ook echt wel een vakantiegevoel!

    Wat gaaf dat je nog naar de Cotswold gaat! Je hebt van Madelief vast al de nodige tips gekregen, het staat hier ook op het wensenlijstje!

    Nog een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie sfeerfoto's...daar krijg ik ook een vakantiegevoel van. En wat een fijn vooruitzicht om na een week werken heerlijk naar Engeland te gaan! Alvast heel veel plezier!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat woon ik toch in een geweldig mooie stad!Daar werd ik me weer van bewust na t zien van je foto's..
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik loop ook altijd graag een rondje door Middelburg als ik een paar dagen in Zeeland ben. En wat super dat jij na je vakantie gezellig nog even naar Engeland gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk, al die fijne vakantiefoto's!
    Geniet er heerlijk van.

    Groetjes Jessica

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Middelburg! Je had ook even de paardenkar moeten "doen".....weet niet of die mogelijkheid er was maar dan rijdt je dus door al die kleine straatjes met geschiedenis!ZO leuk....ben dol op Walcheren....de sfeer is geweldig, en ik raak er nooit uitgekeken!
    VAKANTIE!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuke stad!! Ik heb toevallig net ook een post over Middelburg geplaatst :) En nog toevalliger is het dat jij 'ons' straatje onder de Lange Jan hebt gefotografeerd (foto2)!
    Net als jullie hebben ook wij er enorm genoten..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Héérlijk even er tussenuit !!!
    Middelburg is inderdaad een prachtige stad.
    Nu genieten van jullie laatste week
    enne jeetje Lia
    na één week ga je er al wéér van tussen ;-)
    Dat kan een mens wel volhouden zo hihi
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk geniet maar lekker...en dan nog naar Engeland......geniet lieverd...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, prachtige stad waar veel te ontdekken is. Geniet ook zo van Cotswold...

    groetjes vanuit zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is Middelburg mooi! Dat vertellen je tekst en foto's me.
    Engeland, daar wil ik ook al lang eens naartoe. Ik wens je er een fijne tijd. De Cotswolds moet ook een prachtige streek zijn.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto's.
    Mooi hé,Middelburg.
    Dat Stadhuis is ook schitterend,die heb je ook erg mooi op de foto staan.

    Dus je hebt nog een vakantie te goed in Engeland.
    Ook niet verkeerd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Middelburg lijkt me een geweldige stad aan je foto's te zien!
    Leuk dat je binnenkort met goed gezelschap richting Engeland gaat :-)

    Fijne week
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ja Lia, Middelburg is een klein maar leuk stadje. Als wij Belgen op vakantie gaan naar zee is het altijd Zeeland. Ook Zouteland vind ik gezellig om een terrasje te doen.
    Groot gelijk heb je als je gewoon geniet van de simpele dingen ....
    liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh Lia, wat leuk dat je naar Engeland gaat, je zult je wel helemaal suf fotograferen daar!
    Veel plezier, geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heb zelf ook goeie herinneringen aan Middelburg..;-))
    Je hebt weer prachtige foto's gemaakt!

    Heel veel plezier in Engeland!

    lieve groet,
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo aan de foto's te zien is Middelburg zeker de moeite waard om een bezoekje te brengen.

    Geniet nog heerlijk van de laatste week vakantie en.... na een week nog een vakantie naar Engeland.

    Een hele fijne week!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig die oude steden!
    Heel veel plezier ook in Engeland!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vertelde net bij je "tweelingzus" al dat wij Middelburg twee jaar geleden met de boot aangedaan hebben, wat was het er bijzonder!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige stad Middelburg!

    Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Middelburg ziet er prachtig uit....Nog geen 2 weken geleden waren wij voor een paar dagen in Breskens-Zeeland.....die steegjes die je laat zien heb je daar ook allemaal, zo gezellig. Daar hoef je echt niet voor naar het buitenland.
    Geniet maar lekker.....enne.....veel plezier in Engeland.
    Lieve groetjes van Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey wat toevallig ook Middelburg net als bij Corine (jullie wisten het vast van elkaar) Maar ik zie dat ik dus zeker een keer naar deze stad moet gaan. Gezellige/mooie foto,s heb je gemaakt.
    Nog een fijne laatste week.... en wat een boffert straks nog een weekje naar Engeland!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Lia,
    Wat heb je ons een mooi kijkje gegeven in Middelburg. Ik ben er jaren geleden een keer geweest, maar dat is alweer zo lang geleden dat ik nu niets herken.
    Ik wens je alvast een geweldig mooie tijd in Engeland.
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik woon er vlak bij en geniet elke keer als ik er kom. Vorig jaar ben ik in de Cotswolds geweest en daar is het prachtig! Ken je Pride en Predjudige van Jane Austin, er is veel in die buurt opgenomen en sommige kun je er bezoeken, zo mooi...Veel plezier daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie foto's !
    wij zijn toevallig vorige week naar Middelburg en Veere geweest
    Vond het daar prachtig, maar wel megadruk (en daar hou ik niet zo van)
    je hebt mooie stukjes vastgelegd !

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia