donderdag 12 april 2012

Buiten vensterbank……



Wij hebben bij enkele ramen van ons huis aan de buitenkant een vensterbank. Er zaten ooit van die mooie verweerde exemplaren, maar die moesten vervangen worden toen wij het huis nog huurde. En ja, daar heb je dan niets over te zeggen. Wij vinden het echt niet mooi, van die glimmende dingen. En nu het dus ons huis is hebben we besloten om die ook aan te pakken voordat het geschilderd word.
vensterbank 003
En nu hebben we er dus mooie betonnen vensterbanken onder gezet, dat is toch veel mooier. En als ze een poosje zitten worden ze steeds mooier. Op de muur tussen de voordeur en het raam zie je ook de witte roos groeien. En daar moeten we nog wat voor verzinnen om hem vast te maken op de muur. Of iets waar hij doorheen gaat groeien, maar wat…..

vensterbank 005
Zoals jullie zien, het begin is er……

009 vensterbank 001    
Ik kan niet wachten tot alles weer wat groener en voller word. Moet geduld hebben…….. (zeggen ze) zucht. Maar vandaag nog geen regen gehad, dat scheelt….

43 opmerkingen:

  1. Geweldig mooie keuze! Wij moeten er zo ook nog 3 vervangen Gelukkig bevinden ze zich aan de zij -en achterkant van ons huis...Brrr, wat een lelijke dingen zijn het hé die blinkende tegels! Die foto ja haha, die had ik echt niet eerder durven tonen. Met mijn zwangerschap gaat het heel goed. De misselijkheid wordt al minder. Morgen alweer 15 weken. Mijn buik begint serieus uit te zetten, het valt nu al erg op omdat ik voorheen een super platte buik had!
    Fijn weekend
    Liefs Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hier heeft het al geregend ... ik hoop net als jij (en poes?) op het zonnetje. liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. concrete, helemaal van deze tijd, stoere vensterbanken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n vensterbank als jij had, hebben wij ook. Voorheen was het kozijn van het raam bruin gebeitst, maar sinds het vorige week donkergrijs is geschilderd valt de bruine vensterbank veel meer op. Jullie optie is erg mooi, alleen heb ik hier niet zo'n handige Frans :)!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat staat het mooi Lia! Het past helemaal bij jullie huis.

    Fijne avond & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Lia,

    Veel en veel mooier zo!
    En ik heb hier hagel gehad in de namiddag en bergen regen vandaag overdag....
    Maar goed, als je ziet dat de natuur toch aan het groeien gaat dan weet je zeker dat ie toch echt écht begonnen is.. de Lente!
    Groeten van mij,
    Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie vensterbank, wist niet dat deze mogelijkheid bestond, echt prachtig.

    (On)zichtbaar draad spannen waarlangs je de roos kunt leiden is misschien een idee?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een schitterende oplossing voor iets waar je eigenlijk nooit over nadenkt.

    Lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zoveel mooier!!

    Wat een goed bedachte optie van Claudia. Ben benieuwd wat jullie keus wordt.

    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Gaaf!
    Op maat gemaakt of moest ie ter plekke nog met de slijptol bewerkt worden?
    Miss Kitty, zit mooi mee te kijken op de binnenvensterbank :)
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verschil zeg!! Honderd keer mooier dan die glimglim gevallen!

    Fijne avond.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn prachtig Lia...hele goede keuze hoor......liefs fijn weekend. van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Lia, mooi zeg betonnen vensterbanken.
    Het kan mij ook niet snel genoeg gaan met al het groen, kan het haast de grond wel uit kijken, maar ja we moeten geduld hebben!

    Grortjes Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zeker mooi.... jullie vandaag geen regen..?? hier wel hoor.. had een nat pak vanmiddag..bah.. ben er klaar mee wil heel graag zon...

    Lieve groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, lijkt wel hardsteen. Wij hebben vorig jaar alle kozijnen en vensterbanken vernieuwd. Bij ons waren ze mat bruin met verfresten... We hebben nu gekozen voor zwarte, wel glanzend, ik vind het chique staan! maar dit is ook prachtig!!

    Hoop ook op een zonnig weekend,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig staat het! Past echt bij jou, zie de poes voor het raam zitten gluren lekker in het zonnetje! Groetjes en alvast een fijn weekend, Alie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een hele verbetering. Het aanzicht is veel mooier zo.
    En die groei komt wel hoor!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een verschil met de oude vensterbank.

    De vensterbank is prachtig!

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohh Lia,

    veel mooier, wij hebben ook van die foeilelijke glimmers, alleen dan gelukkig wel in het zwart, maar dit zou ik ook veel mooier vinden
    is het makkelijk te vervangen ?? of toch nog een hele klus
    elke dag word het wat groener in de tuin gelukkig, kunnen we weer heerlijk van genieten
    Fijn weekend gewenst
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het ziet er zo veel mooier uit, echt prachtig.

    gr Elisabeth
    http://kostbaar.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh wat een verschil.......zou je toch niet denken dat dat zo'n verschillend beeld kan geven.
    Ben benieuwd naar de oplossing van je roos, maar je bedenkt vat wel wat moois.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Idd hele mooie vensterbanken! Ik vind die gladde ook niet echt mooi, hou ook van een verweerde uitstraling! Ben ook benieuwd naar de bloei van je roos!

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een heel verschil, ik vind het zo ook mooier. Fijne dag nog,

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een vensterbak al niet kan doen he, een heel ander gezicht. Af en toe met een sopje en een bortsel eroverheen (om de groene aanslag te verwijderen) en je bent klaar. En idd na een poosje wordt de kleur steeds mooier, die venserbank gaat jullie overleven hoor ;) Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wij hebben dezelfde glimmende vensterbank maar nog nooit over nagedacht omdat te veranderen !
    Maar het staat echt heel mooi!
    En kijk die Miss Kitty nou! Zo zit onze Boomer nou ook altijd voor het raam!
    Ja en het groen willen we wel uit de struiken kijken hè
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hier net zo van die glimmende bruine tegels ,maar goed het is niet anders woningbouw hé .Maar hij is prachtig jullie nieuwe vensterbank !
    Fijn weekend !
    Liefs ida

    BeantwoordenVerwijderen
  27. hahahahaha sluit me aan bij de rest prachtig geworden zeg ...geniet er lekker van ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een verbetering Lia, echt zoveel mooier! Groetjes en een fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo Lia,
    Nou zeg, die zijn prachtig mooi, wat een verbetering. Die bruine glimmende tegels zijn echt veel minder...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  30. oh ja dit is echt veel mooier!!
    heerlijk hoor als straks alles weer lekker begroeid is, nog eventjes geduld!

    fijn weekend,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi hoor, die nieuwe vensterbank! Wij hebben ook nog van die 'prachtige tegels', maar wij hebben ze toen gewoon overheen geschilderd, in dezelfde kleur als de kozijnen. Je ziet er niks van! ;-)
    Hmmm... mss is het leuk om (roestige, want dat kleurt zo mooi aan je muur?) betongaas aan de muur te bevestigen en daar de roos tussen te laten groeien? Klimrozen hebben wel lucht nodig, dus wellicht het gaas met latjes o.i.d. bevestigen?
    Nou ja, jij komt er vast wel uit!

    Liefs, Marjolijn ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een verschil kan zo'n vensterbank dan maken; erg mooi!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat mooi die vensterbank, ik heb deze nog nooit gezien,of misschien nog nooit op gelet. Maar wat een verschil. Lekker stoer, echt mooi.
    alvast een fijne week.
    lieve groet Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het lijkt net blauwe hardsteen! Zo'n tegeltjesvensterbank hadden wij in het vorige huis ook... vreselijk zijn ze he:-) Dit is een hele verbetering en ook veel meer Lia-en-Jan-Proof!

    Liefs Juth

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw Lia, weet je hoe mooi! Gaaf he dat je, nu het huis van jullie zelf is, telkens meer van jezelf gaat maken. Echt super!
    Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. ha Lia,

    als groot fan van jouw blog wil ik je allereerst complimenteren met jouw prachtige huis! Je mag best weten dat ik juist doordat je niet in een enorme villa woont, maar in een 'gewoon' rijtjeshuis me enorm geïnspireerd hebt om niet te wachten op dat boerderijtje later...maar gewoon op de plek waar je nu woont je woondromen waar te maken! Ik ben nu zelf gestart met een blog. Het is me allemaal nog niet helemaal duidelijk hoe het werkt en wat alle mogelijkheden zijn. Zo wil ik bijvoorbeeld andere blogs die ik volg weergeven. Kun jij me vertellen hoe dat moet? Ik kan het op alle helppagina's niet vinden.. isschien vindt je het leuk om bij mij eens mee te lezen, al ben ik tegelijkertijd wat onzeker als ik al die prachtige interieurs van anderen zie!
    Hoor graag je reactie!

    hart gr Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi lia
    Mag ik vragen waar je de vensterbank vandaan hebt.
    Alvast bedankt chantal.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi Chantal,
    Ik weet niet of je dit nog leest, maar het antwoord is.
    betondingen.nl

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lia
      En wat een pracjt beest met zijn papiertjes :)
      Groetjes en ik blijf je volgen ;)

      Verwijderen
  39. Wat is dit mooi geworden, Lia. Heel veel beter dan dat het eerst was. Hier blijf jij natuurlijk nog heel lang wonen, dus dan geniet je er ook van. Prachtig!!
    Als je het zo op foto ziet, zou je zeggen dat jullie in een jaren '30 woning wonen en dat moet je hebben, toch..

    Je ziet, ik lees te laat je posten. Soms gaat het zo snel in de blogwereld.

    Ik wens je mooie dag, Lia

    liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wow ook toevallig zit ik nu met hetzelfde probleem, en zie daar de oplossing. Moet je de oude tegels eerst verwijderen? En is het zelf te doen? groetjes Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je moet idd eerst de oude verwijderen, en voor mijn man was het heel simpel te doen.

      Verwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia