donderdag 5 januari 2012

Mijn eerste interieur…..



Ik ben gevraagd door Amy van de blog The Loft of ik mee wilde doen met een idee van haar. Het idee is om iets te laten zien van je eerste inrichting. Foto’s heb ik wel, maar dan staan de meubelen meer op de achtergrond, omdat de foto’s meer gemaakt werden om het kind wat toen klein was en veel belangrijker.
Maar zal je in het kort vertellen wat wij hadden toen wij trouwden. Wij hebben vanaf dag 1 nooit een standaard inrichting gehad. Wij zijn nooit van die mensen geweest die alles in een winkel gingen kopen. We hadden toen al een oude buffetkast, en een oude tafel. Daar hebben we licht eikenstoelen met een biezenmat bij gekocht. De banken waren van bruin geschuurd leer, en die hebben we bijna 12 jaar in huis gehad, en de salontafel was een bielzentafel. Tv kast en steriokast hebben we toen al zelf gemaakt. De tv kast was het idee van een oude hoekkast. En in de gang stond toen een oude ladekast met een oude spiegel erboven.
De lampen die ik toen had, was een oude petroleumlamp, een oude schipperslamp en er hingen hier en daar wat lampjes boven een oud kastje of in een hoek van dat oude melkglas. Die hadden we dan weer in heel dun en heel dik glas. En jaja… ik had er toen ook nog een gehaakt randje omheen.

scannen0017
Ja, zelfs de gordijnen waren gehaakt. En de vensterbanken moesten groot zijn, want er moesten veel grote planten op kunnen staan. En frutsels in huis bestonden toen meer uit een letterbak, maatbekers, een koperen verfbrander, oude weegschaal, en ook toen al oud servies.
Ik vind dit echt een enige opdracht zeg….. Want er komen zoveel herinneringen boven.
Daarna hebben we tal van kasten in huis gehad, maar wel altijd oude kasten. En die konden we altijd goed verkopen, want anders hadden we het nooit gedaan. Moet zeggen dat een kennis van ons in oude kasten handelde, en dat maakte het allemaal wel wat makkelijker. De banken raakten echt helemaal op, het leer was  totaal door op div naden. Toen hebben we een groen geruit bankje en twee stoelen gehad. En dat was een miskoop. Zaten totaal niet lekker, en het was gewoon een verkeerde keuze. Daarna kwamen er twee lichte bankjes, en daar hebben we heel wat slaapuurtjes op gehad. Oh jee, als ik daar aan terug denk. En die hebben we zelfs goed verkocht toen we de bestaande bank gekocht hadden.
Maar wat er ook in huis stond, het was wel altijd mijn thuis met veel gezelligheid, en het was ook wel altijd een inrichting die niet iedereen had. Weet je dat ik zelfs een heuse toonbank in huis heb gehad. Een hele oude met van die panelen aan de kant van de winkel, en aan de andere kant zaten 9 lade’s. We hebben toen de middelste 3 lade’s weggehaald zodat daar een stoel kon staan. En dat was toen ons buro.
Door de jaren heen, heb ik het wel rustiger gekregen in huis. En deze sobere inrichting bevalt me zo enorm goed. Dat ik weinig meer zal veranderen. Ik sluit dan nu ook maar af met wat plaatjes van nu.
Want nu alles in huis weer schoon is, word er ook wat geschoven. Maar voordat ik dat doe  moet ik twee mensen kiezen die hier ook aan mee willen doen. En wie moet ik kiezen. Hmmmm….
1. Corine van Thuis, omdat ik wel wil weten of wij vroeger ook al dezelfde smaak hadden.
2. Lynda van Een klein stukje van mij, omdat ik ook altijd doe wat zij vraagt...)
Het is vrijblijvend, dus voel je niet verplicht…

053

 058 056
 055 062
En hier voel ik me heerlijk bij……

38 opmerkingen:

  1. OEF!!! dan moet ik in het ouderwetse archief duiken hoor :D....of er ook foto's zijn van ons allereerste interieur, ik ga zoeken naar foto's! GRAPPIG! Wordt vervolgd...ook ik luister;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig item dit!
    Ik zal eens kijken of ik morgen wat oude fotoboeken induik...
    Ik krijg trouwens geen bericht van deze post in m'n leeslijst..ik was op zoek naar je opdracht en nu kom ik in deze post..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke post... ik was 'm ook al bij Hennie tegengekomen! Grappig te lezen hoe het voorheen was... Toen waarschijnlijk prachtig maar inmiddels zo Not Done:-) Hier hetzelfde verhaal hoor, al was mijn eerste interieur natuurlijk nog maar 17 jaar geleden! Ook was toen het brocante nog niet zo 'hot' als nu en kon ik tenminste nog prachtige vondsten kopen voor een appel en een ei...

    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Lia,
    Bedankt voor je waarschuwing zeg! Het is inmiddels opgelost. Hij bleef maar doorrollen. stond op onverklaarbare wijze op de verkeerde instelling.
    mooi hoor je sfeertje helemaal genieten!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk zeg!
    Roept inderdaad ook herinneringen bij mij op toen ik net op mijzelf ging wonen. Ook ik heb nooit van die kant en klaar interieur setjes gehouden.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk om te lezen hoe je het vroeger had Lia...het haalt inderdaad wel herinneringen op, ik ga er nu zelf ook over nadenken :-)! Toch is bij mij het kleurgebruik nooit zo veranderd, gele wanden heb ik bijvoorbeeld nooit gehad!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha die Ria, de beste wensen voor het nieuwe jaar. Leuk verhaal hierboven. Grappig he om terug te kijken. Fijn dat je altijd een warm thuis hebt gehad en dat heb je lekker zelf gecreeert! Van harte gefeliciteerd met je zoon. Mooie dag gehad las ik, gaaf! Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. The most beautiful images !! Oh how I love your style and the way you present everything. Met rust en gevoel..

    Aina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. WAT EEN LEUKE GRAPPIGE POST!
    IK VIND JE LAMPJE GEWELDIG!
    ZAL HET NU OOK GOED DOEN IN 2012!

    IK WIL JOU EN JE GEZIN OOK NOG EEN GEWELDIG SUPER 2012 WENSEN!

    FIJN WEEKEND,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Allereerst, een heel gelukkig, liefdevol Nieuwjaar!

    Jeetje, wat leuk om te lezen! Oh, het lampje met het gehaakte kantje...het roept best wel herinneringen op, die ik eigenlijk al vergeten was. Leuk zeg!

    Het zat toen al in je, om je interieur te onderscheiden van het standaard.

    Er zullen nog veel leuke posten verschijnen in blogland.

    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk idee.
    Ik heb nog wel foto's van mijn allereerste inrichting.
    Ik weet nog,dat ik het leuk vond om mooie foto's te maken,zoals in de folders van meubelzaken.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lia,
    Wat een leuk idee van Amy, deze terugblikken naar het vroegere interieur. Ook mijn smaak is met de jaren wat veranderd, maar gezelligheid stond bij mij ook altijd hoog in het vaandel. Zelfs in tijden dat ik van een zeer kleine beurs leefde..
    Als ik dit bij jou lees, zie ik het bijna voor me, zo leuk.
    Ik wens je nog een heel fijne dag vandaag en alvast een mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hihi,, leuk dat kant..ook wij hebben nooit iets nieuws in huis gehad behalve de bank en tv..zelfs ons bed is oud..
    Je foto's zijn weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O GEWELDIG Lia !
    Ja nu ik het zo lees denk ik, oja die gehaakte gordijntjes! die halfjes toch he ? op roedes die had ik toen ook ,ooooo errug !
    Maar wel lachen hoor
    Leuk gedaan :)
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk zeg om over je eerste inrichting te vertellen.Wat een leuk lampje !
    En de laatste foto's zijn weer prachtig .
    Fijn weekend
    Lieve gr..ida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een grappig/leuke post,leuk om te lezen,....alvast een heel fijn weekend gewenst,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om te lezen...liefs fijn weekend van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik vind het een heel leuk idee.Je gaat even terug in de tijd van hoe ben ik ook alweer begonnen. Ik had het al gezien bij Amy.
    Fijne dag verder,

    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg leuk om te lezen!
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een superleuk idee van Amy, het roept idd herinneringen op.
    Gehaakte gordijntjes dat ken ik wel, heb er zelf ook vele meters van gehaakt.
    Ik heb ook nooit kant en klare setjes gehad en veranderde door ook spullen weer goed door te verkopen of op te knappen.
    Je heb nu een prachtige sfeer in huis Lia.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is toch wel heel leuk om te lezen. Grappig dat je altijd al je eigen ideeën had en gewoon deed wat jullie mooi vonden. Ik herken er zeker wel wat in. Vroeger kreeg ik nooit tegengas. Nu wel, vooral van oudste. Ik gebruik vaak dingen waar ze niet voor bedoeld zijn. Eerst krijg ik dan altijd commentaar, maar later is het opeens wél leuk. Haha.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om te lezen hoe iedereen begonnen is met z'n inrichting en hoe het door de jaren heen veranderd door ja, door wat eigenlijk.

    En dat je je lekker voelt bij je huidige interieur dat spreken je foto's ook weer helemaal uit. Het zijn weer plaatjes.

    Fijn weekend Lia,
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Gezellig dat jullie langs zijn geweest vanmiddag.
    Laatste 5 foto's heel mooi, helemaal mijn ding.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Grappig om te zien hoe het interieur door de jaren heen veranderd! Je huidige interieur ziet er sfeervol uit, kan mij voorstellen dat je je hierbij thuis voelt.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Die toonbank lijkt me leuk zeg!
    Vroeger vonden mensen m'n inrichting maar apart, nu hebben ze het zelf ook ;-)


    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ik vind dit zo ontzettend leuk!! ook bij mij komen allerlei herinneringen boven.. zoals de gehaakte randjes.. de brede vensterbanken die boordevol planten stonden..
    wat jammer dat je geen foto van de toonbank hebt, die lijkt mij helemaal geweldig!!

    fijn weekend!
    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Sommigen hebben 20 jaar (of langer) hetzelfde, maar juist leuk om bij anderen te zien hoe hun interieur door de jaren heen met hun is mee veranderd. Leuke blog, benieuwd of Corine en Lynda ook met iets heel anders zijn gestart dan ze nu hebben. Groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. O ja...ik heb net ook al even bij Corine gelezen! Wat een grappige opdracht inderdaad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja wat een leuke "opdracht"
    En zo te lezen had je toen ook al helemaal je eigen stijl
    Inmiddels ook bij Corine haar vroegere interieur post gelezen. Erg Leuk hoor!
    Heb zelf ook weer eens na zitten denken hoe we begonnen zijn! Het komt vanzelf weer boven drijven als dit soort dingen leest!
    Maar het valt mij op dat ik het steeds rustiger krijg in huis..... rara hoe zou dat nu komen?
    Zit hier soms ergens een inspiratie bron verstopt ;-)
    Liefs erika

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een leuke opdracht!
    Als ik nu hier om mij heen kijk, zie ik dat ik nog steeds heel veel spullen heb staan die wij 25 jaar geleden hebben gekocht, had net op mijn blog geschreven dat ik toe ben aan een nieuwe interieur.....nu weet ik het zeker!!

    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geweldige leuke opdracht!! Ik ben vandaag eens heel veel posten aan het lezen en kom er her en der ook tegen over de interieur van het verleden. Leuk ook om te zien hoe sommige interieurs zo op elkaar lijken en hoe het in de jaren zo veranderd is, tja wij mensen veranderen toch ook van uiterlijk..

    Leuk om je verhaal te lezen, Lia.

    Lieve groet,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hi Lia,

    ik vond het zo'n leuk item dat ik vanuit mijzelf al een item heb gemaakt, het leverde inderdaad weer veel herinneringen op.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Leuk die herinneringen, zo'n lampje had ik ook hangen maar dag met een kralenrand. Eerst een bandje gehaakt en toen de kralen franje eraan, wat een werk was dat.

    Groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Thank you for visiting No21 and sharing stunning photos and gorgeous cats. Have an inspiring 2012

    BeantwoordenVerwijderen
  35. ik zag ook deze post bij corine en verbaasde me dat jullie gewoon nog foto`s hebben van die tijd. Zo leuk om te zien hoe je interieur met de tijd mee verandert. Ik vind je draai kandelaar echt super mooi Lia, erg leuk hoekje zo!

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat leuk dat haar idee zo wordt opgepakt, heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. leuk om te lezen,leuk ide.Groetjes,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Jij bent altijd al in style geweest met je interieur, dat is aangeboren talent en gevoel voor kleur&spullen :)

    Kram/Marion

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia