donderdag 12 januari 2012

De kruik……



In mijn vorige post vertelde ik al dat ik nog meer had gekocht bij Karin. Ze had enige tijd geleden al eens iets laten zien van haar winkel (klik foto 4+5). En toen zag ik hem al staan. En toen ik haar winkel binnen stapte duurde het niet lang voor ik hem weer zag staan. Vond hem meteen iets voor mij, en had al wel diverse plaatsen in gedachten waar hij mooi zou staan. Maar hij is op een plaats gekomen waar ik eigenlijk helemaal niet aan gedacht had.

021
014
Hij staat op meer plaatsen leuk maar voorlopig staat hij hier….. en ik denk dat hij hier gewoon niet meer weg gaat.

016
De takken blijven hier veel beter in staan omdat de hals smaller is. En hij staat of hij voor dit plateau is gemaakt. Mooi mat met hier en daar wat ouderdomsplekken en met een handvat is hij gewoon perfect………..

023 015
 019 025
En de Vurule takken waren dan wel niet echt goedkoop, maar hoe lang gaan ze nu al niet mee. En nog steeds mooi.

Fijn weekend…

32 opmerkingen:

  1. Prachtige stoere kruik! Wat past hij mooi bij jouw interieur! Mijn moeder heeft dezelfde staan (in de tuin). Fijn weekend! Groetjes Els

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, wat een mooie kruik! Je noemt de naam van de takken die je erin hebt staan, maar die vind ik niet terug op de website Neerlandstuin. Heb je het wel goed geschreven? Is er ook een Latijnse naam van bekend? Ik zou die graag willen weten..

    groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ici j'aime l'ambiance, les photos la matière...un vrai plaisir
    amicalement

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die kruik is echt geweldig. En voor de kleur en vorm zou ik ook gelijk vallen. Je hebt 'm denk ik ook een mooie plek gegeven; zichtbaar vanaf veel plekken in huis. Een aankoop waar je nooit spijt van gaat krijgen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi doorleefde kruik stoere past uw interieur.ook prachtige kleur.Een fijne weekend.Hartelijk groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een mooie aanwinst Lia! Grappig dat je een heel ander plekje voor ogen had, dat gebeurt mij ook nog wel eens. Maar dat is juist ook het leuke...lekker schuiven en verplaatsten tot het naar je zin is!

    Een fijn weekend! Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hij is en staat prachtig....ennuh...ken je mijn bollen nog...na één jaar zijn ze nog mooi(er)....
    Fijn weekend, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja gewoon mooi.....!
    Helemaal goed.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige kruik.
    Ik hou ook zo van dat stoere. En dan die vorm en kleur.
    Geweldig. En wat een prachtige detailfoto's !
    Fijn weekend.
    Groetjes Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi sober in combi met de takken...helemaal goed toch? Fijn weekend en groet Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een pracht! En hij heeft dus 1 oor..apart!
    Hij staat daar super en waar is nu die andere, die vond ik ook al mooi :))
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw,wat een geweldige kruik,super mooi en heel mooi met de takken erin,...fijn weekend,......mooi Eva Cassidy,he,had gisteren een aantal liedjes op twitter van haar gezet,prachtige stem op het blog is het nog niet gelukt,helaas,van het weekend nog maar eens proberen,....XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi ....en stoer.....echt iets voor jouw !!....fijn weekend...liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Schitterende kruik.
    En mooi gefotografeerd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia, ik was al even niet op je blog geweest en heb net heerlijk bijgelezen. Moeder van een getrouwde zoon. Schoonmoeder nu dus ook. En Joep die zich verstopt boven een kast. Ligt wel lekker rustig denk ik, heeft hij een mooi overzicht op de wereld onder hem. De vaas met je ene handvat vind ik prachtig in je interieur passen. Groeten Anna Marie en een prettig weekeinde. (Ik zal weer vaker bij je langs komen.)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een mooie aanwinst en leuk dat je eigenlijk al een plek in gedachten had en hij nu ergens anders staat te pronken.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha ik kan weer ;0) en velen met mij.
    Wel zo gezellig!
    Wat dit nu weer was.........

    Maar ik kan weer.

    fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een superstoere combinatie, erg mooi, helemaal goed.
    Grappig dat zulke dingen hun eigen plekje vinden...

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben blij dat ik nu weer bij jou kan komen buurten. Gisteren kon ik jou blog maar niet in beeld gekregen. Dus ga zo even je andere posten bijlezen. Zou leuk zijn als we elkaar inderaad zondag nou eens treffen. Zwaai je even naar mij want ik weet niet hoe je eruit ziet haha. Ik heb lang donker haar en heb me zoontje Brent bij me.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een schitterende kruik! Kan me voorstellen dat je hier als een blok voor valt, zou ik ook doen. Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een mooie kruik Lia. Hij past perfect in je interieur!

    Een heel gezellig weekend!

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooi Lia!!
    Wat staat dat gaaf!
    Ik kan me voorstellen dat je voor die kruik bent gevallen.

    Ik wens je een heel fijn weekend toe!

    Lieve groet Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hier dan de Gea van G-STYLE ...

    Ik was het dus niet hier al eerder, ik las vandaag in de pauze je mail op m'n mobiele telefoon en had deze post dus nog niet gezien.

    Ik dacht ook dat het over iets ging van een tijd geleden ...

    Hoezo verwarring !

    Maar mooie takken hoor ,zoiets zou ik ook wel willen maar die zijn dus pas in juni weer te koop?

    Nou de kruik is ook een plaatje en helemaal mooi op z'n plek daar.

    Geniet ervan en fijn weekend alvast.

    hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Yes, ik kan weer een reactie plaatsen op je blog! Mooie kruikvaas Lia, de takken passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo Lia,

    Toevallig kwam ik via, via, op je blog terecht. Prachtige kruik! En een mooie blog! Ik ga je dan ook graag volgen.

    Fijn weekend! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat leuk dat je het noorden een bezoekje hebt gedaan, sneu dat sils home dicht was want daar had je wel heerlijk kunnen struunen;-)

    Je kruik is werkelijk prachtig, zo stoer, puur en sober....echt helemaal Lia. Maar wat lees ik nou, heb jij betaald voor deze takken? Joh...die kun je rond september zo plukken langs de bermen. Volgens mij zijn het gedroogde bereklauwen maar dan wel de kleinere. Rond het voorjaar zijn deze erg giftig maar als ze ingedroogd zijn is er niks meer aan het handje en kan je er lang van genieten, mooie droogtakken:-)

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo Lia,
    Prachtige vondst heb je gedaan bij de Tuinkamer. De kruik past echt helemaal bij jou. En op die plek staat-ie prachtig. Lekker laten staan dus, met die takken...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat mooi Lia, supermooie takken ook, een plaatje!
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  29. PERFECT! Ik vind de kleur ook zo mooi, ik kan me voorstellen dat je kriebels kreeg toen je hem in het echt zag. Hij heeft daar gewoon op jou staan wachten Lia! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hij is prachtig!!Stoer, oud,verweerd...De perfecte combinatie!!Geniet ervan.
    Lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig die combi stoere vaas met mooie takken. Ben ik ook nog naar op zoek, dwz, takken, de stoere pot heb ik reeds via Henny op de kast staan.

    Groet
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ga wat kippig door je posten heen... Heb gewoon te lang niet gereageerd en gekeken... Mooie kruik zeg, staat daar erg mooi. Weer pracht-foto's. Kan daar erg van genieten. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia