zondag 6 november 2011

Rozenbottels….


Mijn handen zijn zodanig hersteld dat ik weer mijn camera vast kan houden. Het kan ook zo lastig zijn als je zin hebt om iets te doen, en het dan niet kunt door de artrose in de vingers en de fybro in mijn lijf. Dus doe ik het soms gewoon en aanvaard de consequenties. Maar gelukkig herstelt het allemaal wel weer na een aantal dagen. En heb dan toch wel plezier om hetgene wat ik gedaan heb.
En gisteren heb ik de voortuin dan ook weer even aangepakt. De leilinden had ik al voor de helft gesnoeid en manlief heeft het klusje afgemaakt. En de annabellen vind ik prachtig in de zomer en ook nog wel in de herfst, maar als we verder in de tijd komen dan ben ik ze zat, en gaat de schaar erin. En dan komt er weer een klein buxusvlakje tevoorschijn met in het midden een mooie franse vaas.

093
In die vaas (hoe kan het ook anders) staan wat perentakken, en die heb ik nu gecombineerd met wat grote rozenbotteltakken. Binnen kan ik ze niet meer hebben omdat ons Joepje ze vernielt en opeet….

099  098
En zoals je ziet kan ik ze vanuit de kamer toch zien, en dus van genieten. In de hoeken van het grote buxusvlak staan de pluimhortensia’s met wel wat gedroogde pluimen.

110
Aan een kant van de tuin staat een haag van coniferen, met daarvoor een oud bankje en een vrouwenbeeld. Een beeld wat we al jaren hebben, en altijd wel ergens een plekje in de tuin heeft.

113
En zo heb ik weer rust in mijn tuin.

FIJNE WEEK…..

41 opmerkingen:

  1. Wat een mooi herfsttafereel heb je ervan gemaakt, zo met die rozenbottels.
    Ooh, en je durf de Annabellen wel af te knippen? Ikke niet hoor, zónde! Er gaan nu nog steeds wat knoppen open; dus daar geniet ik nog maar eventjes van.
    Fijn dat het nu wat beter met je gaat. Dat je dan bijna niks kan doen, is niet niks he. Nou ja, dan heeft Joep misschien ietsjepietsje meer aandacht van jou :-)
    Fijne zondag nog, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg die takken in je tuin-vaas, kun je er elke keer als je naar buiten kijkt, toch van genieten! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat staat dat mooi die perentakken met de rozenbottels in je Franse vaas. Ik hou van die grillige vorm van die perentakken.
    Ook heb je een prachtig beeld, ik vind dat altijd mooi staan in een tuin.
    Wat fijn dat het nu weer wat beter gaat met je handen, niet zo gek dat je er zo'n last van had na al dat snoeiwerk bij je achter.
    Wij gaan van de week ook de Leilindes snoeien, het laatste blad is er nu bijna vanaf.
    Ik wens je een fijne avond Lia.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi gedaan Lia en die kleine rakker Joepje is een dot om te zien.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O Lia, knip jij de Annabellen vaker al voor de winter af? Ik wilde het nu ook al doen, ze hangen zo rommelig..maar was bang dat ze dan misschien doodvriezen..
    Het ziet er weer netjes uit meid :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet lachen om Joep. Zo gaat dat hier ook, dus heel herkenbaar. Mijn bloemen staan altijd buiten op de tuintafel.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig hoe je het allemaal weer zo mooi en sfeervol hebt gekregen, wat snoeiwerk doet goed daardoor krijg je de ruimte in je tuin die in dit jaargetijde nodig is.
    Mooie plaatjes en je rozenbotteltakken hebben nu een ereplaats...

    Fijne week,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia, wat fijn dat het weer wat beter gaat en je kan genieten van fotograferen. Hier vanmiddag ook de Annabella's geknipt. Ik was er zelf later mee dan vorig jaar. Maar net wat je zegt op een gegeven moment worden ze me ook te rommelig.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lia, wunderschön und sehr sehr harmonisch. Deine Bilder sind sehr ansprechend. Schönen Abend, Nik

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tja ik herken dat wel....als ik dan de ramen heb gezeemd zoveel voldoening....maar ohhh zoveel pijn in mijn lijf een paar dagen......maar vind alles net zo leuk om te doen als jij....ook ik heb fybro.....yakkes he???....mooi je vaas zo !!! geniet van een heerlijke zondag verder...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tuin heb je toch! Ik vind het effect van het beeld voor de heg ook geweldig. Heel sfeervol.
    Fijne avond nog.
    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat vervelend dat je zo'n last van je handen hebt gehad, gelukkig gaat het nu wat beter. Je takken staan prachtig in de buitenvaas en fijn dat je er van binnenuit toch van kan genieten. Fijne avond. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat ziet er mooi uit ! De Annabellen snoei ik meestal in het voorjaar, misschien ook maar eens in het najaar proberen, want het is inderdaad niet mooi om de hele winter tegen die bruine bollen en stengels aan te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi de franse vaas met takken! Zo kun je er toch van genieten! Sterkte met de lich. klachten.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gelukkig lieverd, dat je weer wat meer met je handen kan, en die ellendige Fibro: zeker met deze hogeluchtvochtigheid. Hier ook gewoon ouderwetse sokken hoor, lekker warm. Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi hoor, de rode bessen van de rozenbottel staan prachtig in de Franse vaas. Gisteren heb ik ook flink gesnoeid in de tuin...als het mij te vol of te lelijk wordt, moet het er uit. En dan staat de tuin er meteen een stuk fraaier bij.

    Ik wens je een hele fijne avond!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat n mooie tuinfotos !
    Heb jij je annabellen al gesnoeid ?
    Ik snoei ze altijd in het voorjaar en heb ieder jaar prachtige bollen maar net wat je zeg ,zoals het er nu bijstaat ....grrrr
    Kheb het onlangs nog es opgezocht op internet want ik dacht ik ga ze toch nu maar snoeien maar ik moest wachten tot het voorjaar stond er
    Dus nu vraag ik me af:snoei jij ze altijd in het najaar ? dus dat kan geen kwaad?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige vaas, schitterend beeld en wat een mooie tuin.....fijne avond en groetjes van Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je bent een doorzettertje hoor Lia, knap dat je dan toch van die GROTE klussen aanpakt. Maar ik kan het me het ook heel goed voorstellen dat je het toch doet ondanks.......

    Fijn te lezen dat het nu gelukkig weer wat beter gaat met je handen. Zie trouwens dat je mooie Franse vaas dezelfde is die ik ook in de tuin heb staan, alleen heb ik er nog een hoge sokkel onder. Wat zijn ze mooi hé. Je tuinbeeld vind ik ook fantastisch mooi en straalt zo heerlijk rust uit.

    Jammer dat de botteltakken een lekkernij voor de poezen zijn, [hihi] maar zoals je het nu hebt en van binnenuit alles goed kan zien en genieten, is het ook bijzonder fraai om te zien.

    Erg mooi je foto's!!!

    Geniet van een fijne week,

    Liers Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Fijn dat het weer beter gaat met je Lia, het is altijd vervelend als je lijf niet wil wat je hoofd graag wil doen.
    Ja die Joep, dat zal nog wel even duren voordat hij dat niet meer opeet, zo zie je maar dat met zo'n ukkepuk ook dingen weer anders worden.

    Schitterende foto's heb je weer gemaakt, heel mooi. Ik heb weer zitten genieten.
    Ook wij hebben dit weekend de leilinden gesnoeid.

    Fijne avond
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,

    Fijn dat het weer lukt om werk in de tuin te doen! Je takken in de bokaal vind ik prachtig staan.

    Een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige tuin heb je.
    Hier nog zo'n perentakken "gek".
    Ik heb ze aan de muur gehangen, kijk maar:
    http://brabbelsenkiekjes.blogspot.com/2011/01/beetje-van-mezelf-en-een-beetje-van.html

    Nu opzoek naar een mooie stronk/tak om wat buisjes aan vast te binden en die te vullen met wat water.

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo mooi weer jou foto's van een prachtige tuin. Je ziet ieder nadeel heeft ook een voordeel Als die kleine belhamel niet met je takken zat te donderjagen. Had je niet zo'n plaatje in je vaas gehad. Beeldschoon.

    Ps toch nog even kijken op mijn blog foto's huis staan onder KLIK. Zo anders dan jullie evenwichtige paleis..... Leuk om dat te zien...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia,
    Wat fijn voor je dat je handen weer genoeg genezen zijn, om weer wat te doen. En om een camera te hanteren moeten je vingers toch wel weer lekker soepel zijn...
    Wat zijn die perentakken toch enorm decoratief. En zo met die rozenbotteltakken erbij, helemaal... Prachtig plaatje hoor.
    Ja, die Joep, daar zul je best je handen vol aan hebben voorlopig. Die blijft natuurlijk nog steeds lekker onderzoeken en zijn grenzen verkennen. Heerlijk hoor... Heeft je tot nu toe al een schat aan mooie foto´s opgeleverd. Dat dan weer wel.
    Lia, ik wens je een heel fijne week, maar doe wel rustig aan hoor.
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O heerlijk om lekker in je tuin bezig te zijn hè! Hier de annabellen nog niet gesnoeid, heb me laten vertellen dat er schimmels in kunnen komen als je ze in 't najaar snoeit.... en ik vind het zo mooi als het gevroren heeft en de bruine bollen hebben een wit laagje!
    Ach, zo heeft ieder zijn eigen manier toch, geniet van je mooie tuin!

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig de grote vaas met peren- en rozenbotteltakken; een fijn sfeerplaatje om van binnenuit van te genieten.

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Lia,
    Prachtig je pot met die rozenbottels en takken!
    Gelukkig dat je weer wat kunt ondernemen en je weer met je camera aan de slag kan, want stil zitten is niks voor jou volgens mij!
    Ik heb weer genoten van je mooie plaatjes!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat heb je je tuin er prachtig bij staan, Lia. echt een plaatje. En je vaas, die is helemaal top. Zo zou ik er maar al te graag een in onze voortuin hebben staan. Maarja zo bij jouw kan ik er ook van genieten...
    Heel veel sterkte met je handen, en ondanks dat heb je toch prachtige plaatsjes geschoten!!

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Móói die rozenbottels en takken in die grote vaas !!!
    Zo kun je er tóch van blijven genieten :-)
    Lastig als het lijf niet wil wat jij wilt
    ik herken dat helemaal ;-) Grrrr...
    Gelukkig gaat het nu weer beter met je handen.
    FIJNE AVOND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat fijn, dat het je weer beter gaat!
    Prachtig ziet dat uit, buiten, die takken!
    Doe niet te veel!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk hoor als je tuin weer helemaal is opgeruimd. geniet ervan. Wat een prachtige vaas staat er in de voortuin. En dan die perentakken met rozebottels. Heel mooi.
    Groeten Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gelukkig dat het met je handen beter gaat...en dat je weer mooie plaatjes kan schieten, waar wij weer van kunnen genieten!!! Heerlijk he, als je tuin weer winter klaar is.

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie sfeerfoto,s weer van je voortuin!
    Stoer hoor die franse pot met rozenbottels!
    Ik heb de Annabellen ook allang afgeknipt hoor ,Veels te rommelig anders!
    Fijn dat het weer beter met je gaat en groetjes aan die rozenbottel eter!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooi plaatje, die perentakken met de bessen. Heerlijk om daar naar te kijken. Het beeld vind ik ook erg mooi. Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat.

    een fijne week,
    lieve groet martine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. wauw!! dat ziet er echt prachtig uit zeg!!
    en zo'n vaas.. zucht.. die staat al heel lang op mijn verlanglijstje maar ze zijn zooo duur!!!

    fijne week en sterkte met alles!

    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hoi Lia,
    Ik las dat je last van je handen hebt. Zelf heb ik spasmen in mijn rechterhand dus fotograferen en dan met name de kleine dingen, details of de camera stil houden is soms lastig haha. Maar ik heb nu voor het eerst met een statief gewerkt. Werk jij er wel eens mee? Misschien het proberen waard. Ik heb hem voor mijn rolstoel neergezet en kon rustig de knop op de zelfontspanner zetten en wachten tot dat hij een mooie foto nam.

    Maar je foto's zijn weer mooi.

    Geniet van je dag!

    Groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dan heb je al heel wat tuinklusjes gedaan Lia, lastig dat er elke keer toch een halt word toegeroepen omdat het even niet meer gaat he (ik heb dat met mijn rug en gewrichten)
    vroeger was ik gewend om overal als een wervelwind doorheen te gaan, maar dat lukt echt niet meer
    vind je takken erg mooi, zo kan je ervan af de bank toch van genieten
    groetjes en een fijne dag
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hoi lieve Lia,

    Bedankt voor je berichtje. Ik kom vaak op je site om zowel naar je mooie foto's te kijken als naar je muziek te luisteren die je hier hebt.

    Tijdens de kerst creaties had ik geen statief tot mijn beschikking. Dat kan je dan ook zien omdat de foto's niet geheel scherp zijn.

    Morgen ga ik met de fotoklas fotograferen bij GLOW in Eindhoven. Dat word dik inpakken wat met koud weer heb ik altijd meer last van mijn spieren en ik zit stil in de rolstoel. Maar goed ik ben blij met een paar mooie plaatjes haha.

    Ik ga je een fijne dag toewensen. En super leuk dat je een berichtje op mijn blog hebt achtergelaten.

    Lieve groetjes, Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Lia,erg vervelend van je handen maar,ik heb enorme bewondering voor je doorzettingsvermogen en,wat ziet het er allemaal mooi uit,je vaas in de tuin met de takken,echt geweldig,......hele lieve gr van ons,......xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Mooie sfeerplaatjes heb je weer gemaakt. Ik hoop alleen dat je nu niet heel veel pijn hebt van het werken in de tuin. Als je tuin rustig is, is je hoofd dat vaak ook. Tenminste dat ervaar ik zo. Lekker in de tuin rommelen en dan binnen bij de tuindeuren genieten van de wintertuin onder het genot van een kopje koffie. Geniet van je tuin en van je weekeinde! Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lastig als je dingen wilt en geduld moet hebben tot het weer gaat. Gelukkig gaat het ook weer.

    Die Joepje toch, nou ja buiten staan ze ook mooi en blijven ze waarschijnlijk langer goed (als de vogels ze niet ontdekken)

    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia