zaterdag 26 november 2011

Herhalen…..


Voordat jullie verder lezen wil ik eerst de nieuwe volgers welkom heten. Want wat zijn dat er veel. En ik zou graag bij jullie allemaal willen kijken en lezen maar helaas lukt dat me niet, want dan zou ik er een dagtaak aan hebben om dat bij te houden. Soms lees ik en plaats ik een reactie en soms ook niet. Maar ik probeer wel altijd degene die me een vraag stelt om die te beantwoorden. Want er zijn buiten het bloggen om gewoon nog zoveel dingen die ik wil doen en waar ik van wil genieten. Een keer heerlijk naar de stad, of een lekker bakkie koffie drinken bij een vriendin, wandelen of gewoon met een goed boek op de bank en kijken naar de vorderingen in het huis van onze zoon. En als je daar dan de dagelijkse dingen bij optelt, en het feit dat ik de laptop ook nog eens moet delen met manlief, dan is de tijd zo voorbij…
En over vragen gesproken, soms krijg ik opeens nog een mail van iemand die de reportage in de WLS heeft gezien. En wat ze me behalve kleurnummers ook veel vragen is, hoe mijn badkamer eruit ziet. Nou, ik kan jullie zeggen dat die héél klein is en schoon, maar totaal niet fotowaardig. Het was ooit een klein hokje met een lavet, je weet wel zo’n grote kuip waar je heel makkelijk je kinderen in kon wassen. Die is eruit gesloopt en nu is het nog steeds een klein hokje maar dan voorzien van tegels en een douchebak, en er tegenover een simpele wastafel met een grote spiegel tussen de muren zodat het nog iets groter lijkt. Ooit is hij weleens voorzien van een nieuwe tegel omdat we een lekkage hadden, maar groter is hij nooit geworden. Die mogelijkheid is er wel, maar dan heeft onze zoon geen kledingkast meer. Maar wie weet in de toekomst……

033
De deur naar de “badkamer”. En een nisje die voorzien is van een louvredeur waar de handdoeken e.d liggen, en daarachter de vaste kast van de slaapkamer. En dat is dan ook meteen het stuk wat bij de douche zou kunnen komen.
En ook de vraag hoe nu eigenlijk de indeling van ons huis is. Wel die is verre van origineel. Toen wij 31 jaar geleden dit huis toegewezen kregen hadden we dus die kleine douche, een kleine en een iets grotere en de grote slaapkamer. Verder een vlizotrap naar de zolder. Geen verwarming, en beneden een gang met een deur naar de woonkamer en naar de kleine keuken, en de toilet en de kelder (dat dan weer wel). In de kamer zat een tuindeur, een schoorsteen en twee vaste kasten (die 60 cm in de kamer vielen) en waarvan er een in de kamer te openen was en een die je in de keuken kon openen, en daarnaast een deur van de kamer naar de keuken. Dus als je dan de deuren telt in een kamer van 3,40 breed en 6.00 lang en op de enige muur ook nog die schoorsteen, kon je het wel klein noemen.
We hebben toen meteen de kasten verwijderd en een open keuken gemaakt, schoorsteen verwijderd, deur van de gang naar de kamer dicht gemaakt. En toen was het toch een heel aardig huisje. Later hebben we een vaste trap naar de zolder gemaakt en daar ontstond een leuke vierde kamer. Ok, niet groot maar alle drie de boys hadden een eigen kamer. Maar de keuken was toch wel erg klein, en je moet je voorstellen dat ik naast de wasbak aan iedere kant zo’n 40 cm aanrecht had. En als je dan daar ook nog een koffiezetapp op had staan bleef er helemaal niets meer over. Dus later hebben we er een behoorlijk stuk aangebouwd, maar wel in 2x omdat het de eerste keer niet zo groot mocht.
En omdat ik merk dat de nieuwe volgers niet door die 3 jaar heen spitten, ga ik af en toe in herhaling. Om te beginnen met de kledingkamer.
003
Dit was dus de kleinste slaapkamer en daar hebben we een kastenwand gebouwd met oude kaststellen, een heerlijke luxe zo alles bij elkaar.

026
Met aan de andere kant, de paspop een oud stoeltje en achter de deur een kapstokje.

041
En op de vensterbank een houten doosje voor sieraden en een klein oud parfumflesje.

FIJN WEEKEND…

Ik kreeg onlangs ook nog een award, van Debby van Happy Living. Ik wil je daarvoor bedanken maar doe liever niet mee.

31 opmerkingen:

  1. Geef niks hoor die herhaling Lia! Ik geniet er toch wel van!

    Onze douche is ook klein (2.75 bij 1.05)Incl inbouwkast van de slaapkamer ernaast. We hebben erwel een toilet op dat is dan wel weer fijn!
    We gaan hem opknappen, alles is inmiddels 20 jaar oud en nooit eigen keus geweest(we wonen hier 16 jaar)maar helaas groter worden is geen mogelijkheid maar meubel sanitair en wand en vloertegels zijn uitgezocht ! Nu het breken eerst nog ;-(..... maarja dat moet toch eerst voordat het weer mooier wordt ;-)
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ga jij maar gerust in de herhaling hoor, dat vind ik helemaal niet erg. Een mooie kans om nog eens een blik te werpen in je mooie huis. Marjolijn hadden het laatst over je pracht-paleisje en vroegen ons toen af hoe jouw badkamer zou zijn, omdat we daar inderdaad nog nooit iets van gezien hebben. Daar hebben we nu dus het antwoord op. Onze badkamer is trouwens ook niet blogwaardig, wit, schoon...en saai :-)!

    Ik wens je nog een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben al een tijdje niet mee bij je langs geweest jammer want ik heb dus een hele boel mooie plaatjes gemist. Die joep van jouw is er een van. Wat een fotomodel. Ik ga snel verder lezen.
    Fijn weekend,
    Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herhaling of niet...het blijft erg mooi om even met je mee te mogen kijken! Jullie hebben er iets heel wat moois en heel eigens van weten te maken. En dat alles is wel heel speciaal bekroond, met een prachtige reportage in de "WLS". En wat betreft het bloggen..er is "zeker weten" zoveel meer. Maar ik begrijp je wel gevoel wel een beetje, maar dan moet je er inderdaad de hele dag voor gaan zitten. Ik kom op mijn manier, zo nu en dan gewoon gezellig bij je aanwaaien hoor.

    Een heel gezellig weekend!

    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn dat ik welkom ben op je blog hoor:)))
    Het moet geen dagtaak worden om alle nieuwe volgers weer te volgen, ik kijk lekker bij jou en ik geniet en daar is het me ook om te doen.
    Gisteren even in jouw favoriete bloemenwinkel geweest, ik was in Ochten, dus even rondkijken en natuurlijk kopen...een heerlijke sfeer.
    Je badkamer hoeft niet groot te zijn, als het maar schoon is, ha, ha...

    Wens je een fijn weekend,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om te zien allemaal.....
    groetjes esther
    www.sensemaison.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om zo achter de geschiedenis te komen van al die ruimtes in jullie huis!
    Sommige ruimtes zijn inderdaad niet fotowaardig, bij ons ook niet. Houden zo he! :-)
    De foto's die je nu geplaatst hebt zijn wél weer heel erg mooi.
    Dankje voor je korte rondleiding! :-)

    Fijn weekend, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lia, leuk weer een rondje door je huis, ik kijk weer graag even mee. Groetjes en fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi Lia! Helemaal niet erg hoor die herhaling. Ik volg je blog al een hele tijd, maar sommige dingen ben ik toch weer vergeten. De kastenwand vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het blijkt leuk om je blogjes te lezen over vroeger, de indeling doet mij erg denken aan onze vorige woning (huur) maar toen wij deze betrokken was hij gelukkig gerenoveerd, wat inhoudt dat de kachel waar jij het over hebt bij ons er al uit was. Betreft de indeling komt hij overeen hoe jullie het vroeger hadden. Zelfs je voordeur heeft dezelfde kleur (tenzij je al een andere hebt gevonden?) Ik vind jouw huis echt het een inspiratiebron ongeacht wat voor een huis je ook hebt.


    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om zo de indeling te lezen zoals je in het huis begon.

    Je huis is ontzettend mooi geworden. Als ik de foto's hier in de rechterkolom bekijk is het genieten in jouw huis en een heerlijk thuis om in te wonen.

    Het leuke vind ik ook dat jullie, jij en je man, het sámen mooi maken, hij de technische kant en jij de vrouwelijke hand van de kleuren, de sfeer en de mooie spulletjes verzamelen... en de badkamer... Ooit met dat stukje extra erbij, wordt vast ook een pláátje waar je heerlijk van kan genieten.

    Een hele fijne zondag morgen, liefs Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Lia,
    Wat leuk om zo te lezen over de geschiedenis van jullie huis, vanaf het moment dat jullie er zijn komen wonen.
    Toen ik pas jouw blog ontdekte heb ik wel de tijd genomen om vanaf je eerste post terug te lezen. Ben zeer onder de indruk van wat jullie allemaal gedaan hebben. Ik vind je huis echt prachtig geworden, een echt heerlijk thuis...
    Leuk om de kledingkasten weer te zien. Wij hebben veel van die ´oude´ deuren gezien bij Burbri Int. waar we onze kast en de oude franse luikjes hebben gekocht. Toen is er al een plannetje bij me gaan broeden om onze woonkamerdeur naar de hal te vervangen door zo´n oude deur... Maar first things first, eerst de lopende projecten maar eens afwerken...
    Ik wens je een heel fijn weekend Lia,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ha, een kledingkamer klinkt héél erg geweldig. En die ziet er ook nog eens prachtig uit. Jullie hebben echt zoveel gedaan in het huis. Alles heeft jullie stijl gekregen. Gelukkig kon je meer ruimte maken door de uitbouw van de keuken en een slaapkamer op zolder. Toch vind ik klein wonen geen belemmering om er iets bijzonders van te maken. Dat is jullie zeker gelukt.
    Wens je een fijne zondag.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo andere Lia,
    Eindelijk heb ik weer eens even tijd om bijtebloggen....
    Het zijn hectische weken met een winkel vol kerstspullen.....
    Maar ik heb nu even zitten genieten van jou sfeer, ik vind hem super!
    Leuk ook die "herhalingen" want inderdaad ga je niet 3 jaar terugkijken op een blog en eigenlijk mis je dan heel veel moois....
    Dus bedankt weer voor je inspiratie!
    liefs
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te lezen dat jullie huis in het begin ook nog geen verwarming had ,ons 1ste koophuis had dat ook niet nml ,hebben we allemaal zelf gedaan ,als we achter ons kijken wat we allemaal al niet hebben geklust in onze 3 huizen ,pfff ,maar ik zie het altijd als een uitdaging maar ja we worden nu een dagje ouder he ?
    Fijn Weekend
    lieve gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt zo'n mooi huis......fijn weekend.....liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dankjewel,voor je rondleiding.
    Die kasten zijn echt te gek.
    Erg mooi gemaakt.
    Ook ik volg je nog niet zo heel lang,maar kom wel
    dikwijls bij je kijken.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Nice clean and organized lines. Like it very much thank you for repeating. I totally love your dress forms.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die kastenwand ja...zit nog in mijn geheugen gegrift, prachtig!! Fijne zondag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ik nu grappig vind, het besef komt nu pas binnen, is dat ik altijd heb gedacht dat je in een KAST van een woning woont. Zo prachtig en sfeervol heb je alles ingericht en je foto's stralen altijd rust en ruimte uit. En dan blijkt nu dat het in beginsel een "klein" huis was. Geweldig hoe je met de ruimtes om bent gesprongen. Geniet van je weekeinde! Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige kledingkamer. De deuren zijn echt prachtig.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Leuk om te lezen Lia hoe je huis er uit zag ,maar nu is het een juweeltje om van te genieten !
    Fijne zondag !

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lastig hè om in woorden de indeling van je huis te schetsen ;) Maar de foto's zijn weer veelzeggend!
    Fijne zondag Lia! Wij hopen er nog even uit te kunnen, maar het is hier stormachtig en het regent..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk om de foto's nog 's te zien. Ik snap dat je met zoveel volgers niet overal 'langs' kunt gaan.
    Ik voel me vaak al een beetje schuldig dat ik het niet bij kan houden...

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Soms is het goed de "bovenkamer" weer even op te frissen ;-)
    Ik heb in ieder geval weer GENOTEN van je prachtige huis.
    Groot of klein dat zegt écht helemaal niets !!!
    Voor ons is groot wél gemakkelijk i.v.m. mijn rolstoel. Anders knal je overal tegenaan hihi
    FIJNE ZONDAG Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je Lia, voor je mooie reactie op mijn blog over het boek. Jeetje joh, wat heb jij veel volgers, maar je maakt dan ook een heel mooi blog met hele mooie foto's! Hartelijke groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk Lia, dat je zoveel nieuwe volgers hebt! Tuurlijk moet je dan eens dingen herhalen, maar dat is ook niet erg, vind ik. Zoals je jullie huis beschrijft lijkt het heeeel veeel op ons huis, wij hebben ook nog steeds die mini badkamer, geen foto waard inderdaad, en nog steeds een vliesotrap naar de zolder.
    Fijne avond wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk om de indeling van je huis even op je blog te delen. Ik ben ook een nieuwe volger en lees je posten met veel plezier. Je stijl is mooi en sober.
    En groot of klein maakt niet uit, het gaat om de sfeer en het gevoel !
    Fijne avond en groet van Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bedankt voor de herhaling hoor....en de luxe van een walkinn closet, heb je toch maar...het ziet er allemaal heeeel netjes uit...en lekker muziekje erbij...
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Vinden we niet erg Lia... een herhaling in deze sfeer!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk hoor om weer even rond te neuzen. Ik volg je al lang maar kan toch echt niet al die interieurs van alle blogsters onthouden...dus af en toe een herhaling is ook voor de oude getrouwen prima! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia