dinsdag 1 november 2011

Buiten bezig zijn……


Wat hebben we toch een heerlijk weer. Vandaag 1 November, en ik sta in een shirt buiten te werken. Doordat we het nogal druk hebben de laatste tijd had ik nooit meer verwacht dat er nog zoveel opgeruimd zou worden buiten. Maar met dit mooie weer ben ik al weken steeds ieder vrij uurtje buiten bezig.
Waarmee…. Nou ook wij hebben natuurlijk een achterom, de meeste huizenrijtjes hebben een keurig tegelpad waarmee de bewoners hun schuur en tuin kunnen bereiken. Wij hebben een grindpad wat alleen toegankelijk is voor ons en straks voor onze nieuwe buren, (zaterdag is het open huis..) Maar naast dat grindpad staat een eeuwenoude meidoorn als afscheiding met onze achterburen, heel vervelend kan ik je zeggen. Je wilt niet weten hoeveel lekke banden we al gehad hebben. Een heg die officieel van onze achterbuurman is, en die wij al 32 jaar geknipt hebben. En de buurman wilde die eruit hebben zodat zijn nieuwe haag beter gaat groeien. Helemaal niet erg en Lia stelt voor om aan onze kant wel te helpen…… Iedere week knipte ik de kliko’s vol met doornentwijgjes. De Vlierbes die er doorheen groeide knipte ik in stukjes en gingen in een vuilniszak. Grote stukken zaagde ik af zodat ik er beter bij kon. En nu is de hele heg geknipt en staan er alleen nog maar de boomstronken en hedera die daar zomaar opeens ging groeien. Maar je begrijpt dat ik die stronken aan de mannen overlaat hé. Want eerlijk gezegd, heb ik wel last van mijn handen. Hoezo, eigenwijs…..
002
Je ziet dat er al gedeeltelijk een nieuwe heg staat en de nieuwe aanplant is ook al behoorlijk gegroeid.

004

En vandaag heb ik met de mannen alles in de kar geladen en weg gebracht. En sommige takken toch maar even thuis gelaten, want takken en ik hé….  Maar klaar zijn we nog niet.
Wat zal het straks een mooi opgeruimd pad zijn, wat toegang geeft naar onze tuin. En buurman blij en wij blij….wat wil je nog meer.
Maar dit alles zorgt er wel voor dat ik ‘s avonds geen letter kan typen. Dus ik houd het nog heel even bij alleen lezen….

Fijne week…..

34 opmerkingen:

  1. Opgeruimd staat netjes Lia :-)! Hier moet nog het nodige gedaan worden, maar sommige struiken staan er nog zo mooi bij dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen om al flink te snoeien!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ooo, wat een metamorfose... wat een klus... Ooo, je zal wel gesloopt zijn. Tuurlijk krijg je wel energie van het mooie resultaat en het idee dat die vervelende lekke-banden tijdperk afgelopen is. Maar oooo wat heb je een klus geklaard, samen met de buuf natuurlijk.

    Nu laten de heren het sjorren van de rest doen, kan jij wat leuks met die takken doen!

    Fijne avond, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik voel de takken in mijn hand, oei vermoeiend werkje met wel een heel opgeruimd gevoel.
    Moet heerlijk zijn om een ruime doorgang te hebben, flink van je.
    En wat je met die takken gaat doen???Ben heel benieuwd.
    Lees rustig en geniet van je avond.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pfff meissie wat een werk zeg......nou rust maar lekker uit hoor.....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een vreselijke klus. Maar jij hebt in ieder geval een mooi opgeruimd pad. Rust lekker uit.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  6. och wat n werk !
    Meestal voel je het pas als je klaar bent he ?
    Ik wil dolgraag 2 (mega grote)bomen weg hebben uit de voortuin ,maar hubbie ziet het niet zitten ,we hebben hier ooit al es zo n grote boom weggehaald en nog (nou ja als t aan mij ligt dan)2 te gaan
    Maar o o wat n werk
    Maar zelfs een buurman wil ons wel komen helpen ,ach met zn 3tjes is ie toch zo weg? (hmhm !)kga hubbie nog maar es lief aan kijken
    (want ja als die bomen weg zijn heb ik dus weer wat anders in mn koppie )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. haha..ik dacht eerder dat je niet vertrouwd was met die takken omdat je alles mee in huis wil slepen:-) Je kan toch alles gebruike nietwaar?

    Opgeruimd staat netjes ennehh....voor een ruitjeswoning vind ik toch dat je heel landelijk woont, zoveel groen heb ik hier rondom ons vrijstaande huis niet hoor:-)

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk weer hebben we toch..Dat was een hele klus, maar straks geen lekke banden meer en een opgeruimd pad. Met wat takken kun je vast weer iets mooi's maken! Nu maar even handjes rust geven en lekker bijlezen!
    Groet van Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb jij hard gewerkt !! Ben zelf ook het hele weekend in de tuin bezig geweest, heb nu nog last van mijn rug, maar het is heerlijk om zo buiten bezig te zijn, jij ook een fijne week,
    groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een klus Lia, maar ik moet eerlijk zeggen dat het er geweldig uit ziet. Je had natuurlijk het weer mee hè, want het was geen straf om buiten te zijn vandaag.

    Lieve groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nouh Lia ik kan niet zeggen dat je niets hebt gedaan ;-)
    Menslief is dat werk voor een vrouw hihi
    Oons bint eig'nwies zeggen we hier in het twentse land !!!
    Wahah wat geeft dat een héérlijk en vooral opgeruimd gevoel.
    Ik kan me voorstellen dat je stiekem TROTS bent op jezelf :-)
    TRUSTEN Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was er zeker wel het weer voor, maarre wel een flinke klus zeg al dat knip- en zaagwerk. Geniet van je opgeruimde pad zonder lekke banden! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een werk zeg, maar nu is alles weer netjes.

    Ik heb mij laten vertellen dat: "snoeien doet bloeien", dus volgend jaar prachtige struiken/bomen.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een weertje hé? Gisteren was ik naar het tuincentrum, en daar liepen de mensen in dunne t shirtjes en op blote voeten kerstinkopen te doen!
    Wat veel takken zeg!De mooiste er uitgezocht ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De nieuwe haag ziet er in elk geval veel zachter uit voor handen en banden :-) Wat een hels werk heb je verricht!
    Het weer dan; hier niet zo mooi; druilerig en grijs en mistig en wel helemaal passend bij Allerheiligen en Halloween, mistroostig en spooky. But that's november....
    Bye,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is dus echt wat je noemt "takkenwerk" Lia, heb je, je niet geprikt aan die doorns ?
    vind het best mooie struiken, maar ben blij dat wij ze niet meer in de tuin hebben
    Hoop dat je handen snel weer beter aanvoelen, en laat de rest maar aan de mannen over :-)
    groetjes en een fijne dag
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo Lia,
    Wat ziet dat er nu lekker ruim uit. Wat een klus moet dat zijn geweest. Daar zul je heel wat dagen mee zoet zijn geweest. Wat ontzettend goed van je om dit te doen. Anders had deze haag er tot in lengte van dagen gestaan.
    Ik begrijp dat je 's avonds last van je handen hebt. Toch wat teveel geweest denk ik...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zo,met je handen bezig zijn!!Ook al doen die dan nu behoorlijk pijn..Hier in Zeeland lijkt t mooie weer nu op.Maar genoten hebben we!
    Fijne dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tjonge wat een klus.......
    Even rustig aan dus maar nu...;0)
    Fijne dag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pffff.....wat een karwei Lia en voor jou geldt dit dubbel zo zwaar. Ik herken veel in je verhaal, want hoewel je heel goed weet dat je het na zo'n zware klus moet bekopen ga je er toch voor en houdt dit je niet tegen het toch te doen.
    Nou lieve meis, je heb wel eer van je werk, maar denk nu even om jezelf.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een werk zeg wat zou je last van je handen hebben ...maar ja opgeruimd staat netjes... en dan geniet je weer ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mega klus Lia maar even flink doorpakken en heb je volgend voorjaar er aleen maar plezier van !!!Wij zijn ook flink aan het snoeien en het wordt hier ook wel een flinke kaalslag, maar soms moet je even flink terug snoeien.... en het is inderdaad een zware klus.
    Succes ermee.
    lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,

    Wat zijn jullie druk geweest. Fijn dat de Meidoorn er eindelijk uit is! Ik kan mij voorstellen dat het voor een hoop irritatie heeft gezorgd. Een band is niet zomaar geplakt...vooral niet als je haast hebt.

    Succes met de laatste loodjes,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Soms moet er gewoon iets wijken maar het bezorgd je aardig wat werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja heerlijk nog zo lekker buiten werken! En fijn dat het dan zo opknapt hè!
    Maar denk je wel een beetje aan jezelf en je lijf!!
    Kan het ook wel snappen hoor! Ik ben deze dagen ook veel buiten en de tuin winterklaar aan het maken EN... en zelfs buiten koffie gedronken in het zonnetje en dat in november!
    gr Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  26. kan me voorstellen dat je er blij mee bent!!! Succes met de rest van de tuin

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het ruimt wel lekker op! Maar o meid..je handen..die klus zal je nog lang voelen ;(
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. PFFFFF wat een werk maar het knapt wel op. En dat je zere handen hebt dat geloof ik graag, misschien is het wat om ze met een lekkere (huid) olie en een beetje suiker te scrubben en daarna met lauw water wassen dan worden ze weer heerlijk zacht.
    Fijne avond, groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Opgeruimd staat netjes, en met zo'n prachtig weer was het leuk werken in de tuin.

    Hier ook zijn wij druk bezig geweest met alles op te ruimen in de tuin voor de winter.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een klus, ik kijk nu nog op een ontzettende klustuin..dus bij mij verschijnen ws. volgend jaar zulke foto's ;-)
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een hele klus, maar het ruimt lekker op en straks kun je weer genieten van een nette tuin! Sterkte met je handen en geniet van het lezen ;)

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Oh Lia, kan ik me goed voorstellen, wat n werk zeg! Wel goed van jou!
    Laat die handjes maar lekker ff rusten...
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Jeetje,wat een enorme klus heb je geklaard,nu eventjes lekker uitrusten hoor en lekker van je zondag genieten en,wat is foto van je header mooi,het bankje en de plaid erop,super mooi,....een hele fijne zondag en,....lieve gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een klus! Maar gelukkig is het gedaan. In een tuin ben je nooit klaar. Elk seizoen is er wel werk en vooral die grote klussen zijn zwaar. Maar wat heb jij met die meidoorn een werk gehad.
    Nog een fijne zondagavond.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia