zaterdag 19 november 2011

Krukjes…..


Bij mij vind je krukjes in diverse vormen. Zo heb ik enige tijd geleden een vierkant exemplaar gekocht bij de Potstal. Omdat wij een poef hebben als salontafel, en die vaak bezet is door wat voetenwerk had ik een rond krukje om de koffie op te zetten. Maar voor twee kopjes was het soms toch net te klein. En juist als het dan niet de bedoeling is zie je iets wat goed is.

003
En omdat ik toch een aantal spullen verkocht had, heb ik het toch maar meegenomen. Hij staat overdag gewoon naast de bank, en heeft zelfs ruimte voor een klein windlicht wat overdag al snel aan is. Want ik houd nu eenmaal van kaarslicht.

042
In de gang branden er dan ook altijd waxinelichtjes. Nu heb ik een klein windlicht in de grote geplaatst, en daar wat bolmos omheen gelegd voor een winters gevoel. Meer heeft het soms niet nodig, althans voor mij dan…..
En afgelopen Woensdag was ik dan weer in de Potstal, (waar ik overigens nog wat leuke dames heb ontmoet en daarna gezellig geluncht hebben) toen ik deze bel zag liggen. Had al snel het idee waar ik die leuk zou vinden.

037
Ik was weer even aan het schuiven geweest met allerlei spul. En de hoedendoos is nu ook in de gang terecht gekomen. En bovenop het blik vind ik het zo bij elkaar ook wel heel leuk staan. En in de onderste bewaar ik altijd dassen en handschoenen.Dus niet alleen maar mooi, maar ook functioneel.

002
En juist de combinatie van glas, ijzer, en die verweerde look maken het voor mij weer compleet.

034 029
005 032
Corine, Hetty, Marjolijn en Ingrid, Dank jullie wel voor die leuke middag met jullie.

EEN HEEL FIJN WEEKEND…..

48 opmerkingen:

  1. Mooi spulletjes...ik vind dat krukjes zo mooi en ook ik wil:)Een fijne weekend Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie spulletjes, prachtig!
    fijn weekeind, liefs coby

    BeantwoordenVerwijderen
  3. What a beautiful blog!
    Thank you for sharing.
    Regards
    deiaC
    http://pgrundavlera-lottathedesigner.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi allemaal!!

    Fijn weekend
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zo'n gezellige ontmoeting en dan ook nog zo'n mooie bel vinden!
    Heerlijk al deze sfeerhoekjes, wat heb jij toch een prachtige stijl.....

    Fijn weekend!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Altijd handig die krukjes, denk dat ik er ook maar eentje ga aanschaffen. We hebben geen salontafel en manlief zet zijn wijntje 's avonds altijd op de grond. Niet zo ideaal.... Z'on stoere kruk is een mooie oplossing.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi allemaal,heerlijk sfeertje,hoor,fijne avond,x.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie en sfeervolle oplossing is zo'n krukje naast de bank. Gezellig ook met zo'n windlicht erop.

    Wat een ontzettend leuke bel, daar moet je ook maar net tegen aanlopen hè. Als je er eentje zoekt, vindt je hem niet.

    Ook een heel fijn weekend, groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige leuke spulletjes komen er hier even voorbij. Dat krukje, zo mooi en die bel, ik weet bijna zeker die ligt bij mijn ouders nog ergens. Soms denk ik wel eens, ik zou graag eens op die zolder gaan snuffelen ;-)
    Leuk ook bij jouw te lezen dat jullie zo'n leuke middag samen hebben gehad. Waar bloggen al niet goed voor is...
    Heel fijn weekend
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie aankopen Lia en wat leuk dat je een dag heb doorgebracht met andere blogdames. Ik las al over deze gezellige dag bij Corine.
    De Postal zie ik altijd in de woonbladen staan en lijkt me een hele leuke winkel om eens te bezoeken.
    Ik wens je een fijne avond.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooi zo zeg!
    Mijn bel wordt gebruikt en hangt in de gang!
    Soms wel eens vervelend want hij weigert af en toe dienst! maar ja dat heb je als je bejaard bent.
    Mooie foto's weer zeg
    Ik heb genoten!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gaaf exemplaar de vierkante kruk! mooi verweerd. en in je gang is het ook weer helemaal mooi! ik vind de zwarte spiegel ook zo gaaf, lekker stoer.

    Fijn weekend ook,
    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Krukjes zijn altijd handig en nemen niet veel ruimte in.....vind dit wel een leukerd hoor.

    Mooi je spulletjes zo lekker rutig bij elkaar.....prachtige sfeerfoto,s heb je er van gemaakt..

    Fijn weekend...
    Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Krukjes zijn altijd handig en dit is ook nog eens een heel mooi exemplaar! Leuk ook met een windlicht er op. De bel staat er mooi, sober en stoer!!

    Jij ook heel erg bedankt voor de gezellige middag, ik vind het erg leuk nu te weten wie er achter dit prachtige interieur schuilgaat ;-)!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Lia,wat heb je weer leuke spulletjes gekocht staat weer gezellig en waxine lichtjes weet ik alles van ozo gezellig.En wat is Joep toch een heerlijke snoes.
    Liefs alie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je hebt weer een mooie oplossing gevonden voor je kopje...past prima bij jouw mooie sfeer.
    Heerlijk dat rondkijken en genieten in de Potstal, vooral samen met vriendinnen en je bel is natuurlijk een heel mooie aanwinst..

    Geniet van je weekend,

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi krukje, past helemaal bij jou. En de bel is ook bijzonder!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een ontzettend leuk krukje en dan weer in combinatie met een "simpel" windlicht. Super gedaan!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het ziet er heel gezellig bij je uit Lia! Wat is het krukje een goede oplossing.

    Een fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Lia,
    Heel mooi dat krukje en de bel is super.
    Prachtig sober weer bij je, lekker rustgevend, en met kaarsjes aan is het echt af...
    Ik wens je een heel fijne zondag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,

    Mooie foto's en mooie spullen heb je ziet er heel sfeervol uit.
    Fijne avond.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een mooie combinaties weer en zo gezellig het kaarslicht. Toch wel weer genieten zo deze tijd van het jaar. En wat leuk dat je ook een aantal blogsters hebt ontmoet, bijzonder om de mens achter de blog te zien toch?! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zie je, het krukje die we bij de Potstal zagen lijkt er wel op he, Lia! :-)
    Het ziet er weer heerlijk gezellig uit bij jou. Vandaag ben ik ook lekker aan het knutselen geweest in huis. Schuiven met decoraties enzo.
    Die bel vind ik ook erg mooi.
    Lia, nogmaals: vond het leuk je te leren kennen! Wat mij betreft voor herhaling vatbaar!

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Krukjes zijn altijd handig. Het natuurlijke hout van je nieuwe aanwinst vind ik erg mooi. De bel is ook erg leuk. Gezellig zeg, samen lunchen. Nog leuker om elkaar te ontmoeten in het echt.
    Wens je nog een fijne zaterdagavond.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wat een leuke bel Lia, kan me heel goed voorstellen dat je daar op gevallen bent, past ook zo bij je....Mooi krukje ook, staat zo gezellig met de brandende kaarsen...

    liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooie bel...wij hebben er zo een aan de winkel deur......zo leuk en gezellig als er iemand binnen komt......fijn dat het gezellig was met de blogmeiden....liefs van mij...........♥.. ♥... ♥....

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat n lekkere stoere kruk
    Past helemaal bij jou
    fijn weekend !
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een mooi krukje is dat.
    En die bel...echt heel mooi.
    Ik heb ook nog een bel,van het huis van mijn ouders geweest,maar dan zonder zo'n handgreep er aan.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je hebt helemaal gelijk dat een windlicht niet meer nodig heeft dan een beetje mos. Soms ook nog leuk met wat dennenappeltjes of die kleine rode appeltjes (kan nu net even niet op de naam komen, haha.) De bel is ook erg stoer! Leuk voor de kerst ook. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ohh die oude hoedendozen vind ik zo mooi.. ik ben nog nooit in de potstal geweest, maar schrijf het op mijn lijstje!
    wat leuk dat jullie er een gezellig uitje van hebben gemaakt!

    fijne zondag,
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hier ook krukjes bij de bank want soms ligt er weer een kussen op voor de voetjes en dan kan je nog je glas/kopje niet kwijt.
    Wat heb je het weer mooi gemaakt!!
    En wat was het weer geweldig in De Postal hè?
    Ik was er vrijdagmiddag, we kregen ook nog 'appeltaart op de kop' bij de koffie, heerlijk en makkelijk te maken. Ik heb er gisteren al een gemaakt en hij viel zo in de smaak dat ik zo weer een nieuwe moet maken!
    Heel nuttig dat winkelen;-)

    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Die kruk stond gewoon op jou te wachten, wist je dat niet. Wat leuk dat je wat blogdames ontmoet hebt, blijft iets bijzonders nietwaar. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi! En hij past ook weer in het geheel.
    En Lia; waar is jouw witte stoel van in de kamer? Ik heb het idee dat het wel eens van het zelfde is als dat de bank is die we gisteren bij Mart hebben gezien. Maar we weten niet wat het merk is. We denken nu over die bank na, maar hij is nogal prijzig. Ik hoor het graag.
    Lieve groet en fijne zondag,
    Karin (mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik zeg niks, ik knik alleen instemmend :)
    Lieve groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige foto's!!En een mooie aanwinst die bel!!Ik ben vrijdag ook in de potstal geweest met Martine (heel eind vanuit Zeeland,pffftt!)Maar zeer zeker de moeite waard.Wat een prachtige winkel!!
    Fijne dag en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik val helemaal voor die kruk, zo lekker doorleefd. En leuk zo'n blogmeeting op een pasende locatie. Groetjes en fijne zondag, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  37. hoi lia
    ik hoor steeds vaker over de potstal..en nu snap ik weer waarom..geweldig spullen hebben ze daar zeg.die bel is ook te gek, je fotos zijn weer geweldig
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een prachtig exemplaar die kruk !!!
    enne je bel is zo móói :-)
    Wat GEZELLIG zo'n ontmoeting met enkele blogdames.
    Lijkt me hartstikke LEUK om het gezicht achter de blog te zien en te ontdekken ;-) Nouh ja wie weet ooit hihi
    FIJNE AVOND Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooie spullen... alles wat ik hier in je post voorbij zie komen trouwens! En de Potstal: wat een gave winkel! Ik ga er zometeen een post mee vullen, want ik heb daar flink wat foto's genomen (met goedkeuring ter plekke uiteraard)... Daar kun je 4 keer rondlopen en dan heb je nog niet alles gezien! ERG LEUK

    Fijne avond, liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  40. O dat heb ik ook een krukjes-tik.....heerlijke foto's weer, en je windlicht vind ik erg mooi..... en eenvoud blijft mooi!!!

    Groeten Willianne

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wat een goed idee, dat windlicht in een groter windlicht! Je brengt me op ideeën.... ;-) En die bel.... die wil je niet kwijt zeker?? *zucht*

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Toevallig vorige week ook 2 krukjes gekocht, want ik had hetzelfde probleem...alleen zijn die van jou veeeel mooier, de mijne zijn te nieuw en rond...Ach, wie weet, ze waren goedkoop, dus kunnen altijd nog vervangen worden als ik de juiste tegenkom...
    Weer gezellig sfeertje bij je,
    Warme groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik val in herhaling ik weet het! En het is hierboven ook al zovaak gezegd maar je hebt weer zo mooi sfeer in je huis gebracht met je nieuwe aanwinsten! Heel Mooi!

    Enne ja de gezellige dag met blogdames had ik al gelezen bij Corine. Zeer geslaagd dus!

    Schoonzus woont in Renkum dus daar maar eens een dagje naar toe en samen naar de Potstal! De brug bij Heteren over en dan zijn we er zo.... Toch?? TomTom mee dan moet het lukken.
    Want die Potstal daar word ik nu wel echt nieuwschierig naar !!

    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Krukjes zijn altijd handig, dat zie je nu wel weer ;) Gezellig hoor een blog-ontmoeting en de Potstal staat inmiddels op mijn lijstje met adresjes.

    Fijne dag. Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Lia bedankt voor je reactie! De bank die wij bij Mart hebben gezien lijkt er erg op. Zal ze toch even bellen of het een Linteloo is.
    Hij zat iig heerlijk! De kleur is nog een twijfelpunt. Het liefst zou ik wit doen, maar als deze smoezelig wordt dan heb ik al spijt. Dus maar even kijken.
    Lieve groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  46. mooi krukje en de glazen windlicht met mos vind ik echt prachtig!

    dat ga ik ook doen ;-)

    fijne avond! Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  47. ziet er heel mooi uit wat een heerlijk bijzet tafeltje zo heerlijk geleefd helemaal mij ding ...tja en die lichtjes overal heb dat ook hele dag branden ze hier door .... hahaha ja en die reactie over die bol dat dacht ik al want jij heeft ook niets met bloemen maar met takken .... dus daarom maar een look a like ...doe ik lekker lang mee hahaha fijne dag lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  48. leuke aankoop Lia, het is het leukste als je er bij toeval tegen aan loopt he
    je windlicht vind ik ook mooi, bolmos vind ik prachtig decoratiemateriaal
    leuk dat je een aantal meiden hebt ontmoet !
    Groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia