maandag 10 oktober 2011

Tuinafval met ………



Je volgt een fotocursus voor de kleine kneepjes, en daar moet je dan ook wat mee doen. En ik liep dus te denken wat ik nu eens zou fotograferen, en wilde toch iets doen met het herfstgevoel. Want die kleuren van het blad vind ik zo mooi. Tot ik wat bladeren van de beuk op de buitentafel legde. En wist meteen dat daar iets bijgevoegd moest worden. Iets waardoor de kleuren van het blad nog meer op zou vallen, en iets wat ook mooi is om zijn eenvoud. Iets van glas, en daar heb ik dus wel wat van. En ja, dit is wat ik bedoelde…
180

168
Sorry maar ik moet natuurlijk blijven oefenen, en ben bang dat ik jullie daar dan mee lastig ga vallen. Maar je kunt natuurlijk altijd weg klikken….

189

190

fijne week…….

53 opmerkingen:

  1. hahaha nou geen sprake van hoor zit hier te genieten van je mooie post ... ben het weekend jarig geweest en heb ook een prachtige spiegelreflexcamera gehad .... in grootte lijnen weet ik wel hoe maar ook moet nog veel dingen leren ... geniet van je mooie foto's en denk dat ik als ik wat meer tijd heb ook maar een cursus moet nemen ... mijn vader was ook fotograaf maar jammer genoeg is die overleden .... ga maar lekker verder met oefenen en zet ze allemaal maar lekker op je blog .... en zoals je zeg degene die het niet leuk vind klikt maar lekker weg .... ik geniet wel ....lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het heel fijn dat je ons hiermee 'lastigvalt'. Blijf dat vooral doen!

    ^_^

    Wat een pracht van een header heb je!
    Helemaal jouw stijl.
    Dat lijntje bovenaan met die keuzes vind ik ook zo praktisch en zag ik al op veel blogs maar ik heb geen idee hoe ik zoiets moet maken...
    Groetjes en fijne week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Mooi he die eenvoud, foto 3 vind ik het mooist kan zo als herfstkaart.

    Groetjes Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt super! Foto zegt genoeg zie je weleens staan, in dit geval zeker.


    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's:)

    Ik wens u een fijne week.
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Blijf maar heerlijk oefenen hoor, mij maak je er blij mee. Prachtige beelden...het afgestorven blad...het transparante glas.....
    Dit weekend hadden we ook beelden gemaakt voor de shop...incl. bankje...volgt.....;0) maar goed lang verhaal kort maken....ook met afgevallen blad dus......
    Hoezo lang verhaal.....
    Fijne week
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi geworden ! Leuk he met die scherptedieptewerking ! Grappig effect met het glas tussen de bladeren...het zoutvaatje zelf vind ik ook niet mis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. van zulke foto's kan je geen genoeg krijgen toch?

    waar staan je advertenties op mp? wie weet zit er iets voor me bij.

    fijne dag nog

    liefs monique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lastig vallen? Ik vind je foto's prachtig...dus heb alleen maar genoten van je foto's...hoe mooi eenvoud kan zijn...
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oefen jij maar lekker veel, ik geniet! Vooral die met dat veertje..zo mooi!!
    Ik kan vandaag nog geen camera vasthouden..heb behang afgekrabt, de klus is geklaard maar m'n handen doen het nu even niet ;(
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's. Vind het helemaal niet erg om te bekijken hoor, vind het juist erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Lia, Waar haal je het in je hoofd dat je ons met die prachtige foto's zou lastig vallen ?! Een bezoekje aan jouw blog is gewoon altijd genieten hoor!!
    Laat maar komen hoor!!
    groetjes, an

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou prachtig hoor.....zulke mooi foto's ga je toch niet weg klikken !!.....ga jij maar veel oefenen....fijne week liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou blijf jij ons maar "lastigvallen" met je foto's hoor, ik heb daar geen problemen mee.
    Er mankeert niets aan.
    Vind je zoutvaatjes trouwens erg mooi!!
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ja hoor...wij klikken meteen weg!!! Pfffff..doe normaal.....wij vinden dat jij nog veeeeeeel meer moet oefenen ;)!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik blijf proberen te reageren!Ik klik voorlopig nog niet door hoor!!
    Vind ze veel te mooi!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I just Love your blog, every image is beautiful !!

    Aina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Lia,
    Wat zijn ze supermooi... Mij verveel je er niet mee hoor... Ik ben gek op mooie foto´s. Probeer ook altijd mijn eigen kunnen te verbeteren.
    Dus ga lekker zo door en blijf ons er maar mee bombarderen... Kijk al uit naar de volgende...
    Voor nu een heel fijne avond,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  19. hahahaha oefen maar lekker door hoor ik geniet!!!
    prachtige belichting zeg!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nee gewoon laten zien,ik vind je foto`s prachtig met het stelletje erbij,dus ga maar flink oefenen,ik vind foto`s bekijken geweldig,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je foto's zijn meteen anders...niet dat ik ze voorheen niet mooi vond (integendeel) maar de verschillen zijn wel aanwezig. Mooi om met scherpte - onscherpte te werken!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oefen maar door hoor, een blogje of tig met oefenmateriaal, helemaal geen bezwaar! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wegklikken? Ben je mal! Het ziet er weer super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtfoto's! Ze vervelen me niet, integendeel!
    Ga zo door!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Val jij ons maar vaker lastig hoor met dit soort mooie plaatjes. Zo krijgt de herfst toch een heel andere dimensie.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh, prachtig! hele mooie kleuren en heel goed gefotografeerd!

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Heel mooi Lia, lijkt me leuk zo'n fotocursus.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Ik heb het al eerder gezegd, maar jij hebt helemaal geen fotocursus nodig. Deze foto's zijn ook weer prachtig en helemaal in jouw stijl!

    Een gezellige nieuwe week,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een geweldig mooie foto's!!!
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Als je alles bij elkaar voegt, dan is het een plaatje!!!!
    Geniet van de herfst.

    Groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oefen jij maar lekker door, vind ik helemaal niet erg, ben altijd gek op dit soort foto`s.....mooi gedaan weer

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zet jij je oefeningen maar op je blog hoor!
    Ze mogen gezien worden!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hele mooie foto's. Helemaal niet erg om daar naar te kijken. Ga zo door.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Fijn dat je ons met dit soort foto's blijft "lastigvallen", haha. Kom maar op hoor! Je nieuwe banner is ook prachtig. Ik heb geen idee hoe jullie dat allemaal doen. Ik krijg mijn foto nog niet eens in het midden! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik zeg: Ga voor al door :-)

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Volgens mij gaat het nu dan eindelijk lukken om een reactie te plaatsen, wat dat betreft moet ik nog veel leren....wat een schitterende foto's heb je weer geplaatst !!!!
    Groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dit weekend wilde ik al reageren op je eerdere post met mooie foto's (van het bankje)maar het lukt me maar niet...hoe vaak ik dat witte vakje heb volgeschreven... maar ik blijf het proberen, vind je foto's zo mooi, ook deze zijn weer prachtig.
    Groetjes Anke

    BeantwoordenVerwijderen
  38. No problem lieve Lia
    Ik zit hier te GENIETEN van je herfst-eenvoud !!!
    Zó mooi ;-)
    Ik ben niet zo'n fotograaf
    heb er nog eentje nodig voor mijn bijdrage aan de SHGA
    Morgen eens kijken of het lukt om een plaatje te "schieten".
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Niks wegklikken,veel te leuk.

    Groetjes van Diny vd Linden

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Deine Fotos sind wie immer wunderbar! Ich wünschte, ich könnte so etwas auch....Gute Nacht, Nik

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Van mij mag je gerust blijven oefenen en het hier laten zien,heb ik niets op tegen want de foto's zijn schitterend.
    Mijn complimenten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Bij mij moet de knop nu ook echt omgezet worden en dat valt niet mee... Maar ik kan er niet onderuit: De zomer is ECHT voorbij en de herfst is in volle gang!
    Jouw foto's geven de herfst wel een beetje glans, maar tis gewoon niet mijn ding hoor die kou en nattigheid... Laat mij nog maar ff wennen en met zo'n mooie foto's moet dat vast wat soepeler gaan verlopen:-)

    Liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Fijn blijven oefenen en ons verwennen met prachtige foto's; dit verveelt toch nooit!

    Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  44. WONDERBAR.......WONDERBAR.....Zo mooi vind ik je foto's, heerlijk om naar te kijken en met het muziek op de achtergrond geeft een heerlijk sfeertje
    Fijne dag en een lieve groet Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Oefenen?? Dit is gewoon al helemaal goed. Prachtig met de scherptediepte gespeeld en de composities zijn ook heel mooi gedaan.
    Je hebt er kijk op hoor.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heerlijke post!! en oefening baart kunst, doe maar verder! ;-)

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Prachtige plaatjes! Oefening baart kunst, duidelijk!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Nee hoor Lia,
    niet bang zijn, daar krijgen we juist
    inspiratie van !Mooie foto´s hoor!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zooooo Lia, maar daar hoef je zeker geen Sorry voor te zeggen hoor, ik vind je foto's adembenemend mooi geworden.

    En van zulk soort prachtige foto's krijg ik nooit genoeg, dus kom maar op hoor.
    Mmmmm ik denk dat ik ook maar eens les moet gaan nemen, hihi.

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  50. 46 reactie's Lia....tjemie...geweldig!
    Maar je foto;s zijn ook prachtig dus wie wil nou niet een reactie achter laten
    TOP!
    vooral door gaan

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Prachtig,hoor,...je foto`s bovenin je blog zijn ook zo mooi!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hoi Lia, Dank voor je compliment op mijn foto's en blog. Ik voel me zeer vereerd omdat ik jou foto's en blog altijd enorm bewonder..
    Jij weet altijd zo goed de juiste sfeer te creëren en neer te zetten, zoals nu ook weer met dat zout vaatje en de bladeren.. zo mooi!

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Wat een prachtige plaatjes heb je geschoten Lia ! Heerlijk sober herfstsfeertje, zo mooi met alleen die glazen houtvaatjes en de bladeren.

    Ik vond je bankje in de slaapkamer ook al zo mooi , ook daar een heerlijke sobere sfeer......

    fijne avond nog , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia