donderdag 13 oktober 2011

Tijd glipt door je vingers.


Wat gaat alles in je leven toch snel. Het lijkt als de dag van gisteren dat ik manlief leerde kennen in 1976, en ook dat we gingen trouwen, want dat deed je toen als je een huis kreeg. Stel je voor dat je ging hokken…. En het lijkt ook nog niet zo lang geleden dat we drie lieve en gezonde boy’s aan ons leven mochten toevoegen. Ook al was die gezondheid bij de eerste allemaal een beetje onzeker, omdat hij te vroeg in de wereld wilde stappen. En natuurlijk miste ik ook weleens het gevoel van hoe het met een dochter zou zijn. Maar gelukkig mag en kan ik zeggen dat ik inmiddels twee hele lieve dochters erbij heb gekregen. Nee, ik heb absoluut niets te klagen. Alleen dat de tijd door je vingers glipt. Want zo zitten ze in je buik, en voor je het in de gaten hebt, zijn er tal van gebeurtenissen voorbij gekomen. Zoals de eerste keer naar school, voor het eerst alleen op de fiets, voor het eerst naar een andere school, op de scooter, uitgaan, vriendinnen, auto rijden, studeren, werken, en dan komt het moment dat ze uit huis gaan. In 2009 hebben de oudste twee binnen een half jaar het ouderlijk huis verlaten, wat had ik het moeilijk, maar ik wist dat dit zo moest gebeuren. Ze moesten hun eigen leven inrichten. Want dat wilde ik vroeger ook. En ik ben zo trots op ze, want ze hebben het zo goed gedaan.
Normaal praat ik niet graag hierover, maar nadat onze oudste ruim 2 jaar in een huurwoning heeft gewoond, heeft hij nu besloten om met zijn vriendin een huis te kopen. Weer een stap verder in het leven.
314_groot

En natuurlijk, het is een kind van manlief en mij…. dus er moet geklust worden. En dat kan vanaf vrijdag, want dan is de sleutel overdracht. Gelukkig hebben onze boys de handige handjes van hun vader geërfd. Maar dan nog zal het een hele klus worden. Maarrr……..
Lieve schatten met welke sleutel jullie ook binnen komen,
In het huis van jullie dromen.
Dit nieuwe huis
Is binnenkort jullie “THUIS”….

EEN HELE TROTSE MOEDER….

30 opmerkingen:

  1. Zeker weten dat ze (met hulp) hier een THUIS van gaan maken, de handige handen van pa en het stijlgevoel van ma... Dat is een prachtcombi!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een eigen (koop)huis; alweer zo'n eerste stap, net als al die andere eerste stappen en logisch dat jij oprecht trots bent en er een blogje over maakt! Het is met die uitbouw zo ook wel een heel leuk huis. Succes met klussen, groetjes Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben ik blij dat mijn zoon nog maar 8 is, blijft 'ie voorlopig nog lekker bij ons. Ik wil ook nog even zeggen dat je een prachtige header hebt gemaakt. Super!!

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het grootbrengen van kinderen bestaat voor een deel uit loslaten en dat is soms heel lastig. Ik moet er nu nog niet aan denken dat mijn oudste dochter van 16 over een paar jaar misschien wel op kamers gaat...het is veel te gezellig zo! Maar als het zover is, is het de kunst om je kind te laten gaan.

    Daar ben jij - weliswaar met pijn in je hart - in geslaagd! En dat je oudste zoon en zijn vriendin nu een eigen stek krijgen is prachtig en met al die handige handjes wordt het vast een droomhuis!! Een mooie aanbouw zit er al aan!!

    Wees jij maar trots...!!

    Een heel fijn weekend en succes met het klussen!! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd!!
    Ja de tijd vliegt je letterlijk door de vingers!
    Mijn dames zijn nog niet zo ver! maar dame 1 woont samen en dame 2 zat gisteren kamernet te bestuderen Waahhhhh ze wil in januari op kamers.
    Ik vind het prima hoor ook ik heb van mijn studententijd genoten.
    En het huis is mooi zeg vooral die prachtige uitbouw.
    Dit wordt genieten!
    fijne dagen
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is ook, hoe ouder je wordt, hoe sneller het gaat. Geniet maar van dit moment, lekker klussen bij je zoon, wat bijzonder.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja Lian kan me zo goed voorstellen hoe het voelt, zo trots dat ze weer een stapje verder zijn op de ladder van het leven, Ja tijd gaat heel snel.

    Ik wens je veel klusplezier en veel genietmomentjes zo samen.

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Lia,
    En wat zul je inderdaad trots zijn op ze... Ja, de tijd vliegt en soms denk je; zijn we inderdaad alweer zo veel jaar verder? Sanne woont straks in januari al weer 10 jaar samen met Jerome, waarvan de laatste 2 in hun eigen flatje in Leiden. Laura woont ook al weer ruim een jaar in haar eigen appartementje in Hillegom. En het gaat goed met ze, dat is het allerbelangrijkste... Ze zitten lekker in hun vel en ze weten mama te vinden mocht dat nodig is... Of dat nou voor een bakkie is of voor raad, of soms voor een schouder en steun.. Ook ik ben trots op mijn meiden...
    Heel fijn voor jouw zoon dat hij zo'n mooi huis heeft gevonden. Ik wens jullie heel klus-plezier, want dat zal het vast wel worden. Hou je ons een beetje op de hoogte?
    Voor nu een heel fijne dag, de zon schijnt, maar wel vanmorgen vroeg de eerste rijp van de nachtvorst op ons platte dakje gezien...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De tijd gaat zeker snel, maar volgens mij heb je het geweldig gedaan toch? Mooi huis hoor...
    Geniet van deze mooie zonnige dag.
    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. En of, je mag zeker trots zijn!! Heel veel plezier en succes met het verbouwen van hun nieuwe Thuis!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een lieve mooi geschreven post Lia.......je bent een moeder om trots op te zijn......liefs van mij...fijn weekend....en klus ze !!....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Lia, wat mooi geschreven en nu ik zelf zwanger ben heb ik een beetje traantjes in mijn ogen. Succes met klussen en dat het een thuis wordt met jou als (schoon)moeder dat komt wel goed.
    Wat heb je je header mooi gemaakt zeg! Jij wordt ook steeds handiger.
    Fijn weekend!
    Lieve groet,
    Karin (Mooi)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Grattis trotse mamma: wat heerlijk om te lezen dat ze mogelijkheid hebben om een huis te kopen, daar mag je als moeder best trots op zijn :) Wens ze maar heel veel succes met de verbouwing en met zulke kennis om hun heen komt het er allemaal even prachtig uit ze zien.

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Herkenbaar,herkenbaar...oooo wij moeders.
    Inderdaad wat gaat de tijd snel hé en ik moet eerlijk bekennen ik mis het toch zo hé dat kleine van de kinderen,Sinterklaas enzo en die verhitte gezichtjes s,ochtends als ze kwamen kijken of er al wat in de schoen zat....achhh......
    En ook ik heb geen dochters wel heel eventjes een soort van uhhh dochter gehad maar dat duurde helaas maar kort,haha je snapt ,m wel hé...
    Bij mij woont het allemaal nog thuis maar de oudste is aan het afstuderen en vliegt daarna ook uit ben ik bang,Oooo wat ga ik ,m missen !!!!
    Maar jou zoon en schoondochter hebben een prachtig huis/thuis gevonden,mooi met dit grote uitbouw !!
    Dat wordt gezellig klussen samen,geniet er maar van !! weet je nog,vroeger.....??? ons eerste stekje, acchhhh...

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Lia,

    Wat leuk dat je mijn nieuwe blog bezocht heb en m gaat volgen.Ik volg jou al een poos.Helemaal super!!Daar ben ik nog een beginneling bij....Ga je uiteraard ook toevoegen op mijn blog maar moet nog even uitvinden hoe dat werkt.Maar eerst heerlijk weekendje weg!!
    Fijn weekend en lieve groet Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Trots mag je zeker zijn en ze hebben een fijn huis gekocht, leuk het vooruitzicht van inrichten en veranderen!

    wens ze proficiat met hun nieuwe huis!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie post! Super gefeliciteerd voor hun en voor jullie, er breekt een leuke tijd aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi verhaal Lia, dat het snel gaat merk ik nu al. Brent is pas 3 maar waar is mijn baby gebleven denk ook ik al wel eens. Maar wat fijn dat je zo geniet van je kinderen en dat het ze goed gaat, wat wil een moederhart nog mee. Nou veel klusplezier ook weer een mooie tijd toch.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo Lia,
    Het gaat snel, en het lijkt steeds sneller te gaan. Maar geniet ook hier maar van en het zal vast heel mooi worden als jullie gaan helpen! Mijn kinderen zitten midden in de pubertijd, maar toen ik vandaag een herfstpost plaatste en over wandelen in het bos schreef dacht ik ook...oeps wat gaat het toch snel..
    Ik heb zelf pas sinds gisteren een blog dus er staat nog niet veel op. Ik hoop dat ik er snel handiger in zal worden...
    Fijn weekend en veel klusplezier!
    Groeten, Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een lekker ruim en licht huis!

    Wat gaat die tijd snel hè, zo zijn ze klein en zo zijn ze de deur uit.

    Fijn weekend
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een hele trotse moeder....en met recht. Wat een stap en wat gaat dit een paleisje worden.

    Heel veel plezier en succes met dit proces...
    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  22. En zo heeft elke periode in het leven weer zijn charme! Succes met klussen, maar dat komt vast helemaal goed met handige handen en gevoel voor stijl.

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh wat leuk en spannend weer. En ik herken het, eerst hebben alleen andere mensen van die grote kinderen en opeens kom je er zelf achter dat je geen 'kleintje' meer hebt...

    Ik hoop dat we t.z.t ook even binnen mogen kijken.

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja kan ik me voorstellen Lia!
    Helemaal geweldig als ze al goed terecht
    komen, maar als ze gelukkig worden met iemand
    en je mag zien hoe ze hun weg vinden, is helemaal top! Je mag inderdaad trots zijn!
    Fijne dag en je zoon en schoondochter succes met hun nieuwe huis!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  25. He trotse moeder, ja we weten het allemaal zo goed he? Geniet van je kindjes waneer ze klein zijn, want het gaat zo snel. En ja voordat je het weet vliegen ze uit.maar het hebben van volwassene kinderen is ook super hoor; gisteren waren wij 28 jaar getrouwd ( ja ook zo iets, wat snel gaat) en toen zijn wij "ontvoerd" naar een restaurant door alle kids met aanhang. Samen met hen een super avond gehad, en wat hebben wij genoten van deze avond samen met de kids.
    Geniet van de komende klus tijd, want ondanks de drukte is dit ook een gezellige tijd hoor.
    En.. weer eeen mijlpaal in het leven van je kind.

    Fijn weekend toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ja, Lia,
    hoewel ik het altijd zo overdreven vond zo'n uitstpraak als : "geniet er maar van, voor je het weet zijn ze groot!" weet ik nu al dat het waar is....Gelukkig zjn die van mij nog niet zo ver als die van jou, komen ze nog op schoot, knuffelen we ze en geloven ze nog in Sinterklaas!
    Ik denk dat je met volle teugen van je mannen hebt genoten en geniet, en dat is het allerbelangrijkste. Veel succes met klussen, want ik neem aan dat je hulp ingeroepen zal worden??
    Fijn (zonnig!) weekend, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een leuke post Lia en wat fijn dat je, ondanks dat de tijd voorbij vliegt, kan terugkijken op mooie jaren.
    Wat spannend een eigen huis voor je zoon en schoondochter. Gefeliciteerd hiermee. Als je zoon het net als zijn vader het klussen zo goed in de vingers heeft zal dat straks vast en zeker een paleisje worden.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hi Lia,
    I like your Header! Is it new?
    Have a wonderful weekend,
    Hugs,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Waar blijft de tijd.....
    Supertrots mag je zijn. Daar kunnen ze een heel sfeervol thuis van maken!
    Fijn weekend,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een heerlijk verhaal en met een geweldig happy end of happy begin zoals je wil! Je hebt het prima gedaan als moeder dat voel je.
    Voor het jonge stel, van harte proficiat met jullie aankoop. Maak van dit huis jullie thuis.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia