zondag 16 oktober 2011

Opruimwoede…..


Soms dan heb ik het even te pakken, en ga ik drastisch aan het opruimen. De kledingkasten zijn al gedaan, en het zomergoed is van de hangers verdwenen om plaats te maken voor het najaars gebeuren. Maar ook andere kasten in huis moeten er aan geloven. De kelder heeft weer ruimte gekregen en ook de schuur is opgeruimd, want die kussens kunnen nu wel echt opgeruimd worden. We hebben nog wel wat lekkere dagen af en toe, maar ik heb gewoon geen zon meer in mijn tuin en dan is het toch niet echt lekker meer. Maar een deken mag er wel blijven liggen, die kun je namelijk altijd nog even gebruiken.
052
066

De tuin heb ik ook even aangepakt. Wat niet goed is om de winter buiten door te brengen zoals de glazen stolpen. die staan nu veilig binnen. En weer andere spullen staan in de wintermaanden buiten. Zoals dit tonnetje (wat mijn zus weer heeft gered van de stort) gevuld met wat takken, besjes en dennenappels die in plaats van de oude mangelbak op dit bankje mag staan.
089
078
Nu nog een lantaarn schilderen voor op de tuintafel, en dan is het weer genoeg.
En ik voel me heerlijk, als ik dan overal weer ruimte zie, ruimte die héél langzaam dichtgeslibd is. Want in de zomer heb je meer te doen, en dan stal ik iets maar even ergens neer. En nu is het dan tijd voor het opruimen. Sommige dingen gaan gewoon direct naar de kliko, en sommige dingen worden op de foto gezet voor MP. Want je weet maar nooit en kan ik er nog iemand blij mee maken. En daarmee maak ik mezelf natuurlijk ook blij.  Wil je weten wat er bij mij zoal uit gaat, kijk dan even HIER.......

FIJNE WEEK……

35 opmerkingen:

  1. Wat staat dat allemaal mooi onder je overkapping Lia! Opruimen geeft inderdaad meteen ruimte in je hoofd, maar hier slibt het vaak snel weer dicht :-)! Je ton met rode besjes staat er prachtig!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Lia,
    O nu ben ik best een beetje jaloers op je, want ik wil wel, maar krijg het maar niet voor elkaar om eens lekker overal op te ruimen... Ik weet wat het effect is van een goeie opruiming. Net of je in je hoofd ook weer bent opgeruimd. Misschien iets meer zelfdiscipline? Ik ga nog maar eens een poging wagen...
    Dat tonnetje was het waard om gered te worden, heel erg mooi, vooral zo met die takken en dennenappels erin...
    Lia, ik wens je een heel fijn begin van de nieuwe week,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. o ja, Lia van opruimen en vooral van een opgeruimd huis, kan ik ook erg genieten! Fijne, mooie plekjes heb je weer!
    Geniet er maar van! Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik was ook al een beetje begonnen als het zo lekker licht is dan heb ik daar wel zin in. Maar ik moet ècht veel meer weg doen. Ik zal vandaag weer is goed m'n best gaan doen..

    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zou ik toch graag een paar keer per week langs de stort struinen...'0)
    Prachtig tonnetje.
    Heb even je kraam bekeken, die laatste twee zou mijn man graag in zijn bezit hebben, ook een liefhebber '0)
    Wat grappig zo'n zelfde voorliefde.
    fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goedemorgen Lia, kun je ook bij mij langs komen? Hier slibt het met 3 jonge kinderen ieder jaargetijde vol. Als de kinderen volgende week naar school zijn, ga ik je goede voorbeeld maar eens volgen. Ik vind je rozenbottels en je kuip heel mooi. Straks prachtig met een laagje sneeuw erop. Groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Lia wat zijn het weer een top foto's. Die pot met bottels helemaal 'jij' zijn ze . Ik zit altijd weer te likkebaarden op je blog.
    Super de super.
    Geniet van de dag ..
    Liefs Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het ongelooflijk hoe jij jullie huis zo hebt gekregen, het is echt super om mee te mogen kijken in jullie huis.

    Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die 'woede' van jou heeft heerlijke gevolgen hè?! Je voelt je weer THUIS in eigen huis!
    Ik mail je straks even...
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heerlijk gevoel is dat he..opgeruimd...ik ben ook al vorzichtig begonnen met de kasten...je fotos zien er weer prachtig uit
    fijne week
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er opgeruimd uit hoor!! keurig !!..ik ga ook eens wat doen ...de ochtend is alweer om......pfffff....moet nog zoveel doen...heb geen zin vandaag...........liefs fijne week van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja de herfst roept ook een soort schoonmaak in je wakker, alle zomerspullen weg en even die gezellige herfstspullen naar buiten.
    Het ziet er heel gezellig uit en meer heb je buiten nu ook niet nodig.

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Du machst wunderschöne Dekoration. Ich beneide dich. Ich bemühe mich ja, aber so schöne Fotos schaffe ich nicht. Deinen Blog sehe ich besonders gerne an. Alles Liebe, Nik

    BeantwoordenVerwijderen
  14. heerlijk he opruimwoede hahah ik heb daar ook last van ... ben nog steeds bezig aan het schilderen in de keuken en gelijker tijd ruim ik alle kasten op... buiten moet ik nog doen maar heb maar een klein plaatsje dus dat is zo gedaan ... prachtige foto's heb je weer gemaakt ...mooi die pot zo ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Denk dat wij hetzelfde virus te pakken hebben ;-)
    Ook hier is buiten en binnen een opruimactie aan de gang en vooral ook een herschikactie. hier en daar wat schuiven met dingen en het ziet er als nieuw uit terwijl dat helemaal niet zo is. Ik vind het heerlijk. Ben wel bekaf momenteel ;-)

    Groetjes,
    geniet van je opgeruimde, gezellige huis en tuin.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet het er prachtig uit bij jou buiten!
    Genieten!!
    Opruimen tja, blijf opruimen met de verbouwing;-)
    Weet soms niet waar ik moet beginnen.....
    Maar komt goed!
    Een fijne nieuwe week.

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. OWWWWW nu herinner jij me er weer aan........bahhhh, haha..
    Ik moet de zolder al zoooooo lang opruimen en ook mijn inloopkast....jakkes.
    Een inloopkast is best wel groot dan hoor als je 'm op moet ruimen..haha..
    Ik zal er eens over naaaadenkennnnn..

    Groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja die opruimwoede is hier ook geweest, maar met alles in het winkeltje lijkt het wel of ik kan blijven opruimen...;-)) achja we zijn bezig, hé...
    Mooie foto's heb je gemaakt!

    Fijne week
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk dat opruimen he. Ik doe het af en toe ook. Ik ben er erg goed in ( gooi af en toe iets weg waar ik later spijt van heb, maar ja). Het opruimen heeft voor mij iets therapeutisch, ik word er lekker rustig van, vooral als alles weer lekker glad is.
    Wat een gezellig herfstsfeertje is het bij je buiten.
    Je zoon heeft trouwens een erg leuk huis gekocht. Dat wordt ongetwijfeld een sfeervol huis, waarin je zoon en schoondochter over een poosje zullen zeggen: I found my home

    een fijne week, lieve groet, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb dat ook een paar keer per jaar en ga van kast naar kast ... was nu bijna klaar maar geloof dat er weer heel veel nieuws aankomt, dus misschien maar een extra rondje maken :-)

    Ik vind je tonnetje trouwens super! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet het er toch weer mooi uit, stijlvol&sober.
    Die sokkel met mooie grote pot is echt een eyecatcher.
    Geniet er maar weer van!
    Groeten,
    Kiki

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik probeer elke keer in de vakantie op te ruimen, maar elke keer trap ik er weer in, om te gaan werken. Dat werkt dus niet ;-). Het is wel heerlijk, om weer een hoek(je)/kast of wat dan ook netjes en opgeruimd te hebben, dan is je hoofd ook weer een stukje leger. Heel fijn.

    Het ziet er bij jou heel gezellig uit, jammer dat je niet (meer) in het zonnetje kunt zitten.

    Volgend jaar weer, nu eerst de koude, gure herfst binnenzitten met een lekkere warme kop chocomelk met een dot slagroom erop (niet altijd hoor).

    Liefs Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heerlijk zo'n opruimbui, als ik die heb maak ik er gelijk gebruik van. Waarna ik heerlijk ga "tutten" in mijn opgeruimde interieur.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het ruimt ook lekker op in je hoofd. Zo ben je weer helemaal klaar voor de komende winter. Nou je hebt heel wat op MP gezet en als succesvolle verkopen gedaan zie ik.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Opruimen, heerlijk! Doe ik ook regelmatig, ik hou niet van vol en veel, en kan heel makkelijk iets weggooien of naar de kringloop brengen.
    Gezellig dat nieuwe sfeertje in je tuin en onder je veranda.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wahah Lia jij bent al bijna klaar voor de winter ;-)
    Wat een prachtige foto's !!!!!
    Pfff wat écht opruimen betreft schiet ik niks op hier ...
    Opruimen is iets wat je zelf moet doen.
    Iedereen wil wel helpen maar ik moet eerst zelf de boel wat ordenen. Op het moment is hoofd, lijf en leden nogal "rommelig" hihi Dus het grotere werk gaat in hele kleine stapjes. Maarre we komen er wel hoor heb geduld ;-)
    FIJNE WEEK Groetjezz lfs mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Een opgeruimd huis is heerlijk, geen "troep" meer dat overal rondslingerd. Alhoewel ik me dan later wel eens afvraag waar iets is gebleven als ik het weer eens neer wil zetten. Dan is het dus gewoon weg en dat is soms balen. Fijne dag, groet Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk zo ruimen, even lekker ruimte maken.
    Ziet er ontzettend gezellig uit.
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het ziet er allemaal heel netjes en gezellig uit op de foto's. Ik ken ook van die momenten. Dan MOET er gewoon iets gebeuren en erger ik me opeens vreselijk aan van allerlei rommel en overbodige spullen. Marktplaats halen alleen de echt mooie dingen, de rest gaat naar de kringloop. Maar ik ken dat gevoel als er weer ruimte is; heerlijk !
    Succes met de onuitgenodigde beestjes. Ik heb het ook nog nooit meegemaakt van onze eigen katten. Ze komen niet buiten en voor vakanties als ze naar het pension gaan ontvlooi ik ze allemaal met goede spullen van de dierenarts. Eerst deed ik dat iedere maand, maar dat is niet echt nodig. Ik zag via MP in welk dorp je woont; daar komt ook een kat van ons vandaan!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Nodig moet ik aan het opruimen, stel het steeds weer uit, terwijl het toch zo'n fijn gevoel geeft. Het nadeel van genoeg opbergruimte is dat ik veel te veel bewaar. Ik moet aan de slag, echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heerlijk die opruimwoede...heel herkenbaar. Hier hebben de meeste kasten ook al een beurt gehad. In de herfstvakantie ga ik weer verder.
    Geniet van een opgeruimd huis.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ja hoor ,ik heb ook die opruimwoede ,zou het door het weer komen ?
    Afgelopen dagen de kamermuur een andere kleur gegeven ,en dan staat gewoon je halve huis op zn kop !
    Dus gelijk veel dingen maar weggegooid of opgeruimt
    De tuin ben ik helaas nog niet aan toe gekomen
    Hopelijk komen er nog wat mooie dagen ....
    Gr Amy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Heerlijk is het om na z'n opruimbui door het huis te lopen en al die ruimte weer te zien. Leuk tonnetje overigens.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat heerlijk om zo af en toe de bezem erdoor te halen, het geeft je idd een opgeruimd gevoel.
    Wat heb je een prachtige Herfstschaal op de sokkel staan Lia en ook het tonnetje is een aanwinst, staat mooi met de dennenappels.
    Ik wens je een fijne dag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Prachtige herfstsfeer,je hebt echt een gave,stoere en rustige stijl,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia