woensdag 14 september 2011

Warm herfstgevoel…..


Jullie weten intussen dat ik voor een bepaalde sfeer kies, en dat geld dus ook voor bloemen en planten. Planten staan bij mij alleen buiten, en bloemen heb ik eigenlijk zelden in huis. En als ik ze in huis heb, is dat simpel.
Nu had ik de laatste keer mijn rozenbotteltakken laten zien, maar domme ik…. had ze gewoon op de vaas gezet zonder wat water. Dus ze begonnen te verschrompelen en te drogen. Ook niet echt lelijk, maar ja…. we hebben nu Joep.
En bij het aanraken van die takken vielen de balletjes er al snel vanaf. Tja, wat moet ik nu op tafel zetten met zo’n klein monstertje. Maar weet je, vroeger heb ik voor mijn kinderen ook niets weggezet, en moesten ze het gewoon leren om eraf te blijven, en Joep dus ook. Maar bij het kopen van iets nieuws bij mijn bloemist kwam ik weer wat leuks tegen.

023
Omdat ik in eerste instantie de pot ergens anders neer wilde zetten, nam ik deze schaal mee.  Maar ons Joepje komt dus overal en dus ook waar ik dacht van niet…En Jose (bloemist) had laten zien, dat het ook leuk stond met eventueel de pot erin. En dus heb ik wat van haar en wat van mij samengevoegd.

044  
031
In de schaal staat dus de pot waar wat grillige boomstronken inliggen met de rozenbottel en in de schaal liggen nog wat zonnebloemen, mooi decoratief spul. En met een mooie kandelaar erbij, waar ‘s avonds altijd een brandende kaars inzit weer een geheel. En Joep blijft het af en toe nog proberen om ook in de vaas te gaan zitten.

062
Dit betekend wel dat er weer iets weg moest van de eettafel, maar deze houten deksel vind ik zo mooi dat ik die nog in de kamer wil laten. Dus hier ook wat veranderd, het staat nu op de tv kast.

095
En ook hier is ‘s avonds de kaars aan. Ik heb me er al bij neergelegd dat de zomer voorbij is, en verwelkom de herfst. En dat betekent warmte gezelligheid veel kaarsen en een lekker Thuisgevoel…
En vandaag was ik een dagje shoppen en heb behoorlijk wat kaarsen ingeslagen en wat warme kussens en een kleed. Nu nog te tijd om even in huis te rommelen.

103

Warme herfst groet…..

38 opmerkingen:

  1. Het bloemstuk op de eerste foto vind ik echt prachtig. Al je foto's zijn trouwens mooi, ik hou van jouw stijl...

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie herfstpost Lia, je hebt mooie decoraties op tafel staan met gedroogde zonnebloemen. Al heb ik er wel moeite mee, langzaamaan ga ik de herfst ook beetje bij beetje verwelkomen :-)!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lia,

    Zo te zien ben jij al klaar voor de herfst. Mooi de tak met bottels in de stenen pot. Ook de gedroogde zonnebloemen staan heel decoratief op je tafel. Ik zou er zelf nooit op zijn gekomen, maar vind het bij jou erg mooi staan!

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kaarsen, ja leuk! Op een zomerse buitentafel, en kussens, héérlijk op een tuinbank. Een plaid? Altijd handig op een frisse zomeravond. Haha, je hoort het al Lia, ik ben geen herfstmens ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk om een dagje te shoppen en leuke dingen te kopen voor in huis. Je hebt weer gezellige hoekjes gemaakt en wat is er dan fijner om daar lekker van te genieten bij kaarslicht...

    Fijne avond! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geniaal! Prachtig! Ik vind het erg mooi. En Joep..ach..daar kun je domweg niet boos op worden lijkt mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja die kleine joep wil natuurlijk overal aan zitten...ze zijn heel ondernemend ;-)de foto's zijn prachtig en gezellig met kaarslicht!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi, die Joep...mag hij dan zomaar op tafel??? Dat doet die van ons nou helemaal nooooit ;-) hihi
    Ik zou het dus zo herkennen. Maar wat een heerlijk sfeertje heb je gecreëerd! Sinds gisteren ben ik ook om en daarom ook druk met kussens en kleden aan de slag.Het weer laat ook geen andere keuze. Geniet van de warme sfeer!

    Fijne avond,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja Lia, je hebt weer een peutertje in huis, even wennen maar zo leuk
    Maar heerlijk je foto's, super mooi sfeertje heb je weer neergezet en wat heb ik weer genoten.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh die Joep toch haha hoe verzint ie het om in je vaas te gaan zitten, ik zie het voor me:)
    wat weer een heerlijk rustig sfeertje Lia en net als jij heb ik de zomer ook vaarwel gezegd en me verzoend met de herfst, laat maar komen!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Misschien simpel voor sommige maar evengoed zo MOOI dit stil leven!

    Groetjes, Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig ziet het eruit erg sfeervol .... heerlijke kleurtjes tja dat moet de poes dan nog even leren he maar ja ook wel wwer leuk om iets anders te kopen hahaha fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. hai Lia,

    mooi hoor ook je zonnebloem,ik had ze meegenomen uit frankrijk maar de kippetjes vinden ze zo lekker dat de decoratie maar voor even was.
    Lieve groet,Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij bent er al helemaal klaar voor, nu kleine joep nog, wat een prachtige foto's in de vorige post, super mooi beestje
    groetjes Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig rustgevend Lia, bijzonder fraaie combinatie.
    En die gekke Joep, in de vaas willen kruipen, wat zal je lachen met die kleine rakker.

    Hoe doe je dat nu met Joep als je de deur uitgaat, veblijft hij dan in een veilige ruimte?
    Je moet er toch niet aan denken dat die schat uit baldagheid even je tafelpoten als krappaal gaat gebruiken, ohhhhh.

    Geniet van je kleine deugniet en van je heerlijk herfstsfeertje, erg mooi!

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Lia,
    Ja, dat moet er dan maar aan geloven. Je decoraties zijn wel weer heel erg mooi. Die ingedroogde zonnebloemen vind ik heel erg mooi. We hebben heel veel uitgebloeide zonnebloemen gezien in Frankrijk, maar die waren wel een beetje natgeregend... Op een enkele na dan...
    Maar zo in gedroogde versie... heel sfeervol.
    Joep moet maar op kittencursus zeker?
    Ach, hij zal het toch wel een keertje leren? Miss Kitty zit toch ook niet meer overal aan? Of is dat gewoon de wijze leeftijd...
    Ik wens je nog een fijn restje van de week,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg mooie sfeer.
    Als je dit dan ziet,is de herfst echt welkom.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal jouw ding ditte Lia...zo mooi !! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schitterend stil leven, wat is het toch elke keer opnieuw genieten bij jou!
    Een hele fijne dag,

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je zal weten dat je een kitten in huis hebt :-)
    Heel mooi die gedroogde zonnebloemen, ik vind ze zo denk ik nog mooier dan vers.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Lia,
    ja langzaam aan brengen we de herfst naar binnen en maken zo een heel gezellig sfeertje binnen. Vind je decoraties erg mooi en rustig, mooi ook met de zonnebloemen erbij. Ja en Joep zal nog wel een tijdje ondeugend blijven denk ik, net een klein kleutertje hihi.
    Liefs, Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik kom al helemaal in herfststemming en dat bedoel ik positief hoor haha. Het is ook weer heerlijk om dan extra aandacht aan binnen te besteden. Ik vind de tak erg mooi staan in de pot.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Grappig dat zelfs bloemen niet in jouw sfeertje passen. Ik kan me mijn huis bijna niet voorstellen zonder bloemen. Maar ja dat is dan dus mijn sfeertje. Leuk toch he dat we zo bij iedereen binnen kunnen kijken en het is allemaal mooi en om van te genieten en toch zo anders en verschillend.
    Ja de kaarsjes hebben hier ook hun intrede gedaan. Ik hou wel van de herfst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind die zonnebloemen prachtig in de schaal en zo los bij de houten deksel. Hele mooie sobere tintjes, met kaarslicht... prachtig.

    En Joep... tja... die zal het wel leren, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. PRACHTIG................
    Meer heeft dit niet nodig,in één woord...PRACHTIG !!!!


    groetjes
    Dicky Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik merk dat door jou foto's en jou stijl mijn huis ook steeds rustiger wordt!
    Nu ook weer hele mooie sfeer foto,s!!
    En die herfst?? Laat maar komen hoor!!
    Lekker binnen genieten!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dankzij Joep kunnen wij nu dus van deze mooie veranderingen genieten! En genieten is het, het ziet er weer goed uit Lia.
    Gaat Joep niet met de zonnebloemen aan de haal??
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geweldig sfeertje Lia! ERg leuk met die gedroogde zonnebloemen, zijn ze uit je eigen tuin?
    Fijn weekend wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Prachtige beelden, en leuk om te lezen over je voorkeuren. Bij mij kunnen bloemen juist niet bont genoeg zijn. Hoe meer kleuren, hoe beter, en ik heb ook altijd graag een vaas gevuld met bloemen op keukentafel en de salontafel staan.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. wat geweldig zo zeg..past perfect bij je..die zonnebloemen zijn ook prachtig zo. wij hebben hetzelfde probleem met minoes..zit ook overal op en in..maar ik hoop dat het wel een keer beter gaat worden..we houden de moed erin haha
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een prachtige sfeer heb je gemaakt zo, heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Heerlijk herfstsfeertje Lia, zo wennen we voorzichtig aan het einde van de zomer en zetten we deur alvast een klein stukje open voor de herfst en genieten we van mooie dagen zoals vandaag met 's avonds de kaarsjes weer aan. Maar jij geniet vast het meest van kleine Joep, dat lieve dondersteentje ... Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ziet er weer gezellig uit bij je. Mijn tak had ook liever water gehad maar ze vallen nog niet uit. Alweer een woonwinkel in Ochten erbij hè? Ben er nog niet geweest, vast mooi. Vond het erg leuk om je in het echt te zien!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gisteren toen we naar de Betuwe reden moest ik echt even aan je denken. Misschien was ik wel heel dicht bij jullie in de buurt. We zijn in Ommeren, Zoelen en Buren geweest en nog even gauw langs ons oude huis in Tiel gereden. Wel leuk om te zien na al die járen..
    Als je het adresje wilt hebben waar ik de appels heb geplukt, dan laat het me maar weten. Deze man was erg blij met ons plukken, hij heeft zóveel appels aan de bomen hangen.
    Ik wens je een fijne week, Lia
    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  35. zelfs joep past kwa kleur bij jullie interieur :P.
    wat een plaatje zeg en je ziet de ondeugd er van afstralen mijn dochter heeft ook 2 jonge poesjes en heb daar een paar weken opgepast weet nu waar het woord kattenkwaad vandaan komt ha ha .
    fijn dat het zo goed gaat met oma kittie en joep.

    en wat ziet het er weer mooi uit bij je ,de kunst van het weglaten is jou op je lijf geschreven he.
    ik vind het altijd zo knap probeer het ook wel eens maar bij mij slipt het toch altijd weer dicht .

    grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooie foto's Lia
    je weet toch elke keer weer met gevoel voor styling er een heel mooi sfeerplaatje van te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. lieve Lia,wil je nog even bedanken voor het fantatische mooie boek dat je voor ons hebt gemaakt.zo super gedaan ..jou foto's zijn ook weer mooi hoor.en Joep is een plaatje kom hem gauw bewonderen.
    lies alie

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia