donderdag 25 augustus 2011

Veranderingen……..


Gisteren bladerde ik weer eens door de WLS (sorry!!) , en toen bedacht ik me opeens dat er nog meer veranderd is dan de lamp boven de tafel. Als je n.l achterom komt lopen dan valt het meteen op, want manlief heeft de achterkant van “ons huis” geschilderd. De aanbouw moesten we natuurlijk altijd al zelf doen, maar nu het “ons huis” is mogen we het helemaal doen. En dat is nog best moeilijk. Want je hebt een rijtjeshuis waarvan het een van de middelste is. Die zijn door de woningbouw altijd in een en dezelfde kleur geschilderd. Allemaal dezelfde voordeur in hetzelfde mooie rood……*kuch*. Je snapt vast dat wij het rood gaan verwijderen. Maar dan…. als je iets totaal anders doet word een rijtje soms zo rommelig. Je ziet weleens van die rijtjes met blauw/groen en rood, en ik vind dat niet mooi. Maar om nu een kleur te gebruiken die ik ook niet mooi vind… Dus in de vakantie hebben wij ons daar eens over gebogen. Letterlijk gebogen, want als de zon erop staat komt een kleur weer anders over dan met gewoon daglicht. Uiteindelijk zijn we er uit, komt natuurlijk altijd goed….. We wilden iets van grijs, hoe kan het ook anders. Maar grijs is niet gewoon zomaar die ene grijze kleur. Er zijn zoveel tinten, en dan zoeken tot je de kleur hebt die niet alleen bij jou past, maar het moet ook matchen met de steen van het huis, en het moet de look hebben van wat je achter het glas ziet. Daarmee bedoel ik de meubels die je van buitenaf ziet. Ja, we smeren er dus niet zomaar wat op. En het is gelukt, een mooie warme grijs met een bruine ondertoon.  De hele aanbouw is in die kleur geschilderd en boven zijn de openslaande ramen ook in die kleur. De kozijnen hebben we lichter gelaten, zodat het niet zo storend is met de rest van het rijtje.

012
Het grijs past zelfs voortreffelijk bij de dakpannen, en mijn tuinset. En je kunt nog net zien (klein donker randje onder het kozijn) dat wij de grindplaat ook donker hebben gemaakt. We wilden hem eerst vervangen maar omdat de nieuwe aanbouw ertegenaan zit en wij hem eigenlijk helemaal niet zien, hebben we ervoor gekozen om hem donker te sauzen.

017
Heerlijk als alles bij elkaar past qua kleur en sfeer.

020
Rechts zie je nog een geelachtige grindplaat en het rode raam van onze buurvrouw. Toen ik deze foto nam was ik me er niet van bewust hoe snel haar leven voorbij zou zijn. Want wij hebben afgelopen week afscheid van haar moeten nemen. En nu na 30 jaar krijgen we dus andere buren. En dat zal niet alleen wennen zijn maar ook afwachtend wie het worden.

016
De voorkant van het huis zal in het voorjaar gedaan worden, (denk ik, je weet maar nooit) want we gaan daar meteen die akelige grindplaat vervangen voor wat anders en we willen ook heel graag een andere voordeur. Maar ik vind nergens wat ik zoek, en zo verschrikkelijk duur die dingen, dus stelde ik manlief voor om hem gewoon zelf te maken. Dus………..daar gaan we ons in het najaar eens over buigen. En kan je zeggen we zijn al aardig op weg.
Voor jullie een fijn weekend, voor mij ook een spannend weekend, want we gaan Joep Halen….
tot later……

p.s @Erika, ik kan je niet benaderen, maar om antwoord te geven op je vraag mail me maar even. Mail adres staat in mijn profiel.

43 opmerkingen:

  1. Hey Lia! Het is weer, hoe kan het anders, prachtig geworden. Proficiat!
    Hoe leuk dat jullie je zo gezamenlijk over van die zaken buigen en dan samen oplossingen vinden en uitvoeren. Prachtig is dat!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De schilderwerk is erg mooi geworden. Een mooi geheel zo bij elkaar. Een mooie kleur.
    Een fijne dag, hier begint de dag weer met regen. Jammer hoor.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi die grijs/bruine kleur. Normaal ben ik persoonlijk niet zo'n fan van die kleur maar vind dit wel heel mooi staan en het past precies bij de rest!! Succes met de voordeur ♥

    Groetjes van Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Op dit vroege tijdstip terwijl ik de slaap uit mijn ogen wrijf (ben momenteel heel erg druk met de kermiswagen) geniet ik van jouw huis. Even een momentje rust, de roller coaster start zometeen weer. Dank voor je genietmoment.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet het er mooi uit!

    Tja, die rode voordeur die hebben wij hier ook.
    Wij hebben een huurhuis dus mogen wij de deur niet schilderen.

    Daarom staan er allemaal roze Hortensia's en een bankje geschilderd in dezelfde rode kleur.

    Jullie tuin staat er mooi bij en de grijze kleur geeft veel rust.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel mooi uit Lia......fijn dat je nu zelf je kleuren kunt bepalen hé! Wij zitten dus ook gehuurd en dan moet je het er maar mee doen wat ze er op smeren en af en toe......nou ja, het is nu eenmaal zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je kleur grijs is prachtig! Vind het echt een stuk mooier dan hoe het was, misschien breng je de buren op een idee en is straks het hele rijtje grijs! Wij hebben van de week ook na zitten denken over de kleuren van de kozijnen en luiken voor het nieuwe huis en hebben ook bedacht dat het grijs tegen zwart aan gaat worden. De kleur moeten we nog uitzoeken maar we weten wel wat we willen. Alan is schilder dus dat gaat goed komen.
    Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Lia, wat verdrietig van je buurvrouw, ik hoop dat jullie wederom weer aardige buren krijgen.
    Wat leuk dat Joep dit weekend komt, succes met Kitty, verwen haar maar extra.
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het is prachtig geworden Lia! Het past zo mooi bij elkaar zo. Ik heb nog even teruggescrold naar de reportage in de WLS. Door de vakantie heb ik dit even helemaal gemist. Maar het ziet er geweldig mooi uit allemaal. Mag je met recht trots op zijn. Een heel fijn weekend, komt vast helemaal goed!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, qua kleur en sfeer!
    Ben benieuwd naar de veranderingen aan de voorzijde, deze worden vast even prachtig.
    En wanneer de voordeur zelf gemaakt wordt, krijg je een mooi uniek exemplaar!
    Spannend, Joep komt thuis!
    Genietse dit weekend.....
    Kijk al uit naar de foto's van Joep, 't is zo'n plaatje;-)

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia, de kleur is perfect gekozen zeg. Het lijkt me inderdaad een wat lastig i.v.m. de buren. Wie weet kopen je nieuwe buren het naast jullie en vinden ze de kleur ook heel mooi... Maar voorlopig hoeven jullie je nog niet te vervelen, plannen genoeg haha.

    Lieve Groet,

    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. je mag best door de WLS bladeren hoor....zou ik ook doen
    Wat fijn dat jullie Joep komt! Hij past ook helemaal in het interieur (stylisch verantwoord)haha.
    Fijn weekend
    Liefs Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat is idd een mooie kleur voor je huis. Verdrietig dat je afscheid moest nemen van je buurvrouw. Het is altijd weer spannend wie er naast je komt wonen . Want tenslotte is een goede buur beter......
    Ik ben benieuwd of je man aan de slag gaat met het paneel.

    Lieve groet
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhh....lieve Lia, ik moest heel wat bijlezen. Allereerst wil ik je zeggen dat ik heb genoten van die prachtige reportage in de WLS, daar kan je met recht trots op zijn. Je heb samen met je man zoveel sfeer in jullie huis gebracht. Ook de nieuwe kleurstellingen buiten zijn prachtig en buiten en binnen lopen helemaal in elkaar over.
    Ook heb ik even heerlijk gewandeld door de tuin van je zus, wat komt de kunst prachtig uit tussen het groen.
    Ohh....en dan Joep....wat een prachtige poes en wat heerlijk dat jullie hem dit weekend kunnen ophalen.
    Ik wens je dan ook een heel fijn weekend en veel geluk met hem.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw..dat ziet er gelijk veel luxer uit zeg...Mooi grijs is niet lelijk...
    gaan de rest van de rij nu met jullie mee???...of niet??? Zou ik wel doen, want het is echt fantastisch...
    Ennuh, niet teveel buigen hoor, want anders barst je nog een keer...haha...
    Zonnige???groetjes, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel herkenbaar verhaal Lia,
    Wij wonen ook in een rijtje en eigenlijk vind ik het het mooiste als iedereen gewoon dezelfde kleur kozijnen heeft. Maar ja, je gaat natuurlijk niet iets doen wat je niet mooi vindt hè?? Gelukkig hebben we een zeer meegaande buurvrouw, dus in de tijd dat we een luifel wilden maken, was er amper overleg nodig. Ze gaf meteen haar goedkeuring, betaalde mee, als Jack het maar ging uitvoeren. Een paar jaar terug heeft zij ook meegedaan met haar buurman aan de andere kant, die toen kunstof kozijnen en een kunststof dakgoot liet plaatsen. En hoe mooi ik het ook vindt als alles bij elkaar past...daar konden we toen echt niet aan meedoen..(en het is ook echt niet mooi geworden, helaas)
    We willen nu graag iets veranderen aan de schutting, dus ik hoop dat we ook nu er weer goed samen uitkomen.
    Ik hoop voor jullie dat jullie ook weer fijne, nieuwe buren krijgen en ik ben benieuwd naar jullie plannen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi Lia en deze kleur past helemaal bij jullie huis! Een paar maanden geleden is hier een schilder geweest die als het goed is over een paar weken de buitenkant komt schilderen. Al combineren wij het met roomwit...ook hier komt grijs!

    Wat leuk dat Joep dit weekend zijn intrede mag doen in jullie leven...hij komt in een prachtig huis te wonen, dat sowieso :-)! Hoop dat miss Kitty hem accepteren zal!

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk zo'n huis weer strak in de lak en dan ook in de kleur die je zelf mooi vindt zonder dat het 'blokje' een rommeltje wordt; het ziet er weer heel mooi uit.

    Vandaag zou de schilder bij ons beginnen (dankzij een nieuwe voordeur die ... jawel grijs geverfd moet worden, net zoals de hele voorkant al is) ... maar code geel en het komt er met bakken uit, nog even geduld dus.

    Groetjes en fijn weekend, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat is het mooi geworden! En wat een mooie kleur! Wij hebben hier de boel al een paar keer opnieuw geverfd omdat de kleur het uiteindelijk nét niet bleek te zijn, maar ik geloof dat de kleur die we nu hebben (grijs/ groen)het wel is!

    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. OOOOOH JOEPIE...Joep komt!!!!!!:)...enne...je schilderwerk ziet er natuurlijk puik uit, mooie kleur, netjes geverfd...wat een sfeerbepalende klus he..maar eer van je werk...als je mij nu alleen nog even laat weten WELKE kleur die bijzondere kleur is ;) ben ik helemáál content;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hoi Lia,wat verdrietig dat jullie afscheid hebben moeten nemen van jullie buurvrouw.

    Wat is het prachtig geworden,mooi hoor het grijs een,prachtige kleur.

    Helaas zitten wij in een huurhuis met wit kunststof overal,brrrrrrr,vreselijk helaas mogen we er niets aan doen.

    Lieve gr en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo moeilijk om de goede kleur (grijs) te vinden. De lichtval is telkens anders, dus je moet het op allerlei momenten van de dag (en van de week) beoordelen ;)
    Maar het is jullie weer gelukt, erg mooi deze kleur! En met de voordeurplannen gaat het ook goed komen..ik ken jullie een beetje :))
    Fijn weekend met Joep! Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi kleur, goed gekozen, past er helemaal bij.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waauw ik vind dat heel mooi die grijs/bruine kleur.Super:)Een fijne weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Goed gebogen! Dan heb je wel eer van je werk he?
    Geniet ervan, met hopelijk nog wat terrasweer. En veel plezier met Joep. Wat een knuffel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi geworden zeg! Inderdaad heerlijk als alles één geheel is en bij elkaar klopt. Dat is hier zeker goed gekomen!

    Groeten Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Het is heel erg mooi geworden, een prachtig geheel.

    Wat zijn die grindplaten inderdaad lelijk hè! Maar in dezelfde kleur als het houtwerk, valt het niet meer zo op.

    Fijn weekend. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi huis Lia, mooie kleuren en zo passend bij alles.

    Spannend, spannend weekend, ik leef zo verschrikkelijk met je mee, ik heb van de week nog even de foto's van Joris zitten bekijken als kitten, Ik ben zo benieuwd naar de foto's van Joep.
    Ik wens je een heel fijn weekend, heel veel genieten van Joep dit weekend helemaal maar vooral voor heel lang.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi Lia, en inderdaad, grijs kan best lastig zijn. Wij hebben het ook aan onze gevel, maar de kleur lijkt steeds weer anders.
    Veel plezier met Joep!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ziet er prachtig uit, mag ik vragen welke kleur het is. Volgend jaar moeten wij ook weer...en wat je buren betreft, goed voorbeeld doet vaak goed volgen:) Ben benieuwd hoe jullie straat er komend jaar uitziet! Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig prachtig....wat kleur al niet kan doen......Vind het heel sjiek staan zo.......
    Enne logisch toch dat je zo af en toe in de WLS zit te bladeren...wat....ik zou 'm in jouw geval niet meer los laten...;0)
    Enne....gecondoleerd met je buurvrouw.
    En Joepie de poepie heb er zin in: JOEP!
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Verdrietig nieuws van je buurvrouw. Buren kunnen soms zo vertrouwd zijn.
    De kleuren vind ik erg mooi. Het past bij het interieur van jullie en die kleur staat buiten ook erg goed. Dat je soms lang moet zoeken naar de juiste kleur snap ik helemaal.
    Er is zoveel en een kleurenstaal is soms/vaak nog heel anders dan dat je het in het echt op een groter oppervlak ziet.
    Gezellig dat Joep nu eindelijk komt. Dat wordt genieten ik ik hoop ook voor Miss Kitty. Voor de vorm zal ze misschien even boos zijn, malle katten, maar mijn ervaring is dat ze dat toch niet lang vol kunnen houden.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig geworden, ik vind het helemaal chic zo!!

    Fijn weekend, veel plezier met Joep en we krijgen vast foto's!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Afgelopen weekend terug van vakantie, blader ik snel alle woonbladen door die bij de post lagen.......... Zie ik jou huis in de WLS!! Wauw! Mooie reportage. En natuurlijk bekende plaatjes omdat ik jou blog lees....... Maar wat leuk! ik ben trots op je en je mag het zelf ook zijn. Complimenten meis!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Kleur is prachtig, en het past helemaal bij elkaar.

    Ik weet niet wat WLS...maar het valt blijkbaar toch wel mee.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Och, wat een triest nieuws over je buurvrouw. Hopelijk krijg je er lieve buren voor terug. Dát is helaas altijd maar afwachten!
    Maarre... de kleur... ja... helemaal goed. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er helemaal happy mee bent!
    En ooooh, ik wist helemaal niet dat Joep komt! Wat leuk, ook een Britse Korthaar! Past helemaal goed in het interieur :-)
    En je reportage in WLS: helemaal mooi is het geworden!

    Liefs en een heel fijn weekend, en hopelijk gaat het een beetje lekker als Joep zijn intrede doet in huize Jan-Lia :-)

    Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hoi Lia,

    Inderdaad heel mooi deze grijze kleur.
    Wij schilderen de openslaande delen van ons rijtjeshuis 3 jaar geleden Zwart , de rest roomwit Iedereen vond het maar wat en gewaagd maar inmiddels zijn er 3 buren gevolgd!Kijk dat is dan heel leuk en gebeurd jullie wel hetzelfde met de grijze kleur!
    Ik mail je zeer binnen kort!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo Lia,

    wat een prachtige grijze kleur hebben jullie gekozen! Wij hebben in 2005 alle kozijnen vervangen door aluminium in de kleur antraciet. Het is een matte kleur wat heel mooi bij de stenen uit komt. Nadien kregen we van veel mensen om ons heen complimenten, zelfs vreemden kwamen naar ons toe. Zo leuk om te horen!
    Het is misschien een beetje laat maar heb de WLS pas van de week gekocht: wat een fantastische reportage! Eindelijk eens een "gewoon" rijtjeshuis in de picture! Heel vaak staan er enorme villa's in het blad, maar vind jouw reportage toch wel heel erg bijzonder. Mijn complimenten voor je huis en de aankleding ervan. Ik woon zelf ook in een rijtjeshuis en probeer ook een mooi huisje voor ons ervan te maken. Ik pak het blad regelmatig erbij en word dan vrolijk. Ik ben erg door je geïnspireerd en heb al veel ideeën voor ons huisje. Alleen woont er een (heerlijk) mannetje van 17 maanden die het huis behoorlijk op z'n kop kan zetten hihi....

    Groetjes van Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  39. hoi hoi

    prachtig hoor de kleur grijs. Henk heeft het huis in de vakantie zwart / wit geschilderd ( tussen de buien door)prachtig is het geworden. Wat knapt een huis er toch weer van op.
    Ik heb wls op mijn tafel liggen en ik vind het tof dat ik iemand een beetje ken die in zo'n gaaf blad staat. Geniet er maar lekker van

    Heel fijn weekend
    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hallo Lia,
    Wat sneu van je buurvrouw. Na zoveel jaren naast elkaar te wonen, haar nu te moeten missen.
    Het zal heel vreemd zijn anderen in ´haar´ huis te gaan zien...
    Je keuze voor de kleur van je houtwerk ik werkelijk prachtig. Ik moest even dat ene blad erbij pakken om te zien hoe het ook alweer was, maar wat is dat mooi geworden zeg.
    Ons huis is een huurhuis en gelukkig heeft de stichting 4 jaar geleden besloten nieuwe gevels met kiepkantel-ramen en zo, te plaatsen in de kleur: Grijs!! Jawel, en het staat prachtig. Helemaal mijn kleur ook...
    Lia, ik wens je een heel fijne week toe...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Heel mooi zeg beter als al die kleuren mooi neutraal en toch heel sfeervol.Joan

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo Lia, je huis ziet er werkelijk prachtig uit. Mag ik vragen welk kleurnummer je hebt gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia