zaterdag 13 augustus 2011

Stoere lamp……


Zoals ik al vertelde heeft manlief het plafond in de vakantie gestuukt en hangt er een nieuwe lamp. En ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik die oude heb verwijderd. Nu hangt er een stoere spot. Ik was al een poosje weg van die lamp, alleen van dat merk (modular) waar ik hem van gezien had, zo duur. En ik ben nu eenmaal niet zo van dat doen we even. Maar we hebben er dan nu toch een gevonden (bij Rietveld) die qua prijs wel heel leuk is, maar ik moet ook wel echt toegeven dat het echt waar naar zijn geld is. Manlief heeft tussen de boutjes bepaalde ringen (ben de naam kwijt hoor)  moeten doen, omdat hij gewoon niet bleef hangen zoals ik wilde. En hij hangt, maar je moet er ook niet meer aankomen. Wie weet kom ik die andere ooit nog eens tegen op MP, je weet maar nooit.

090
(Even de gordijnen dicht, want het blijft moeilijk foto’s maken zo)

055
Van opzij gaat het beter, maar dan vind ik de eethoek er altijd zo anders uitzien. Voordat iemand zegt, “Je hebt de lamp niet in het midden hangen” Klopt! En dat heb ik bewust gedaan, omdat ik het anders zo standaard vind. En je kunt de spots toch alle kanten (als deze lamp het houd) opdraaien.
Op de tafel staat inmiddels weer een andere tak in de pot. Deze keer de rozenbottel van Rosa Corallo. Die straks weer naar mooi rood gaat veranderen. Zoals je hiernaast kunt zien in de rechterkolom.

139
Deze foto geeft ook heel mooi weer wat ik mooi vind en waar ik me goed bij voel. De zachtheid van het velours bankje, het stoere en robuuste van het hout en steen, en het natuurlijke van de takken. En natuurlijk de kleuren van alles.

130
Ik ben er weer héél tevreden mee.

051  054
037  052
Fijn weekend………

44 opmerkingen:

  1. Hallo Lia,
    Allereerst mijn complimenten, wat een mooie reportage van je huis in WLS. Je smaak en stijl zijn herkenbaar,zelf hou ik ook van lekker met het het huis bezig zijn en gezellige sfeerhoekjes maken. Maar het leukste vind ik dat het nu eens om een gewoon huis gaat en niet altijd van die kastelen van huizen. Dit is haalbaar voor iedereen...toch? Ik ga je volgen, ben super nieuwsgierig naar je ideen dus BEDANKT!
    Lieve Groet, El

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave lamp ! vanmiddag de WLS gehaald en de reportage is PRACHTIG ! maar ja je hebt ook ongelooflijk veel smaak en stijl dus dat kon ook bijna niet anders dan prachtig worden , mag je terecht HEEL ERG TROTS OP ZIJN.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gewoon helemaal af met de lamp.

    Stoer ja, het past bij het geheel.

    En alles zo heerlijk opgeruimd! Op mijn tafel staan 2 laptops, mijn schilder spullen (ga ik zo opruimen) een printer, tijdschriften en........ een fruitschaal. Het is dus een werktafel ha ha.

    Fijn weekend!

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er prachtig uit hoor ben gek op die natuurlijke kleuren geeft zoveel rust ... die lamp ook helemaal prachtig en vind het wel stoer zo niet in de midden ....fijn weekend nog live groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kan me voorstellen dat je zeer tevreden bent...
    Helemaal af zo tot in detail...ik geniet even heerlijk met je mee.......
    Prachtige takken ook.
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daarom past de lamp zo mooi bij je meubeltjes zoals je zegt stoer en robuust.
    De tak past er dan ook precies bij al met al een prachtig geheel.
    Geniet er maar lekker van op deze druilerige dag.

    Fijne Zondag en....
    groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super stoere lamp!
    Een mooi geheel.....

    Fijn weekend verder, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer helemaal anders dan de vorige lampen! Het past goed bij je sfeertje... en een lamp hoeft zeker niet altijd in het midden van de tafel te hangen (bij mij boven de keukentafel hetzelfde verhaal en nee, niet iedereen 'snapt' dat hihi)

    Heerlijke zithoek heb je!
    Fijn weekend, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi op de foto gezet(leuk ook dat blauwe speelballetje van Miss kitty :)) Je weet, wij vonden het al prachtig en nog steeds! Heerlijke plek daar aan tafel om (onverwacht) even bij te kletsen!! Gezellig!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw het ziet er prachtig uit bij je en je lamp is zeker stoer en gaaf,heerlijk is het om je huis steeds wat te verbeteren naar je zin,de takken vind ik ook schitterend in de stoere pot,ik wens je een fijn weekend,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo Lia

    Wat een aparte lamp.
    Ik heb hem nog nooit gezien,om eerlijk te zijn.
    En je stijl van meubelen,dat stoere vind ik erg mooi.

    Ik wens je een fijn week-end
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor.....heel stijlvol en past mooi bij de rest. Die rozenbottels vind ik ook prachtig.
    Liefs Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vergeet ik nog te zeggen dat ik je reportage in de WLS praaaachtig vond!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh da's wennen...ik ben toch meer van de bling bling en de kroonluchters. Maar super dat je er zo blij mee bent !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is een plaatje hoor!
    Zou manlief ook nog wel blieven ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er prachtig uit, wat een mooie lamp. Is het licht ook mooi? En je hoekje op tafel is echt 'Lia', nog een fijn weekend, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,
    Als eerste jij ook bedankt voor je lieve reactie voor mijn vader. Aan jouw woorden moet ik steeds terug denken "het gaat goed komen hoor". Dat geeft me weer moed.
    Je lamp vind ik juist doordat hij niet in het midden hangt en je decoraties op de andere kant van de tafel staan heel harmonieus. Wat kan je dan genieten van zoiets nieuws in je huis. En met dit weer kan je hem al vroeg aan doen haha.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal jouw stijl Lia...de lamp is inderdaad ook lekker stoer! Ik mis geloof ik wel de balken aan het plafond, vond dat altijd prachtig bij je staan! Maar snap ook wel dat je misschien na al die tijd graag weer eens wat anders wilde (of vergis ik mij nou met die balken?)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zie het helemaalvoor me . Je man op de trap en jij steeds maar zeggen nee nu hangt hij weer niet goed. Zo gaat het hier tenminste, ahhaah. Maar hij is super. Lekker stoer. Ik ga dat ook steeds leuker vinden. Ik heb vandaag eindelijk de reportage kunnen lezen. Heel mooi en zuiver zonder veel omhaal en opsmuk. Echt mooi .... eigenlijk precies zoals je blog is zacht en stoer.. Geniet van alle aandacht het is je gegund. Liefs en een fijn weekend nog. Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldige lamp spot ziet er prachtig uit,de rozenbottels doen het ook altijd goed ik heb ook een tak in een pot staan.


    Groetjes Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldige stoere lamp is dat.

    Briny
    http://soberchiclifestyle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Fijn Lia daar gaat het om dat jij tevreden bent en het resultaat mag er zeker zijn!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia,
    Wat een ontzettend mooie lamp is dat. Moeilijk is dat toch, een goeie lamp vinden. Wij hebben nog steeds een plafonniere boven de eettafel hangen omdat we nog steeds niet weten wat we willen... Komt wel een keer. Op een dag vinden we iets waarvan we zeggen... Dat is 'm!
    Deze past wel helemaal bij jullie hoor, lekker stoer en toch ook heel sierlijk!
    Ik wens je een heel fijn weekend Lia,
    Lieve groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik ben ook heel tevreden...met wat ik hier zie Lia.....goed gedaan !! liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik vind m super stoer en juist mooi dat hij niet in het midden hangt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia, je nieuwe lamp is niet helemaal mijn smaak maar je hebt er weer een mooi geheel van gemaakt. Ik vind de laatste foto's van de takken en het borstbeeldje weer super.
    Fijne zondag, lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo dat is een hele stoere lamp Lia, echt gaaf.
    En juist leuk dat hij niet in het midden hangt daar hou ik nu ook van. Gewoon lef!

    Die takken in die pot vind ik ook zo mooi. En je foto's zijn ook wel weer heel erg mooi.

    Fijne zondag
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een bijzonder en stoer exemplaar Lia !!!!
    Wat een eenheid met je interieur.
    Lekker extra van GENIETEN op zo'n regenachtige dag als vandaag. Ik heb de kaarsjes al aan ;-)
    FIJNE ZONDAG
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Elke keer veranderd er weer wat hihi, hoe herkenbaar !!
    zo'n lamp is idd super stoer en past helemaal bij je !
    geniet er lekker van
    groetjes en nog een fijne Zondag gewenst!
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik hoe persoonlijk niet zo van spots maar hij past prachtig in het geheel. Je pot met de takken zijn prachtig! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  31. jaaaaaaaaaaaaaaaa deze spots zijn GE WEL DIG!!! Artemide kan er wat van....prachtige lampen tegen een KUCH "prachtige prijs! Helemaal top! Ook NIET in het midden.....helemaal mee eens ;)!
    Lang leve het duister...uhm...nah ja ;)!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Stoere lamp helemaal jouw stijl Lia:)
    Een fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hey grappig, ik heb een paar maanden geleden iemand een link gestuurd van deze lamp (wel ergens anders vandaan maar ook heel goedkoop vergeleken bij die héle dure)en gezegd dat ze de kroonluchter
    boven de zithoek weg moest halen. En ze doet het ook!Ik zou er ook wel een willen en inbouwspotje verwijderen. Het staat geweldig bij jou!

    Waar kan je die takken halen bij ons in de buurt, ik wil er zó graag een!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Het is precies wat je zegt: een stoere lamp! I I like it! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een mooie lamp zeg, hij hangt daar schitterend, en ook helemaal WLS-stijl! Jammer dat ze die niet op de foto hebben kunnen zetten!
    Morgen koop ik de WLS (als ze die nog hebben bij de Bruna). Ben benieuwd...

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi zeg die lamp, tenminste bij jullie, mij zou hij te modern zijn, maar bij jullie staat ie helemaal goed!
    Ook de rozenbottels zijn prachtig!
    Fijne week!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Hele leuke lamp. Ik vind ook het geheel zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Het past allemaal weer geweldig bij elkaar en leuk dat die spot nou net niet in het midden van de tafel hangt. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een bijzondere stoere lamp!!! Ik vind het een prachtexemplaar. Hoopt dat hij nog lang goed blijft hangen, hoor!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het ziet er weer helemaal des Lias uit. Ook je rapportage is mooi geworden, leuk om dit te lezen terwijl je het interieur al kent.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia ik heb vandaag het blad gekocht,ik koop deze zelf nooit,maar vond het leuk om dat je er in stond en heb met veel plezier je reportage gelezen en bekeken,ik zeg KLASSE! fijne avond,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Oooo en ik vond die lampjes die je boven de tafel had zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia