woensdag 17 augustus 2011

Ieder seizoen heeft z’n stijl…..


De laatste dagen kunnen we weer genieten van af en toe een heerlijk zonnetje, en ik probeer dat ook echt te doen. Nog heerlijk ‘s avonds buiten koffie drinken en met de kachel aan is het ook goed om nog wat drinken. Maar we kunnen ook merken dat we weer verder in de tijd komen. Ik zie ‘s morgens alweer spinnenwebben en ik merk ook dat de bladeren een beetje aan het verkleuren zijn. Maar ieder seizoen heeft zijn stijl. Want ook in de herfst geniet ik van een wandeling door het mooie landschap, en de prachtige bessentakken binnen op een stoere vaas, en wat denk je van het kaarslicht dat nu toch eerder opvalt in huis. Want ja, ook de dagen worden steeds korter. Maar wat voor weer het ook is, genietmomenten zijn er volop.

Seizoen_en_Stijl_029
Zo heb ik ook een genietmoment als ik bij Jose in haar schitterende winkel stap. De winkel “SEZOEN & STIJL” in OCHTEN waar ik die prachtige takken en niet alledaagse boeketten koop. Haar winkel bestaat niet alleen uit het bloemengedeelte maar sinds kort ook een afdeling met HOFZZ. En de winkel ziet er prachtig uit.

(foto’s zijn deze keer van Jeroen van Oers Art Effect.)
Seizoen_en_Stijl_025
Seizoen_en_Stijl_023
Seizoen_en_Stijl_024
Seizoen_en_Stijl_021
Seizoen_en_Stijl_020
Seizoen_en_Stijl_028
Seizoen_en_Stijl_027
Seizoen_en_Stijl_026
Helemaal mijn stijl….
Daar komt dus ook de rozenbotteltak (kreeg ik zelfs kado, bedankt Jose) en het mannenhoofd uit mijn vorige post vandaan.
Als je in deze buurt bent, is het echt een bezoekje waard. Ze staat ook vermeld in een klein boekje “Landelijke Leefstijl Gids” Gelderland.
075   074                                            
Voor meer info kijk dan maar eens hier
Fijne week verder en geniet van iedere zonnestraal.

34 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige winkel, daar is het moeilijk om met lege handen buiten te komen ....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ben jij Lia, idd. helemaal jouw style :) maar toch zie ik een prachtige industrialchic lamp: geweldig mooi. Zeker een bezoekje waard als ik weer in Gelderland ben.

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik geniet zeker van buiten en ook van die prachtige stoere foto's die je laat zien!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zeer mooi helemaal stijl jouw lia:)Sober en rust.Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige winkel, geniet lekker van je bloemen en takken. En geniet nog even van de zomer en straks van de herfst want het is waar ieder seizoen heeft zijn mooie dingen. Groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Lia,
    Dat is inderdaad allemaal prachtig en ik herken inderdaad helemaal jouw smaak hierin... Waar ligt Ochten ook al weer... Vast niet bij mij in de buurt.
    Wij kunnen hier ook al zien dat het herfstseizoen er aan komt, aan het verkleuren van de bladeren en het wordt steeds iets vroeger donker ´s avonds. Aan een kant vind ik het jammer maar aan de andere kant heeft het ook een belofte van gezelligheid in zich...
    Afijn, wij gaan eerst nog even twee weken zomeren en dan mag het gebeuren hoor. De herfst heeft tenslotte ook nog heel veel mooie dagen in zich...
    Lia, heel fijne dag verder,
    groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's. En ook helemaal mijn stijl.
    Heerlijk ruw maar toch met stijl. Fantastische.
    Hier geniet we ook van de dagen dat we nog buiten kunnen leven. Maar zoals je al zei geniet ik ook van ieder seizoen.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. heerlijke sfeerbeelden! lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou ja zeg!! Ochten ligt hier om de hoek, nooit geweten, wat prachtig! Daar moet nog even een bezoekje gebracht worden voor ons nieuwe huis! :) Helemaal blij!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Lia

    Prachtige winkel en ben even gaan kijken naar hun website (winkel is wat te ver voor mij)en vond daar prachtige bloemstukken. Leuke ideeën, daar ikzelf aan bloemschikken doe.

    Alvast bedankt!!

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik heb vandaag enkele zonnestralen gevangen ;)
    Wat een prachtwinkel zeg....wat heerlijk zo'n mooie winkel in de buurt......was hier ook niet verkeerd ;0)
    Fijne avond
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een sfeertje zeg... Heerlijk en helemaal mijn ding! Die bank, dat is de stijl bank die ik wil, maar manlief vind 'm niet zo mooi. En dus moet ik nu naar een alternatief op zoek en dat valt niet mee, zucht...

    En ja, het gaat nog wat zomeren komende dagen (ik hoorde zelfs al 30 graden voor zondag zeggen!), dus volop genieten maar! Aan de herfst moet ik nog niet denken, want voor m'n gevoel hebben we een te herfstachtige zomer gehad!

    Bedankt voor de inspirerende post en als ik in de beurt ben ga ik zeker eens hier kijken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad,de herfst ligt op de loer maar nog even wat zon de komende dagen...wat een prachtige foto's.Moet een bijzondere winkel zijn. Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja genieten doen we van elke straaltje dat ik maar kan vangen.

    Mooie winkel en supersfeertje en inderdaad helemaal jouw stijl, alsof ik bij jou binnenkijk.

    Het begint al op te schieten he, nog even en weetje dat ik eigenlijk heel veel met je meeleef. Ik kan niet wachten op je foto's

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk merk idd. Alsof ik bij jou binnenstap :) Ik geniet de komende dagen nog even van de zon en wil nog even niet denken aan het naderende nieuwe seizoen. Voor komende zaterdag staat er weer een BBQ gepland, verder vooruit kijk ik nog maar niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jammergenoeg te ver weg, maar een prachtige winkel lijkt me!
    Fijne avond!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  17. hoi hoi

    nou geweldige foto's !
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je daar af en toe even heen gaat.
    Echt genieten.
    wie weet als ik een keer in de buurt ben dan wip ik een keertje aan.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Alsof jij daar de inkoop en styling hebt gedaan, mooi zeg en helemaal 'in jouw straatje'. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lijkt me een erg leuke winkel hoor...helemaal jouw styl !...als ik in de buurt ben ga ik er zeker eens heen !!..heb vanmiddag eindelijk de wls gezien !! erg leuk hoor je huis !!..liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh wat een heerlijke sfeer! Hoffz heeft mooie stoere sobere spullen, wel erg prijzig.
    Wat de spinnenwebben en het najaar betreft, laat de herfst nog maar lekker wegblijven, eerst nog even flink nazomeren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt schitterend, al die grote potten met mooie takken erin, mooi hoor!
    Als ik ooit in de buurt ben wil ik hier graag naar toe.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Als ik in de buurt ben ga ik zeker stoppen en binnenkijken..
    Super sfeer..!!
    Groetjes en geniet buiten van het zonnetje nu het nog kan..

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige stijl hou ik ook wel val krijg kriebels bij het zien van de foto's ... en heerlijk hoor het veranderen van seizoen .... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ochten klinkt me bekend in de oren
    maar kan het op dit moment nog niet goed plaatsen.
    Straks even navragen ;-)
    Prachtige winkel ik kan me voorstellen dat jij je daar als een vis in het water voelt hihi
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dat zou zo jouw winkel kunnen zijn, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo Lia, Ik kom net bij deze mooie winkel vandaan. Ook een van mijn favoriete winkels. Het is altijd moeilijk om de portomonee dicht te houden. :) Via Jose hoorde ik over je blog en het leuke artikel van de winkel. Dus natuurlijk ga ik even kijken. Erg mooi! Complimenten voor je mooie blog en leuke artikelen. Ik ga je volgen. Fijne dag nog. Groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooie winkel, wij zijn er idd nog even geweest voordat we naar huis gingen...natuurlijk gingen er wat takken mee terug :))
    Groeten, Corine(THUIS)
    PS. de spot hangt top boven de tafel..

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een parachtige winkel en ook helemaal mijn stijl. Ochten zeg je.......daar moet ik dan toch maar eens een keertje naar toe.
    Bedankt voor de tip en de mooie foto's..
    Fijne avond.
    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een prachtige winkel Lia...wat dat betreft zit jij wel in de goede hoek, met tevens de Stamkamer in de buurt! Weer een adresje om te onthouden...!

    Lieve groet...

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia,

    momenteel moeten we inderdaad van ieder zonnestraaltje profiteren want het najaar ligt alweer op de loer....! Genieten maar!

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,
    Wat een sfeer in de foto's van die moooie winkel.
    Ik vind die oude verweerde planken aan de muur helemaal geweldig!
    Dat is weer inspiratie!!!! En ook ik ben al een beetje in de nazomersfeer en takken en hout zijn dan ook bij mij thuis DE sfeermakers.
    Bedankt voor de mooie foto's.
    Liefs
    Die andere Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,

    Dit ziet eruit als een winkel waar ik ook graag een keer een kijkje ga nemen! Het ziet er allemaal even mooi uit.

    Ee fijn weekend,

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia,

    Ik heb de tak dinsdag meteen gehaald. Mooi! Weet alleen niet of hij nog in het water had moeten staan. (Niet gedaan)De rest van de winkel was ook heel erg leuk, heb ook nog een pot verf meegenomen. Ochten wordt nog beroemd, ik ben er dan ook geboren, haha.

    Gezellig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo Lia,dank je wel voor je lieve reactie,wat een heerlijke winkel lijkt me dat,geweldige foto`s heb je ervan geplaatst en wat een prachtige spullen verkopen ze daar,schitterend,zeker een adres om te onthouden,fijn weekend verder,...en zeker hebben de dagen nu ook zijn charme en de verkleuringen van de bladeren en dergelijke,ik vindt het allemaal prachtig.xxx.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia