donderdag 11 augustus 2011

En nu…….


Voordat ik verder ga, wil ik allereerst iedereen bedanken die mij op wat voor manier dan ook heeft laten weten wat ze van de reportage in de WLS vonden. Zoveel reacties hier, per mail, of sms, telefonisch, persoonlijk  en zelfs met een kaart ik was en ben er nog steeds helemaal stil van……

bloemen tot 2011 (76)
Eigenlijk vind ik het best eng, om nu weer een post te maken. Want heel veel mensen weten nu van mijn blog af, en anoniem is het allang niet meer. Ik heb mijn blog al zo’n 2,5 jr en het was gewoon een soort uitlaatklep voor mij. Maar ik werd ontdekt zeg maar doordat ik een persoon in vertrouwen nam en die het doorvertelde (waarschijnlijk omdat ze het leuk vond) en ik daar later mee geconfronteerd werd door mensen uit mijn dorp. Nu moet je weten dat als je in een dorp woont, iedereen je wel kent en soms een oordeel over je heeft. Maar die ene vertelt het aan een ander, en die ander weer verder en opeens werd ik er steeds vaker op aangesproken. Gelukkig wel om te vermelden dat ze het zo leuk vonden. Manlief wil nu ook steeds zeggen wat ik doe, maar dan zeg ik snel “Oh, dat is niets joh….” Ik wil namelijk nooit zo in de picture staan, vind het ook heel moeilijk om complimenten te accepteren. Maar ja, je went eraan dat sommige mensen van je bestaan afweten. Nu gingen en gaan mijn posten gelukkig nooit over mijn familie en vrienden, en ik heb het ook nooit over mijn persoonlijke leven. Uitzondering dat ik af en toe even mag klagen bij jullie als ik me niet zo lekker voel. En dat gaat zo een poosje door totdat ik contact krijg met de hoofdredactrice van de WLS met de vraag of ze een reportage mogen maken naar aanleiding van mijn blog. Ja, dan is het ook heel moeilijk om te zeggen dat ik dat wel heel leuk vind maar dat ze dan niet je blog mogen vermelden. En ik heb er best wakker van gelegen, want hoe zien mensen dit nu. In de reportage heb ik wel bewust verborgen gehouden waar ik woon, want hé ze hoeven natuurlijk ook niet alles te weten. Natuurlijk zijn sommige van jullie op de hoogte. Tja soms is het er niet makkelijker op geworden. Wel leuk zijn al die reacties die ik krijg, en dat doet je ook wel wat. En soms zit er een reactie tussen waar je niets mee kunt, en daar leer je ook weer mee omgaan. En al doende leer ik te accepteren dat ik best wel een compliment waard ben.

bloemen tot 2011 (77)
Intussen is de vakantie voorbij, en is ons normale leventje weer begonnen. Er staat nog wat op onze to do list. Maar dat komen jullie tzt vanzelf te zien.

BEDANKT…..                                                               Liefs Lia

p.s Ik heb geprobeerd om iedereen die mij een vraag stelde te beantwoorden, maar het kan zijn dat er een door heen geglipt is, het waren er ook zo veel. Wil je toch een antwoord mail me dan gewoon nog maar een keer.

42 opmerkingen:

  1. Ooh Lieve Lia,
    Natuurlijk ben je een compliment waard! Niet één maar een heleboel! Ik vind je blog altijd erg leuk om te lezen !Je hebt er altijd van die prachtige foto,s bij! Weetje... wij wonen ook in een rijtjeshuis en hebben aan de achterkant ook een stuk erbij aan gebouwd! Qwa huis,smaak en stijl zitten we helemaal op een lijn! Daarom vind ik je blog zo leuk!En gewoon doorgaan hoor!
    Maar ik kan het ook best wel een beetje begrijpen hoor al die aandacht,zou ook niks voor mij zijn! Maar geniet er toch maar lekker van!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik heb m alsnog gekocht, beter laat dan nooit en alsnog mijn complimenten!!! Dat wist je wel al, maar wat ziet het er mooi uit he in zo'n blad ook weer!
    Dorpse leven.....laten we erover stoppen...laten we lekker onze eigen paadje kiezen en volgen....de rest rent maar lekker achter een ander aan.....vinden ze blijkbaar leuk!
    Geniet van je huis en je gezin....dan genieten wij met je mee!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En of jij een compliment waard bent!
    Meerdere;-)
    Echt super de reportage en je blog.....
    Geniet ervan!

    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooie reportage, die je dubbel en dik verdiend hebt! groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Je verhaal is zo herkenbaar, want door de kaarten die ik thuis ook aan vrienden, familie, collega's etc. verkoop krijg ik de nodige vragen over hoe ik toch op het idee gekomen ben om ze te gaan maken. Via internet zeg ik dan heel vaag (is ook geen woord van gelogen, maar toch...) want op mijn gezin na zijn er drie vriendinnen die van mijn blog weten en voor de rest dus ook niemand! Als het een keer door iemand ontdekt wordt lig ik er overigens niet wakker van hoor, want net als jij heb ik niets te verbergen.

    Maar in de afgelopen tijd zei iemand als reactie op mijn kaarten dat ik vast zo'n zwartwerker was die de belastingcentjes niet afgaf en dan ook echt met zo'n negatief gezicht erbij! Toen bedacht ik mij dus wel dat ik er niet aan moest denken dat hij elke post van mij zou lezen...krijg ik elke keer zo'n negatieve sneer waar ik duidelijk niet op zit te wachten!

    Bij sommige vrienden twijfel ik overigens wel of ik het niet eens een keer zal vertellen...maar dat zijn mensen die positief zijn, al zullen ze het misschien niet leuk vinden dat ik al bijna twee jaar op dit vlak een eigen leven leid waar bijna niemand van weet. Aan de andere kant bedenk ik me dan maar dat anderen mij ook niet allemaal vertellen wat zij in hun leven en achter hun pc uitspoken! Maar het blijft een lastig item, we kiezen natuurlijk zelf voor anoniem bloggen maar soms zit dat jezelf ook wel eens in de weg!

    Lia, probeer op je blog je eigen stijl te houden...daar hou ik van en dat is ook juist de reden dat ik je zo graag volg!

    Lieve groet...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nu ja zeg...is me het even ontglipt......
    En zat er nog wel op te wachten....;0)
    Dat wordt rennen naar de grote supermarkt want deze mag ik niet missen......
    Toch een beetje een 'dinnetje' soort van dan ;0)
    die ineens in een mooi woonblad staat.
    Van harte!!!
    Dik verdiend.
    Geniet maar heerlijk van je 'roem'.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo naamgenoot,
    Ja ik weet niet hoe het is om in een dorp te wonen, het lijkt me heerlijk, maar in een straat in de grote stad wordt je ook in de gaten gehouden dus het zal wel net zo zijn, maar dan iets groter van bereik.
    Maar waarom zou je je er iets van aantrekken als mensen je "in de gaten" houden? Je hebt een prachtig blog, mooi stuk in een geweldig mooi blad, WAT een eer!!! En je leeft gewoon je leven zoals jij wilt. EN je kan niet iedereen te vriend houden, alleen de mensen waar je om geeft zijn belangrijk, toch?
    Ik ben nog maar nieuw in blogland maar vind het heel leuk om te zien dat iedereen zo zn stukje van zn leven laat zien en alles in het positieve! Dat zou in de echte wereld ook zo moeten zijn!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Lia! Ik zie nu pas je vorige bericht, en vind het echt super voor je dat je in de WLS staat! En terecht, want je hebt een werkelijk schitterend huis.
    Ga lekker door met bloggen zoals je deed, geniet er zelf van en laat ons meegenieten ;-)
    groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Lia,

    Ik ben ook weer back in town en toen ik thuis kwam en de WLS bij het stapeltje post zag liggen moest ik gelijk aan je denken. Dit is hem dan dus s'avonds moe van de reis vanuit Frankrijk ben ik er eens voor gaan zitten. Ik heb echt genoten van je reportage, prachtige foto's en leuke tekst. Je mag er met recht trots op zijn, samen met Monique nog gemaild over dat we het zo leuk voor jullie vinden.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    ps. koester de mooie en lieve reacties maar en die van andere aard gooi maar bij het oud papier haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een mooie reportage en zeer mooi foto's:)
    Groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon genieten en negatieve reacties naast je neer (proberen) te leggen; dat is enkel en alleen jaloezie.

    Mooie foto's bij je bericht.

    P.S. Kon geen bb achterlaten dus even zo gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kan me indenken,dat je wat voorzichtig bent.
    Maar zo'n aanbieding van zo'n mooi tijdschrift,daar zeg je inderdaad JA tegen.
    Je voorzichtigheid kan ik heel goed begrijpen.
    Ook ik zal niet snel te privé worden,op mijn BLOG.

    Nogmaals,je huis is schitterend en daar mag je terecht trots op zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Lia, ik heb de WLS deze week speciaal gekocht omdat ik je blog super vind en natuurlijk ook nieuwsgierig was naar de reportage. Wat een prachtig stuk met supermooie foto's is het geworden! Iets om trots op te zijn en van te genieten. Niet denken wat de ander ervan zal vinden, gewoon GENIETEN!
    Ik ben ooit ook anoniem begonnen en langzaam het aan m'n gezin en wat vriendinnen gaan melden dat ik blogde. En aan directe familie al weten collega's het niet, maar nu hou ik er soms wel rekening mee dat zij dit meelezen....volgens mij hebben veel blogsters dit gevoel. Ga lekker door, want ik geniet er heel erg van om je posten te lezen, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Lia,

    Ik heb de WLS ook gekocht, en ik vond het een hele mooie reportage waar je trots op mag zijn!

    Probeer de negatieve dingen van je af te laten glijden, doe je eigen ding, en geniet van alle (welverdiende) complimenten!
    Groetjes,
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja moeilijk is dat hé Lia, het is zo herkenbaar wat je schrijft. Is het toch een keuze die je op een gegeven moment maakt? Zijn we toch bang om beschadigd of pijn gedaan te worden door vreemden.

    Ik vind in ieder geval dat je supertrots mag zijn op je huis, je foto's en je blog.

    Liefs
    Tanja

    p.s. nog even he, het begint al op te schieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geniet maar lekker van alle complimenten Lia.Niet graag in the picture willen staan, tja, dat herken ik wel, ik ben ook liever wat anoniemer. Moest erg wennen toen ik de voorgevel van ons huis in twee woonbladen zag staan. Opeens ben je niet meer zo anoniem, maar ach, dat ben je toch al niet meer als je on line gaat...Hooguit kun je jezelf een beetje beschermen door niet alles op straat te gooien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Lia,

    Weer prachtige foto's hoor!
    Is dit een gedroogde roos! Mooi om te schilderen.

    Blijf positief, je hebt een pracht blog en negativiteit de prullenbak in.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoi Lia,

    Oh, ik zie dat ik je vorige berichtje heb gemist. Wat ontzettend leuk dat jullie huis is geplaatst in het tijdschrift! Zo'n eer. Dat doet een mens vast goed :-)!

    Ik ga morgen maar eens bladeren door de tijdschriften in de winkel.....

    Een gezellig weekend & lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je moet ook niet alles prijs te geven, mensen hoeven dat niet te weten, ik geniet van jou blog en de complimenten zijn zeker verdient!!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Hoi begrijp je gevoel , die complimenten heb je zelf verdient door je mooie foto's en posten niets aan veranderen want zo willen al je bloggers het graag zien daar genieten we juist nou zo van ... tuurlijk zijn er altijd mensen die er anders over denken , maar dat is hun mening hun gevoel lekker later gaan wij vinden je prachtig zoals je bent niets aan veranderen ... dikke knuf en vooral zo doorgaan want zit op je nieuwe post te wachten ... lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gewoon genieten van alle complimenten; je bent het waard!

    Toen ik zelf begon met bloggen probeerde ik het ook zo anoniem mogelijk te houden, maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat toch erg moeilijk is...

    Fijne avond! Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Kan het me helemaal indenken dat je gemengde gevoelens hierover hebt, toch ben je meerdere complimenten waard Lia!!
    Over je huis en reportage, maar vooral als Lia, je bent een warme hartelijke vrouw, die toevallig ook een heel leuk huis heeft (tsja daar kan jij toch niks aan doen :-)
    Ik moet ook eerlijk toegeven dat de meeste van mijn vriendinnen niet weten dat ik een blog heb (en ik loop er zelf ook niet mee te koop)
    aan de andere kant heb ik wel wat persoonlijke dingen erop staan, van het overlijden van mijn vader en broer bv. maar na dat vervelende gedoe op mp waarbij die vrouw mijn hele blog heeft gekopierd ben ik een stuk voorzichtiger geworden, het blijft internet, en anoniem is ook vrij relatief...
    blijft dus best een beetje moeilijk...
    Hoop dat je toch volop geniet van de positieve berichtjes !!
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi Lia, die reportage was gewoon ook prachtig dus neem die complimentjes maar met open armen aan hoor ;)
    Zelf heb ik me even opnieuw als volger bij je moeten aanmelden. Mijn ouder blog verdween plots maar ik heb een nieuwe gemaakt en zo sta je weer mooi in mijn leeslijst zodat ik hier niets mis :)))
    Lieve greot, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. oh, was deze al uit?! Dan ga ik van het weekend deze snel halen! Ik koop WLS zelden; tis niet helemaal mijn stijl, maar omdat JIJ erin staat, koop ik hem! Ben benieuwd Lia!
    En ja, ik snap je gevoelens wel. Ook in mijn omgeving weten maar weinig mensen over het feit dat ik een blog bijhoud, en ook ik houd het liever zo. Dit is iets voor mezelf, en ik heb ook geen zin in gezeur, of commentaar. Dáár zit ik niet op te wachten! Dus dan maar redelijk anoniem. Dat bevalt me tot nu toe prima!
    Nou, Lia, je hoort van me als ik je beroemde reportage heb gelezen!

    Liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Tuurlijk heb je het verdient al die complimentjes het is toch een leuke blog en een prachtige reportage in het blad. Ga zo door en wie weet wat er allemaal nog meer volgt. Groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh...ik ben hem helemaal vergeten te kopen...ga ik morgen doen........geniet nou maar gewoon...je hebt een mooi huis nou en... das toch prima....liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gewoon genieten meid, gelukkig zijn er mensen zoals jij die hun huis laten zien (omdat het mooi is) anders zouden wij die woonbladen niet kunnen kopen ;-( ik koop er ook zo'n vier per maand ;-))
    Wees fier dat je erin staat met je huis, wij genieten mee.

    Lieve groetjes
    Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia, wat gaaf dat je in het blad staat heb het gelijk gekocht en genoten van de foto's

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Liep nog een beetje achter maar inmiddels ook je rapportage gezien, wat geweldig leuk en mooi! Een soort van uit de kast komen, eng maar dat gaat helemaal goedkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Lia, ik snap waar je mee zit. Ik heb ook een paar vriendinnen die op mijn blog meelezen en verder hou ik het voor mezelf.
    Leuk al die complimenten he?
    Fijn weekend, lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dubbel hè; trots zijn op je prachtige huis met die geweldige stijl en je ondertussen moeten 'weren' omdat er altijd weer mensen zijn die proberen zo'n genietmomentje te verstoren door iets negatiefs te zeggen.

    Heb de WLS gekocht en alleen nog maar even snel doorgebladerd; mooie reportage hoewel ik natuurlijk al regelmatig bij je binnen gekeken heb :-)

    Blijf bloggen, blijf genieten ... doen wij gewoon gezellig met je mee. Liefs, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Geniet er maar van. En minder leuke reacties? (ik heb ze niet gezien)Dat zijn echt alleen maar mensen die jaloers zijn. Hoe sneu kan je zijn?

    Fijn weekend,
    Er komt beter weer aan alleen... wanneer?

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Lieve Lia, ik heb erg genoten van de reportage in de WLS, ik geniet ook altijd erg van je berichten en foto's op je blog, kijk regelmatig je fotoboek even door (en denk dan: ik wil toch nog meer opruimen..zucht..) lees graag je reacties bij mij....Kortom: vooral doorgaan! Ik kan me niet voorstellen dat mensen hier naar om gaan doen...en als ze dat wel doen, dan ligt dat echt aan hen!!
    Nogmaals: bedankt voor je prachtige blog en de mooie reportage!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik kan me er helemaal in vinden wat je schrijft. Ik woon ook in een klein dorp en wil ook liever niet dat ze hier van mijn blog afweten. Ik vind het wel lekker dat je dingen anoniem met anderen kan delen. Ik heb je vorige post gemist maar als ik boodschappen ga doen neem ik de WLS gelijk even mij. Zal een prachtige reportage zijn. Fijn weekend, groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh Lia,
    je hebt dit zo verdiend.
    Zou zeggen ga vooral lekker zo door en wij genieten met je mee.

    Groetjeds Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Hallo Lia,
    Je bent de complimenten zeker waard. Ik geniet enorm van je blogposts en met mij nog heel veel anderen, dat is wel duidelijk.
    Je mag er met recht trots op zijn.
    Verder is alles al gezegd....

    Ik wens je een heel fijn weekend Lia,
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  37. hoi hoi

    Nou Lia ik lees je blog ook al heeeeel lang
    na het vragen van de kleur op je muur je weet wel.
    Je hebt een geweldig leuke blog en je moet gewoon genieten van de complimenten en de negatieve dingen dat zijn vaak uit jaloezie opgeschreven. Sta er heeeeeel ver boven.
    Het was/is een super artikel.

    gr Thamar

    uit een rijtjeshuis

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Aaaah nou ben ik nog vergeten om de wls te halen, zet het meteen op mijn boodschappenlijstje.
    Herken dat wel dat je het eng vind om een reactie van een bekende op je blog te krijgen. op mijn werk vertel ik ook niet dat ik een blog heb, bang dat ze comentaar gaan geven. Weet niet zo goed hoe ik daar op moet reageren.
    Ben heel benieuwd naar de reportage.

    Fijn weekend en groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ohhhhh maar dat is een GEWELDIGE reportage in de "Wonen Landelijke Stijl" Lia, en zeer groots en uitgebreid weergegeven. Wat zullen jullie trots zijn zeg, en terecht, het ziet er ook fantastisch uit allemaal...

    Heel fijn weekend,
    Liefs
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ha Lia,
    Ik begrijp dat jullie nieuwe kitten Joep binnenkort komt...Ik hoop echt dat het bij jullie goed gaat! Geef ze eerst beiden een eigen ruimte en voerbakjes etc en laat ze af en toe aan elkaar wennen.Geef de oudere poes meer aandacht en doe niet te lief tegen de kleine in zijn bijzijn.
    Het gaat vaak wel goed...wij hadden pech.
    Beb benieuwd en succes en plezier ermee.
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lieve Lia, al deze complimenten zijn drie dubbel dik en dwars verdiend. Wat een positieve energie moet dit geven. Je hebt een héérlijke blog en dat mag toch eigenlijk de hele wereld weten ?! Ik ben ook eigenlijk een beetje verbaasd als ik de reacties hierboven lees over al dat "anonieme" geblog hihi Zoveel moois laten zien terwijl in je omgeving bijna niemand het weet.

    Ik woon ook in een dorp en ik wéét dat ontzettend veel mensen inmiddels met ons meelezen. Een persoonlijke blog gaat nl nog veel sneller via de dorps tamtam ;-) Ik word er alleen maar in positieve zin op aangesproken. Natuurlijk altijd bewust van hetgeen je schrijft. Het is een keuze maar lieverd jij mag gewoon enorm trots zijn op jezelf !!!!!!
    Groetjezz lfs mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  42. hallo lia, ik ben echt fan van je huis,PRACHTIG!!! Ik volgde je al een tijdje op picasawebalbum,verschrikkelijk vond ik het,dat je daarmee stopte,gelukkig ben je op deze blog verder gegaan....ik geniet van je mooie foto's en verhalen,ik hoop dat je er nog lang mee doorgaat zodat wij er nog lang van kunnen genieten.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia