zondag 28 augustus 2011

Eindelijk…….


Hij is er, onze Joepie de poepie…..

024
Zaterdagmorgen zijn we met een leeg reismandje in de auto gestapt. Met een heel apart gevoel. Ik ben helemaal weg van dat kleine blauwe propje. En wil zo graag dat hij zich straks thuis voelt bij ons en onze Miss…. en daar zat ik wel over in hoor. Want hoe lief ze ook is voor ons, ze is er een met gebruiksaanwijzing en een andere kat is toch een indringer. Maar ik doe alles om het in goede banen te leiden (voor zover dat mogelijk is).
Daar aangekomen, kijk ik meteen of ik hem nog kan herkennen. En ja hoor, ik weet feilloos welke het is. Wat trouwens wel leuk is….. de dierenarts vond hem de leukste en het mooiste koppie hebben van het hele nest.
Maar goed, na de zaken afgehandeld te hebben moest er natuurlijk afscheid genomen worden van zijn moeder en broertjes en zusjes. En toen ging hij in zijn reismandje en met een heel leuk kittenpakket de auto in. Hij kreeg zelfs nog twee kadootjes mee. We hebben hem in de auto maar even gewoon met rust gelaten, want ook voor hem was het wennen. Voor het eerst alleen in een mandje en dan ook nog in een auto. Maar de angst en het beven begon toen we thuis kwamen, voor mij dan hé, want Joep was gewend aan een moeder, 7 tantes wat broertjes zusjes neefjes nichtjes, 2 honden en 7 kinderen, dus die schrikt niet zomaar.  Maar hoe zou onze Miss erop reageren. De laatste tijd las ik op een blog ook wel dat het helemaal mis kan gaan. Bij thuiskomst hebben we de reismand eerst even gesloten in de kamer gezet, en daar kwam Kitty aan geslopen. Ruiken en kijken, en wij hebben haar eerst verwelkomd en voorgesteld aan Joep, ja…. ik praat net tegen haar of ze het snapt hoor. Mijn man lacht zich soms rot.  Daarna heb ik Joep meteen in de kattenbak gezet, zo wist hij meteen waar hij moest zijn voor zijn behoefte. Hij kwam er weer uit en heeft de kamer en keuken verkend. Kitty zat intussen naast de stoel te kijken naar dat vreemde ding op pootjes.
En héél langzaam kwam ze pootje voor pootje dichterbij. Om vervolgens weer weg te kruipen. Een paar keer toen ze dicht bij elkaar in de buurt kwamen blaasde ze even naar elkaar, maar daar bleef het bij. Kitty was duidelijk even de weg kwijt. En later toen Joep in zijn mandje lag te slapen,  ging ze….. heel langzaam en zachtjes in het mandje kijken. Net zoals wij in een wieg kijken naar een baby. Vooral niet storen, want wat als dat ding weer wakker word.

065
En dat word hij…….

161
Er moet gespeeld worden…..

162
Hij is héél nieuwsgierig en wil weten wat je doet……

183
En na gedane arbeid moet er ook weer gerust worden.

195
Hij is heel ondernemend en gaat alles ontdekken, en dat vind onze Miss maar niets. Ze gaat hem duidelijk uit de weg, maar ze komt wel steeds iets dichterbij. Maar gelukkig geen vechtpartijen, pfff……. En ze hebben gewoon de eerste nacht samen doorgebracht.

019
En onze Miss Kitty blijft gelukkig gewoon naar ons toekomen, en doet gewoon haar ding. Maar wat belangrijk is, altijd de oudste poes eerst begroeten en als eerste eten of een snoepje geven, zodat zij zich niet verstoten voelt.
Fijne week…….

57 opmerkingen:

  1. OOOOOOOO JOEPIE!!!!!!! daar is ie dan!!! wat een DOTJE!!!!!! *smelt*.....daar blijf je toch naar kijken en mee tutten! Wat een lekker bekkie!!! Lekker kroelen samen op de bank.....ik hoop voor je dat het net zo goed gaat als hier bij ons met Bruce en Sjors, dikke vriendjes, samen slapen, spelen en eten....Bruce is de baas, dat weet Sjors, geen onvertogen "woord"tussen die twee, het spul ligt bovenop elkaar te slapen, likt elkaar schoon....zoooooo fijn als het lekker loopt! Ik wens het jullie!! En Joepie....ik vindt je een poepie!!!;0

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super mooi zeg !!!
    Het ziet er een schatje uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi, lief schatje! mooie foto's heb je gemaakt!en Miss vind ik ook een hele mooie poes, ze wennen vast snel aan elkaar!!

    Fijne week en geniet van de kleine Joep!
    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh...wat een stuk zeg...echt een knapperd! Dat zal ook wel de reden zijn waarom miss Kitty - al is het schoorvoetend - toch voor Joep gevallen is :-)! Wat zul jij lekker hebben geslapen met de wetenschap dat het allemaal toch meeviel tussen deze twee!

    Veel plezier...in de juiste volgorde...met miss Kitty en Joep!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is hij mooi en wat een schatje.
    En wat lief dat de andere kat zo lief en zachtjes doet en hopelijk worden ze goede vrienden.
    En gewoon lekker blijven praten tegen ze, doe ik ook en het kan me niks schelen dat ze me uitlachen.
    Mijn westie heet ook Joep!
    Geniet van jullie nieuwe huisgenoot.
    Fijne avond.
    Lieve groet,
    Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Lia, hier zat ik op te wachten.. Het gaat prima, mooi zo! En wat is het een prachtbeestje!
    Volgens mij doe jij de komende weken niks dan met je camera rondsluipen..nou van mij mag je :))
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhhh....Lia, wat een snoezepoesje, ik ben helemaal weg van Joep en wat fijn dat die lieve Miss Kitty het allemaal oogluikend gadeslaat.
    Dat gaat helemaal goedkomen tussen die twee.
    Onze zoon heeft er laatst ook een kleine kitten bijgenomen en dat gaat ook supergoed. Ook sloeg Turbo van een afstand eerst alles gade en blaasde de kitten als hij te dichtbij kwam. Maar nu zijn ze de beste maatjes.
    Veel geluk met de kleine Joep.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Lia,

    Wat een prachtig beestje :-)!

    Lieve groet & een fijn weekend,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ACH wat een moppekoppie is die Joep ♥ Hij lijkt heel veel op een kat van mijn overburen. Misschien hetzelfde merk hihi. Maar Miss Kitty is OOK mooi hoor ♥, ze lijkt gewoon zoveel op mijn miss Pinky hihi en denk ook qua karakter?? Beetje afwachtend, wat argwanend, soms heel schrikkerig (zeker t.o *vreemden*), maar ook heel aanhankelijk naar mij toe.

    Fijne avond en groetjes van Marian en een poot van Pinky aan Kitty ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De oh's en ah's vlogen hier even in het rond, dus lief wist gelijk waar dit overging ;-)

    O Lia, het is een droppie maar wat is hij mooi jullie Joep. Zo helder als hij uit zijn oogjes de wereld in kijkt.
    Ik heb gisteren heel veel aan je gedacht en probeerde me voor te stellen hoe het allemaal bij je thuis ging.
    Ik wens je heel veel geluk en liefde met Joep en het komt goed tussen hem en jullie Miss.

    Veel blijven fotograferen hoor,want deze tijd komt niet meer terug. O ja, mr H zei gelijk dat hij net zo'n mooie smile heeft als onze Joris.

    Veel plezier en geniet er maar lekker van.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een dotje, heerlijk zo'n jong bolletje erbij.
    Fijn dat het goed gaat tussen die twee en volgens mij liggen ze straks samen in een mandje let maar op. Fijne week groetjes Emmy

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig Lia, een kameraadje voor Miss Kitty, ook al is het in eerste instantie natuurlijk erg vreemd voor haar. En wat een snoes is Joep, zo prachtig dat koppie en wat een mooie ogen heeft hij. Qua kleur past hij heel mooi in je interieur, hihihi. daar doe je het natuurlijk niet voor maar het is toevallig wel zo.
    Erg leuk hoe je zo de eerste onrmoetingen beschrijft, en dat gaat vast helemaal goed komen hoor. Wel spannend hé zo in het begin, je moet toch altijd maar afwachten hoe het allemaal gaat verlopen.

    Geniet van jullie mooi duo, ze zijn schattig bij elkaar.

    Lieve groetjes,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw! Wat een kanjer! (tje) En ik kan me helemaal jouw spanning voorstellen..Heel veel plezier met elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo schattig! Veel succes en plezier met het nieuwe gezinslid.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lia, oh wat een knapperd is Joep, en wat heeft hij het getroffen zeg. Een mooi gespreid bedje en alle liefde van de wereld. Gelukkig dat het samen met Kitty zo goed gaat, de rest komt met de tijd vast goed. Wat zullen jullie veel plezier beleven aan deze twee kanjers. Heel veel geluk samen.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schatje zeg !!! zo liefffffff...echt......ach die Kitty komt best goed toch???...liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, wat een schatje!! Hebben jullie hem op kleur uitgezocht? Heel veel succes met beide poezen!! Groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grote pluim voor Miss Kitty hoor, best wel wennen voor haar. Maar hoe kan ze dat kleine grijze bolletje wol nu niet lief vinden toch!

    Wat ligt Joep lief te slapen in haar mandje... ik denk dat je er heerlijk van kan genieten en Miss ook!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Helemaal goed! De oudste zal altijd voorrang krijgen, zeker in het begin. Ik hoop van harte dat ze dikke vriendjes worden. Mocht dat niet lukken: dat ze mekaar in ieder geval niet in de haren gaan vliegen :-)
    Maar oooh, wat een dotje zeg. Tis net Britney, 10 jaar terug, heel herkenbaar.
    Leuke naam hebben jullie hem (laten?) (ge)geven.
    Geniet van deze 'kraamtijd', want ook kleine Joepies worden zó groot! (Veel, maar véél foto's maken!)
    Ik wens je een hele fijne week, samen met Joep! (En de rest niet te vergeten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh Lia, het is echt een mooi droppie hoor. Wat een schatje.

    Veel plezier!

    Groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ohhhh Lia ik ben verliefd op jullie Joep,schitterende foto`s en het kan ook goed gaan hoor,kijk maar naar Diesel en Noa,het zijn echt vriendinnetjes en soms laten ze elkaar gewoon,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh Lia, wat fijn dat het goed gaat want dat is inderdaad toch altijd even spannnend.
    Wat is het toch een dropje!
    Liefs, Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooie foto's van de katten.
    Zie zien er ook allebei beeldschoon uit,
    de ene heel bijzonder van kleur.
    En de andere als jeugdsentiment van mij, voor ons was dat namelijk Tommie, dat was nou echt een boeren kat.


    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schatje zeg daar word je toch gelijk verliefd op, heerlijk dat het tot nu toe goed gaat ... ze kijkt gewoon de kat uit de boom hahahah geniet er lekker van ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ohhhh wat een lieverd en zo'n knap koppie.
    Leuk verhaal heb je verteld ik moet er om lachen en zie het helemaal voor me.
    Uiteindelijk komt het goed hoor het is even wennen zo,n kleine indringer er bij.

    Veel plezier met de kleine..

    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een mooi katertje! De kleur is prachtig en zo'n ontzettend lief en ondeugend koppie. Ik hoop dat alles goed gaat met Joep en Miss Kitty maar dat zal zo'n vaart niet lopen en best goed komen. Veel plezier ervan en geniet ervan want hij is zo groot! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh, dit is echt zo'n schattig fotogeniek ding;-)
    Wat lief!
    Fijn dat het zo goed gaat.....
    Een hele fijne week, geniet van elkaar!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een lieve katten! Je hebt ze schitterend op de foto gezet ook, ik word helemaal verliefd op ze....
    Het worden vast goeie maatjes.

    Groetjes, Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat een dotje is dit zeg!!! Gaat helemaal goed komen hoor met miss. Wij hebben Molly dat is volgens mij hetzelfde rasje als Joepie. ze hebben een heel zacht en tevreden karakter en zijn bij iedereen geliefd. Ze mekkeren niet, miauwen amper echt je hebt hier een heel lief poesje. ze blijven ook heel lang speels:-)
    Veel plezier met Joepie en ik hoop haar nog vaak te zien;-)

    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een snoepie! En wat fijn dat het zo goed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik smelt even hoor van Joep, tis een kopie van de kat van mijn oude overbuufjes (inmiddels bijna bejaard beestje), prachtig koppie. Fijn dat hij en miss elkaar nog niet met kattepootjes aan het bewerken zijn. Geniet ervan! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ooooh lief.......geniet ervan liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een schatje,zeg.
    Die oogjes.
    Ik hoop,dat het gaat lukken.
    Proficiat,met deze lieve huisgenoot.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Joep is echt een poepie, die kleintjes zijn altijd zo gewend, mooi is dat.
    Nu Kitty nog, heel veel aandacht geven he?
    Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Oh,wat een schatje. Ons britje is chocoladebruin en nu acht maanden, het blijft genieten! Groet, Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een poepie zeg, zo leuk als ze klein en schattig zijn, geniet ervan!

    Groet Judith.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh, daar is het schatje. Een"poepie",dat is inderdaad het juiste woord. En met Miss Kitty gaat het helemaal goed komen. Ik vind de kennismaking, zoals jij beschrijft echt goed gegaan hoor. Goed dat je haar ook niet vergeet en haar laat voelen dat ze nog net zo belangrijk is als altijd.
    Wat een prachtige foto's ook; ik smelt!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh dat gaat helemaal goed komen met die twee...
    Ik voel het aan alles......
    Joepie de poepie....ben ook verliefd!!!
    ;0)
    Fijne week
    Liefs

    en knuffel ze beide even van me....zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig beestje..ze lijkt zo op ons kruimeltje(snik)..missen haar nog zo..maar hier eerst geen katten weer..hebben er nu 2 en die ontpoppen zich nu kruimel er niet meer is ineens als echte schootkatten en speelkatten :S
    Heel veel suc6 komt vast goed..prachtige katjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een schatje. Ik word nog steeds heel verdrietig als ik er aan denk dat wij een nest met 4 kittens hadden die het allemaal niet overleefd hebben. Volgend jaar hopelijk meer geluk

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hallo Lia,wat een plaatje,mooi hoor en het duurt altijd een paar dagen voordat ze helemaal aan elkaar gewend zijn maar dan zijn het vast vrienden voor het leven,gaat helemaal goed komen,hoor en inderdaad wat heel belangrijk is dat Miss Kitty altijd als eerste begroeten ed wat je al had geschreven zeer belangrijk,heel veel plezier met elkaar,geniet van elkaar,gr van ons

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo Lia,
    Wat een snoesje is Joep!! En wat fijn dat Miss Kitty het tot zover allemaal goedmoedig accepteert. Hopelijk blijft dat zo, want het zou toch erg naar zijn als die twee het niet met elkaar zouden kunnen vinden...
    Ik wens je een heel fijne week en houdt je camera maar constant in de aanslag...
    Groetjes,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Oooh Lia, wat een schatje en nog fotogeniek ook hihi...het zal vast goed komen met Miss Kitty, zo'n knapperd kan toch niemand weerstaan.
    Fijne week,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Oooh echt een dotje! En ik vind Joep ook zo,n leuke naam.
    Wat fijn dat het samen met Miss Kitty tot nu zo goed gaat!
    Geniet ervan!
    Liefs Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wat is het een schatje!! grappig dat zijn kleur ogen zo veranderd is. Ik zit natuurlijk met een zelfde verhaal, opeens een kitten in huis (voor ons een beetje onverwachts, jij was iets beter voorbereid). Maar onze Truus moet er niets van hebben; ze haalde uit naar kleine Swiebertje. Nu is truus een echte buitenkat en komt haast nooit binnen dus gelukkig treffen ze elkaar niet zoveel. Ik vind trouwens dat je Joep mooi op de foto krijgt. Dat lukt me aldoor niet zo erg met Swiebertje. Hij doet aldoor zijn oogjes dicht vanwegen de flits.
    Heel veel knuffel plezier!
    Groetjes Antoinette.

    BeantwoordenVerwijderen
  46. wat een poepie is Joepie!!! Blauw heeft ook op mij een aantrekkingskracht. Heb er dus ook 1 rondhobbelen. Die kleur is ook wel zachter dan andere kleuren ( hebben hier nog 4 andere kleuren rondhuppelen:)))
    Heel veel plezier met jullie aanwinst. Miss Kitty zal er echt wel aan wennen. Heeft even nodig, zit ook nog een vreemde nestgeur aan hem. Geef beiden maar een aai van en idd eerst miss en dan Joep :))
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wat n leukerd, Lia! Ach zoiets kleins is altijd zooo schattig! Ben blij voor jullie dat het goed ging met de kennismaking!
    Veel speelplezier!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Ha Lia,
    Wat een mooierd, die joep!
    Het lijkt een goed begin samen met Kitty...Niet echt heftig gelukkig. Hoop echt voor jullie dat het goed gaat.
    Onze kleine Tommie is gelukkig nu bij een lief nieuw baasje en mist ONS gelukkig niet.
    Onze eigen Jara draait ook weer bij en doet alweer een stuk liever tegen ons.
    Veel plezier met Joep!
    groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een heerlijk bolletje. Geniet er maar van want het gaat zooooo verschrikkelijk snel met die dotjes. Mijn blauwe schatjes zijn alweer een jaar en dat is voorbij gevlogen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat een scheetje, oh nee poepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  51. hoi hoi

    wat een lekker kroelkontje.
    ze zijn zo schattig.

    gr Thamar

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Wat een prachtige plaatjes Lia van Joep & ook van Miss Kitty.Zo te lezen komt het wel goed met het wennen aan elkaar.Maar Joep is echt een schatje zeg..Geniet ervan!

    Lieve Groetjes Marja.

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Van HARTE met jullie Joep !!!!
    En wat is ie móói
    eerlijk = eerlijk ik ben geen poezenmens
    maar op dat kleine grut
    tja dan ben zelfs ik verkocht hihi
    Veel geluk met die kleine pussycat :-)
    Groetjezz lfs mij xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Wat een liefje, geniet ervan.
    Maar zo ik al las zal dat wel goed komen.
    Groetjes Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Wat een schatje; hij is prachtig! Heb ook nog even je andere posten gelezen (liep door de vakantie behoorlijk achter) en heb genoten van je prachtige foto's. De kleur verf op de buitenboel is erg mooi; ziet er chique uit!

    Fijne avond! Liefs, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Ach wat een scheetje Lia, het kan niet anders als dat je helemaal weg bent van zo'n klein bolletje:-)
    Fijn dat het redelijk goed gaat met Miss Kitty en Joep, het kan idd ook anders
    wie weet liggen ze over een tijdje lekker samen te slapen..
    Geniet lekker van kleine Joepie de Poepie
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Wat een schatje! Ik smelt helemaal...!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia