dinsdag 14 juni 2011

VREEMDE VOGEL……


Ik wist dat er een ander soort vogel bij onze achterburen woonde dan in onze tuin. Al jaren en jaren lang. Maar ik had hem of haar nog nooit gezien. De hoge bomen namen het zicht weg. Maar onze achterbuurman emigreerde naar het zonnige Spanje, en we kregen dus nieuwe achterburen. De oude pruimenbomen werden gerooid, omdat ze erg oud waren, en snoeien geen optie meer was. Dus nu zijn er notenbomen gepoot en nieuwe pruimenbomen, en gelukkig hebben wij nog steeds een vrij uitzicht.
En vandaag hoorde ik weer dat geluid van die ene vreemde vogel..)
Kijk hier dan eens zitten, op het puntje van de nieuwe notenboom.

003
Niet goed te zien???

003 - kopie
003 - kopie (3)
Even wat dichter bij halen dan… Het is een steenuil, en het blijkt dat zij jonge heeft die dus ook ergens in de tuin ronddwalen. En moeder houd ze waarschijnlijk heel goed in de gaten.
Prachtig toch, vanuit mijn keuken zie ik haar zo steeds zitten.
Zoals jullie zien heb ik het lijntje weer gevonden, en zelfs hoe je een watermerk maakt. Ja, komt nog goed..)
Wil jullie allemaal nog bedanken voor de reacties op mijn vorige post, gelukkig begrijpen jullie het. Heel langzaam komt er weer wat energie terug. En de naam van die bloem/tak is vurule.

Fijne week,
Lieve groet Lia

32 opmerkingen:

  1. Prachtig hoor en wat blijft hij lang stil zitten .
    Uilen hier niet te zien ,alleen maar meeuwen van die hele grootte hahhaha,tja de zee is om de hoek dus kan niet anders .....prettige week gewenst.

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woh! Een uil in je tuin. Dat is wel heel bijzonder. Rustig aan blijven doen hoor. Groeten
    Anna Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat zijn je foto's goed gelukt zeg!
    Prachtig.

    jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig zeg da je zoiets vanuit je keuken kunt bekijken.....genieten dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wahah wát geweldig die vreemde vogel is "gewoon" een steenuil :-)
    En dat je die zomaar vanuit je keuken kunt volgen !!!
    Wie weet zie je vandaag of morgen haar kindertjes ook nog voorbij vliegen. Camera in de aanslag ;-)
    FIJNE DAG
    Fijn dat het ietsie beter met je gaat !!!
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh....wat een prachtige 'vreemde' vogel en wat heb je dit mooi vastgelegd Lia.
    Wij hebben op dit moment een moeder en vader Merel die druk zijn met hun jongen. Hoeveel kleintjes er zijn weet ik niet want ik wil dit jonge geluk niet verstoren door met mijn hoofd de Catalpa in te duiken hihi.
    Fijn dat langzaam aan de energie weer een beetje terugkomt. Het zijn pieken en dalen, tenminste zo ervaar ik het.
    Ik ga nu snel naar buiten want het zonnetje schijnt zo heerlijk en de voorspellingen voor de komende dagen zijn een stuk minder, dus nu genieten.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's van de steenuil!! Nu maar hopen dat haar kleintjes net zo mooi gaan "zingen"...

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder om die vogel in de tuin (van de buren) te hebben. Mooi vastgelegd zo op het topje van de boom.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel bijzonder, een steenuil heb ik hier nog nooit gezien. Gisteren zagen we een ijsvogel toen we in de tuin zaten, met een prachtige fel blauwe kleur!

    Ik wens je een fijne dag Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig, die heb je mooi gespot zeg! En heel bijzonder hoor, zo dichtbij.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou dat is toevallig ik wil van de week ook een post plaatsen over steenuilen, ik herkende de vogel ook gelijk. Bij ons in de tuin wonen al jaren steenuilen en ook dit jaar weer uilskuikens.

    Lieve groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh lia vertel mij ook even hoe je watermerk maakt ?
    enne die uil prachtig beest zeg ! wow

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat bijzonder een uil in je achertuin, dat zie je niet zo vaak hoor. Mooi dat je de vogel kunt zien vanuit je keuken....
    Je vorige post vind ik ook prachtig, die takken in die kruik helemaal super~!
    Fijne dag, groetjes Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat schitterend!! Ik moet bekennen dat ik roofvogels toch wel heel fascinerend vind hoor, en uilen helemaal!

    Groetjes
    Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt hem prachtig weten te "vangen" en dat kom je dan zomaar tegen in je eigen achtertuin! Hou je toestel maar binnen handbereik, want zodra je de kleintjes spot willen we daar natuurlijk ook de foto's van zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oocchh dat is toch geweldig !!
    Dat heb je niet vaak zo tussen de huizen,wat mooi !!
    Je foto,s zijn goed gelukt zeg,super nu nog even zoeken naar de jonkies want die willen we natuurlijk ook heeeeeeeelll graag even zien hé.

    groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. prachtig zo! Bij mijn ouders was ik er niet blij mee..moeders en de kleintjes maakten samen heel wat kabaal naast mijn slaapkamerraam..ook nog op de momenten dat ik eigenlijk hoorde te slapen..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat bijzonder, eigenlijk zou je de vogelbescherming een mailtje moeten doen. Dan kunnen ze het in kaart brengen, aangezien de steenuil op de rode lijst staat. Op beleefdelente.nl kan je jonge steenuilen volgen. Erg leuk!

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk,zeg.
    Ik vind steenuiltjes er zo lief uit zien,misschien ook,omdat ze niet zo groot zijn.
    Heel bijzonder,om dit als uitzicht te hebben.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ook wel een beetje eng hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtbeest !!...liefs van mij....xxx...fijn dat het weer ietsje beter gaat,.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ohh prachtig Lia,het zijn geweldige dieren,wat een geluk heb je,jonge vogels en uilen,ben helemaal niet jaloers hoor haha,fijne avond,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een schattig wijffie daar zo boven op dat takje. Uiltjes zijn zo leuk. Ik kan altijd ook zo genieten van beleefdelente.nl waar je ze dag en nacht kon volgen.
    Zonde van de bomen, maar jij hebt nu wel leuk uitzicht.
    Groetjes\Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat schattig zo hoog in een tak als uitkijkpost! en dat in je achtertuin!! Je ziet en hoort zulke vogels niet elke dag... ik in ieder geval niet.

    Prachtig hoor!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dit soort vreemde vogels mogen best in de tuin toch; heel wat anders dan de koolmeesjes en roodborstjes die hier langs komen. Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Een steenuil, wauw, dat is wel heel bijzonder in de nieuwbouw. En wat een mooi gezicht zo hoog in die boom. Maar goed dat de oude bomen gekapt zijn, anders bleef je je misschien afvragen wat het voor een vreemde vogels moesten zijn.
    Fijn dat het weer wat beter met je gaat. Doe rustig aan, het is elke keer weer leuk om een post van je te lezen, maar dit moet niet ten koste gaan van je gezondheid.

    groetjes Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat leuk om die in de tuin te zien. En wat een prachtige foto. Genieten dat je er nu wel naar kan kijken.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Ik heb wel precies zo'n nieuwe boom maar niet zo'n bijzondere vogel. Al wel verschillende andere bezoekers gehad. Leuk dat je weer iets extra's kan op de computer en mooi ook!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  29. wat leuk Lia, een steenuil!
    Wij hebben maar een simpel merelnest in onze tuin...hi hi maar leuk om mee te maken, alleen voor onze katten niet!
    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een mooi uitzicht vanuit je keuken en ook zo prachtig gefotografeerd!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia