dinsdag 21 juni 2011

UIT DE LUCHT…..



Gisteren zag ik onze Miss opeens buiten rennen en in de lucht springen. Ja, opeens was ze zomaar actief….. Hmmm, dat heeft vast een rede, dus ik naar buiten wat ze aan het doen was. Ja, het instinct van die beestjes hé. Heeft ze een libelle uit de lucht gepakt. Doet ze anders nooit….)

006
Foei, wegwezen….en ik pak meteen even mijn camera die nog op de tafel lag. Intussen goed lettend op onze Miss.

012
Het beestje blijft gewoon liggen, is zich halfdood geschrokken natuurlijk van zo’n kattenpoot. Voorzichtig laat ik het beestje op een stukje boomschors klimmen en zet hem/haar dan veilig in de grote pot tussen de hedera. Als die van de schrik bekomen is kan hij/zij wel weer weg vliegen. Vleugeltjes zijn allemaal nog intact dus……..

021 - kopie
Intussen maak ik wel even wat foto’s, dat snap je wel. En dan later bekijk ik die foto’s eens op de pc, en dan zijn het toch net aliëns. Je ziet opeens dingen die je normaal niet ziet. Zoals die stekelige dingen onder zij/haar poot, en opeens heeft het beestje lippen…)

017
017 - kopie
En kleine witte donshaartjes op het lijf.

042
Van geen kwaad bewust…)
Heb net nog even gekeken, en hij/zij ligt er nog steeds, dus ben bang dat mijn hulp te laat kwam.
Groet Lia

30 opmerkingen:

  1. Ze zijn allebei zo mooi, de Libelle en de poes ;) mooie fotoos heb je er van gemaakt, hoe gedetailleerd hè !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hihihihi kan er niks aan doen, moet er wel om lachen.....
    Hier vliegen vaak hele grote libelles, als je die per ongeluk binnen krijgt maakt dat echt een heleboel lawaai..brrrrr....vindt altijd net alsof ze een bril van theezeefjes op hebben:).
    Zie ik nou een deuk in zn oog???

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's Lia, al is het wel erg jammer dat de libelle deze onverwachte aanval niet heeft overleefd.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Lia
    Wat een schitterende foto's zeg! Ik zag dat ik een paar posten van je heb gemist. Wat een prachtige plank wauw echt een plaatje
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt er prachtige foto's van gemaakt, dankzij Miss Kitty bleef de libel lekker rustig zitten :)
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik niet echt een insectenliefhebber ben, hoop altijd dat ze gauw doorvliegen..
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kijk voortaan heel anders naar die mooie libelles in mijn tuin. Groet Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha die poezenbeesten ook he! Je hebt erg mooie plaatjes geschoten. Fijne avond. Lieve groet Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt....nooit geweten dat een libelle lippen heeft...hihihih.......nou ja, als de kat 'm niet gevangen had, had je ook niet van die mooie foto's gehad......goed gedaan hoor poes....GroetjesBianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn de beestjes in onze natuur toch mooi....daar kunnen wij toch niet aan tippen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind je foto's supermooi Lia, de libelle zo dichtbij echt eng, die lippen zou ze ze hebben gebotoxed?

    En ja miss Kitty, is gewoon een liefie. Little miss innocent herself ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig,,je hebt in ieder geval mooie laatste beelden van deze prachtige libelle!
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. He jasses die 4 griezels van mij kwamen van de week in huis met zo'n mega libelle. Zitten ze daar met z'n allen om dat beest heen en dan om de beurt een mep er tegen geven totdat er een hem mee naar buiten neemt en er daar gezellig op begint te knarzen, nou toen hem ik de deur maar dicht gedaan. Heb nog wel 2 foto's gemaakt maar die zijn bij lange na niet zo mooi als die van jou.

    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoewel ik geen insectenfan ben, heb je deze libelle wel heel mooi op de foto gezet! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige foto,s!!
    Groetjes Erika

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt er werkelijk schitterende foto's van gemaakt Lia, maar in gedachten zie ik jou al voor de PC.....heee getsie wat een engerd, toen je alle details uitvergroot zag, moest er even om glimlachen.

    Volgens mij heeft jullie Miss het lieve beestje zijn ruggengraatje gebroken, op de eerste foto staat het wat scheef, en inderdaad zie ik ook boven een van de oogjes een fikse deuk.

    En is deze schoonheid inmiddels al weggevlogen???

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het lijkt net wel van de reclame '...dat doet ie anders nooit...n' ;-) Het zijn wel hele mooie foto's geworden.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat is wel echt een hele mooierd van een libelle. Mooi dat je deze zo hebt kunnen fotograferen, alleen wel jammer dat hij niet herstelt.
    Hopelijk bekomt hij alsnog van de schrik.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Tja, dan kwam het roofdieren instinct toch even boven. Mooie foto's heb je gemaakt van de libelle, ik hoop dat hij inmiddels toch is weg gevlogen.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Soms zijn foto's te scherp en zie je dingen die je liever niet wil zien. Maar toch zijn het erg mooie foto;s geworden. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nou haha het zijn zekers aparte beestjes,ik hoorde er 1 van mij grommen,ja echt grommen,wist niet dat poezen dat konden,hadden ze een grote mot mee naar binnen genomen,maar ik was ook te laat volgens mij,brr krijg er altijd de kriebels van,haha die foto van Miss Kitty,geweldig,lieve groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jammer voor de mooie libelle, al ziet die er dan een beetje als een alien uit, die prachtige kleuren alleen al. Wel héél mooie foto's heb je er op die manier kunnen van maken!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een schitterende foto's van de libelle.
    Hopelijk dat hij/zij toch op een gegeven moment weg is gevlogen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  23. geweldige foto's van de libelle, en van Miss haha
    instinct van het beestje, kan je de poes niet kwalijk nemen, al is het jammer
    ik schrok me rot van jouw muziek op de blog haha (ik had het geluid op zijn hardst staan, van een programma gisteren op uitzending gemist)
    ben gelijk goed wakker haha
    fijne dag
    lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ben je toch blij dat je zo'n goede camera hebt. Wij ook, kunnen we het ook goed zien. Mooi!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat heb je prachtige libelle-foto's gemaakt; met dank aan Miss ;)) Toch zie ik ze liever op een foto dan in het echt, want ik zie het nu inderdaad allemaal wel heel duidelijk...

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia,wat een prachtige foto`s heb je er van gemaakt zowel van de libelle en de poes,allebei schitterend,fijne dag vandaag,x

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige foto's, zo zie je een libelle opeens in een heel ander licht, zo klein en alles er op en eraan, een wondertje! Ach die Miss, ik kan me het wel voorstellen hoor, want zal het toch leuk zijn om zo'n vliegend ding uit de lucht te pakken ;-)!

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow wat heb je die Libelle mooi gespot.
    Het zou toch wel erg jammer zijn dat ie het niet heeft overleefd.
    Maarre jullie Miss zit er ook charmant bij hoor ;-)
    Ze is zich van geen kwaad bewust hihi
    FIJNE AVOND
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Nee, ze is zich van geen kwaad bewust. "Het was toch gewoon een spelletje?!?"
    Alleen wel jammer dat het om zo'n mooie libelle ging.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia