woensdag 25 mei 2011

Soms.........

 

Hebben jullie ook weleens van die dagen dat er helemaal niets uit je handen komt. En je moe word van jezelf.

Nu ik wel...) Zit soms net zolang te bedenken wat ik eens zal gaan doen, tot het niet meer hoeft. Omdat het dan te laat is en ik aan het eten moet beginnen, of omdat de winkels inmiddels dicht zijn. Ook in huis ben ik even mijn inspiratie kwijt.

Vanavond na het eten ook, zal ik gaan wandelen of niet...., zal ik gaan fietsen, of toch maar niet....., zal ik.... ja, dat doe ik, ik ga mijn tuin in om wat onkruid te wieden, grond losmaken, water geven en de stoep goed vegen. Om daarna een heerlijk frisse douche te nemen en hier eens bij jullie te kijken. Maar wat is er soms in een dag veel geplaatst. Ik kom er niet aan toe om bij jullie allemaal een reactie achter te laten dames.

Dus de laatste tijd volg ik nog weleens haar voorbeeld, alleen dan wel met een boek in de stoel.

048

Tot later.....

Lieve groet Lia.

32 opmerkingen:

  1. OH ja hoor meis, die dagen (WEKEN!!) heb ik ook hoor. En dan is het zo lekker om weg te dromen bij een goed boek, poes op schoot ♥ Komt wel weer goed...uiteindelijk (hoop ik met je mee)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. soms heb je van die dagen, al uit zich dat bij mij in 1001 dingen TEGELIJK(en dus half)doen;), omdat ik boos op mezelf wordt als ik mn tijd met dubben loop "te verdoen"...terwijl er toch NIETS mis is met eens zomaar de dag de dag laten.......het zal een reden hebben ;)!

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig heb ik dat niet zo vaak, maar ik kan wel heel makkelijk een time out inlassen. Zo ben ik een hele dag druk, maar net zo makkelijk zit ik een uur buiten in de zon te niksen waar ik dan ook geen moeite mee heb.

    Het komt vast wel weer...

    Ik wens je een fijne dag Lia! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik 'moet' ook altijd wat van mezelf doen terwijl een middagje niksen juist soms zo lekker is.
    Onze katten geven gelukkkig het goede voorbeeld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nouh ik heb dat héél regelmatig ;-)
    Dan is de dag voorbij en denk ik;
    wat heb ik vandaag in vredesnaam gedaan ?! Gewoon NIKS
    Blijkbaar heb je dat op e.e.o. manier dan nodig
    meestal geeft je lijf dat wel aan ;-)
    Ach Lia er is altijd weer een nieuwe morgen
    en het werk blijft echt wel op je wachten hihi
    FIJNE DAG
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, maar dat herken ik wel hoor. Voor je gevoel heel druk moeten zijn en dat er dan helemaal niets uit je handen komt. En zal ik wel/ zal ik niet.
    Ik denk dan maar "ach, morgen is er weer een dag".
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Herkenbaar!
    En i.d.d. niets is dan fijner om met een goed boek, of binnenkijk magazine heerlijk op de bank te hangen of steol te zitten.

    Fijne dag toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gewoon eens niet denken wat te gaan doen maar lekker ontspannen!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een goed boek: die ga ik nu gelijk bestellen :) gewoon idd. de boel de boel laten en doen waar je zin in heb :)

    Kram

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel herkenbaar.. ik heb het op het moment heel erg, ben ziek thuisgekomen uit suriname en krijg mijn energie maar niet terug..
    laat het maar lekker even toe Lia, probeer ik ook.. ik denk echt dat het vanzelf weer terugkomt:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja Lia, ik weet precies wat je bedoelt en
    ik heb daar ook zeker last van....
    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Doe maar lekker rustig aan hoor.....geniet !!...liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gewoon lekker aan toegeven Lia. Vandaag komt de nieuwe WLS geloof ik uit. Een goed excuus om daar mee op de bank te hangen met een lekker kop thee.

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, dat heb ik ook wel eens. Dan buitelt mijn hoofd van dit en dat en dit... maar eigenlijk ben ik (te) moe... en doe ik vervolgens niets... en baal ik als een stekker.

    Lekker consequent... mijn hoofd voelt zich geregeld niet hetzelfde als mijn lijf... Vorige week heb ik maar geluisterd naar mijn lijf en heb ik mijn hoofd verboden ook maar wat te verzinnen/bedenken... want ik moet er gewoon maar aan toegeven... en dat heb ik gedaan...

    Gewoon doen hoor! En het aantal blogberichtjes kan ik ook niet allemaal lezen/reageren. Bij mijn kop thee vandaag lees ik wat er uitspringt... en dat is ook goed.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel herkenbaar,hoor,maar komt vanzelf wel weer goed,....xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik herken het niet echt, ik zit vaak boordevol inspiratie en dingen die ik wil doen.
    Natuurlijk heb ik ook van die 'lummel'dagen, zo noem ik ze maar, dan droom ik er heerlijk op los zonder dat er iets uit mijn handen komt.
    Ik kan wel net als jij het soms niet meer bijhouden te reageren bij iedereen, maar ik heb mij voorgenomen mij er niet al te druk meer over te maken, want anders ontneemt het mij het plezier in het bloggen.
    Ik volg je raad op en ga vanmiddag even heerlijk bankhangen met een stapel tijdschriften die ik nog wil lezen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gewoon lekker aan toegeven Lia, het zal wel nodig zijn om even pas op de plaats te maken.
    Niet schuldig voelen want daar schiet je helemaal niets mee op.

    Zorg goed voor jezelf!

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ja ook herkenbaar bij mij. Ik sta mijzelf regelmatig toe even rustig aan te doen. Kon ik eerder niet maar doe dat nu wel, anders gaat het niet goed. Kom daardoor ook niet altijd toe aan het reageren bij een ieder, maak dan van vaak een grote selectie van items die mij gelijk trekken. Zoals Mea ook al zegt anders ontneemt mij dat het plezier in het bloggen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ohja hoor, die heb ik ook. Ik maak soms van die lijstjes wat ik die week allemaal wil doen, en verder dan opschrijven kom ik dan niet. maar dat gaat ook weer over en voor je het weet, zit je weer volop in de energie.
    Lieve groet monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik weet helemaal wat je bedoel. Heb ik de beste voornemens en aan het eind van de dag bedenk ik me dat ik eigenlijk niks gedaan heb dan het hoognodige! HAHA. Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier precies het tegenovergestelde, ik ben altijd bezig,en heb amper tijd om te te niksen.
    Soms vergeet ik zelfs dat ik moet koken,( toch al niet mijn favoriete bezigheid) en vaak sjees ik op de valreep nog naar de winkel om de boodschappen op te halen.
    Word je ook moe van hoor ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ja meis, dat heb ik ook hoor. Nu even niet, want de Zuid Franse zon heeft me helemaal volgepompt met energie en ik hoop dat ik daar voorlopig nog van mag genieten! Wat dat betreft moest je eigenlijk eens meegaan :))
    Ik heb net een post gemaakt met foto's van je prachtige veldboeket met pioenen, nogmaals dank! Jij weet wel wat ik mooi vind!!
    Het was gezellig, een heerlijke dag in een zonnige tuin! Tot gauw! Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Soms heb ik wel eens zo dagje, maar ik leg mij daar dan maar bij neer en lummel maar wat aan, vaak is zo'n dagje toch iets wat je nodig had om weer een beetje bij te tanken om weer met nieuwe energie verder te gaan.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo Lia,

    Ja ik ken dat, ik wil dan wel graag iets doen, maar het komt er niet van op zo'n dag. Inspiratie weg zucht... maar ach ik heb wel geleerd dan maar even rust te nemen dan komt het vanzelf wel weer.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel herkenbaar hoor Lia, en ik heb me er maar bij neergelegd. Zulke dagen horen er ook gewoon bij en dan gaat het de volgende dag weer allemaal wel. Het reageren bij iedereen lukt me al lang niet meer, soms is het gewoon teveel allemaal en hou ik het bij lekker lezen.
    Fijne avond nog,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Lia. Heel herkenbaar. Soms ben je inderdaad blij dat de dag erop zit en er morgen weer een nieuwe start is. Je lichaam heeft af en toe ook even rust nodig. Groeten en bedankt voor je reactie.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Herkenbaar hoor Lia; zolang ik het druk heb met de combi van werk & thuis is er niks aan de hand maar op de momenten dat er even niks 'hoeft' dan komt er vaak ook niks uit mijn handen. Niet erg, zolang we maar genieten! Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi lia,

    zoooo herkenbaar , heb dat regelmatig , dan ben ik zo lang aan het denken aan wat ik eigenlijk allemaal 'moet' doen en dan komt er niks van .

    Dan ben ik altijd weer blij als er een dag voorbij komt waarin ik onverwacht weer heel veel doe ...

    Fijn weekend, hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hoi Lia,
    eindelijk kan ik weer reageren...Ik heb dat zelden, want we werken best veel, hebben jonge kinderen en veel sociale verplichtingen, maar ALS ik dan eens een dag niks hoef...dan voel ik me ook meteen erg schuldig, dat ik er geen optimaal gebruik van heb gemaakt...Tja...
    Je bloemen bij Corine stonden prachtig zag ik!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Jaaa ik kan weer reageren....
    Gewoon laten gebeuren....velen hebben het ...
    waaronder ik...
    Denk ook dat het nu weer met het stomme weer heeft te maken...ik blijf maar jassen wisseln zucht...daar alleen word ik al moe van...

    een heel fijn weekend!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh die heb ik ook vaak zat. Vorige week vrijdag was nog zo'n dag. Ik had lekker vrij van mijn werk en de dag ervoor heb ik nog gekeken wat ik kon gaan doen. Ik kwam op een dagje Leiden uit. Maar puntje bij paaltje, vrijdagmorgen had ik toch niet zo'n zin om alleen te gaan. En inderdaad dan komt het... zal ik wel, zal ik niet, zal ik wel, nou uiteindelijk dus niet he. Dan kan ik zo moe worden van mezelf! Gelukkig heb ik me 's middags nog achter de pc vandaan kunnen trekken om naar de markt te gaan. Maar was wel een verloren dag.

    Groetjes van Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Het lijkt wel of andere mensen veel nuttiger met hun tijd omgaan en het altijd voor elkaar hebben...

    Maar vaak vergeten ze om te genieten...of hebben ze nooit tijd voor de echt belangrijke dingen in het leven!

    Wees zuinig op jezelf, je hebt er maar 1 van.
    En als er dan af en toe niet veel uitkomt, jammer dan.

    Goed Weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia