woensdag 18 mei 2011

Roestige details..........

 

Zondagmiddag hebben we de buxus in de achtertuin geknipt, het was er echt een mooie dag voor. En alles staat er weer strak bij. Maar toen Jan druk aan het knippen was, heb ik even de gelegenheid genomen om eens wat met de camera en het statief te spelen. En moet zeggen dat het toch wel heel fijn werkt hoor. Hoef me niet in moeilijke posities te wringen, wat het voor mijn handen dan nog moeilijker maakt. Zo heb ik even wat details vastgelegd.

036

056

 

Het oude bistrostoeltje blijf ik leuk vinden, het is veel te slecht om echt op te zitten. Maar wel leuk om gewoon neer te zetten.

058

 

De "vijver"...... doet het ook goed.

Zo hoorden we pas toen we zondags aan te koffie zaten een klap/plons.... Dus ik ga naar buiten, zit onze Miss verschrikt achterom te kijken op de stoep, zo van "Wie deed dat"..... Toen ik dichterbij kwam bleek dat ze met haar achterwerk in de bak met water was gevallen. Ik kon haar gewoon uitwringen, niet gedaan trouwens want dat zou me een aantal krabben opgeleverd hebben......  Al die bakjes met plantjes lagen om in het water. Maar daar heeft ze vast van geleerd, en blijft voortaan uit de buurt.

062 009

 

En er lag nog ergens een oude lantaarn die wel heel roestig was, maar Jan heeft er even een staalborstel overheen gehaald en in de lijnolie gezet, en nu hangt hij boven de waterbak. Want ik heb nog geen buitenlamp, en dit is voor een gezellig avondje een hele goede vervanger.

013

 

Lieve groet Lia

 

p.s wil jullie even voorstellen aan een nieuwe blogdame..... Yvonne Hartelijk welkom

40 opmerkingen:

  1. Hoi Lia, je hebt prachtige foto's gemaakt. En de kat blijft waarschijnlijk voortaan inderdaad wel bij je vijver vandaan.
    groeten Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De foto's zijn goed gelukt zo met het statief.
    Erg mooi!
    Wat een idee, een staalborstel en daarna wat lijnolie.
    Zo ziet het windlicht er weer super mooi uit.
    Misschien ook nog eens iets wat ik hier eens uit kan gaan proberen.

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. whahaahahah de sufferd!! Niet Jan hoor,....de kat;))) Hier drinken de heren uit alles waar maar water in staat maar verder zijn ze ERG voorzichtig;)!......totdat er vissen inkomen ben ik bang:)

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stilleven foto's! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Lia,

    Wat zijn de foto's van het stoeltje mooi, stoer en doorleefd ! Dank je wel voor je vermelding van mijn nieuwe blog. Zou het leuk vinden om iedereen welkom te heten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige details Lia en wat een verhaal van Miss Kitty, ik zie het al helemaal voor me hihi.
    Ga even bij Yvonne kijken, leuk dat je haar blog onder de aandacht brengt.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Lia,
    Mijn Ton heb het ook al vaker over een statief gehad, maar ik denk dan van, ah joh, die gebruik ik toch niet.
    Dat stoeltje is hartstikke leuk, puur voor de decoratie al.
    En je lantaarntje op de laatste foto heb ik ook.
    Maar dit terzijde, ik wens je een fijne avond,
    groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi deze roestige details, meestal lopen we er aan voorbij. Mijn statief staat meestal in de kast...toch maar eens de moeite nemen om hem eens te gebruiken.
    Lieve groet Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto`s Lia en wat zo leuk is haha,wij hebben dezelfde lantaarn,de mijne was eerst groen en nu wit en och arme poes met haar billen te water haha,slaap lekker voor straks,ga even bij de blogdame kijken,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's en lekker geniet van zoning.Groetjes Karolina Een fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een statief lijkt me inderdaad wel handig, vooral voor thuis want om er nu mee op vakantie te gaan lijkt me minder gezien het gewicht. Al zag ik vandaag in een fotografie-blad ook een statief staan die amper iets schijnt te wegen.

    Je oude lantaarn is weer als nieuw, ik heb hier in de tuin precies dezelfde lantaarn hangen en inderdaad...hij is compleet verroest. Mocht ik hem willen aanpakken, dan weet ik nu in ieder geval hoe ik dat kan doen. Bedankt voor de tip :-)!

    Lieve groet, Ingrid

    P.S. Bij Yvonne ben ik inmiddels geweest, ze heeft er een volger bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto's zijn het geworden. Je buitenkaars is een leuk idee.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Nou, mooie foto's heb je gemaakt!

    Vooral de eerste vind ik erg mooi...

    En och, die poes van je... wat een sufferd! Maar dat is dus: eens en nooit weer!

    Ik heb even gekeken bij Yvonne, ziet er leuk uit!

    Fijn week, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat heb je een mooie foto's gemaakt van de gewone dingen..
    Die poezen..weet wat, onze buurkat vond het erg leuk om vandaag de nieuwe smeervloer als eerste te betreden..maar deze was nog niet helemaal droog ;-))
    Groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De buxussen moeten hier ook dringend gesnoeid worden maar dat is mijn werk en voor het ogenblik heb ik het in mijn rug, neen, dat voelt allesbehalve goed en gaat maar niet over, denk dat ik de laatste weken wat té veel werk heb willen verzetten dus van dat snoeien, daar komt voorlopig niets van in huis.
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt!
    Je oude lantaarn vind ik werkelijk prachtig.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ah....man aan het knippen, vrouw aan het fotograferen. Prima taakverdeling ;-)
    Wij zijn ook druk met de buxus bezig, wat een werk is het toch altijd, rugpijn en zere armen krijg je er van. Heb net vorige week een elektrische buxusschaar gekocht, maar je moet de hele tijd aan/uitknop ingedrukt houden, na 10 minuten heb je al een lamme hand. Misschien de buxusschaar maar eens op een statief zetten haha ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hahah gekke kat, ze zal het hopelijk geen 2de keer doen...maar zo zeker ben je daar ook niet van!
    Hele mooie foto's heb je gemaakt, het stoeltje is gaaf, ook al kan je er niet op zitten hij is leuk!

    Lieve groet Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat doet je vijver het goed !!...liefs Ria...xxx.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Erg mooie foto's.
    Gaat rust van uit.
    En ik geloof dat je kat die stunt inderdaad
    niet voor de tweede keer zal uithalen.
    HiHiHi.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Schitterende foto's, echt prachtig die details...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige foto's. Ik hou altijd van detail-foto's.
    Die gekke Miss, wat zou ze gedaan hebben om zo daar te belanden? Wel jammer dat je dat nu net niet gezien hebt. Zo noemen wij 1 van onze katten spiderman. Omdat hij eens naar een spinneweb sprong en dacht met zijn poten aan de muur te kunnen blijven plakken :)
    Zo'n stom gezicht om 'm te zien vallen.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtige foto's en die arme kat zo druk met rondkijken dat ze het één en ander vergeet :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Práchtige foto's !!!!!
    Hoe mooi kan roest zijn ;-)
    Malle kat misschien toch een lesje geleerd hihi
    De buxus moet hier ook nodig worden gesnoeid
    mijn zwagers hebben aangeboden die klus te klaren.
    Rudi kan dat op dit moment helaas niet.
    He lieve Lia wens je een fijn dag GENIET

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie foto's heb je gemaakt! Hier staan ook nog twee oude bistrostoeltjes waar je niet meer op kunt zitten, maar erg leuk om mee te decoreren.

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dank voor je mooie inkijkje in je tuin. Inderdaad fotograferen met een statief is een uitkomst maar dan komt mijn man altijd in beeld met zijn divese lenzen en accessoires van het fototoestel. Dat is nog te ingewikkeld voor mij. Maar daar kunnen jullie dan weer van genieten op mijn blog. (maar de foto;s van mijn laatste item zijn wel door mij gemaakt)

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Foto's zijn inderdaad heel mooi gelukt...
    En dat lantaarntje zou ik ombouwen tot lamp...staat errug gezellig boven je kekke vijver...kan poezebeest kijken waar hij zijn achterste insteekt...haha...
    Fijn weekend, et au revoir, Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een prachtige foto's, een statief werkt erg goed maar ik ben zelf vaak te lui om hem te pakken, maar ik moet zeggen de foto's worden wel veel scherper met statief!

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh die arme poes...zag ze ze vliegen.....?
    Ik houd van details, dus geniet hier volop bij je.
    Fijne middag
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooie foto's Lia! Heel mooi dat riet tegen de schutting...!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Detail foto's vindt ik altijd het mooist....het heeft iets mystieks....je ziet niet alles, maar toch geeft het een prachtig beeld....
    Katje toch....de mijne zijn gek van water...ik denk dat ze er midden in zouden springen. Als ik ga douchen dan gaan ze het liefst mee...hihihi.....katten, het blijven rare wezens.
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hoi Lia,
    mooie foto's heb je gemaakt, die lantaarn is echt geweldig. En oooh ik zie zo op tegen de buxus knippen, kan daarna dagen niet goed vooruit. Manlief maar eens lief aankijken hihi, maar die heeft geen groene vingers dus dan ben ik bang dat de buxus gehalveerd word haha.
    Fijne avond,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. echt in een woord ...prachtig!!!!
    en die lantaarn is altijd handig..ook voor de poes..kan ie de vijver ontwijken ahha
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Da's geen billen branden maar billen blussen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk Lia, bij jou is de buxus al gesnoeid. Hier moet ik nog beginnen, heb veel vogelfiguren dus behoorlijk wat werk, maar prachtig weer als alles er strak bij staat.

    En wat een bijznder mooie verstilde beelden heb je met je camera weten vast te leggen. Zo'n stoeltje.....schitterend de fraaie details weergegeven, echt genieten.

    Lieve groetjes Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mooie foto's Lia, vooral van het stoeltje! En ik kan me je genietmoment zo heel goed voorstellen, alvast een fijn weekend, het weer zou verbeteren, dus we staan er goed op!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig hoor vooral dat stoeltje dat roest vind ik wel wat hahaha hoe roestige en verweerde hoe mooier .... prettig weekend

    groetjes rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Mooi foto's hoor en je tuintje ligt er goed bij!
    Fijn weekend wenst je,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hihi, hier zaten de 3 katten gisteren achter elkaar aan, en 1 sprong over de vijver, de 2e kwam er met zijn achterpoten in en de 3e viel half met de achterkant in het water
    ze hebben daarna wel een uur zitten wassen en doen om zichzelf weer droog te krijgen, moest er hartelijk om lachen, was wel een erg leuk gezicht
    vind je details erg mooi !!!
    groetjes en een fijn weekend gewenst
    Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hallo Lia,

    prachtige detailfoto's ! Ik hoe daar ook zo van .....

    Je lamp met kaars is een goed alternatief en nu maar hopen dat het weer beter wordt en je er vaak van kunt genieten. Ook wij zijn nog op zoek naar een buitenlamp maar dan voor naast de nieuwe voordeur die nog geplaatst moet gaan worden dit jaar .

    Fijn weekend , hartelijke groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik ben helemaal weg van roest!! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia