zondag 29 mei 2011

Jong geluk en huisarrest.......

 

Enige tijd geleden liet ik jullie dit al zien. En al wekenlang zien wij niets anders dan het heen en weer vliegen van vader en moedermees. Wat kunnen die vogeltjes toch druk zijn. Afgelopen dagen zat vadermees al steeds op de pot en tafel te fluiten en zich niets aantrekkend van onze Miss Kitty. Net of hij wilde zeggen jij naar binnen en de jongen naar buiten.

 

077

Je kon ook echt zien dat ze het er moeilijk mee kregen. Moedermees gaat er steeds slechter uitzien. Toen we buiten zaten zag ik ze ook met eierschalen naar buiten vliegen. Dus ze moesten eerdaags toch een keer het nest gaan verlaten. En vanmorgen waren we de hortensia's aan het bekijken omdat er wolluis inzit en ik ze niet wil spuiten, want de meesjes geven de jongen die luizen. En opeens ja....... daar waren ze.

 

081

089 - kopie

Ik kan er maar twee ontdekken, en zoals ik opgezocht heb kunnen ze nestjes hebben van 10 eitjes.

 

111

Kijk ze hier samen in de hortensia zitten. Och, ik vind het zo mooi om ze te zien. Gelukkig is het niet al te mooi weer, en zitten we niet buiten, en hebben ze de volledige rust . En ja, onze Miss Kitty heeft nu huisarrest en mag even niet meer buiten.

 

134

122

Wat een plaatjes hé.

099

Vadermees zit trots van bovenaf te kijken hoe ik de foto's aan het maken ben. Zo van.... dat heb ik goed gedaan hé.

 

092 093

Even het nest checken, en het is echt leeg. Geen dode jongen te zien en keurig schoon.

Fijne week allemaal.

Lieve groet Lia

33 opmerkingen:

  1. Wat een mooie foto's zeg ....lief he zo klein ik heb zelf heel veel jonge mussen zo leuk als moeder ze voert ... elke dag genieten ....

    lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daar waar jullie even een genietmomentje hebben, zal Miss Kitty daar vast heel anders over denken; huisarrest, dat is nog eens straf zeg :-) Groetjes, Colin

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Lia wat een prachtige foto's! Zoals ze daar zitten in die hortensia, geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pluizebolletjes. Heel leuk om dit zo te zien.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohhh wat vind ik dit prachtig,wat zijn ze mooi,echt geweldig,ik kan er gewoon niet over uit haha,dat je dit van zo dichtbij mee kan maken,super! je foto`s,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een gave foto's Lia...echt geweldig!! En wat zijn ze toch altijd lief om te zien hè, die kleintjes! Je zult ze de komende tijd wel gaan missen...

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig gekiekt Lia! Zo zie je dat er ook thuis genoeg te genieten valt, wel sneu voor het poezebeest dat ze voorlopig niet naar buiten mag :))
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je de kleine vogeltjes mooi gefotografeerd!

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat lieffff en wat een mooie foto's Lia....geweldig.....hier word je vrolijk van...liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Lia,

    Wat ontzettend leuk om mee te maken! Je hebt ze ook prachtig vastgelegd op de foto. Wij hebben dit jaar helaas geen huurders, maar ik blijf hopen. Je hoort nog wel eens dat ze voor een tweede keer leggen.

    Een gezellige nieuwe week!

    Lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vertederend! Die foto in de hortensia;zie ze daar toch eens samen zitten. Wat vreselijk lief.
    Ja, daar geniet je van en gelukkig heb je er ook prachtige foto's van gemaakt.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie plaatjes, hier hebben ze ook vliegles en hoor je het geluid van de kleintjes die om mama en papa roepen! Zo leuk dat we even bij je mogen meegenieten!
    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hi Lia wát prachtig heb je deze meesjes gespot.
    Wat een dotjes hè zo móói !!!!
    Houd jij je pussycat maar binnen hoor
    je moet er toch niet aan denken dat ie zo'n kleintje te grazen neemt.
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Werkelijk klasse,je foto's.
    En wat zijn ze lief.
    Het is echt boffen,als er in je tuin
    genesteld wordt.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat een prachtige foto's heb je van de vogeltjes gemaakt. ze kunnen zo in de Seasons! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zijn de wonderen van de natuur toch mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ohhh wat schattig
    mooie foto's heb je ervan gemaakt

    Groetjes,
    Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ohhh.....wat is dit genieten Lia, wat lief die jonge meesjes en wat heb je dit meer dan prachtig gefotografeerd.
    Ik jaag nu ook de Eksters een beetje weg van het Merelnest wat we in de tuin hebben.
    Wat hebben die beestjes het dan druk hè.
    Ik wens je een fijne week toe.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat leuk dat je net op het goede moment op de goede plaats was! Mooie plaatjes heb je er van kunnen maken. Hier houd ik ook steeds onze rode kater in de gaten, die zit zo nu en dan ook op de loer achter een struik.

    Fijne dag!
    Groetjes, Jolanda (Rozet)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dit is echt genieten, zo mooi!! en wat heb je er mooie foto's van weten te maken!
    het zal vandaag wel gedaan zijn met hun rust, want ik denk dat je vandaag wel even gaat genieten van deze mooie zomerdag:))

    fijne dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Aaah wat een lieve foto's Lia, zo vertederend die jonge vogeltjes. Miss Kitty zal vast voor het raam zitten kijken hihi. We hebben pas ook een nestkastje opgehangen dus ik hoop volgend jaar ook op een nestje.
    Fijne week,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig!
    En wat een gelukkie dat je erbij was met je fototoestel!
    Wat ligt geluk toch dicht bij, als je het wil zien!
    Geniet van een mooie warme dag, groetjes Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oohhh wat lief !!! wat heb ik genoten van je prachtige foto,s..
    Je moet het maar net treffen als ze naar buiten komen hé, zo leuk.

    Groetjes
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gefeliciteerd met de borelingen! Ze zien er inderdaad erg lief, onschuldig en een beetje geschrokken uit. Het is me wat zo uit je nest gezet te worden en dan de grote wijde wereld in te moeten. Maar die twee hebben binnenkort vast praatjes voor tien.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's Lia !! Wat heb je dat jonge grut mooi vastgelegd zeg .
    Tja en de poes moet zich maar even bedaren he ....

    Fijne dag verder , hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat kan de natuur toch mooi zijn.....prachtig om te zien...2 van die kleine donzige wezentjes.
    Tja miss Kitty.....die zal wel balen.....als die van mij vogeltjes zien zijn ze niet te houden.....Bedankt voor deze geweldige foto's..
    Groetjes Bianca xx

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een geweldige foto's!! En die arme Miss Kitty....

    BeantwoordenVerwijderen
  28. leuk is dat he :)))) Zo schattig die kleintjes. Meesjes zie je hier niet zoveel maar musjes en merels des te meer
    Ondanks de regen wens ik je een fijne dag

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuk dat je me gaat volgen:)) Miss Kitty zal het vandaag geen probleem vinden om binnen te blijven denk ik zo

    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige foto's en wat een geschenk om dit je tuin te hebben.
    Liefs cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Heel leuk die kleintjes, Lia! Zoooo leuk om mee te maken! Bij ons zit er een merelnest, maar wij moeten ook heeel erg oppassen met onze twee katten, het word nog wat als de jongen uitkomen...
    Fijne dag nog!
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi Lia,

    Ach wat een prachtige plaatjes, hier ook ieder jaar een nestje koolmeesjes, dit jaar zelfs in 2 kastjes. Helaas niet gezien dat ze eruit zijn gegaan. Nu nog wachten op onze uilskuikens want die hebben we ook maar tegen die tijd plaatst ik er een post over.

    Lieve Groet,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia,

    Volg je eigenlijk al een poosje je schrijft zo leuk! Maar ik wist eigenlijk niet zo goed hoe dat moest,maar durf steeds meer te prutsen met de p.c. dus nu met die prachtige foto,s van de meesjes heb ik het er maar opgewaagd!
    Hartelijke groet Erika

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia