zaterdag 7 mei 2011

Fijne moederdag........

 

Misschien lezen jullie het te vroeg, maar als ik wacht tot zondag is de kans groot dat het maandag is als jullie het op je leeslijst hebben staan.

036

 

En wil jullie toch een fijne moederdag wensen. En vaders passen jullie op de kids met het klaarmaken van een ontbijtje. Dat ze niet hun handjes verbranden aan de thee ofzo.

026  058

 

Moederdag, voor mij hoeft het allemaal niet. Hoop ook niet dat ze met iets aankomen, want voor mij betekende moederdag dat de kinderen leuke kado's maakten op school. Die vervolgens verstopt werden en dan vertelde ze me dat ik NIET in de kast mocht kijken. Ik heb dan ook een koffer vol met de mooiste herinneringen. Een armband gemaakt van een lege plakbandrol, of een ketting van kleisteentjes, servetjes, kadobon voor 1x stofzuigen (nooit gebruikt en nu te laat). En natuurlijk een ontbijt op bed, klaargemaakt door de kids, en dan een leuk gedichtje wat ze van de juf moesten opzeggen. De een deed werkelijk alles wat de juf zei, maar de oudste vond het toen al onzin.

030

 

Och, er komen zoveel herinneringen boven drijven

  010

 

En Marjolijn bedankt voor de award, ik plaats hem met trots aan de zijkant van mijn blog. Maar doorgeven is een beetje moeilijk omdat ik besloten heb om daar niet meer aan mee te doen, en de laatste keren ook niet gedaan heb.

Maar nogmaals bedankt voor je lieve woorden.

Lieve groet Lia

35 opmerkingen:

  1. Hi Lia,

    Ik heb eerst even wat terug zitten lezen, wat leuk dat je met een rapportage in WLS komt! Gefeliciteerd daarmee. En ach, moederdag, kwam afgelopen week onder de kast op de slaapkamer van zoonlief een pakket tegen. Snel maar weer teruggestopt :)

    Fijne moeder(zon)dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook n fijne moederdag Lia, maar ik ben je eens die zelfgemaakte spullen waren het leukst!Vind het allang leuk als ze aan me denken....
    Lieve groeten,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zelfgemaakte spulletjes zijn inderdaad het leukst, maar op de basisschool van mijn dochters werden er vanaf groep 3 geen cadeautjes meer gemaakt vanwege echtscheidingen waarbij kinderen geen contact meer hadden met een vader of moeder.

    Een ontbijtje op bed krijg ik zelden maar vind ik o zo lekker, dus daar verheug ik mij morgen wel op...als het er net zo lekker uit ziet als op je foto's wordt het smullen!

    Een fijne moederdag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn meiden zijn samen iets aan bekokstoven, heerlijk om te zien!

    Mijn moeder zelf had niet het juiste moedergen, mixed feelings dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier negeren de pubers het woord moederdag en wat dat betreft lijken ze dus weer helemaal op mij, heerlijk stel :-)

    Die knutselwerkjes en versjes, dat vond ik het leukste aan moederdag, niet die cadeautjes.

    Met of zonder ontbijtje, hele fijne moederdag morgen hoe je 'm ook gaat invullen, liefs, Colin

    p.s.: blogger werkte bij jou in ieder geval mee vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wens jou ook een lekkere moederdag, al dan niet met een geschenkje, geschenkje is ook al lekker lui kunnen zijn zoals vandaag toch?;)

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wens jou ook een fijne moederdag toe. Geniet ervan!

    Lieve groet van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh super zeg dat je al die kunstwerkjes hebt bewaard...... stond er een einddatum dan op de bon voor stofzuigen...? Je kan het altijd nog eens proberen....wie weet...;0)
    Fijne moederdag morgen
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellige dag en geniet van je ontbijtje, op bed of in de tuin! Lieve groer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja Moederdag wat het allerleukste toen ze klein waren en zo trots met hun eigengemaakt dingetjes aankwamen. Het is toch elke dag moederdag. Ik vraag welk elk jaar mijn moeder om te komen eten: traditie geworden eten we dan altijd asperges.

    Fijne zondag
    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Och, wat leuk dat je alles bewaard hebt. En leuk zo'n cadeaubonnetje voor één keer stofzuigen... dat zijn herinneringen om te koesteren!
    Een fijne Moederdag morgen, liefs, Marjolijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Inderdaad die kleine knutselwerkjes zijn het allermooist.
    Wens je toch een gezellige en zonnige moederdag ;-)
    Lieve groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn kinderen zitten nog helemaal in de zelfgemaakte cadeautjes-fase. Ben nu al aan het genieten wat me morgenochtend allemaal te wachten staat.
    Jij ook fijne moederdag/
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij ook een fijne moederdag.
    Wij doen er ook niet zoveel aan, klein kadootje en dat vind ik ook genoeg.

    Groeten Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi dat kunstwerkje .....heb een heerlijke moederdag...........xxx......ik ben zoooo moe.....pffff.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om te lezen dat het bij jou ook zo ging...ook hier ligt al weken wat onder Jelle zijn bed, en ik mag niet onder zijn bed kijken...want daar ligt helemaal niks hoor...
    Dat zijn toch de mooiste dingen voor een moeder..iets wat je kind voor je heeft gemaakt!
    Voor jou ook een fijne en zonnige moederdag.
    Liefs, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij ook een hele fijne moederdag toegewenst.
    Ik ben het met je eens wat betreft de cadeautjes hoor...
    Al ben ik heel blij met de heerlijke parfum die ik gisteren van mijn schoonzoon kreeg nadat ik zijn haar had geknipt hihi
    Ook hier zijn heel veel kleine moederdag(en vaderdag)cadeautjes bewaard gebleven.
    Zo bijzonder al die zelf gemaakte spulletjes.
    Maar het belangrijkste voor mij is dat onze kinderen mij regelmatig laten weten dat het voor mij en hen iedere dag moederdag is!!

    Groetjes, Jantsje

    p.s ik ben zo benieuwd naar jou/jullie interview en foto's in WLS.
    Daar mag je nu alvast reuze trots op zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Veel plezier op deze zonovergoten Moederdag!!! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een beetje verwend worden met een lekker ontbijtje vind ik wel heerlijk hoor vandaag. Iedereen ligt hier nog in bed dus voorlopig zit dat er nog niet in en heb ik zelf mijn eerste kopje thee al gezet, haha. Maar ik geloof wel dat het nog goed gaat komen. En ontbijten in de tuin kan vandaag ook weer.
    Die zelfgemaakte kadootjes; oja, ik liep vaak op moederdag met de opvallendste kettingen en broches rond.
    Vandaag toch een andere moederdag; dit jaar voor het eerst zonder mijn moeder. Ze woont gelukkig voor altijd in mijn hart en dat is zeker een troost.
    Fijne dag Lia.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kadobonnen voor stofzuigen of ramenzemen heeft mijn moeder ook nooit ingeleverd :-) Fijne dag vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuke post! Ben het ook helemaal met je eens. Wij hebben moederdag ook afgeschaft nu we allemaal al vele vele jaren volwassen zijn. En wat leuk dat je zo'n hele koffer vol met dierbare herinneringen hebt! Dat is toch waar het om draait. Toch een fijne zondag! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi lia
    ja heerlijk he die cadeautjes..ik heb er ook nog veel van bewaard. vorig jaar had wesley zelf zeep gemaakt en was dit natuurlijk compleet vergeten uit zijn schooltas te halen. dat is een week lang op en neer meegegaan naar school. een hele vieze klont was het geworden toen ik het in zijn tas vond. ik wist niet wat het was en heb het weggegooid..twee dagen later vroeg hij aan mij..mam heb je mijn moederdagcadeautje uit mijn tas gehaald...oooo wat vond ik dat erg...dat vergeet je gewoon nooit meer...
    fijne dag
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Dank je lia, de moederdag is hier al goed begonnnen....Ook jij een fijne dag gewenst!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ja, ook ik heb mijn cadeautje gekregen dat werd vergezeld door een mooi opgezegd gedicht. Toch weer een heerlijke tranentrekker. Vervolgens kreeg ik nog een heerlijk flesje douchegel van chanel van beide heren, ik ben enorm verwend. Toch weer genieten.

    Fijne dag,
    jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hele fijne moederdag,geniet ervan,...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Blijft toch een gezellige dag; ontbijtje op bed en inderdaad het zelfgemaaktje kadootje!

    Fijne dag,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijne moederdag: lieverd, ik moet nog even tot eind mei wachten :)

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hoi Lia,

    Wat leuk dat jij alle knutselwerkjes van de kinderen hebt bewaard. Bij ons is in de loop der tijd toch veel in de prullebak verdwenen.

    Ik hoop dat je een heerlijke dag hebt gehad vandaag!

    Fijne nieuwe week & lieve groet,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ja, prachtig ook dat je de cadeau's zo hebt bewaard; bij ons hebben ze ook een speciaal plekje, Ik heb het er zelf op school altijd heel druk mee, met moederdag, mooi cadeautje, versje en samen de voorpret...prachtig! Vandaag hebben we met m'n schoonmoeder gewoon wat gezelligs gedaan met z'n allen; ook weer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. ik hoop dat je een fijne dag had... maar bah nu heb ik ineens ontzettende trek in aardbeien en het is bijna 12 uur 's nachts... nou bedankt weer he ;))))

    BeantwoordenVerwijderen
  31. De zelfgemaakte presentjes van de kinderen zijn inderdaad het leukst om te krijgen. Vooral als je die gezichtjes ziet als wij het open maken.

    Fijne week
    Cynthia

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een prachtig blog. De stoere pot uit je vorige bericht is SUPER! Ik ga je volgen.
    groetjes, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Och Lia, moederdag is al voorbij en nu lees ik dit pas :)
    We waren het weekend vooral buiten..heerlijk, zaterdag hebben we veel gedaan en zondag was ik moe, maar onder de parasol heb ik heerlijk genoten van mijn moederdag-Seasons!
    groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik hoop dat het een fantastische moederdag was...het was ook nog eens prachtig weer! Wat wil een moeder nog meer;-)

    Wat leuk, dat je alles bewaard hebt!
    Inderdaad, de zelfgemaakte kadootjes..daar kon geen kado tegen op. Maar helaas is die tijd ook voor mij voorbij.
    De oudste(17) belde zaterdaf, vanaf zijn werk (net voor vijven) mijn man ..."kan je even een moederdagkado regelen". Samen met zijn vriendin kwamen ze zondagochtend, een grote doos Merci brengen.
    Maar het samen gezellig koffie drinken met een stuk zelfgemaakte taart, was voor mij het moment van moederdag.

    Ik was al een tijdje niet zo actief met bloggen...ik heb dus net even rondgeneust op je blog en heb genoten van al je mooie foto's!
    Bedankt voor je lieve woorden.
    Ik hoop dat jullie poes, nog heel lang in jullie gezelschap mag verblijven.

    Fijne week,
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Mmmmmm, aardbeitjes !!
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia