maandag 18 april 2011

Twee keer genieten..........

 

We hebben een geweldig weekend achter de rug, met prachtig weer. En hebben genoten van elkaars gezelschap. Maar overal komt een einde aan, en vanmorgen zijn we weer terug naar huis gegaan. Want er moet nog wat gedaan worden voordat we morgen allemaal weer aan de slag gaan. En eenmaal thuis gaat dan meteen de was in de machine en word de boel weer op de plaats gelegd. Maar dat was het dan ook wel, want met dit mooie weer hebben we er nog een lekkere luie middag aan vastgeplakt. En aan het eind van de dag zijn we nog maar eens terug gegaan naar het dijkje voor een lekkere wandeling. En ook daar heb ik enorm genoten.

 

bloesem 2011 038 

De bloesem is nog niet overal volledig open gesprongen, en ben wel van plan om met de Pasen een stevige wandeling te gaan maken, maar je weet maar nooit. Maar dit moment kan niemand mij meer afpakken.

 

bloesem 2011 051

bloesem 2011 022

bloesem 2011 037 

Langs de Linge kun je de meest mooie plekjes vinden, met prachtige vogels. Maar die vind ik ook alleen maar door manlief die het geluid kent en volgt, en mij daar dan op wijst.

 

bloesem 2011 059

 bloesem 2011 064

Voor een Putter moet je wel heel voorzichtig zijn, want die zijn meteen weg.

 

bloesem 2011 039

bloesem 2011 043

Ok, nog één afsluiter.

 

bloesem 2011 046

Nieuwsgierig waar het is, kijk dan eens op google maps bij Appeldijk Deil Geldermalsen. En zet het gele mannetje eens op de straat. Je moet je dan wel inbeelden dat het dijkje dan wit van de bloesem is.

 

Een fijne week en geniet van de zon (als het kan)..

Lieve groet Lia

31 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie zo van het weekendje uit hebben genoten. Maar ook dit bloesemmoment pakt niemand je meer af. Zie je nu wel...je hebt het nog gezien. Wat een prachtige foto's. Met die vogeltjes; zo schattig.
    Ik ga zo gelijk even naar google.
    Geniet van deze mooie week.
    Liefs, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was dat genieten zeg! Al die bloesems en dan nog eens prachtige vogels spotten. Heerlijk zo'n stukje natuur dichtbij. Dankje dat we even mochten meegenieten!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's Lia...van bloesem krijg ik nooit genoeg! Jullie hebben inderdaad geboft met het weer...dat maakt zo'n weekend meteen een tikkie anders, hoewel je het uiteindelijk toch met elkaar moet maken!

    Zo, vandaag nog een dagje werken en dan een lekker lang Paasweekend :-)!!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De ultieme lente-beleving. Na het zien van de foto's gooi ik mijn programma van vandaag om... we gaan de bloesem opzoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het blijft tot en met volgende week heerlijk weer. Wij gaan binnenkort ook een weekendje weg, maar pfff, ik vrees dat het dan weer gaat regenen. Op de een of ander manier plannen we die uitstapjes altijd verkeerd....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ohh daar wil ik ook zo graag naar toe!! wij zijn het weekend van limburg door de betuwe terug naar het noorden gereden, maar hebben de linge helaas gemist, maar ga het nu opschrijven voor de volgende keer:)
    met pasen nog steeds mooi weer, het blijft genieten voorlopig Lia!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig Lia,
    fijn dat ik even mee mag genieten. Bij ons staat de pereboom voor het eerst in bloei. Ik kan niet wachten tot er straks heerlijke peren aanhangen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Puur genieten, prachtige foto's, heerlijk voorjaarssfeertje!

    Enne we blijven gewoon volhouden met posten, ook al zien anderen dat pas 'een dag later', ik gooi het er maar op dat het vanzelf weer goed gaat komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi Lia !!.....zeg kan ik de volgende keer niet mee??? hahahahha!! liefs van mij....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dacht al dat het bij die mooie Appeldijk was, prachtig is het daar !!!
    wat een geweldige foto's heb je gemaakt, wij hebben afgelopen weekend ook weer lekker genoten van de Betuwe,(zijn ook nog in Wijk bij Duurstede geweest voor brocante) prachtig die bloesem, overal de ooievaars op de nesten, ennn in alle sloten mooie groene kikkers (ja daar kijken wij dan ook nog naar haha)
    Fijne dag Lia
    Lieve groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk, heerlijk....dat je genoten hebt spat van deze beelden af.....wat een regen aan bloesem zeg, super. Heerlijk om zo even mee te mogen genieten.
    Fijne dagen
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zalig, kon het hele jaar maar dit weer zijn...
    niet te warm niet te koud...
    Eindelijk komen we weer een beetje bij...
    duimen voor nog meer zulke dagen!
    dikke knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh Lia, wat een supermooie foto's heb je gemaakt. De Linge is zo mooi. Bedankt voor het kunnen meegenieten met je.

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een gave en rustgevende foto's!!! Super. Fijn dat jullie zo genoten hebben, kunnen jullie er weer ff tegen
    Geniet van het weer en elkaar en een fijne dag
    lieve groet Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachige bloesem, Lia! En geweldig dat jullie zo n fijn weekend hadden!
    En genieten van de zon doe ik zeker, als hij al schijnt, ben ik al helemaal blij!
    LG,
    NIcole

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een geweldige mooi fotos zeg..prachtig zo die bloesem
    echt genieten
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's. En dan dat water erbij, geweldig. Ik ben een watersporter en dan gaat je hart meteen sneller kloppen. Top dat jullie weekeinde zo geslaagd was!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat hebben jullie een heerlijk weer gehad afgelopen weekend, dat is dubbel genieten.
    En wat een mooie foto's heb je gemaakt van de bloesem. Ik woon zelf ook in de buurt van de Linge, maar dan bij Gorinchem en Spijk. Op zondagmiddag rijden we daar wel eens over de dijk en het is elke keer weer zo mooi langs die kronkelende rivier, dat is echt Holland op zijn best.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat fijn dat jullie een heerlijk weekend achter de rug hebben en dan gisteren nog even een toegift. Wat heb je supermooie foto's gemaakt Lia. Misschien dat wij met de Pasen daar gaan fietsen, ik vind het toch zo'n mooie omgeving daar en volgens mij is er dan ook nog genoeg bloesem te bewonderen.
    Fijne avond en liefs, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Kijk....dat is inderdaad twee keer genieten, wat heerlijk!
    Ik ben echt weg van je bloesemfoto's...dat heb je echt heel mooi in beeld gebracht!

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik heb even meegenoten; prachtige foto's en mooi achtergrondmuziek; bedankt!

    Fijne avond,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie beelden, ook bij ons in de buurt zie je momenteel de natuur op een mooie manier ontwaken. Wat een mooi jaargetijde is het voorjaar toch.
    En het blijft zonnig tot en met het Paasweekeinde.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Echt genieten!! heerlijk!!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. O wat hebben jullie geboft met het heerlijke weer afgelopen weekend! En tuurlijk helemaal goed dat je bij thuiskomst er gelijk maar een geniettochtje op de Appeldijk aan vast hebt geplakt!
    Het lijkt erop dat we voorlopig nog volop mogen genieten van dit (zomer)weer en dát doen we dus tussen het werken door!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldige mooi bloesem, Lia. Ik denk dat ik toch maar weer eens richting de Betuwe moet gaan om dit 'live' te kunnen bewonderen. Met een woord geweldig! Had je mijn bloesem nog gezien die ik ook dit weekend op foto had gezet? Lange niet zo mooi als deze knoepers van bomen...
    Dankjewel voor deze prachtige foto's, hier geniet ik echt van!
    Enne..er komt nog zo'n mooi weekend aan, met heel veel zonneschijn..☼
    Liefs,
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een goede samenwerking bij jullie. En wat een mooie plaatjes levert dat op! Ik geloof dat ik op de Deilse dijk moet zijn, daar mag ik foto's maken van een geweldig huis, leuk leuk.

    Heel fijn Paasweekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Kijk dit is ook genieten........... wat genieten we toch veel op dit moment....
    Heerlijk paas weekend.
    Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Lieve Lia,

    Fijn dat jullie zo'n goed weekend hebben gehad. De foto's zijn werkelijk prachtig. Wat een mooie vogels kwamen jullie onderweg tegen.

    Ik wens jullie hele gezellige paasdagen!

    Veel lieve groetjes,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Fijn dat jullie hebben genoten,prachtige foto`s heb je gemaakt,die omgeving is echt prachtig,liefs Joke.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia