zaterdag 23 oktober 2010

Veranderen en...........

 

Veranderen, hebben jullie dat ook. Soms wil je gewoon alles op een andere plaats zetten. En dan ga je 's morgens vroeg als de mannen vertrokken zijn lekker beginnen. Eerst al het kleine spul in de keuken zetten, zodat de kamer leeg is.... En dan een beetje schuiven, en nog even schuiven. Maar er zijn altijd stukken die op dezelfde plaats moeten blijven. En de bank kan eigenlijk niet anders, en het tafeltje staat daar wel leuk maar is niet echt praktisch. En ondertussen met een kop koffie op een stoel en kijken en het op je in laten werken. Miss Kitty die dan altijd overal op gaat zitten of dat er iets nieuws in huis is gezet. Kijken en nog eens kijken, nee niet zus en niet zo. En dan ben je een hele morgen bezig en dan staat het helemaal naar je zin. En wat is dan het ergste....... Alles staat weer zoals voor je begon. pffffff

En dan merkt manlief al dat er iets is als hij thuiskomt, en vraagt dan wat er is. Je wilt het niet zeggen, want je weet dan al wat er komt. En toch vertel ik dan het verhaal. En dan zegt hij  vervolgens "maar het staat toch ook goed"

Ja.......dat weet ik ook wel, en echt ik ben heel gelukkig met wat ik heb maar soms heb ik van die kriebels dat ik het anders wil........... Maar ik geloof dat mannen dat niet snappen. Dus ik probeer dan maar wat te wisselen met wat klein spul.

Zoals met deze twee oude kommen die ik pas gekocht heb.

046

Ze staan eigenlijk op de aanrecht, maar heb even gespeeld met spullen en mijn camera.

057

056 054

026  048

Maar hoe het ook staat of waar het ook staat, dat maakt niet uit. Ik ben hier nog steeds heel gelukkig, en dat is toch het aller aller belangrijkste.

Fijn weekend.

Liefs Lia

p.s Ze staan prachtig Corine.....Bedankt.....

016

52 opmerkingen:

  1. alsof ik mijn eigen biografie lees en mijn man precies hetzelfde, dan maar lekker shuiven met kleine dingetjes kan ook heel leuk zijn, wat een snoepies de spoelkommetjes een heerlijke zaterdag liefs Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wow prachtige foto's !!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een geweldige fotos zeg. helemaal gaaf...
    ik ben ook zo hoor. dat vind ik het weer te truttig en dan ga ik weer alles verplaatsen en dan kan ik er weer niet aan wennen. zal wel een vrouwending zijn
    fijn weekend
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha, heeeel herkenbaar!!! ;-)
    Ik was vorige week nog aan het schuiven en vervolgens staat het nog net zo. Op een tafeltje na, wat vervangen is door een ander tafeltje wat ik al had. Toch door wat accesoirres te verzetten en een lamp te verplaatsen, kan ik het gevoel hebben alsof het nog gezelliger is en kan daar ook weer heel blij van worden.
    Ik denk dat iedereen die zoveel met interieur heeft, daar wel last van heeft en iets wil uit proberen. Ach ja, je bent weer een paar uurtjes zoet hihi, maar de hoekjes en gaatjes zijn dan meteen weer goed schoon;-)

    Je hebt prachtige foto's gemaakt! Erg mooie schaaltje en zo leuk met de knoflook.

    Fijn weekend!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou Lia, dat heb ik nou nooit ;)
    Mooi die kommen samen! Ik zit net even uit te puffen, ik heb net 2 muren in de keuken geverfd, ziet er goed uit al zeg ik het zelf..
    En dan ga ik zo even bloemen halen voor mezelf, dat heb ik wel verdiend, toch?!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dat heb ik nou nooit! echt nooit...;)
    Maar je foto's zijn geweldig!!
    Een heel fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hahahaha oow wat bekend, elke zaterdag met spullen van de jacht terugkomen en die zelf in je huis willen zetten, maarja dt stuk mag eigenlijk niet weg dus daar is geen plek voor, en ja die bank kan ook echt niet op een andere plek..zooo super bekend!
    Ik kwijl van je kommen, zoals je weet spaar ik ze..zucht wat een beauty´s!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je mag van mij alles laten staan zoals het staat met zulke prachtige foto's! Mooi gedaan hoor Lia, je ziet dat schuiven met klein spul ook een prachtig resultaat oplevert. Mij mag je hier vaker op trakteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hahaha herkenbaar, heb ooit terwijl manlief op de bank een uiltje knapte 'n servieskast leeggehaald van de ene kant naar de andere kant van de kamer verschoven weer ingericht, toen hij even wakker werd zei hij slaperig ja staat leuk; zat ik rond te kijken, toch niet tevreden heleboel weer terug gezet, je kunt zijn reactie wel raden, was dit een droom!?

    Goed weekend, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hahahaha, héél herkenbaar!! Mijn man kwam van de week thuis van z'n werk en vond de televisie op een andere plek, hahaha. Samen met de kinders was ik aan de slag gegaan. Ik vond het wel eng om de televisie te verplaatsen, maar Ramon is nu bijna net zo lang als ik, dus ik durfde het wel aan om dat ding van de de hoge schouw af te halen. Was blij dat 'ie veilig geland was op het kastje...

    Mijn man vind alles best en vind het eigenlijk heel erg leuk als ik alles verhuisd heb, want volgens hem zit ik dan helemaal te stralen op de bank!! En dat klopt, want ik zit er zo van te genieten. Of het nu een andere kleur op de muren zetten is, of een oude tafel een nieuwe jas geven of spulletjes verhuizen... het effect vind ik toch altijd weer verbluffend... En ik merk dat de woonkamer steeds beter gaat "zitten"...

    En dat komt eigenlijk door dit soort blogs, want ik heb ècht inspiratie nodig voor dit soort handelingen te doen. Ik deed het vroeger ook wel, maar nu bereik ik ècht wat! Elke keer als ik wat aanpak, zie ik m'n huis opbloeien!!

    Dank je voor al die mooie inspirerende foto's, gewoon.... ik zie actie en ik onderneem ook wat en ik ben er zó blij mee!!!

    Een heel fijn weekend!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Lia,
    Heeeeel herkenbaar, heb ik eigelijk niets aan toe te voegen...Ook erg mooie foto`s weer..
    Ben toevallig net aan het schuiven geweest met de spullen (tafel&stoel) in de voorkamer...ben benieuwd hoelang het blijft staan!!!
    Groetjes en fijn weekend, Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. HEEEEL herkenbaar inderdaad. Ook ik zit alweer met veranderen in mn hoofd hoor: daar kan de bank ook staan maar dan..., die kast ja moet eigenlijk..."enz enz.
    Ach zo blijf je lekker bezig toch hihi.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie foto's ... de zilverachtige kleur van look blijft me bekoren! Lieve groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O ja, dat ken ik, je schuift je ongans en uiteindelijk blijkt de oude vertrouwde opstelling toch het beste te zijn. Gelukkig kan er ook nog geschoven worden met de accessoires en in de hoekjes .
    Mooie foto's heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ja en ook bij mij zo herkenbaar, je verhaal en de reactie van je man ;-) En ook de reactie van Miss Kitty, die van mij zijn precies hetzelfde. Wel leuk om te lezen de herkenning. Volgens mij gaat het met mijn kleren precies hetzelfde, lief roept altijd al ik iets koop: er hangt nog zoveel in je kast wat je nooit aan hebt!
    Het is maar goed dat we een blog hebben kunnen we daar mee schuiven en veranderen.
    Mooi de foto's Lia met de knoflook en de kommen.
    Fijn weekend
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je kommen zijn heel mooi, grappig met dat knoflook erin.

    Goed weekend groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoals bij velen..ik herken dit ook maar ik kan meestal mijn draai dan toch weer niet vinden en gaat alles weer naar z'n eigen plekje terug!
    Wat een mooie foto's van je kommen! Prachtig!
    fijn weekend, lieve groet Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van mij mag je vaker met spulletjes en je camera spelen want de foto's zijn prachtig1

    Fijn weekend!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh ja, hier net hetzelfde, ik wil het om de zoveel tijd eens anders maar daar kunnen mannen niet bij denk ik... is toch mijn ervaring! ;-)
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Jammer dat jij niet het beoogde resultaat behaalde (jaaa, ik herken het ook dat alles gewoon weer hetzelfde wordt teruggezet :)
    maar laat je niet ontmoedigen want voor ons is het dan weer suuuper dat je van fustratie met kleine decoraties en de camera aan slag gaat.
    Het zijn weer prachtige foto's,
    fijn weekend van Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel herkenbaar. Jammer alleen dat de kamers in ons nieuwe huis niet veel mogelijkheden hebben om meubels ergs anders neer te zetten, maar des te meer ik met de accessoires aan de slag ga :-)
    Prachtig die knoflook en die oude kommetjes.
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Toch blijft dat schuiven leuk...al komt het uiteindelijk toch weer op hetzelfde neer. Blijkbaar heb je die test toch even nodig om weer even zeker te weten dat het goed is zo!

    Het heeft ons weer een aantal mooie foto's opgeleverd, dus je hebt het absoluut niet voor niets gedaan!

    Nog een heel fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een mooie foto's meis....heerlijk !!...als jij maar gelukkig bent toch??? zo belangrijk.......fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Tja de kriebels ik ken ze bij mij slaat het met het wisselen van de jaargetijden helemaal op hol. Mijn hoofd krioelt op het moment ook met ideeën zal ik al het oude servies weer in de kast doen ? Bruin staat nu ook erg leuk misschien een bruine krans ? Zal ik..... het zit nu nog in mijn hoofd maar binnenkort ben ik ook aan het slepen :)

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Volgens mij ligt het aan de herfst, ik ben ook al aan het schuiven geweest met het gevolg een paar krassen op de vloer die er niet af willen.
    Het spelen met je camera gaat je goed af, je foto's kunnen zo in een woonblad, zo mooi!

    Fijn weekend
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik kan niet echt schuiven met mijn meubels, dus ik schuif regelmatig met de accessoires. Heb ik toch nog het gevoel dat ik in een ander huis zit. Maar blijf jij doorgaan met dit soort mooie foto's.

    Fijne zondag,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dit stukje had ik ook kunnen schrijven. Ik lig hier in een deuk dit te lezen zo herkenbaar.
    Wij kunnen ook niet veel kanten op en iedere keer probeer ik het toch en de reactie van je man had die van mijn mannetje kunnen zijn.
    Ja mannen komen die dan toch van die andere planeet hihihi

    Groetjes Pamela (pam's huisje picasa)
    die altijd jou blog leest

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Met meubels valt hier niet te schuiven dus ik beperk me tot het schuiven en wisselen van leuke, kleine spulletjes.

    Blijf jij dat af en toe ook maar doen hoor, want het zijn echt weer hele mooie foto's!

    Groetjes en fijn weekend,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Huh???? Waar heb je het in hemelsnaam over? Ik zou wel gek zijn zeker? Natuuuuuurlijk zou ik zoiets NOOIT doen!!!

    duhhhhhhhhhh

    Je hebt weer mooie resultaten geboekt met je camera hoor Lia! Liefs Juth

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooie foto's!!
    En van dat schuiven ken ik, alles anders zetten om het vervolgens weer terug te zetten :D.
    Groetjes Katja

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ja voor mij ook heel herkenbaar Lia, alleen de laatste jaren is dat minder geworden. Kon daar ook uren mee bezig zijn en dan steeds uit een ander gezichtspunt bekijken, nog een beetje dit zo zetten, een wat anders decoreren enz. En als ik dan op de klok keek schrok ik me wild, kwam manlief al bijna thuis en ik nog helemaal niet tevreden, dus snel weer alles zetten zoals het stond, hihi. Maar ja wij hebben daar toch een hoop plezier aan beleefd en daar gaat het om. prachtig weer je foto's...

    Liefs Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Dan weet je nu zeker dat alles op de juiste plaats staat en heb je alles weer lekker onderhanden kunnen nemen.

    Wat een schitterende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik snap le helemaal hoor Lia. Ik woon hier ook super naar mijn zin, maar toch wil ik de inrichting veranderen en dat lukt eigenlijk niet zo als ik het wil...en ook mijn manlief snapt het probleem niet:-)
    De kommetjes zijn erg leuk en de foto's zijn prachtig vind ik.
    Fijn weekend verder,
    Liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ja Lia, dat herken ik heeel goed! Maar bij mij landt het uiteindelijk wel meestal op n andere plaats(al moet ik dan vaak mijn man vragen om te helpen met kabels etc.)
    De kommen zijn erg mooi en vooral zo samen met de knoflook!
    Fijne zondag!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Lia, daar ben ik nog even. kan me voorstellen dat er behoorlijk wat tijd in gaat zitten om een camera helemaal onder de knie te krijgen. Je vroeg welke ik had, het is een "Pansonic Lumix DMC FZ 38" het is een Compact Camera. Hij heeft een Leica lens en 12 megapixels, plus goede zoom mogelijkheden. Hij valt in de catogorie middelmootje hoor, maar is in ieder geval een stuk beter als waar ik steeds mee werkte en er zijn heel veel mogelijkheden in te stellen. Ondanks ik nog maar weinig weet van deze camera ben ik nu al enthousiast erover.

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig gestyled, en super foto's hoor.


    Een fijne zondag toegewenst, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Volgens mij doen de meeste vrouwen dit :-)
    Ik vind je foto's erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat heb je goed gezien, in mijn vensterbank staan al wat kerstaccessoires. (niet doorvertellen hoor!):-)

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  39. heerlijk herkenbaar verhaal! Tja of je doet het zo rigoureus dat manlief alles opnieuw aan moet sluiten hihihiih
    Mijn sloffen komen van de ter stal.
    Ze heerlijk warm maar voor ter stal wel duur 15 euro kosten ze.
    fijne zondag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ik verander ook wel eens,maar meestal zet ik het even later weer terug,spelen met de camera doe ik ook graag,je hebt prachtige foto`s gemaakt,ik ben ook zo dol op ons huis,dat had ik in de andere huizen niet zo,fijne zondag,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Ik heb maar één woord:
    SUPER!!!
    LIEFS

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Prachtige tinten zo bij elkaar!
    Fijne avond, Lia xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ha Lia, wat een heerlijk herkenbaar verhaal. Ik hou het tegenwoordig dan ook alleen maar bij het verplaatsen van het kleine spul, en ook daar kun je een hele dag zoet mee zijn.....
    Fijne avond nog, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Ohhh....wat herkenbaar je verhaal lieve Lia. Ik heb soms ook die kriebels en ga dan ook druk aan de slag met hetzelfde resultaat als jij hihi.....alles staat weer zoals het stond.
    Maar het allerbelangrijkste is zeker het Geluk, dat je gelukkig bent met de mensen en dingen om je heen.
    Ik las al bij Corine dat jullie een gezellige dag samen hebben gehad en wat heb je een prachtige kommen van haar gekregen.
    Een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Ja hoor, heel herkenbaar je verhaal, zo is het precies tenminste zo gaat het bij mij wel. Ook onze poes gaat overal op liggen en zitten. Sommige accessoires veranderen wel maar de klein meubelen gaan idd weer terug naar hoe het was:-)

    leuk om bij Corine te lezen dat je samen haar een leuke dag gehad hebt en leuke dingen gevonden, geniet ervan!

    lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Hoi Lia,

    Ook ik herken het! Ik had er vroeger ook zo'n last van, maar in ons huidige huis iets minder. Gewoonweg omdat een aantal meubelstukken op geen andere plaats kunnen staan. Net als jij ben ik dan vooral bezig met het veranderen van de kleine dingen. Maar ook dat is leuk!

    Een fijne avond & lieve groet,

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Grappig dat het voor velen zo herkenbaar is!
    Ook ik ben zo'n muts.
    Het blijft leuk om te veranderen. Net alsof je weer een heleboel nieuwe spulletjes hebt!
    groetjes van Peet

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een mooie foto's heb jij gemaakt van je kommen en knoflook.
    Echte plaatjes!!!

    Lieve groet,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Ik heb dat helemaal niet! Ik verander alles in 1 keer, na lang nadenken en dan blijft het zo een aantal jaren! Ach ja, zo zijn we allemaal anders. Vind je foto's van de knoflook en de kommen helemaal prachtig. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Wat n mooie plaatjes weer
    nou heel herkenbaar hoor met het veranderen ,ik had vandaag ook zo n dag ,maar ben er ook nog niet helemaal uit of ik het zo eigenlijk wel wil ,ik weet wel wat ik wil maar kheb de ruimte niet .........
    T is ff schipperen
    En poes vindt het wel leuk ,al dat gerommel

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Hoi Lia,
    heel herkenbaar lees ik al in veel reacties hierboven . Ik kan niet zoveel veranderen en hou het altijd al bij accessoires en als ik het goed begrijp is dat ook helemaal niet zo erg want je hebt toch meestal een favoriete opstelling.
    Al dat gesleep en vele werk heeft als voordeel dat je het eerst wel weer een tijdje laat staan zo denk ik.............
    Ik vind je foto's zoals altijd weer prachtig ,mooi van eenvoud !
    fijne week verder , liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  52. dag Ria,

    Ik ken het. Deze veranderkriebels komen regelmatig bij mij langs. Als manlief dan aan het eind van de dag thuiskomt, zegt hij; o, is het weer de tijd van de maand ? Enne, dat klopt vaak ook wel :-). Leuke sfeer heb jij in huis. Ik ben nieuw in blogland, heb net afgelopen week mijn eigen blog gemaakt en wist niet dat ik het zo leuk vond.

    Groetjes,
    Geke

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia