zondag 19 september 2010

Op een rode paddenstoel.....

 

Ben gelukkig weer opgeknapt, en denk dat het niet alleen van de ogen afkwam. Als ik het zo hoor en vergelijk dan lijkt het veel op migraine (wat ik dus nog nooit heb gehad). En ben blij dat ik weer normaal uit mijn ogen kan zien, en kon genieten van een heerlijke boswandeling.

En wat is dat toch heerlijk om die boslucht op te snuiven, en al die prachtige paddenstoelen te zien.

kwintelooien (33)

kwintelooien (25)

kwintelooien (2) kwintelooien (34)

kwintelooien (5) kwintelooien (8)

En de prachtige bomen.

kwintelooien (15)

En na heel wat mooie bospaden belopen te hebben nemen we de trap, om dan als laatste  in een gebied met Schotse Hooglanders te komen. Ik had ze dus echt nog nooit van zo dichtbij gezien. Wat een prachtige beesten zijn dat toch.

kwintelooien (38)

kwintelooien (54) 

kwintelooien (46) 

kwintelooien (52)

kwintelooien (48)

Een beetje eng vond ik het wel want als ze op zouden staan, maar ze bleven gelukkig liggen. Lief hé, dat kleintje....

Een fijne week allemaal, en kom snel overal weer langs.

Liefs Lia

54 opmerkingen:

  1. Schitterende post Lia. Ik vind paddestoelen zo ontzettend mooi. Vooral de rood met witte stippen. Zij geven mij het ultieme herfstgevoel.
    Ook die schotse hooglanders zijn prachtig. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien.
    Ben blij dat het weer goed gaat met je. Ik weet gelukkig niet wat migraine is, maar van vriendinnen weet ik dat het geen pretje is.
    Hoop maar dat het eenmalig was voor je.
    Alvast een fijne week toegewenst.
    Lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lia,

    Wat fijn dat ik weer een blog van je lees.
    Dat het weer goed met je gaat.
    Ik heb het ook gehad Migraine, ook 1 keer toen was ik zwanger.Mijn moeder heeft het heel lang gehad toen was ze met de overgang bezig.
    Je foto's zijn prachtig,

    TOT BLOGS,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig gaat 't weer beter met je. En wat een mooie post gelijk alweer. Ik dacht nog misschien heeft ze een rommelmarktvondst gisteren bij jullie. (ik had helaas net geen tijd) Maar diet is natuurlijk veel mooier.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig dat het weer beter met je gaat, heel soms heb ik er ook last van en daar word je niet vrolijk van. Het liefst ga ik dan in het donker in bed liggen zonder geluid om me heen.

    Wat heb je mooie herfstfoto's gemaakt zeg! En waar heb je deze wandeling gemaakt als ik vragen mag?

    Een fijne - migrainevrije - week gewenst! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's Lia, vooral die van de hooglanders. Ik vind dat ook van die mooie beesten.
    O, ja jouw stuk in de Ariadne vond ik heel erg leuk om te zien en te lezen.
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's van een heerlijke dag. Fijn dat je je weer beter voelt, ik denk dat ik de afgelopen dagen ook iets migraineachtigs heb gehad. Zal vast met de leeftijd te maken hebben:)
    Lieve groet Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook jou foto's van de rode paddenstoelen zijn prachtig!
    Die hooglanders zijn ook leuk ook te zien.

    fijne dag nog!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sjonge, wat een prachtige foto's...die paddenstoelen zijn zo gaaf he, rood met witte stippen, ben er weg van! Ik wil ook naar 't bos!!
    Die Scotse hooglanders...echt prachtige imposante beesten!
    Fijn dat je je een stuk beter voelt, hopelijk blijft 't weg die hoofdpijn.

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het lijken bijna wel echt kabouterhuisjes zeg. dit zie je bij ons niet hoor.

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. fout, fout, grrrrr
    ALS Het Toch lukt ;
    de hersfst Wordt dankzij jou , Toch Een mooi jaargetijde
    , Margot

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig dat je weer opgeknapt bent. Migraine daar word je niet vrolijk van, maar hopen dat het eenmalig is. Ik heb het misschien 3 of 4 keer gehad in mijn leven, dus het hoeft gelukkig geen blijvende 'hobby' te worden.
    Prachtige wandeling heb je gemaakt! Schitterende foto's van die vliegenzwammen, die schijnen het dit jaar helemaal goed te doen. Die Schotse Hooglanders zijn groot, hier lopen ze ook los rond, geweldige beesten. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijn dat je weer opgeknapt bent want hoofdpijn is echt niet lekker zeg!
    Oh en wat een schitterende foto's heb je gemaakt, echt prachtig! Heerlijk die boslucht he! Nou we gaan nu toch echt van de herfst genieten.
    Fijne week hopenlijk zonder hoofdpijn!
    lieve groet, Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's heb je weer gemaakt zeg.Die hooglanders lopen hier ook in de uitwaarden van de Merwede, maar ben er ook nog nooit zo dichtbij geweest.Zie ze meestal van de dijk af.Hopelijk krijg je niet veel last meer van hoofdpijn of migraine want dat kan je beter kwijt dan rijk zijn.Groetjes Joan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gaaf zijn die Highlanders hè, hier lopen ze ook in het natuurgebied en blokkeren af en toe de fietsroute van puberzoon naar school door gewoon midden op het pad te gaan staan met een groepje :-)

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wat mmoi zeg. die paddenstoelen en die schotse hooglanders. je hebt het prachtig op de foto gezet. echt genieten
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig deze mooie rood met witte stippen paddenstoelen.
    Dus bij jullie was het droog? Hier regent het al de gehele middag.

    Blij dat je hoofdpijn weer ietsje is opgeknapt.

    Groetjes, Jantsje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie foto's Lia! Vooral die boomfoto vind ik super!
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goed om te horen dat het weer wat beter gaat. Je laat ons weer meegenieten van prachtige plaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dat kleintje??? Ik denk dat ik aan de bril moet, want ik zie echt geen kleintje; heb bijna IN het scherm gezeten..maar zie alleen maar enorme beesten...Je hebt toch wel ingezoomd hè of stond je echt zo dichtbij...brrr! Prachtige plaatjes, krijg er een enorm herfstgevoel van!
    Fijne week, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. fijn dat het weer beter met je gaat lia,en wat en mooie fotootjes van de paddestoelen rood met witte stippen die zie je niet zoveel meer !
    en die koeien..geweldig maar idd wel beetje eng van zo dichtbij haha.

    groetjesss

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi die paddenstoelen! En dat mooie bruine Schotse Hooglandertje.. echt schattig!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gelukkig dat het weer wat beter met je gaat Lia. Ik heb ook soms last van een vorm van migraine, alleen ik heb geen hoofdpijn maar begin raar te zien, allemaal flitsen.
    Wat heb je een prachtige foto's gemaakt, wat is deze tijd dan mooi om door de bossen te wandelen. Ohh...en prachtig die Schotse Hooglanders, die staan in Enkhuizen ook, imposante beesten.
    Fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wauw, wat een prachtige paddestoelen, vooral de vliegezwammen, heel mooi!!
    groetjes, Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige foto's Lia van een heerlijke dag wandelen en alles wat op je pad komt. De paddestoelen zijn altijd zo mooi in deze tijd en die schotse hooglanders, inderdaad zeer imposante dieren met mooie karater koppen. En wat fijn dat je hoofdpijn weer verleden tijd is en je volop hebt kunnen genieten. Migraine heb ik ook als ik hoofdpijn heb en gelukkig is dat niet vaak. Maar daar wordt je letterlijk ziek van, een heel vervelend kwaaltje. Zal voor je duimen dat het HEEL lang weg zal blijven. Mooie post Lia, ik heb genoten...

    Lieve groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtige foto's zeg! Vooral die van de schotse hooglanders.
    En blij dat je opgeknapt bent!
    Lieve groetjes,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  26. What beautiful photos!!!! So great!!!!!
    Have a nice new week,
    Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn dat het weer wat beter met je gaat, en je die prachtige paddestoelen kon zien en fotograveren!! Wat veel zijn het er, en zo mooi!!
    Heerlijk om er nu op uit te gaan met dat herfstachtige weer.
    Lieve groet,Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige foto's wat kan een mens hier van genieten hè???
    Paddestoelen ben er zo dol op heb ze ook op mijn blog staan.

    Fijn dat je weer opgeknapt bent hoor!!!
    Groetjes Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jammer genoeg werkt blogger weer eens niet optimaal en ik kan maar 1 foto zien en dat is de eerste van het bos met de rode paddestoelen. Gelukkig ben je weer opgeknapt en kan je weer genieten van het buitenleven. Ik kan wel zeggen bedankt voor je mooie foto`s maar ja...ik zie er maar 1 maar die is wel prachtig!

    Fijne week en lieve groet, Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Gelukkig dat het weer beter met je gaat lia.Ik wens u je gezondheid zonder pijnhoofd en meer vers lucht:)groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben blij dat je weer bent opgeknapt....ik denk ook dat het migraine is.....zo herkenbaar........ik heb het al jaren bij mij is het echt spanning.....ik heb het nu bijna nooit meer behalve in stress tijden.......of als ik me zorgen maak dan komt het weer......je lijf leren kennen dat is het belangrijkste.......maar ook ik leer nog dagelijks en ben er nog steeds niet van af helaas......sterkte meis....liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Fijn dat je weer opgeknapt bent Lia !
    je verwend ons gelijk met mooie foto's !!
    Wij waren gisteren ook het bos in geweest, maar rood/witte paddenstoelen zijn we helaas nog niet tegen gekomen, wel veel andere mooie soorten
    prachtige beesten die Schotse Hooglanders !!
    Wens je een fijne week toe
    groetjes Yvon

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi Lia, fijn dat het weer beter met je gaat. Prachtige post over de paddestoelen en hooglanders. Het wordt tijd om het bos in te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Gelukkig , je bent er weer en dan gelijk al weer zo actief .
    Prachtige foto's van jullie wandeling , de paddestoelen zien er heerlijk herfstig uit en die Hooglanders zijn ook zo mooi (en imposant) om te zien.

    Ik wens je nog een fijne dag , lieve groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik ga niet na je foto's kijken afschuwelijk paddestoelen...bahbah...
    :) zie mijn post
    Ooh die grote hooglanders zie ik wel...lief he...ik kan ze hier ook aaien,niet dat ik het doe...maar het kan..

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat n prachtige wandeling, Lia, het lijkt n beetje op n naturgebied bij ons inde buurt, maar daar lopen geen schotse hooglanders.
    Heb n fijne week(zonder hoofdpijn!)
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Tweede poging om een bericht in te tikken! Gelukkig gaat de migraine weer wat beter ... ik heb er vroeger ook veel last van gehad, vooraleer ik ontdekte dat de combinatie chocolade-sinaasappelsap tijdens het ontbijt voor de nodige problemen zorgde! Noteer elke dag wat je eet, en of je al/dan niet een aanval krijgt! Hopelijk helpt m'n tipje! Liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Prachtige beelden....
    Krijg ook zin om de boslucht op te gaan snuiven.
    Fijne week en rustig aan.
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Hoi Lia,
    gelukkig gaat het weer beter met je en wat een prachtig gebied is dat zeg. Heerlijk genieten van al die mooie paddestoelen en de Schotse hooglanders, mooie foto's heb je gemaakt.
    Fijne week,liefs Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Dag Lia, wat fijn dat het weer beter met je gaat. Maar als het echt migraine mocht zijn, dan zul je daar toch ook niet blij mee zijn, want dat komt terug.....
    Je foto's zijn prachtig, wat zul je genoten hebben! Hele fijne, hoofdpijnloze, dag, lieve groet, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  41. hoi Lia,

    Lekker dat je weer beter bent, heb zelf ook ooit een keer een migraine aanval gehad, en dat was inderdaad geen pretje, heb er daarna nooit meer een gehad, dus er is nog hoop voor je...
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt zeg, en die koeien, ik vind ze heel aandoenlijk om te zien...

    Groetjes Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hoi Lia,

    Ik vind het altijd zo fascinerend als ik een vliegenzwam in het bos zie. Echt een prachtig gezicht! Mooie foto's heb je ervan gemaakt!
    Leuk ook die Schotse Hooglanders! Het lijken van die poepies!

    Groetjes en nog een fijne avond!
    Lekker muziekje heb je op de achtergrond!

    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hoi Lia, helemaal geen straf om nog even weer bij je te komen, want nu kan ik ook alle foto`s even bekijken wat me gisteren niet lukte. Wat een prachtige beesten ik dacht dat je die alleen in Engeland had maar zijn hier dus ook, heel bijzonder en zo scherp en mooi dat je ze erop gekregen hebt. Kan je wat overweg met je nieuwe camera? zo te zien wel hoor:-)

    Even over je vraag, ja...ik zie er altijd netjes en verzorgd uit ook op m`n vrije dagen. Ik draag wel veel jeans en op moment veel boyfriend jeans en zo af en toe wel een jurk en rok en dat juist in m`n vrije tijd omdat we op moment weinig echt leuke rokken in de winkel hebben hangen. Alleen `s avonds op de bank dan heb ik lekker een jogging broek of huispak aan maar dat toch wel weer met een shirt wat er leuk bij staat en een vestje. Ken jij het merk mais il est ou le soleil? vind je ook vast geweldig ik geef je even een link kan je even kijken www.ousoleil.com

    Fijne avond nog en lieve groet, Jeanette...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Gelukkig ben je weer helemaal opgeknapt. Wat een leuke reportage in de At home van je blog. Heel leuke!

    Groetjes van Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Mooie herfstfoto's! Ik hoop toch voor je dat het geen migraine was...helaas heb ik het zelf ook regelmatig. En das geen pretje. Je hebt dan kans dat het weer terugkomt. Voor de hoofdpijn gebruik ik dan *voltaren, diclofenac. Andere pijnstillers werken echt niet. Nou ja, lekker ongevraagd advies....sorry.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Heerlijke wandeling!
    En prachtige maar wel wat enge beesten :)
    Eigenlijk wil ik er nog niet aan, de herfst..
    Maar stiekum geniet ik toch van je post!
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hallo Lia,

    Ik hoop dat je migraine weer ver weg is en dat je even wilt kijken op mijn blog 'herfstrecepten uitwisselen?' Doe je mee?
    Lieve groet,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Wat een mooie paddenstoelen, het geeft echt deze tijd van het jaar weer aan.
    Gelukkig gaar het weer wat beter met je, Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  49. zo ongelooflijk he dat je die beesten zo in het eggie ziet
    en die paddenstoelen ......ik heb ze nog nooit in het echt gezien ,rood met witte stippen
    Heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Dank je wel Lia,

    ja dat hoop ik ook dat het en drukke maar wel gezellige dag word.

    Geniet steeds weer van jou mooie blog/posts.

    Groetjes uit Duitsland

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ha Lia, heb je blog gevonden, wat veel volgers heb jij, kun je dat nog wel bijbenen, hihi...!!
    Ga je graag volgen hoor.
    alvast eeen fijn weekend lieve groet Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Prachtige foto's, Lia!
    Een heerlijk herfstig weekend. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hoi, het blijft mooi wandelen op Kwintelooyen. Kom daar zelf ook vaak met de hond. Mooie foto's van de Schotse Hooglanders. En ik vind het heerlijk om je blevenissen op je blog te lezen. groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia