zaterdag 25 september 2010

Even werken en dan heerlijk rusten.......

 

We hebben vandaag alweer een mooie dag, de zon schijnt heerlijk en ik probeer dan ook zoveel mogelijk te genieten van dit heerlijke herfstweer.  Want het is toch echt herfst, en ik heb er totaal geen moeite mee. Vind deze zon met een wat frisser windje heerlijk. Niet te warm om lekker een wandeling te maken, en 's avonds gezellig de kaarsjes aan. Ja, ik geniet......

035

Net als Miss Kitty, af en toe lekker buiten en dan weer aan het werk. Al doet deze dame niet veel anders dan liggen moet ik zeggen. Maar goed het is een dame op leeftijd, en ligt werkelijk overal waar ik ben. Nu ligt ze dus ook op de tafel naast de laptop.

Maar ik heb tussen het genieten en het werk en de dagelijkse dingen die we allemaal moeten doen ook even mijn kast schoongemaakt. Afgelopen tijd heb ik ook nog wel weer eens iets gekocht of gekregen en dat moet dan toch even een plaatsje krijgen.

009

Dit oude krukje had ik vorig jaar in Lille gekocht en was heel donker bruin. En het had eigenlijk nooit echt een plekje.  Heb het geschuurd en geschilderd met muurverf en een dag later heb ik dat er weer vanaf gewassen, en dan blijven er restanten in de scheurtjes en deukjes zitten. En nu vind ik hem leuk. En staat hij als een pronkstuk in de kast met al mijn strooiertjes en mosterdpotjes.

014

De soeplepel uit Lille ligt nu mooi bij de terrine. En sommige dingen zijn achter de deuren gezet omdat ik die dan weer even zat ben, en daar stond ook nog een (ja wat is het??) een glazen plaatje met een zilveren opstaande rand. Ik had er weleens oude borrelglaasjes opstaan. En Corine met ster.....

010

015 007

017 013

En nu staan de terrasdeuren wagenwijd open de muziek staat aan en ga ik heerlijk aan de poets, stoffen, zuigen, ramen zemen, boodschappen zijn al gedaan, het vlees voor de soep staat al op, dan nog een keer koffie, intussen is dan de was klaar en kan ik de eerste die nu in de zon hangt opruimen. En natuurlijk straks ook even bij jullie allemaal langs.

Hoop dat jullie allemaal een fijn en zonnig weekend hebben.

Liefs Lia

41 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige items heb je er tussen staan, schitterend dat servies!
    Hier ook een stralend blauwe lucht maar zie op buienradar dat het wisselvallig gaat worden, jammer!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk.. echt even weer genieten.. hier gaat het ongeveer het zelfde... de deuren open de muziek aan.. in de over staat een hazelnoottaart te bakken,... kortom echt zaterdag........
    Geniet er van...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie spullen heb jij daar.
    Lekker toch zo'n rustige dag.

    Lieve groetjes,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is zaterdag ten top!

    Liefs Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je heerlijk bezig Lia, wat staan de spulletjes weer prachtig in je kast. Het krukje vind ik heel erg mooi met dat wit in de nerfjes.
    En ook het glazen plaatje met ster is een juweeltje.
    Hier ook een heerlijke zon en de deuren staan ook wijd open. Ik ga zo nog even naar zoonlief toe, er is nog veel te doen, maar ik had na het sauzen van de zolder ontzetten opgezwollen handen en moest het even wat rustiger doen, maar van de week ga ik kijken of het weer lukt en de trappen schilderen.
    Wens je een fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super zeg die kast met al die mooie spullen! Lekker aanrommelen op zaterdag hoewel het hier tussen de buien door is en de was helaas weer terug naar binnen moest.

    Geniet er van!

    Groetjes,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hihihi hier ook de tuindeuren open en een muziekje aan en mijn post gaat ook over een voetenbakje hoezo dezelfde interessens en liefde voor brocante ne onze huizen hihihi, mooi spullen en je kast ziet er om te smullen zo mooi uit met als dat moois liefs irma en een heerlijk weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooh wat een heerlijke dag Lia! De zon schijnt en ook hier is de zaterdag, een heerlijke aanrommeldag. Manlief sopt de auto en doet het gras en ik ben bijna zover om er nog eventjes snel tussen uit te wippen. Dan kunnen ook wij aan het eind van de middag nog even gezellig samen koffie drinken(thee);-)

    Wat heb je mooie spulletjes op de planken staan! Het bankje met strooiertjes en mosterdpotjes..ook zo schattig!
    Het was even genieten, om tussen je spulltjes te mogen snuien.

    Ik wens je nog een hele gezellige dag!!
    Fijn weekend, lieve groetjes Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lia, wat een heerlijke beschrijving van jouw zaterdag, hier breekt tussen de enorme plensbuien telkens even de zon heel fel door, vanmiddagsnoeien wat inmiddels echt weg mag/moet.

    Geniet van de zaterdag, fijn weekend, lieve groet, Carina

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Och wat ligt Miss Kitty lekker te genieten, lekker zo'n dagje met gewone dingen, dan is het vanavond zo genieten als je vanavond vanaf je bank weer om je heen kijkt. Lekker tevreden en voldaan gevoel.
    p.s. nog bedankt voor je reactie
    Geniet van je weekend
    Groetjes
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hi Lia,
    Wat ligt je kat er heerlijk bij en wat een mooie spullen heb je staan.Volgens mij is dat "glazen plaatje met zilveren rand" een ouderwets onderzettertje voor een glas.
    Fijn weekend en lieve groet,Ster

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi lia
    Wat een mooie spulletjes....Geniet van je weekend...groetjes Karolina

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige foto`s Lia. Heerlijk sfeertje!
    En wat een heerlijke zaterdag heb jij.. klinkt als die van mij..hihi. Heb de deur ook open staan. Zo fijn om nog even te genieten van deze herfstdag.Bak je ook appeltaart?

    Groetjes van Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,

    Ik kom net uit de tuin, het is er heerlijk en zo dadelijk ga ik weer terug. Ik ben vanmorgen op pad geweest voor pompoenen en heb tegelijkertijd een kleine oogstfair in de buurt bezocht...zo leuk om te doen met een lekker zonnetje erbij!

    Wat heb je prachtige spullen op de planken staan! Super hoor en je krukje staat er ook helemaal geweldig! Eet smakelijk straks...wij eten hier vanavond ook heerlijk een kop soep!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke foto's weer Lia, het ziet er allemaal weer heel sfeervol uit.
    Hier wisselt de zon af met de regen, dus deur open/deur dicht. Maar ik heb me overgegeven hoor...aan de herfst ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lia wat heb je toch een prachtig bankje! ik ben er helemaal weg van!! ik bedoel die van je heather! hihi Mijn dochter heeft een krukje van oud hout dat ik gemaakt heb en steeds denk ik die van jou ga ik ook nog eens voor haar namaken mag toch wel hé? meid wat heb je toch een heerlijke keuken echt genieten.
    heerlijk weekend
    Yolanda ik ga zo het bos maar weer eens even verkennen met de honden.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Fijn weer hè, dit zonnige herfstweer...Prachtige blauw-witte ovale schaaltjes/ bordjes staan er voor het krukje...
    Het klinkt als een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. he gezellig lijkt me dat zo een lieve poes in huis. maar helaas ze zijn hier alergies. je spullen zijn prachtig vooral je krukje. staat heel mooi zo in je kast. ik ben er ook al over uit als de verbouwing straks klaar is wordt mijn keuken iets groter, dan wil ik planken met oud wit servies goed en dan iets servies wit met rood. voor een kleurtje...
    ik hoop dat je nog een fijn weekend verder hebt
    gr hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik lees hoe je geniet van de 'gewone'dingen des levens...en dat is rijkdom.
    Fijn weekend
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Via irma hier op je blog terecht gekomen...wat een gezellig blog heb je.

    Wat eens chattig krukje is dat...en dat glazen blaadje met die ster..echt super.

    Wat is miss Mity een lief oud dametje....ik heb hier drie rode (van licht naar diep rood) katers in huis...zo gezellig die rakkers.

    fijn weekend...groetjes Carla.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat heb je dat weer mooi gestyled Lia! Hier trouwens pittige herfstbuien vandaag )-:
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Jij bent lekker bezig geweest zeg........heerlijk zo'n zaterdag thuis....ik heb gewerkt......nou ja werken.....koffie geleut....en nog eens ....tja het was gezellig en druk vandaag.......liefs Ria....fijne avond...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ja met dit weer is het helemaal niet erg en nu kan je lekker genieten van alles wat je gedaan hebt..is altijd een fijn gevoel!
    Wat een prachtige terrine heb je in de kast staan.
    Fijn weekend, lieve groet van Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lekker dat gerommel in huis, je spulletjes staan er weer mooi bij! Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Als het iedere herfstdag zo'n mooi weer als vandaag mocht zijn, zou ik ervoor tekenen: heerlijk!
    En wat een mooie foto's heb je weer gemaakt, ik heb ervan genoten Lia! Fijn weekend nog, liefs Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  26. jij bent lekker bezig.. ik kan ook wel iemand gebruiken die hier lekker komt poetsen.. dus als je tijd over hebt!
    lijkt me nu even lekker.
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een gezellige zaterdag zo te lezen.
    en je spulleyjes die zijn mooi.
    fijne avond gr Stina

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wat een heerlijke post Lia, je voelt gewoon aan de manier waarop je het schrijft dat die echt een genietdag was. Wat een prachtige spulletjes heb je allemaal in de kast staan. En het oude krukje is na jou behandeling heel erg mooi geworden. Erg mooi ook je verzameling oude glazen mosterdpotjes en zout en peper stelletje. De onderzetter met opstaande rand is afhankelijk van de maat, voor een karaf of voor een glas, erg mooi ook.

    Geniet van een heerlijkje zondag,
    Groet, Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een heerlijke post en wat gezellig dat de poes lekker bij je komt liggen en wat is dat bankje super,eh nee krukje en je verzameling erop,wauwww,ook al je spulletjes in de keuken,geweldig,ik ben ook hard aan het sparen,het huis word steeds gezellig,geniet van je weekend,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo te horen heb je je prima vermaakt vandaag, heel goed, want daar is het weekend voor. Heerlijk om zo in jouw kast te snuffelen. Ik ben zelf ook dol op het eenvoudig crème servies (van Regout?) en heb er ook heel wat van. Maar dat blauw groene zou ik ook best willen hebben...
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Leuk idee met dat bankje en die verf! Leuk geheel!
    Wat zal het lekker schoon zijn bij je!

    Groetjes
    Fijne zondag!
    ALma

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een mooi klein bankje en wat een mooie spulletjes allemaal, het staat erg mooi bij elkaar...de kat is ook een liefje zeg, die wil je meteen aaien!

    Fijne zondag...

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een heerlijke opgeruimde post heb je geschreven en wat een leuk inkijkje geef je ons in je prachtige kast met allemaal mooie spulletjes. leuk bij elkaar neergezet.Mijn volgende post gaat toevallig ook over de inhoud van mijn kast.

    Fijne zondag,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  34. geef mij wel even de tijd om langs iedereen te gaan en even naar alle mooie foto's te kijken..
    liefs Viana

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dit klinkt als een echte herfstzaterdag! En al is het nu zondag, ik ga zo lekker met de At Home op de bank, koffie erbij en je artikel eens lezen. Fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Echt hele mooie spulletjes heb je. Van de week ook lekker veel gedaan en opgeruimd. Want met donker weer (en zomerhitte) heb ik daar nooit zin in en dus zet ik er nu een beetje vaart achter. Ondertussen vergeet ik niet te genieten.

    Fijne dag nog!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat ziet het er weer leuk uit in je kast zeg, dat krukje is ook helemaal leuk zo!!!

    Fijne zondag,

    Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Je bent flink in de weer geweest zeg.Je krukjeis beeldschiin geworden heerlijk dat aanprutsen met dingetje hier en daar.Groetjes Joan.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ja heerlijk idee Lia, het gevoel dat je alles weer schoon en netjes hebt! Erg mooie foto's met erg mooie spullen erop!
    Groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Je hebt prachtige spullen in je kast staan!!
    En heerlijk zo in huis bezig te zijn...
    Lieve groet, Anne.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Hoi Lia,
    wat een actieve zaterdag heb je gehad, ik kan ook zo genieten van een pas gepoetste en opnieuw ingerichtte kast. Je hebt een prachtige verzameling,vind het krukje ook super.
    Hopelijk krijgen we weer een lekker herfstzonnetje deze week,kan ik lekker verder in de tuin.
    Fijne week,lieve groetjes Ingrid.

    BeantwoordenVerwijderen

Van reacties word ik blij,
Dank je wel.....
Liefs Lia